Skrevet av Emne: Ritalin  (Lest 11100 ganger)

Utlogget _Tes_

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 98
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 98

Ritalin
« : 20. juli 2007, 11:46 »
Jeg har en kompis av meg som skal begynne å trene sammen med meg ganske snart.
Han har adhd, og derfor går han på ritalin, som inneholder bl.a amfetamin.. vil ritalinen ha noen negativ påvirkning på treningen hans?
Høyde: 173  Vekt: 70kg

Benk: 110kg Markløft: 170kg  Bøy: 130kg

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Ritalin
« #1 : 20. juli 2007, 11:52 »
Så lenge han har ADHD , så vil den ikke ha noen innvirkning på treninga.
ADHD  er en diagnose som behandles med ritalin , og derfor vil han ikke bli særlig hyper , som oftes folk blir av amfetamin.
Det har heller ingen invirkning på muskelbygginga, men kan nok være greit med tanke på fett% Wink

Sønnen til min venninne har ADHD og samme preparat. Gutten er stor og sterk , og har lite fett på kroppen, so lucky him ..
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget _Tes_

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 98
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 98

Sv: Ritalin
« #2 : 20. juli 2007, 12:02 »
Så lenge han har ADHD , så vil den ikke ha noen innvirkning på treninga.
ADHD  er en diagnose som behandles med ritalin , og derfor vil han ikke bli særlig hyper , som oftes folk blir av amfetamin.
Det har heller ingen invirkning på muskelbygginga, men kan nok være greit med tanke på fett% Wink

Sønnen til min venninne har ADHD og samme preparat. Gutten er stor og sterk , og har lite fett på kroppen, so lucky him ..


ja, for såklart blir han "rusa" ned av ritalinet, som gjør at han blir sløv.. og det er ikke no moro på den delen.. men kompisen miner også jækla stor og sterk, og har aldri trent noe for å bli det heller.. også er han også lite fett på kroppen, selvom han spiser for 3 personer om dagen, bare junkfood og cola. men nå skal jeg forsøke å forandre kostholdet hans, og få han med på skikkelig trening:D s
Høyde: 173  Vekt: 70kg

Benk: 110kg Markløft: 170kg  Bøy: 130kg

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Ritalin
« #3 : 20. juli 2007, 12:04 »
Sløv?
Hmm rart, for guttungen ( vel er jo 27 nå da) til venninna mi blir ikke rusa, bare rolig.
Folk med ADHD skal være nøe med sunt fett, og ren mat , og ikke proppe i seg junk. SÅ der er vel største problemet til kameraten din , tenker jeg.
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget _Tes_

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 98
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 98

Sv: Ritalin
« #4 : 20. juli 2007, 12:14 »
han er 1.95 høy og veier 90 kg el no sånn.. drikker masse cola, og det han spiser er for det meste junkfood.. og han legger ikke på seg no.. er det amfetaminen i ritalinet som gjør at han ikke legger på seg da? siden amfetamin kan være fettforbrennende.
Høyde: 173  Vekt: 70kg

Benk: 110kg Markløft: 170kg  Bøy: 130kg

Utlogget kiko_Va

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 585
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 585

Sv: Ritalin
« #5 : 20. juli 2007, 12:53 »
han er 1.95 høy og veier 90 kg el no sånn.. drikker masse cola, og det han spiser er for det meste junkfood.. og han legger ikke på seg no.. er det amfetaminen i ritalinet som gjør at han ikke legger på seg da? siden amfetamin kan være fettforbrennende.
Om han ikke går opp i vekt så betyr det at han ikke spiser nok. Han ligger da ikke i kalorioverskudd.
Når du ser han spise, så mener du kanskje selv at det ser mye ut pga at nettopp  DU spiser mye mindre ( 65kg vs 90kg.. sier seg hver som trenger mest mat Wink)
[Loggbok]




[Giske Atletklubb]

Saying what we think gives us a wider conversational range than saying what we know.

Utlogget _Tes_

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 98
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 98

Sv: Ritalin
« #6 : 20. juli 2007, 13:19 »
Selv så ligger jeg på 3000-4000kcal i dagen. jeg legger nesten ikke på meg.. men han ligger på mer, og han legger heller ikke på seg Tongue  men er klar over at han trenger mer mat enn meg ja  Wink
Høyde: 173  Vekt: 70kg

Benk: 110kg Markløft: 170kg  Bøy: 130kg

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Ritalin
« #7 : 20. juli 2007, 13:27 »
kommer helt ann på hva kaloriene kommer av..
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

Sv: Ritalin
« #8 : 20. juli 2007, 13:31 »
Har du funnet et smutthull i fysikkens lover her Nann-Rosita?

Serveruler

  • Gjest
Sv: Ritalin
« #9 : 20. juli 2007, 13:35 »
Ritalin gjør også at folk med(og uten?) ADHD mister matlysten som gjør det MYE vanskeligere for de å få i seg nok mat, blir rett og slett ikke sultne. Det er vel amfetaminen sin skyld det kanskje? Prøvde forresten litt ritalin en gang på kødd, satt å gamet Oblivion i et helt døgn uten noen form for pause, det var etter et døgn uten søvn før det igjen. Ble ikke trøtt en plass.

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Ritalin
« #10 : 20. juli 2007, 13:37 »
Har du funnet et smutthull i fysikkens lover her Nann-Rosita?
nei, men om man spiser mer proteiner og sunn mat og får i seg nok kcal av dette, legger man på seg bedre.
Gått selv fra å være tynt skjelett til å legge på meg, av å legge omm fra usunn mat , til mye og sunn mat.
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget _Tes_

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 98
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 98

Sv: Ritalin
« #11 : 20. juli 2007, 13:49 »
Ritalin gjør også at folk med(og uten?) ADHD mister matlysten som gjør det MYE vanskeligere for de å få i seg nok mat, blir rett og slett ikke sultne. Det er vel amfetaminen sin skyld det kanskje? Prøvde forresten litt ritalin en gang på kødd, satt å gamet Oblivion i et helt døgn uten noen form for pause, det var etter et døgn uten søvn før det igjen. Ble ikke trøtt en plass.

Det med at man mister matlysten gjelder ikke kompisen min ihvertfall xD
Høyde: 173  Vekt: 70kg

Benk: 110kg Markløft: 170kg  Bøy: 130kg

Serveruler

  • Gjest
Sv: Ritalin
« #12 : 20. juli 2007, 14:36 »
Det med at man mister matlysten gjelder ikke kompisen min ihvertfall xD


det er en bivirkning som sikkert bare noen får Wink

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Sv: Ritalin
« #13 : 20. juli 2007, 15:14 »
nei, men om man spiser mer proteiner og sunn mat og får i seg nok kcal av dette, legger man på seg bedre.
Gått selv fra å være tynt skjelett til å legge på meg, av å legge omm fra usunn mat , til mye og sunn mat.

Vel proteinet har jo en viss termogen effekt osv. men trur du er godt ute i åkern nå fitnessbabe..

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Ritalin
« #14 : 20. juli 2007, 15:24 »
Vel proteinet har jo en viss termogen effekt osv. men trur du er godt ute i åkern nå fitnessbabe..

tror de fleste beinrangler jeg kjenner har opplevd det samme : gått fra usunt junk , som man "kan spise hele tiden, og en sjokolade om dagen ,.. minst" , til sunn og proteinrik mat, har opplevd å legge PÅ seg av denne kostendringen.
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!