Skrevet av Emne: 5/3/1  (Lest 2890 ganger)

ultralars

  • Gjest
5/3/1
« : 04. juni 2011, 23:34 »
har dere prøvd 5/3/1 før? hva syntes dere om programmet i forhold til andre prinsipper som autoregulering

http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/how_to_build_pure_strength

Celdiir

  • Gjest
Sv: 5/3/1
« #1 : 04. juni 2011, 23:51 »
531 fungerer veldig fint det. Helt til det ikke fungerer lengre. Grin

Men det er ikke noen motsetning til autoregulering. Autoregulering er, foruten å være årets buzz word i treningsverden, egentlig ikke noe annet enn å trene etter dagsformen.

Så når 531 sier at du skal ha f.eks. 5+ på ei vekt, så gjør du jo bare det som er forsvarlig å ta den dagen. Tok du 9 reps sist gang du var på rundt samme vekt, men ikke klarerer/gidder det i dag så tar du 7. Eller 5. Eller enda mindre. Poenget er bare at du ikke insisterer på å drepe deg selv på trening når formen er crap, tar det easy og forhåpentligvis kommer tilbake sterkere.

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: 5/3/1
« #2 : 04. juni 2011, 23:51 »
5/3/1 funket veldig bra for meg. bare gjør eksakt som beskrevet, ikkje juks med 90% du blir anbefalt å starte på;)
la spesielt merke til at skuldrene vokste bra i forhold til andre styrke programmer.

ville kjøpt ebooken også.. koster ikkje mange kronene uansett.
Westside disciple

Utlogget bartlaus

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

Sv: 5/3/1
« #3 : 05. juni 2011, 08:24 »
ville kjøpt ebooken også.. koster ikkje mange kronene uansett.

Den er, i tillegg til å være full av gode ideer, også nokså fornøyelig å lese. Wendler er en artig kar.

ultralars

  • Gjest
Sv: 5/3/1
« #4 : 06. juni 2011, 18:30 »
bra å høre at 5/3/1 fungerer, har ikke hatt noen fremgang på 5-6 månder nå, så jeg håper att dette virkelig kommer til å sparke ting i gang igjen.

Hvilket assistance program brukte dere? jeg liker det som vises i den artikelen jeg linka til, bare at isteden for good mornings så har jeg 3-4 sett med markløft ekstra på markløft dagen. Men er det ikke litt mye med 5 set av 15 reps på for eksempel skrå bein press?

kan jeg mikse opp rep rangen på assistance iblant?

for eksempel, hva om jeg hadde 15 reps X 5 første uka

8 X 5 neste uke

og 10,5,10,5,10,3 trede uke

hadde det vært ødelegende for framdriften min eller kunne det hjulpet?

Hva er deres mening om dette med en deload uke forresten? er det nødvendig eller kansje jeg burde gjøre noe annet den uka, som for eksempel, høy rep arbeid i hoved øvelsene, som 15 reps å sånt


Utlogget Nanbrødeksperten

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 138

Sv: 5/3/1
« #5 : 06. juni 2011, 20:43 »

Hva er deres mening om dette med en deload uke forresten? er det nødvendig eller kansje jeg burde gjøre noe annet den uka, som for eksempel, høy rep arbeid i hoved øvelsene, som 15 reps å sånt


Følg programmet på deload-uka og. Du kommer sannsynligvis ikke langt før det stagnerer om du ikke benytter deg av deload.
PSMF:

30.05.2011    101,6
06.06.2011      96,1
11.07.2011      89,5

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: 5/3/1
« #6 : 06. juni 2011, 21:19 »
du er i gang med det de fleste feiler på når de starter sånne programmer.. de skal forandre på det momentant.. bare gjør som det står.
besides, 15x5, eller 8x5.. who cares.. klarer du 15x5 med en vekt, legger du på litt til du faller ned i reps og jobber deg opp igjen.. som du ser i de aller fleste styrke programmer, er alltid assistance øvelser beskrevet med reps 8-12fks. ikkje at man SKAL ta akkurat 8, eller 12 reps..

assistance work velger du selv. prøv alle om du vil, skift assistance work etter deload uke fks..
Westside disciple

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: 5/3/1
« #7 : 06. juni 2011, 21:36 »
du er i gang med det de fleste feiler på når de starter sånne programmer.. de skal forandre på det momentant.. bare gjør som det står.
besides, 15x5, eller 8x5.. who cares.. klarer du 15x5 med en vekt, legger du på litt til du faller ned i reps og jobber deg opp igjen.. som du ser i de aller fleste styrke programmer, er alltid assistance øvelser beskrevet med reps 8-12fks. ikkje at man SKAL ta akkurat 8, eller 12 reps..

assistance work velger du selv. prøv alle om du vil, skift assistance work etter deload uke fks..

Føler for å utdype mitt eget innlegg ettersom det blei skrevet i all hast..
det eg mener er at med typiske bodybuilder program ser du oppsett som fks 3x8. hvor er progresjonen? med assistance øvelser, kan du fks starte på den vekta du tror du klarer rundt 8-10 reps. jobb deg opp så du klarer kansje 12 reps. så kan du ta mer vekt, å gå ned på reps til kansje 8 igjen.. så bygger du deg opp med deg vekta igjen.. and so it goes


og igjen, kjøp boka om du ikkje har gjort det:P
Westside disciple

ultralars

  • Gjest
Sv: 5/3/1
« #8 : 06. juni 2011, 23:47 »
Da tar jeg å gjør det da Smiley tar 8 reps og bygger meg opp til 12 så øk og ta 8 reps igjen, over 5 sett. Takk for store svar. Tar å skaffer boka også.

Utlogget bartlaus

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

Sv: 5/3/1
« #9 : 07. juni 2011, 04:24 »
Følg programmet på deload-uka og. Du kommer sannsynligvis ikke langt før det stagnerer om du ikke benytter deg av deload.

Jeg har stort sett trent tre ganger i uka og hoppet over deload-ukene, og det har fungert helt fint; på den måten varer en syklus fortsatt fire uker, i tilfelle det er viktig. Noen ganger har jeg også trent to ganger i uka, da har jeg slått sammen to og to økter med redusert mengde støtteøvelser. Har også prøvd flere forskjellige varianter av støtteøvelser. Fleksibelt opplegg, gull verdt for folk med et travelt liv.

ultralars

  • Gjest
Sv: 5/3/1
« #10 : 13. juni 2011, 17:30 »
Funker 5/3/1 for å bygge størelse også? Eller hvilket annet program hadde vært bra å begynne med hvis jeg skulle prioritere størelse i fremtida?

Utlogget bartlaus

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

Sv: 5/3/1
« #11 : 14. juni 2011, 05:06 »
Kjør med "boring but big" eller en eller annen samling med kroppsbygger-aktige støtteøvelser (du finner minst et par-tre varianter hvis du googler litt) og spis som en hest og det vil gi solide resultater.

ultralars

  • Gjest
Sv: 5/3/1
« #12 : 29. juni 2011, 16:25 »
Føler for å utdype mitt eget innlegg ettersom det blei skrevet i all hast..
det eg mener er at med typiske bodybuilder program ser du oppsett som fks 3x8. hvor er progresjonen? med assistance øvelser, kan du fks starte på den vekta du tror du klarer rundt 8-10 reps. jobb deg opp så du klarer kansje 12 reps. så kan du ta mer vekt, å gå ned på reps til kansje 8 igjen.. så bygger du deg opp med deg vekta igjen.. and so it goes


og igjen, kjøp boka om du ikkje har gjort det:P
så liksom, 5/3/1 er bare en måte å oppretholde fremgang på? om man bruker andre øvelser å sånt, så betyr det ingenting bare at man holder en slags fremgang?

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: 5/3/1
« #13 : 29. juni 2011, 16:50 »
Nei... 5\3\1 er ett ferdig oppsatt program some hovedsakelig går rundt benk, bøy, mark og millitærpress. tillegsøvelsene står det anbefalt hvordan du bør gjøre det.
Westside disciple

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!