Skrevet av Emne: Fitness & doping  (Lest 15366 ganger)

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Fitness & doping
« #60 : 25. februar 2005, 16:42 »
Tror ikke du kan forvente noe som helst av et treningsforum på nett.
Er jo ingen kvalitetssikring av folk som er involvert her i motsetning til en organisasjon.

Ikke helt riktig, selv om du har et poeng. Både moderatorer og treningsveiledere her inne er imidlertid "kvalitetssikret" i den forstand at de er valgt ut på bakgrunn av kunnskap, aktivitet og stabilitet. Finnes for øvrig nok av "organisasjoner" som ikke eier fnugg av kvalitetssikring...

Ønsker man å gjøre noe med problemet doping innen kroppsbygging/fitness så må arbeidet startes innad i NKF.

Enig.

Av de få virkelig seriøse utøverne som er innom her, så tror jeg ikke noen av de ser nytten av å preke antidoping på et nettforum med en jungel av folk og meninger fra alle slags bakgrunner.

Noen aktive fitnessutøvere gjør det faktisk, blant annet trådstarter og Soje, så der tar du feil.

Er vel andre plasser(skoler, klubber, treningssentre) som er bedre egnet og her kan man stille formelle krav til den som evt. skal komme med kvalifisert informasjon.

Skoler, klubber, treningssentere - kvalifisert informasjon? Ungdomsskolelærere, fritidsklubbledere, treningssenteransatte - kvalifisert informasjon? Tror i så fall du skal være veldig heldig hvis du råker over personer innen de nevnte gruppene som sitter inne med nok objektive kunnskaper om virkninger og bivirkninger av AAS til å kunne komme med tilstrekkelig objektiv informasjon, og ikke bare fordommer og ureflektert skremselspropaganda! Slik ensidig propaganda (som oftest ikke en gang basert på fakta, men på myter og reinspikka løgn) som jeg opplever at mange personer i de nevnte "kvalifiserte" gruppene kommer med, bidrar ikke til annet enn å skape distanse til målgruppene.  Smiley

Til slutt: Ingen har monopol på sannheten (enten du er "formelt kvalifisert" eller ikke), men sannheten er der tilgjengelig for alle og bør være grunnmuren i alle diskusjoner!

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
SV: Fitness & doping
« #61 : 25. februar 2005, 16:43 »
Norges styrkeløftforbund er medlem av Norges idrettsforbund, det betyr at man skriver under på en antidoping kontrakt, og at man stiller seg tilgjengelig for dopingtest. En sånn test koster ca 3000,- og det er forbundet som betaler og ikke den enkelte sin klubb.
I større mesterskap har man det man kaller "doping avgift".

Slik jeg ser det er det en pioriteringssak og holdning forbundet ønsker å vise uttad, noe  NSF har gjort ved å være medlem av NIF!

Jeg tolker det du skrev slik at et forbund kan velge å være medlem av NIF, men det er vel feil?

Uansett, her er et spørsmål til alle:

Hvor vanskelig er det å starte et eget forbund for "hopp og sprett fitness", Athletic Fitness og Bodyfitness?

Soje


Utlogget Deff

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 000
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 000

  • Natural fitness
SV: Fitness & doping
« #62 : 25. februar 2005, 16:52 »
I 1990 var det dopingtest på Mr.Olympia og Lee Haney og Lee Labrada og Shawn Ray, henholdsvis nr.1 nr.2 og nr3 ble testet negativt.
Lee Labrada skriver her at han ikke var dependent på AAS for å konkurere, og det er mitt poeng. Det må differensieres. Man kan ikke kategorisk si at det ikke går an å hevde seg i kroppsbygging uten AAS. Det er totalt feil. Det er også totalt feil å si at alle kan vinne NM på 100m sprint. Men det er fånyttes å si det fordi uansett hva som sies så vil unge mennesker begynne å bruke det, og de må lære på den harde måten at AAS ikke den rette vei å gå. Man kan bygge masse muskler helt naturlig, det kan ingen betvile skulle jeg tro. Deretter er det å komme i konkuranseform, og det er noe som AAS ikke kan gjøre for deg. Det må du gjøre selv, med viljestyrke og dedikasjon. Dessverre er det en del totale dopfreaks der ute. De får bare kjøre sitt eget løp. Hvem vil se ut sånn uansett??


Her er hva Lee Labrada skriver om eventet i 1990 der en del deltakere ble disket;

IM: The ’90 Olympia was drug-tested, and everyone seemed, well, duller, for want of a better term—Haney included.

LL: A drug-tested Olympia was right up my alley, since I didn’t depend heavily on anabolics and other enhancers. Drug testing would give me a tremendous advantage, and I meticulously planned my training and diet. When the Olympia rolled around, I showed up, they tested for drugs, and a few competitors were eliminated. I passed my test, as did Haney. I was backstage, and as soon as Haney took off his warmup suit, I thought, “Labrada, you’ve won this title.” Lee Haney’s a superb athlete, but he’d missed his peak that night. He had loose skin and was noticeably smaller. I went in for the kill. We did the prejudging, and I found out I was ahead by several points. Boyer Coe came up and congratulated me, and everybody I saw backstage said I couldn’t lose.

IM: Did you believe it?

LL: Of course! I was pumped! It all reached a head during the posedown. I jockeyed myself right next to Haney, he glanced at me, and for the first time I saw real concern in his eyes. I said, “Let’s go, big boy,” and started hitting my best shots. When the announcements were read, they stretched out runner-up. “Leeeeeee…,” and it turned out to be me! Somehow, Haney had closed the gap between us. I felt like the entire auditorium was collapsing on me. Disappointment showed on my face, and I didn’t even bother to hide it. That night I went to my hotel, with an entire entourage around me. We were supposed to have a victory party, but all it did was accentuate my placing. “We’re gonna be fine,” I said. Still, the experience threw me into a period of deep introspection.

IM: What conclusions did you reach?

LL: First of all, I questioned why I’d gone into bodybuilding. Was it to win, with no other rewards? Taking second was like running into a brick wall at 150 miles an hour. It made me realize I’d been too focused on the external. Sometimes, stepping back is a necessary process in a person’s life. Winning the Olympia just wasn’t meant to be, and I had to face reality.


Utøver i kroppsbygging og sprint triathlon
_________________________________________________
  http://www.HenningMikal.com

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Fitness & doping
« #63 : 25. februar 2005, 17:47 »
Når det gjelder Mr O 1990 så vet jeg ikke detaljer om hva man testet for etc. Men nesten alle som stilte var jo i temmelig skrøpelig form i forhold til tidligere år. Allikevel var det jo her kun snakk om å stille ren på selve konkurransen. De trengte bare å planlegge hvor lenge før de måtte stoppe for å teste rent. Så vidt jeg vet så var det ikke noe testing i forkant av konkurransen. Når jeg søkte etter info om Mr O 1990 så fant jeg også følgende om Dan Duchaine, som ble regnet for å være en av steroide "guruene":

"1990 - The Steroid Guru assisted top Mr. Olympia competitors to pass steroid testing with blocking agents."

De hadde alle muligheter til å legge opp bruken slik at de skulle teste rent på en spesiell dato, og i tillegg hadde hjelp til å teste rent v.ha. stoffer som maskerte for diverse stoffer. Likevel var de i såpass dårlig form. Noe av grunnen var kanskje at de testet på diuretika, og dette gjorde at de ikke klarte å bli "tørre" nok?
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
SV: Fitness & doping(N.B. KVALITETSSIKRET INNLEGG)
« #64 : 25. februar 2005, 18:11 »
Skrevet av: HITman 

Sitat fra: Trener på Idag kl. 16:16:14
Tror ikke du kan forvente noe som helst av et treningsforum på nett.
Er jo ingen kvalitetssikring av folk som er involvert her i motsetning til en organisasjon.

Ikke helt riktig, selv om du har et poeng. Både moderatorer og treningsveiledere her inne er imidlertid "kvalitetssikret" i den forstand at de er valgt ut på bakgrunn av kunnskap, aktivitet og stabilitet. Finnes for øvrig nok av "organisasjoner" som ikke eier fnugg av kvalitetssikring...
Kvalitetssikring betyr nok litt større krav.

Sitat fra: Trener på Idag kl. 16:16:14
Ønsker man å gjøre noe med problemet doping innen kroppsbygging/fitness så må arbeidet startes innad i NKF.

Enig.

Sitat fra: Trener på Idag kl. 16:16:14
Av de få virkelig seriøse utøverne som er innom her, så tror jeg ikke noen av de ser nytten av å preke antidoping på et nettforum med en jungel av folk og meninger fra alle slags bakgrunner.

Noen aktive fitnessutøvere gjør det faktisk, blant annet trådstarter og Soje, så der tar du feil.
Jeg har en annen definisjon av seriøse (idretts)utøvere.

Sitat fra: Trener på Idag kl. 16:16:14
Er vel andre plasser(skoler, klubber, treningssentre) som er bedre egnet og her kan man stille formelle krav til den som evt. skal komme med kvalifisert informasjon.
Skoler, klubber, treningssentere - kvalifisert informasjon? Ungdomsskolelærere, fritidsklubbledere, treningssenteransatte - kvalifisert informasjon? Tror i så fall du skal være veldig heldig hvis du råker over personer innen de nevnte gruppene som sitter inne med nok objektive kunnskaper om virkninger og bivirkninger av AAS til å kunne komme med tilstrekkelig objektiv informasjon, og ikke bare fordommer og ureflektert skremselspropaganda! Slik ensidig propaganda (som oftest ikke en gang basert på fakta, men på myter og reinspikka løgn) som jeg opplever at mange personer i de nevnte "kvalifiserte" gruppene kommer med, bidrar ikke til annet enn å skape distanse til målgruppene. 
Jeg skrev plassene. Du kan her få en bedre oversikt over målgruppa. Det kvalifiserte individet kan du hente en annen plass(etter å ha kvalitetetssikret denne)

Til slutt: Ingen har monopol på sannheten (enten du er "formelt kvalifisert" eller ikke), men sannheten er der tilgjengelig for alle og bør være grunnmuren i alle diskusjoner!
Enig, men  kvalitetssikring hjelper ? Skal du prøve å nærme deg en "sannhet" så bør du i hvertfall kvalitetssikre.
 
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Fitness & doping
« #65 : 25. februar 2005, 18:31 »

Skoler, klubber, treningssentere - kvalifisert informasjon? Ungdomsskolelærere, fritidsklubbledere, treningssenteransatte - kvalifisert informasjon? Tror i så fall du skal være veldig heldig hvis du råker over personer innen de nevnte gruppene som sitter inne med nok objektive kunnskaper om virkninger og bivirkninger av AAS til å kunne komme med tilstrekkelig objektiv informasjon, og ikke bare fordommer og ureflektert skremselspropaganda! Slik ensidig propaganda (som oftest ikke en gang basert på fakta, men på myter og reinspikka løgn) som jeg opplever at mange personer i de nevnte "kvalifiserte" gruppene kommer med, bidrar ikke til annet enn å skape distanse til målgruppene.  Smiley


H

Enig der, henger plakater og ligger brosjyrer der jeg trener nå. "Når du tar doping får du dårligere sædkvalitet og utvikler bryster som kan gjøre at du begynner og få melkeproduksjon. Bilde frampå brosjyra er en stor rund gutt som har pupper og holder seg i skrittet Tongue






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Deff

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 000
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 000

  • Natural fitness
SV: Fitness & doping
« #66 : 25. februar 2005, 19:25 »
Når det gjelder Mr O 1990 så vet jeg ikke detaljer om hva man testet for etc. Men nesten alle som stilte var jo i temmelig skrøpelig form i forhold til tidligere år. Allikevel var det jo her kun snakk om å stille ren på selve konkurransen. De trengte bare å planlegge hvor lenge før de måtte stoppe for å teste rent. Så vidt jeg vet så var det ikke noe testing i forkant av konkurransen. Når jeg søkte etter info om Mr O 1990 så fant jeg også følgende om Dan Duchaine, som ble regnet for å være en av steroide "guruene":

"1990 - The Steroid Guru assisted top Mr. Olympia competitors to pass steroid testing with blocking agents."

De hadde alle muligheter til å legge opp bruken slik at de skulle teste rent på en spesiell dato, og i tillegg hadde hjelp til å teste rent v.ha. stoffer som maskerte for diverse stoffer. Likevel var de i såpass dårlig form. Noe av grunnen var kanskje at de testet på diuretika, og dette gjorde at de ikke klarte å bli "tørre" nok?


Lee Labrada var i sitt livs form.....

Utøver i kroppsbygging og sprint triathlon
_________________________________________________
  http://www.HenningMikal.com

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Fitness & doping
« #67 : 25. februar 2005, 19:33 »


Enig der, henger plakater og ligger brosjyrer der jeg trener nå. "Når du tar doping får du dårligere sædkvalitet og utvikler bryster som kan gjøre at du begynner og få melkeproduksjon. Bilde frampå brosjyra er en stor rund gutt som har pupper og holder seg i skrittet Tongue

Ja, er det noe unge gutter er opptatt av så er det jo sædkvaliteten... Himmel og hav. Skremselspropaganda har jeg liten tro på. Det kunne like gått ha stått "Tar du doping kommer du til å dævve". Det har liten eller ingen effekt. Men det kan faktisk være at skremselspropagandaen med "stor der oppe, liten der nede" virker, fordi jeg tror unggutter er reddere for dette enn å dø. Nå betyr jo "liten der nede" noe helt annet enn det skremselspropaganden skal ha oss til å tro, men det er jo en annen sak.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Fitness & doping
« #68 : 25. februar 2005, 19:36 »


Lee Labrada var i sitt livs form.....

Ja det er vel riktig. Men han var vel et av unntakene. Men det viser jo at det går an å være bra samtidig som man tester rent. Men å teste rent er jo noe helt annet enn å være dopingfri.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
SV: Fitness & doping
« #69 : 25. februar 2005, 21:31 »
jeg måtte innom og titte da christian, siden du fortalte meg om denne tråden på treninga.

det står klart mest respekt av utøvere som er rene. jeg har sluttet å bry meg om hvem som er rene/urene. det får være opp til hver enkelt. jeg gidder ikke spekulere, men man kan ofte se tegn på hvem som bruker aas, uten at jeg skal gå detaljert inn på det her.

men det henger ofte sammen med personlighet og ego... men det blir en for vidtløftende diskusjon til at jeg orker å gå inn på det her.

informasjon fremfor skremselspropaganda.

det går ann å oppnå resultater som er misunnelsesverdige blant vanlige folk uten å bruke aas.

mange kommer på et nivå der de velger å bruke aas fordi de ønsker å hevde seg, og for å være best. det er svært vanskelig, for ikke å si umulig å hevde seg i af på nasjonalt nivå uten å bruke aas.

svært mange som hevder de er rene er det ikke. en person som stadig forsikrer om at han er rein, er det grunn til å mistenke. en utøver som er trygg på seg selv har ikke noe behov av å fremheve seg selv i stor grad.

man vet selv sannheten, er man rein - så vet man det selv. hva andre sier,mener,tenker,tror har lite og ingenting å si. men det forbauser meg hvordan enkelte utøvere hardnakket påstår at de er naturlige når de ikke er det.

av erfaring trekker jeg kun på skuldrerne når noen sier de er rene. fint for dem. da har de god samvittighet med seg selv.

en utøver bør konsentrere seg om seg selv og gjøre det beste han kan. taper man for en som har brukt ulovlige substanser, har man likevel gjort sitt beste, og bør være fornøyd.

den beste betaling man kan få er en flott kropp og en sunn kropp. å vinne nm i fitness er sterkt. men vinner man og sier til alle at man er ren, og ikke er det - er det egentlig en seier? jeg vil si at det er det motsatte. man lever på en løgn.

bruk av ulovlige preparater vil man aldri bli kvitt i idrett. kampen er tapt. ta derfor et standpunkt selv, og stå for det. noen som bruker aas er helt "fucka" i hodet, og har en oppførsel som ikke ligner noenting, og en holdning og et ego som  ikke hører noe sted hjemme, mens andre er utrolig greie og hyggelige mennesker. man kan ikke kjøre alle under en kam.

å konkurrere mot seg selv, og komme i sin livs form bør være motivasjon nok i seg selv.


per fra partner




Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
SV: Fitness & doping
« #70 : 25. februar 2005, 22:43 »
Hva Lee og de andre proffene i kroppsbygging sier har da ingenting med denne tråden å gjøre. Vi snakker her om fitness og ikke kroppsbygging.

det går ann å oppnå resultater som er misunnelsesverdige blant vanlige folk uten å bruke aas.
Vanlige folk vet ikke hvor mye som kreves for å oppnå veldig gode resultater. Og tror derfor veldig raskt at "alle" som trener på et treningsstudio som skiller seg ut litt i mengden spiser mer til frokost enn havre og melk. Beklagelig men sant
Sitat
mange kommer på et nivå der de velger å bruke aas fordi de ønsker å hevde seg, og for å være best. det er svært vanskelig, for ikke å si umulig å hevde seg i af på nasjonalt nivå uten å bruke aas.
Det er svært vanskelig å hevde seg i AF uansett. Men at du velger å skrive inn ordet umulig synes jeg er beklagelig. Det som er mer beklagelig er at svært mange velger aas i stedet for å optimalisere kosthold, trening og hvile.

Sitat
svært mange som hevder de er rene er det ikke. en person som stadig forsikrer om at han er rein, er det grunn til å mistenke. en utøver som er trygg på seg selv har ikke noe behov av å fremheve seg selv i stor grad.
Hehe.....utrolig hvor lett det er å snu dette tilbake og heller sette mistanker rundt den som har ren samvittighet.
Virker ganske sært av meg å skrive om det du skrev, men gjør det likevel:
Svært mange som hevder de er rene er det. En person som stadig forsikrer om at han er rein, er det grunn til å tro. En utøver som har mye å skjule har ikke noen fordel av å fremheve seg selv i stor grad.

Sitat
man vet selv sannheten, er man rein - så vet man det selv. hva andre sier,mener,tenker,tror har lite og ingenting å si. men det forbauser meg hvordan enkelte utøvere hardnakket påstår at de er naturlige når de ikke er det. av erfaring trekker jeg kun på skuldrerne når noen sier de er rene. fint for dem. da har de god samvittighet med seg selv.
NEMLIG!

Sitat
en utøver bør konsentrere seg om seg selv og gjøre det beste han kan. taper man for en som har brukt ulovlige substanser, har man likevel gjort sitt beste, og bør være fornøyd.
Veldig sant, men jeg vil påstå at man fortsatt bør ha tro på seg selv til å være best neste år(som er i år for min del Wink )

Sitat
den beste betaling man kan få er en flott kropp og en sunn kropp. å vinne nm i fitness er sterkt. men vinner man og sier til alle at man er ren, og ikke er det - er det egentlig en seier? jeg vil si at det er det motsatte. man lever på en løgn.
En person som gjør dette kan ikke ha et snev av normal samvittighet eller respekt for noen.

Sitat
bruk av ulovlige preparater vil man aldri bli kvitt i idrett. kampen er tapt. ta derfor et standpunkt selv, og stå for det. noen som bruker aas er helt "fucka" i hodet, og har en oppførsel som ikke ligner noenting, og en holdning og et ego som  ikke hører noe sted hjemme, mens andre er utrolig greie og hyggelige mennesker. man kan ikke kjøre alle under en kam.
Kan overhodet ikke ta alle under en kam.

Sitat
å konkurrere mot seg selv, og komme i sin livs form bør være motivasjon nok i seg selv.
per fra partner
Å vinne et eller annet er da heller ingen dårlig motivasjon. Men sant som du sier, hvis man har gjort alt og da mener jeg ALT som en kan gjøre helt perfekt og likevel ikke vinner, da er det viktig å ha beina godt plantet på jorda.

Soje fra Family

Utlogget carlw

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 22

  • dama mi er rå!
SV: Fitness & doping
« #71 : 25. februar 2005, 23:48 »
jeg måtte innom og titte da christian, siden du fortalte meg om denne tråden på treninga.

det står klart mest respekt av utøvere som er rene. jeg har sluttet å bry meg om hvem som er rene/urene. det får være opp til hver enkelt. jeg gidder ikke spekulere, men man kan ofte se tegn på hvem som bruker aas, uten at jeg skal gå detaljert inn på det her.

men det henger ofte sammen med personlighet og ego... men det blir en for vidtløftende diskusjon til at jeg orker å gå inn på det her.

informasjon fremfor skremselspropaganda.

det går ann å oppnå resultater som er misunnelsesverdige blant vanlige folk uten å bruke aas.

mange kommer på et nivå der de velger å bruke aas fordi de ønsker å hevde seg, og for å være best. det er svært vanskelig, for ikke å si umulig å hevde seg i af på nasjonalt nivå uten å bruke aas.

svært mange som hevder de er rene er det ikke. en person som stadig forsikrer om at han er rein, er det grunn til å mistenke. en utøver som er trygg på seg selv har ikke noe behov av å fremheve seg selv i stor grad.

man vet selv sannheten, er man rein - så vet man det selv. hva andre sier,mener,tenker,tror har lite og ingenting å si. men det forbauser meg hvordan enkelte utøvere hardnakket påstår at de er naturlige når de ikke er det.

av erfaring trekker jeg kun på skuldrerne når noen sier de er rene. fint for dem. da har de god samvittighet med seg selv.

en utøver bør konsentrere seg om seg selv og gjøre det beste han kan. taper man for en som har brukt ulovlige substanser, har man likevel gjort sitt beste, og bør være fornøyd.

den beste betaling man kan få er en flott kropp og en sunn kropp. å vinne nm i fitness er sterkt. men vinner man og sier til alle at man er ren, og ikke er det - er det egentlig en seier? jeg vil si at det er det motsatte. man lever på en løgn.

bruk av ulovlige preparater vil man aldri bli kvitt i idrett. kampen er tapt. ta derfor et standpunkt selv, og stå for det. noen som bruker aas er helt "fucka" i hodet, og har en oppførsel som ikke ligner noenting, og en holdning og et ego som  ikke hører noe sted hjemme, mens andre er utrolig greie og hyggelige mennesker. man kan ikke kjøre alle under en kam.

å konkurrere mot seg selv, og komme i sin livs form bør være motivasjon nok i seg selv.


per fra partner





takk per, da slapp jeg den posten:) ..men AF kan nok en super dedikert ren fyr hevde seg en gang i fremtiden, om det ikke allerede har skjedd.
women call it the silent treatment.. and we let'em think we don't like it.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!