Skrevet av Emne: Førstegangs Deffer  (Lest 695 ganger)

Utlogget nickvaage

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 504
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 504

Førstegangs Deffer
« : 20. april 2010, 08:12 »
Heisann, hadde ett par spørsmål angående deff om noen har tid Smiley

Jeg vet jo at man kvitter seg med mye vann under deffing, men siden jeg begynte å deffe (fredagen) så syntes jeg at jeg har gått litt vell fort ned i vekt, Valgt å bruke dette kostholdet:
http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1143

Jeg Veide 77,8 kg på morgensvekt lørdags morning, nå (Tirsdag) veier jeg 75.2kg - Jeg regner med det meste som forsvinner er vann, men er det normalt å droppe ned så fort ? eller er d for mye ? Ettersom jeg går på 70-80kgs kostholdet så er det vell kanskje normalt? eller har jeg litt "for høy" forbrenning for å si det sånn ?
Grunnen jeg spør er for at jeg vil ta vare på mest mulig muskelmasse og vil jo derfor selvfølgelig ikke droppe for fort - og med tanke på at jeg ikke vil blåse opp som en ballong når jeg er ferdig på deff fordi kroppen har vendt seg til ett veldig lavt kcal inntak.
Sånn sett så føler jeg meg ikke noe "åh herregud må ha mat" for å ta litt i på den dietten der
Har du ett forslag om hvordan man burde "bygge opp" kostholdet etter deff? Altså selvfølgelig ikke hive seg rett på junkfood og cola, men det har jeg aldri gjort heller. Spiser som regel sundt, men som oftest vanlig norsk middag og (dropper som regel poteter for salat, men har holdt med på overskudd før jeg begynte å deffe), Trenger jeg ikke tenke noe spesielt på det? kanskje bare bytte ut litt mer av de matvarene som har høye kcal verdier og bygge meg gradvis opp igjen til hvor jeg var?
Er vell kanskje litt overdrevet nervøs for at jeg skal blåse opp igjen straks jeg legger deff-kostholdet på hylla :p

En ting til er søvn, men der mener jeg å ha hørt at enkelte sliter voldsomt med å sove når de er på deff, stemmer dette ? Jeg legger meg hver kveld klokken 12 (prøver å holde meg lenge våken så jeg kan sove lengre) men vokner halv 6, klin lys våken som man skulle trodd jeg hadde sovet i 3 uker så går jeg da heller og smålig dupper på kvelden... Frister jo ikke akkurat å ha ny døgnrytme hver dag sånn sett, så sliter med å holde meg våken til 12 tiden om kvelden, vil ikke våkne midt på natta heller :p
Frister å kjøpe en pakke med sovetabletter og bare kjøre nedpå når jeg vokner halv 6 om morningen for å sove noen timer ekstra ! :p

Bare så det er sagt så er vell vitaminnivået ganske så bra, om ikke for høyt, knasker på så mye vitamin tabletter at det renner ut ørene på meg snart :p

2x multivit tabletter
1x Kalsium tabletter
3x (Svake dritt, må bytte dem) C-vitaminer
og noen andre som ikke har med trening å gjøre da men men :p

Takk på forhånd!  Cheesy

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!