Skrevet av Emne: omgjøring av RYP?  (Lest 904 ganger)

Utlogget sopphode

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

omgjøring av RYP?
« : 24. februar 2008, 21:56 »
På grunn av mye fotballtrening, dvs 4-5 i uken pluss kamp eller evt turnering ol. i helgene, så blir det travelt med 2 split 4 ganger i uken. Så derfor leste jeg litt om RYP da, 3 ganger i uken fullkropp vil passe meg perfekt grunnet at jeg nå noen uker får tid til 4 treninger, mens av og til er det et slit å få til 3.

Det jeg lurer på er øvelsene, jeg føler at ekstrem muskelvekst ser greit ut, men jeg vil helst trene armer og legger, altså hele kroppen. Er dette mulig? I tillegg har jeg et problem, hvis jeg har skjønt dips rett, at treningsstudiet ikke har "dips maskin". Eller er dips på en vanlig benk eller stol det samme? Har ellers kjørt roing og nedtrekk med bredt grep lenge, og sliter med å komme meg videre nå. Derfor, kan jeg bytte ut dette med chins og det som på engelsk kalles "Dumbell single arm row" I tillegg vil jeg kjøre 2 brystøvelser. tenkte, annenhver gang vanlig benk kontra benk med vekter. I tillegg til flyes eller skråbenk. Mye jeg lurer på her, så tar en kort oppsumering på mine tanker på program;

Knebøy 4x6
Strake markløft(har ikke lært meg dette enda, skal få en instruktør til å vise meg)
Chins så mange jeg klarer x2
"Dumbell single arm row" 8x2
legger i smith maskin 10x3
Benkpress/stang eller vekter. 6/8 x3
flyes 8x2
arnolpress ?x3
bicepscurl 10x2
tricepspress 10x2

for mye på 1 trening? isåfall noen tips?
Mage får jeg kjørt i gymtimer og på fotball treningene.

Utlogget sopphode

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: omgjøring av RYP?
« #1 : 24. februar 2008, 22:40 »
okei. takk for svar. skal lese meg litt rundt, om jeg går for 5x5 eller ryp grunnprogram. Legger bare til legger og kanskje bicepscurl, tricepspress 1 gang i uken, altså hvis jeg går for 5x5, som jeg tror jeg går for. En ting jeg ikke klarte og skjønne, det med å jobbe mot et toppsett?  I tillegg, funker det like greit med skulderpress i skulderpress maskin, som militærpress, blir kanskje som knebøy vs beinpress?

Da kjører jeg mest sansynelig 5x5 fra nå av. Bortsett fra at jeg bytter ut roing med enhands hantelroing eller hva det kalles og at jeg må lære meg markløft. Blir spennende.

Takk for svar.

Utlogget sopphode

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: omgjøring av RYP?
« #2 : 25. februar 2008, 15:37 »
Okei, hvis jeg skjønte ting rett så der man fyller ut er hvor mange kilo man klarer på 5 reps? Og øvelsene Incline og weighted hypers? Prøvde og lete litt rundt på google. Ble ikke veldig klok, beklager hvis det er jeg som er dårlig å lete! Tongue

I tillegg til row, er det stående? eller hvordan fungerer det? kan dette byttes ut med chins eller hantelroing? Angående exel igjen, hva er tonnage? tonnage cutoff? og set intervall?

Da tror jeg endelig jeg er ferdig spurt. Setter stor pris på at du orker og svare på dette her, takk! Vil begynne så nøye som mulig, og helst ikke gå glipp av noe viktig.

Utlogget sopphode

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: omgjøring av RYP?
« #3 : 25. februar 2008, 20:02 »
Tusen takk, begynte idag på programmet, men tok benk med hantler, i tillegg kjørte jeg en annen rovariant, men nå skal jeg følge programmet til punkt og prikke. Hadde jeg bare vist hvordan jeg hadde gitt deg honør på dette forumet skulle du fått med en gang. Føler jeg har fått svar på ting nå. så tråd kan stenges.

Igjen takk Celdiir  Smile

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!