Skrevet av Emne: Rolf Gustavsen [hardcore] nye bilder s.29  (Lest 88612 ganger)

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Bilder, Trening & Kost --> Rolf Gustavsen !
« #225 : 13. september 2004, 18:09 »

En ting kan jeg si av erfaring. Når man tror man er "ready to hit he stage", gjenstår det enda 10 kg å deffe bort (inkl. fett og væske-vekt).
Så det jeg prøver å si her er at "tricepsman" kunne faktiskt sett bra ut hadde han klart å veie inn på rett under 100 kg. Bare ett godt råd, fra en som vet hva han snakker om:)

Neppe..... På under 100 så hadde jeg hatt minus i fettprosent og det tror jeg ikke kroppen min hadde satt pris på............ Uansett hadde det ikke sett bra ut med såpass lav vekt på den lengden......


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Rolf Gustavsen

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 295
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 295

SV: Bilder, Trening & Kost --> Rolf Gustavsen !
« #226 : 13. september 2004, 18:20 »
Hva veier du sånn i vanlig off-season egentlig ?
Prøver ikke å blåse meg for mye opp "off-season". 5-8 kg over konk. vekt er perfekt!


Konkurrerende utøver i Kroppsbygging.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Bilder, Trening & Kost --> Rolf Gustavsen !
« #227 : 13. september 2004, 18:21 »

Prøver ikke å blåse meg for mye opp "off-season". 5-8 kg over konk. vekt er perfekt!

snakker vi pluss vann da eller, 5-8 kg fett ??
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Rolf Gustavsen

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 295
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 295

SV: Bilder, Trening & Kost --> Rolf Gustavsen !
« #228 : 13. september 2004, 23:04 »


snakker vi pluss vann da eller, 5-8 kg fett ??
Når jeg sier 5-8 kg, mener jeg kroppsvekt (inkl. vann og fett). Klarer som regel aldri å holde dette, da jeg er for glad i mat. Prøver ihvertfall å holde meg innenfor 110 kg. Å gå over 110 kg (veier inn på 97-98 kg i konk. form) er bare tull etter min mening. Mister for mye muskler når du skal begynne å deffe igjen...


Konkurrerende utøver i Kroppsbygging.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Bilder, Trening & Kost --> Rolf Gustavsen !
« #229 : 14. september 2004, 07:35 »
Det er vel en god leveregel også det. Da slipper en i tillegg å gå på deff "halve året" for å rekke å komme i form.....


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Rolf Gustavsen

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 295
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 295

SV: Bilder, Trening & Kost --> Rolf Gustavsen !
« #230 : 14. september 2004, 09:29 »
Det er vel en god leveregel også det. Da slipper en i tillegg å gå på deff "halve året" for å rekke å komme i form.....
Hvis du spør de fleste topp-byggerne i Norge. Ta f.eks. Kai Kaknes, så går han aldri mer enn 10 kg "off-season". Han holder en god form året rundt, slik at det har han ca. 8 uker å komme i konkurranseform.

Sier egentlig seg selv at skal du drasse på 20 kg over konkurransvekt er du for feit. Du får dårligere muskelkondisjon, og dietten din blir altfor lang... Jeg pleide å ligge rundt 114-116 kg (meste jeg veide var 122 kg) før. Alikevel måtte jeg helt ned til 94 kg for å komme i konk. form. Iår veide jeg ca. 107 kg, før jeg begynte på dietten. Idag stod vekta på 101,8 kg - 2 uker før konk. Regner med å veie inn på rett under 100 kg.
Da ser du regnestykket selv... Tenk på dette hvis du en gang kommer til å konkurrere.


Konkurrerende utøver i Kroppsbygging.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Bilder, Trening & Kost --> Rolf Gustavsen !
« #231 : 14. september 2004, 09:53 »

Da ser du regnestykket selv... Tenk på dette hvis du en gang kommer til å konkurrere.

Tenker på det hele tiden jeg - så slapp helt av.
 Jeg er ikke kjent for å se ut som ei smultbolle heller dah..... Men jeg har vært farlig nær, i allefall en gang, men det var mest for å se hvordan styrke og annet utviklet seg med et "over the top" - kosthold.... Når en ser 135-tallet på vekta, selv med min høyde, så er det på tide å ta til fornuft...... På 123-125 kilo er jeg imidlertid slank og "fin", så det er ei grei vekt å gå rundt med synes nå jeg dah.... Mitt enkle mål for off-seasonformen er at en skal ha noenlunde synlige mageruter. Da er en i allefall ikke kjempelangt fra noenlunde brukbar form, men seff ganske langt fra en sceneform.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget KenMan

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 418
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 418

  • Train Hard , or go home
SV: Bilder, Trening & Kost --> Rolf Gustavsen !
« #232 : 14. september 2004, 10:07 »
Enig med deg der Rolf, Det er forskjell på kvalitet og kvantitet. Og som Dorian Yates sa" -når jeg kikker på konkurrentene mine, frykter jeg mest de er dratt i ansiktet enn de som ser friske ut i ansiktet og er kjempestore med klær på" HE HE.
Vi får ta en seriøs prat en dag og prate litt om treningstaktikk og deffing og dele litt på erfaring.

snx
Ken


Konkurrerende utøver i Kroppsbygging.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Bilder, Trening & Kost --> Rolf Gustavsen !
« #233 : 14. september 2004, 11:08 »

Hvis du spør de fleste topp-byggerne i Norge. Ta f.eks. Kai Kaknes, så går han aldri mer enn 10 kg "off-season". Han holder en god form året rundt, slik at det har han ca. 8 uker å komme i konkurranseform.

Sier egentlig seg selv at skal du drasse på 20 kg over konkurransvekt er du for feit. Du får dårligere muskelkondisjon, og dietten din blir altfor lang... Jeg pleide å ligge rundt 114-116 kg (meste jeg veide var 122 kg) før. Alikevel måtte jeg helt ned til 94 kg for å komme i konk. form. Iår veide jeg ca. 107 kg, før jeg begynte på dietten. Idag stod vekta på 101,8 kg - 2 uker før konk. Regner med å veie inn på rett under 100 kg.
Da ser du regnestykket selv... Tenk på dette hvis du en gang kommer til å konkurrere.

Vet det er litt på siden, men når vi først er inne på en del byggere og off-season vs sceneform, så er det vel ikke til å stikke under en stol at enkelte av dem øker noe i muskelmasse under dietten, eller holder "unaturlig" godt på den de har. Enten fordi de blir mer seriøse mht kosten generellt, men også pga div "kosttilskudd"...... For slike blir selvfølgelig regnestykket noe anderledes. De har m.a.o mer fett/vann i utgangspunktet enn sluttresultatet skulle tilsi.
Jeg har selv vært borti utøvere som har gått ned marginalt i vekt, mens de har blitt i dramatisk bedre form de 2-3 månedene dietten har vart - rare greier.......


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget mr. big

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

SV: Bilder, Trening & Kost --> Rolf Gustavsen !
« #234 : 14. september 2004, 13:07 »
Har et spørsmål angående sukkeralkohol som eg treng eksperthjelp på: Enkelte proteinbars td Proteindiet inneholder 19 gram karbohydrat. Men disse carbohydraterene er sukkeralkohol. Skal du da rekne med 19 eller 0 gram carbohydrat når du setter opp kostholdsprogram? Viss du kan rekne med 0 gram karbohydrat, kan du bruke Proteindiet som en rein proteinkilde? Også på en konkuransediett?

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Bilder, Trening & Kost --> Rolf Gustavsen !
« #235 : 14. september 2004, 13:23 »
Har et spørsmål angående sukkeralkohol som eg treng eksperthjelp på: Enkelte proteinbars td Proteindiet inneholder 19 gram karbohydrat. Men disse carbohydraterene er sukkeralkohol. Skal du da rekne med 19 eller 0 gram carbohydrat når du setter opp kostholdsprogram? Viss du kan rekne med 0 gram karbohydrat, kan du bruke Proteindiet som en rein proteinkilde? Også på en konkuransediett?

Tror det avhenger litt av hvilke sukkeralkoholart det er snakk om. Så vidt jeg  vet er det enkelte av dem som i noen grad påvirker blodukkeret, men GI på disse er av typen 10-15 så det blir muligens noe marginalt. Tror nok uansett de fleste velger det bort - i allefall mot slutten av dietten... Better safe, than sorry.......


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Rolf Gustavsen

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 295
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 295

SV: Bilder, Trening & Kost --> Rolf Gustavsen !
« #236 : 14. september 2004, 19:03 »
Enig med deg der Rolf, Det er forskjell på kvalitet og kvantitet. Og som Dorian Yates sa" -når jeg kikker på konkurrentene mine, frykter jeg mest de er dratt i ansiktet enn de som ser friske ut i ansiktet og er kjempestore med klær på" HE HE.
Vi får ta en seriøs prat en dag og prate litt om treningstaktikk og deffing og dele litt på erfaring.

snx
Ken
Hadde vært hyggelig det:) Har et spørsmål til deg Kenneth; når kutter du ut barbecuesausen fra dietten din??


Konkurrerende utøver i Kroppsbygging.

Utlogget Rolf Gustavsen

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 295
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 295

SV: Bilder, Trening & Kost --> Rolf Gustavsen !
« #237 : 14. september 2004, 19:06 »


Vet det er litt på siden, men når vi først er inne på en del byggere og off-season vs sceneform, så er det vel ikke til å stikke under en stol at enkelte av dem øker noe i muskelmasse under dietten, eller holder "unaturlig" godt på den de har. Enten fordi de blir mer seriøse mht kosten generellt, men også pga div "kosttilskudd"...... For slike blir selvfølgelig regnestykket noe anderledes. De har m.a.o mer fett/vann i utgangspunktet enn sluttresultatet skulle tilsi.
Jeg har selv vært borti utøvere som har gått ned marginalt i vekt, mens de har blitt i dramatisk bedre form de 2-3 månedene dietten har vart - rare greier.......
Men det er jo det som er hele hemmeligheten...


Konkurrerende utøver i Kroppsbygging.

Utlogget Rolf Gustavsen

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 295
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 295

SV: Bilder, Trening & Kost --> Rolf Gustavsen !
« #238 : 14. september 2004, 19:21 »
Har et spørsmål angående sukkeralkohol som eg treng eksperthjelp på: Enkelte proteinbars td Proteindiet inneholder 19 gram karbohydrat. Men disse carbohydraterene er sukkeralkohol. Skal du da rekne med 19 eller 0 gram carbohydrat når du setter opp kostholdsprogram? Viss du kan rekne med 0 gram karbohydrat, kan du bruke Proteindiet som en rein proteinkilde? Også på en konkuransediett?
Du regner det som 19 (tot. ant. karb.) Du kan bruke proteinet som rein proteinkilde, også på en konk. diett ja. Men husk en ting; du trenger ihvertfall 40g protein etter trening når du er på diett. Mao. må du supplere med ekstra proteinpulver utenom (tviler på "bars`en" inneholder så mye protein). Dessuten er det greit å ta "bars" etter trening, da kroppen trenger raske karbohydrater. Ville ikke tatt den
andre tider på døgnet, da den inneholder sukker.Håper du fikk svar på det du lurte på.


Konkurrerende utøver i Kroppsbygging.

Utlogget Rolf Gustavsen

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 295
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 295

SV: Bilder, Trening & Kost --> Rolf Gustavsen !
« #239 : 14. september 2004, 19:33 »


Tror det avhenger litt av hvilke sukeralkoholart det er snakk om. Så vidt jeg  vet er det enkelte av dem som i noen grad påvirker blodukkeret, men GI på disse er av typen 10-15 så det blir muligens noe marginalt. Tror nok uansett de fleste velger det bort - i allefall mot slutten av dietten... Better safe, than sorry.......

Enig med deg der! De 2 siste ukene på dietten bør du egentlig kutte ut alt proteinpulver også (inkl. sjokolade-bars). Da det gir svingninger i blodsukkeret. Målet de siste 2 ukene er jo å ha mest mulig stabilt blodsukker. Kun komplette måltider fra da av (fast føde).


Konkurrerende utøver i Kroppsbygging.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!