Skrevet av Emne: Få mer muskler mens jeg går ned i fettprosent? er det mulig?  (Lest 8215 ganger)

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Ingen grunn til å bli vant til apparater. Ingen unge friske mennesker trenger apparater.

som faen også!!!

til trådstarter: Finn deg noen på gymmet som kjører bøy, benk og mark, + se på videoer og les om teknikken i de 3 store så skal du se at du fort finner ut at det programmet du har der, ikke er bedre enn kumøkk. klassiske mosjonistprogram som halvdvaske 50-åringer får tildelt på dagens "mosjonistsentre". De vil egentlig ikke ha deg til å trene, de vil ha deg til å mosjonere litt iblant. de vil ikke at du sliter ut hantlene og vektskivene slik at de blir stygge og lite innbydende for alle mosjonistene og de kommende støttemedlemmer som er der ute en plass...
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget LogitecH

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 65
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 65

apparater bygger ikke opp støttemuskelatur i noen særlig gradd, du trener en bestemt muskel som regel når du blir låst i en posisjon.. Gå over til frivekter og du bruker mye mer forskjellige muskler i alle øvelsene dine. som støttemuskleratur i skuldre, nakke, rygg og armer.. du vil trene mange småmuskler du i apparater ikke ville kommet til..  så start rett på frivekter så ser du også at resultatene kommer raskere også.. dette er grunnen til at benkpress har stor overførelsesverdi mens brystpressen i maskin ikke har samme overfølsesverdi fordi du bare trener en/noen få bestemte muskler og ikke noe støttemuskelatur som trengs:)

personlig bruker jeg kun frivekter, og noen få ganger apparater til skuldrene mine(har hatt mye betennelse og dritt i dem som tar de litt separat siden de ligger litt etter)

et stort + er at det ser mye bedre ut å løfte frivekter når jentene kommer inn enn å slite i en maskin;)

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Med et så lite program så bør du ikke trene maskiner i det hele tatt.

Det handler ikke bare om å trene de store musklene, men om å involvere mest mulig muskler på en gang.
Hvis du ikke har et fysisk handikap bør du derfor lære deg knebøy, markløft, benkpress og millitærpress med en gang. Det er de fire øvelsene du trenger.

Utlogget Mouzer

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 18

Med et så lite program så bør du ikke trene maskiner i det hele tatt.

Det handler ikke bare om å trene de store musklene, men om å involvere mest mulig muskler på en gang.
Hvis du ikke har et fysisk handikap bør du derfor lære deg knebøy, markløft, benkpress og millitærpress med en gang. Det er de fire øvelsene du trenger.
Jeg tok programmet som jeg skrev i dag, men spørte veiledern på gymmet om benkpress osv. han sa at jeg bør holde meg til det programmet 4-5 uker til også begynne med benk, mark og knebøy. fordi jeg "måtte ha styrke i grunn" skjønte ikke helt hva han mente. Fikk ikke spurt siden han måtte dra, og jeg hadde jo ikke bestilt time.

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Jeg tok programmet som jeg skrev i dag, men spørte veiledern på gymmet om benkpress osv. han sa at jeg bør holde meg til det programmet 4-5 uker til også begynne med benk, mark og knebøy. fordi jeg "måtte ha styrke i grunn" skjønte ikke helt hva han mente. Fikk ikke spurt siden han måtte dra, og jeg hadde jo ikke bestilt time.

Hva da med all støttemusklaturen som man ikke får trent når man bruker maskiner, er ikke de greie å ha i "grunn"?
Det er klart du kan begynne rett på baseøvelser, men begynn lett og lær riktig teknikk.

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Jeg tok programmet som jeg skrev i dag, men spørte veiledern på gymmet om benkpress osv. han sa at jeg bør holde meg til det programmet 4-5 uker til også begynne med benk, mark og knebøy. fordi jeg "måtte ha styrke i grunn" skjønte ikke helt hva han mente. Fikk ikke spurt siden han måtte dra, og jeg hadde jo ikke bestilt time.

Han treningsveilederen din virker inkompetent...
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget Mouzer

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 18

Hva da med all støttemusklaturen som man ikke får trent når man bruker maskiner, er ikke de greie å ha i "grunn"?
Det er klart du kan begynne rett på baseøvelser, men begynn lett og lær riktig teknikk.
Ok, skal trene med en kompiss som kan lære meg teknikker osv på lørdag.
Skal jeg bytte ut brystpress med benkpress, beinpress med knebøy(?) hva bytter jeg ut nedtrekk, mage og skulderpress med?  tenkte på og lixm ha samme programmet 12x3 men bytte ut øvelsene jeg bruker maskin for da? eller misforstår jeg?

Utlogget Mouzer

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 18

Han treningsveilederen din virker inkompetent...
Mulig det, han jobber som personlig trener også, trodde de ansatt "de som kunne det" eller har han misforstått hvorfor jeg trener?

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Ok, skal trene med en kompiss som kan lære meg teknikker osv på lørdag.
Skal jeg bytte ut brystpress med benkpress, beinpress med knebøy(?) hva bytter jeg ut nedtrekk, mage og skulderpress med?  tenkte på og lixm ha samme programmet 12x3 men bytte ut øvelsene jeg bruker maskin for da? eller misforstår jeg?

Ja. Du må bare bruke samme "programmet" mtp sets og reps og sånn, men la de apparatene stå. Antall øvelser i programmet er også bra.

For mage tar du crunches/sit-ups eller knehev/beinhev (du henger fra noe i armene og så løfter du knærne/beina i været foran deg). Skulderpress tar du stående eller sittende (helst stående) med manualer eller stang.

Nedtrekk beholder du med mindre du klarer 5 chin-ups eller pull-ups. Kabelnedtrekk er bedre enn maskinnedtrekk.

Planken beholder du.

Mulig det, han jobber som personlig trener også, trodde de ansatt "de som kunne det" eller har han misforstått hvorfor jeg trener?

Jeg vet ikke. Kanskje han synes det er fælt å la maskinene til 80 000 kroner stykketstå ubrukt, og at det er derfor han anbefaler dem. Grunnstyrke får man i mindre grad av apparater enn av frivekter, så det virker merkelig. Så lenge du klarer å løfte stanga, så er du sterk nok til å trene benkpress og knebøy. Er du ikke det, kan du trene med apparater til du klarer stanga, og så gå over til benkpress/knebøy.

Utlogget Mouzer

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 18

Takker for så mange svar Cheesy

Utlogget Mouzer

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 18


Jeg vet ikke. Kanskje han synes det er fælt å la maskinene til 80 000 kroner stykketstå ubrukt, og at det er derfor han anbefaler dem. Grunnstyrke får man i mindre grad av apparater enn av frivekter, så det virker merkelig. Så lenge du klarer å løfte stanga, så er du sterk nok til å trene benkpress og knebøy. Er du ikke det, kan du trene med apparater til du klarer stanga, og så gå over til benkpress/knebøy.
Burde jeg begynne og ta øvelsene med stanga? for og få riktig teknikk? og ikke satse på og øke i kilo de første gangene?

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Burde jeg begynne og ta øvelsene med stanga? for og få riktig teknikk? og ikke satse på og øke i kilo de første gangene?

Varm opp med stanga. Legg på vekter til 12. repetisjon på 3. settet blir litt tungt (ikke så tungt at du akkurat greier det; greit å ha litt å gå på de første par treningene). Da er du ferdig med benkpress. Neste gang øker du 2,5 kg.

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Mulig det, han jobber som personlig trener også, trodde de ansatt "de som kunne det" eller har han misforstått hvorfor jeg trener?

Inkompetente folk finnes i alle bransjer Wink
Smiley

Utlogget Mouzer

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 18

Varm opp med stanga. Legg på vekter til 12. repetisjon på 3. settet blir litt tungt (ikke så tungt at du akkurat greier det; greit å ha litt å gå på de første par treningene). Da er du ferdig med benkpress. Neste gang øker du 2,5 kg.
På maskinene har jeg latterlig lite vekter på *flau* men jeg klarer akkurat 3x12. så vis jeg tar 3x12 med stang, og føler jeg kunne tatt litt mer så øker jeg neste økt? er det best og klare mest kilo eller klare alle repsa?

Utlogget Mouzer

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 18

Inkompetente folk finnes i alle bransjer Wink

Fikk akk høre han er daglig leder på sentret. merkelig. han er en ganske spinkel fyr (uten mye muskelmasse) og han hadde trent i fler år sa han. han er jo sterk, tar 150 kg i benk.. sto og så på han trene i sta før jeg starta.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!