Skrevet av Emne: Løft best, ikke mest  (Lest 6846 ganger)

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Løft best, ikke mest
« #15 : 25. mars 2011, 11:06 »
He he. Honnør.
Joda det er regler for hvordan løftene skal utføres. At de er strenge er jeg ikke helt enig i.
Men i en idrett der målet er å få opp mest mulig kilo i ett løft er det ikke unaturlig at fokuset på hvordan løftene utføres er annerledes enn for dem som har som fokus å belaste muskelen som trenes mest mulig med minst mulig skaderisk. Men når vanlige gymrotter benytter seg av styrkeløftlignende teknikker bare med mye dårligere utførelse blir det ihvertfall helt feil.

Minushonnør. "styrkeløftlignende teknikker"? Hahaha!  Eg trur du aldri har vore på eit styrkeløftstevne.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Løft best, ikke mest
« #16 : 25. mars 2011, 11:09 »
Minushonnør.

Ha ha det går ikke an. Isåfall hadde jeg hatt sånn cirka minus en million.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Løft best, ikke mest
« #17 : 25. mars 2011, 11:21 »
Minushonnør. "styrkeløftlignende teknikker"? Hahaha!  Eg trur du aldri har vore på eit styrkeløftstevne.

Faktum er at jeg faktisk trener på en styrkeløftklubb om sommeren. Sier ikke at løftene er feil i forhold til hva de ønsker å oppnå. Men personlig ville jeg aldri finne på å løfte på den måten. Tenker spesielt på benkpress i så måte.

Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Sv: Løft best, ikke mest
« #18 : 25. mars 2011, 13:24 »
Hvis du leser treningstips i artikler osv, så står det alltid at du må øke belastningen hele tiden, eller så er du en jævla idiot som trur du blir sterk av å trene på de samme vektene hele tida..din jævla kødd, du fortjener ikke å leve, hvor dum er du?

Falt selv i fella da jeg først begynte å trene, og enkelte øvelser økte jeg rett og slett ikke i, hverken i reps eller vekt, så jeg økte litt, og teknikken ble dårlig.
Dette var riktignok mange år sida, men har nå skjønt at styrke er en stigende skala, så selv om du har treninger der du ikke tar like mye/mer enn forrige trening, så øker du fortsatt på sikt.

Uansett så tror jeg noe av det er rett og slett folk som er redd for å ikke få resultater, så de øker belastningen hele tida, og til slutt går det til helvete.

Minushonnør. "styrkeløftlignende teknikker"? Hahaha!  Eg trur du aldri har vore på eit styrkeløftstevne.
Les det han skriver da.
Han skriver om vanlige gymrotter som prøver å kopiere styrkeløfterteknikker, og at det ender opp med dårlig utførelse.
Ikke at styrkeløftere løfter dårlig.
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Løft best, ikke mest
« #19 : 25. mars 2011, 13:40 »
Det er noe sannhet i at målet ikke nødvendigvis bør være å løfte så mye vekt som mulig, men å trene så bra som mulig. Men det blir for dumt når jeg ser "form police" som på en slags måte skal annullere prestasjonen til noen som er mer enn dobbelt så sterke som seg når de løfter rumpa litt i benk, spretter stanga litt på kassa i benk, lener seg litt bakover i bicepscurl, er 2 cm over parallell i knebøy eller lårer litt i markløft. Jeg så en som løfta 11 reps på 210 kg i benkpress på youtube en dag, og under var det mange som skreiv "his form is so bad. he'd get more out of his training with good form." "he'll get injured some day". Dette kommer av folk som løfter 72,5 kg i benkpress. Det blir for dumt for meg.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Løft best, ikke mest
« #20 : 25. mars 2011, 14:48 »
Jeg er enig med deg i ditt resonement også Andre, misforstå meg rett.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Løft best, ikke mest
« #21 : 25. mars 2011, 14:57 »
Jeg er enig med deg i ditt resonement også Andre, misforstå meg rett.

+1

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Løft best, ikke mest
« #22 : 27. mars 2011, 20:51 »
Ehe, nei. For meg er det komedie timen å se youtube klipp på "verdensrekorder" i benk med 4,7 cm løftebane hvor stanga stopper midt på magan. Det finnes nok noen hederlige unntak her og der. Det driter jeg i.


Ha!

Der ble det faktisk en honnør!
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!