Skrevet av Emne: Vil ta lappen fra flere  (Lest 1073 ganger)

Johnny21

  • Gjest
Vil ta lappen fra flere
« : 04. juni 2008, 15:38 »
...

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Vil ta lappen fra flere
« #1 : 04. juni 2008, 15:48 »
En ting er å kun straffe de som kjører for fort, en annen ting er å ta de som forårsaker køer og irritasjon. Det bør legges mer vekt på å luke ut de som kjører en del under fartsgrensa (merk at jeg skriver en del), og som ikke bruker speil for så å slippe billister bak forbi. Da jeg var i USA observerte jeg at maks fart på visse veier var 55mph, men at det stod minimumshastighet var 45.

Jeg mener vi burde hatt noe tilsvarende i Norge for at vi skal kunne slippe de som ligger i 60 i 80 soner, og som skaper frustrasjon. De kan godt hende man ikke kommer veldig mye fortere fram hvis man legger seg 10 eller 20km/h under fartsgrensa, men det er ingen tvil om at det skaper irritasjon. Vekk med sinkene er i allefall min holdning!

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Vil ta lappen fra flere
« #2 : 04. juni 2008, 15:52 »
Om du kjører i 122 km/t i 90 har du kjørt en del raskere... og helt ærlig syntes jeg ikke spesiellt synd på deg så lenge du vet hva slags straffer som venter... Erter
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Johnny21

  • Gjest
Sv: Vil ta lappen fra flere
« #3 : 04. juni 2008, 16:02 »
...

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Vil ta lappen fra flere
« #4 : 04. juni 2008, 16:07 »
Klart det er synd på meg Smiley Ble tatt av sivil... kjørte blandt sikkert 5-6 andre som hadde samme hastighet. De stoppet selvfølgelig meg. Kanskje fordi jeg kjører bmw. Lite likt blandt politiet.

I stavanger kaller jeg folk som lager kø og kjører overdrevent forsiktig for "kneder". Hadde staten ikke løset alle problemer med rundkjøringer og lagt litt mer penger i veier så hadde vi nok merket det hadde blitt hakket bedre. En annen lur ting hadde vært å gitt et obligatorisk "rally" kurs til alle kjøreskole elever.

Kjørelæreren min hang seg mer opp i hvordan jeg holdt hendene på rattet enn om jeg kjørte på rødt lys. Og i store oversiktige rundkjøringer måtte jeg ligge å "knede" i 5 km/t selv om det ikke var en eneste bil å se på mil avstand. Snakk om flyt i trafikken. Nei, opplæringen er nok mye av problemet når det kommer til køer.....
Skal ikke nevne noe om kvinnfolka Smiley Dere skjønner nok hva jeg mener.

Det er ikke synd på deg fordi du ble tatt når du bevisst kjørte for fort, men det er urettferdig at ikke de andre også ble stoppet. Forskjellsbehandling er aldri bra, men du kan jo ikke synes synd på deg selv. Kan dog få lov til å være forbannet på deg selv pga din handling, men du må forstå at det er en grunn til at politiet luker ut de som kjører for fort. Det handler ikke bare om din, men også andres sikkerhet.

For øvrig er jeg enig i det du sier om flyt i trafikken. Ingen vits i å bremse ned og nærmest stoppe før rundkjøringer hvis det er oversiktlig. Kjøreskoler er for øvrig pålagt å gi rett opplæring mht sittestilling, håndposisjon etc, men de skal selvsagt ha fokus på det som dreier seg om trafikksikkerhet som rødt lys o.l. Hva gjelder kvinnfolk er mange mindre aggressive enn menn, men det skal jo sies at de er innvolvert i færre trafikkulykker som følge av fart. Hva jeg selv mener om kvinner i trafikken skal jeg ikke ytre her, men dog...

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Johnny21

  • Gjest
Sv: Vil ta lappen fra flere
« #5 : 04. juni 2008, 16:20 »
...

Johnny21

  • Gjest
Sv: Vil ta lappen fra flere
« #6 : 04. juni 2008, 16:33 »
...

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Vil ta lappen fra flere
« #7 : 04. juni 2008, 17:32 »
Det er ikke synd på deg fordi du ble tatt når du bevisst kjørte for fort, men det er urettferdig at ikke de andre også ble stoppet.

Selvsagt ikke. En politibil kan stoppe en annen bil, og ikke 5-6. Skal politiet la alle slippe unna fordi alle ikke kan taes, eller plukker man ut en tilfeldig.

Dz - det kan sikkert føles urettferdig, men hadde en av de andre blitt tatt hadde du sannsyligvis moret deg over det enda du også... Wink Trafikkfarlig eller ikke; så lenge det er en grense ser så må man overholde den. Jeg for min del finner det LATTERLIG at det er en promillegrense på 0.2 i Norge når det er 0.5 i mange andre europeiske land; men jeg må finne meg i det. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!