Skrevet av Emne: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show  (Lest 89865 ganger)

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #15 : 11. september 2008, 20:19 »
- Det bør i høyeste grad debatteres rundt det å vie denne typen arrangement oppmerksomhet slik TV 2 gjør, når det opplagt er så mye å hente på å dope seg, og aktiviteten samtidig ikke omfattes av antidopingarbeid, fastslår han.

Dette er tydeligvis problemstillingen, folk som trener strongman doper seg og de har jukset seg frem til
den styrken de innehar.

De kan jo selv dope seg og se om de klarer å løfte steiner på 160-180kg. For det tror jeg neppe. Det er ikke juks, men en jævla bra idrettsprestasjon!

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #16 : 11. september 2008, 20:19 »

Lest denne før. Også her skinner det gjennom at styrkeløft burde vært sent på tv og ikke strongman.

En annen ting folk bør tenke på at Tv2 kom neppe til Svend og ba om å sende strongman på tv.
Det har blitt jobbet masse for å få dette sendt på tv. Virker som Bull mener det er bare å smelle inn styrkeløft i stedetfor strongman også blir tv-seerne fornøyde.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Rapture

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 208
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 208

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #17 : 11. september 2008, 20:25 »
Styrkeløft vil aldri bli sendt på TV så mye som strongman av én grunn:
- Sporten er bare ikke så publikumsvennlig

For all del, styrkeløft er fascinerende og imponerende, men er det noe som ville trukket folk til TV-skjermen kl. 20 på en søndagskveld? Nei

Bull Hansen er tydeligvis utrolig irritert over at sporten hans ikke får så mye omtale som strongmennene.

Man kan dope seg i omtrent alt, og man kan klare å komme igjennom med det. Mye "uetisk" blir sendt på TV hver dag, uten at noen klager.

At å løfte 180kgs steiner eller gå med flere hundre kilo på ryggen er en fantastisk idrettsprestasjon burde det egentlig ikke være noen tvil om. Det er toppidrett på linje med akt annet.

Utlogget ador

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 189

  • Who know's?
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #18 : 11. september 2008, 20:38 »
Har tv2 send Viking Power Challenge? Om det har det, faen har gått glipp av det.
Hvor kan jeg se det da?

Utlogget Michael-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 687
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 687

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #19 : 11. september 2008, 20:43 »
Har tv2 send Viking Power Challenge? Om det har det, faen har gått glipp av det.
Hvor kan jeg se det da?

Det gikk på søndag Smiley

Kan ikke si jeg er så veldig bitter over at strongman får bedre tv dekning enn styrkeløft, noe han der tydeligvis er. Skulle gjerne sett vektløfting, styrkeløft og strongman på TV2, men spørs om det er så veldig realistisk...


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

"The squat rack became like the altar, where life and death would pass in front of your eyes, and you looked forward to that every squat workout."

Watch med lift and jump
http://www.youtube.com/user/RosenbergMichael

Utlogget Spartacus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 367
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 367

  • BIBAMUS ... MORIENDUM EST!
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #20 : 11. september 2008, 20:44 »
Ser ikke noe galt i det Sven K. svarer.
(en smule politisk, men han sier jo selv at han ikke er rette å spørre. Smiley)


Derimot ligner det Tull Hansen laller om, på noe som kan brukes som grunnlag for injuriesøksmål ...


Han har antydning til kviser i pannen og det er jo kjent at de som doper seg får kviser. Det vassne blikket hans tyder også på doping ... (ikke bruk av blitz på kameraet)  Wink ... for ikke snakke om den hårveksten rundt bableboksen hans ... kun konebankere som har sånn bart/skjegg  >Cheesy >Cheesy >Cheesy >Cheesy
HABEAS CORPUS

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #21 : 11. september 2008, 21:00 »
Nå synes jeg du bør passe deg Geir M!!  Du er den største kuken som vanker på forumet her!
Hvem faan er du egentlig?

En annen ting er at steroider ikke er ulovelig å bruke i Norge, så hva er det som får folk til å dømme andre?
Slik som tingene ser ut sist til slutt så er det helvetes mange styrkeløftere som har ett eller annet syn på at strongman ikke burde sendes på tv osv.

DET er rein og skjær missunnelse i mine øyne! Og det tørr jeg være like bastant på som Geir Makka er sikker på at Skog og Haugen er dopet uten å vite en dritt om dem!!!

Vektløfting og styrkeløft går til tider på tv, det står også tidvis om det i avisene SELV om det stadig vekk dukker opp utøvere som er dopet! Få det vekk fra tv før noen får lyst til å bedrive disse idrettene og evt havne på skråplanet!

Det at du hisser seg slik opp over et helt saklig innlegg finner jeg merkelig. Jeg skriver at jeg synes at strongman på tv er prima underholdning, jeg skriver klart og tydelig at jeg ikke har noe i mot strongman som sport. Det eneste negative jeg skriver er at jeg ikke liker løgn og usannheter. Det er et prinsipp jeg har og det gjelder alt, ikke bare dop etc.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #22 : 11. september 2008, 21:04 »
dette blir for dumt av bull hansen,bare fordi det er mulighet for doping i strongman betyr ikke at alle er dopet.
dette er god gammeldags styrkeløft misunnelse på sitt værste.
blir det samme som om jeg hadde gått ut mot tour de france,dær ER jo alle dopa.


Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #23 : 11. september 2008, 21:06 »
Jeg ringte Bull-Hansen og pratet med han på telefon.

Det som han er i mot er dop og narkotika.

Han er ikke imot strongman som sport eller som show, han har faktisk deltatt i dette selv tidligere.

Han er en intelligent, reflektert mann, som lever av å være forfatter og har gitt ut mange bøker, han har også vært en veldig bra styrkeløfter. Han fortalte at han også nå trener kampsport.

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #24 : 11. september 2008, 21:12 »
Roid rage? Cheesy <---- Ja, det var en spøk, jeg mente det ikke seriøst, føler det må skrives for sikkerhetsskyld.

Det at du hisser seg slik opp over et helt saklig innlegg finner jeg merkelig. Jeg skriver at jeg synes at strongman på tv er prima underholdning, jeg skriver klart og tydelig at jeg ikke har noe i mot strongman som sport. Det eneste negative jeg skriver er at jeg ikke liker løgn og usannheter. Det er et prinsipp jeg har og det gjelder alt, ikke bare dop etc.

Det du skriver er at folk her inne er naive som tror at en av Gjerdrums beste venner ikke er dopet. Tenk deg litt om. Forstår godt at han reagerte på den der ("Sikkert mange her inne som tror at både Arild og Skog er reine").

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #25 : 11. september 2008, 21:13 »
Nå synes jeg du bør passe deg Geir M!!  Du er den største kuken som vanker på forumet her!
Hvem faan er du egentlig?

En annen ting er at steroider ikke er ulovelig å bruke i Norge, så hva er det som får folk til å dømme andre?
Slik som tingene ser ut sist til slutt så er det helvetes mange styrkeløftere som har ett eller annet syn på at strongman ikke burde sendes på tv osv.

DET er rein og skjær missunnelse i mine øyne! Og det tørr jeg være like bastant på som Geir Makka er sikker på at Skog og Haugen er dopet uten å vite en dritt om dem!!!

Vektløfting og styrkeløft går til tider på tv, det står også tidvis om det i avisene SELV om det stadig vekk dukker opp utøvere som er dopet! Få det vekk fra tv før noen får lyst til å bedrive disse idrettene og evt havne på skråplanet!
Det var da voldsomt til utbrudd.  Har lest igjennom de siste innleggene til Geir M og han virker da hverken som noen stor kuk eller ute etter noen å trampe på. what
Det kan da ikke være mulig å påstå at en utøver som Arild Haugen er ren?  Vi er da ikke dum Vegard. Smiley

På den annen side så skjønner jeg at Karlsen må svare slik han gjør, ellers så er det det samme som å gi StrongmanNorge ett nakkeskudd.
Jeg er er glad TV2 sender Strongman, det er ett utrolig bra show og jeg er  mener at å se på ett styrkeløftmesterskap er like spennende som å se maling tørke i forhold.
Jeg driter i om strongmangutta bruker dop, de er ikke inne under NIF og driver da heller ikke med noe ulovlig.  Muttern på 65 år er stor fan av strongman og ofrer det meste av sosial omgang når det er strongman på enten TV2 og europsport. Grin
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget city

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 475
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 475

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #26 : 11. september 2008, 21:15 »
 Tongue kan vi ikke bare drite i hele diskusjonen. utrolig øddeleggende tråd  dry
lager bare ennå mer hat. steng å slett hele tråden.

WSM finalen begynner jo i morgen for faen  Grin
Alder: 21 Vekt: ca 112-117kg Høyde: 180cm

Benk: 155kg
Knebøy: 220kg
Markløft: 280kg

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #27 : 11. september 2008, 21:17 »
Han er en intelligent, reflektert mann, som lever av å være forfatter og har gitt ut mange bøker, han har også vært en veldig bra styrkeløfter. Han fortalte at han også nå trener kampsport.

Relevansen?

Bull-Hansen liker polarisering Wink Akkurat som teletubbien, GeirM osv.

Tipper vektløfterne står på sidelinja og ler av de uendelige stridighetene mellom styrkeløftere og strongmen. Det er den samme gamle debatten om og om og om igjen. At dere ikke blir drittlei :Smiley

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #28 : 11. september 2008, 21:22 »
dette blir for dumt av bull hansen,bare fordi det er mulighet for doping i strongman betyr ikke at alle er dopet.
dette er god gammeldags styrkeløft misunnelse på sitt værste.
blir det samme som om jeg hadde gått ut mot tour de france,dær ER jo alle dopa.



godt poeng, er jo ikke få som har blitt tatt for doping der igjennom de åra den konken har eksistert..,å dette vises nærmest 24 timer i døgnet hele juli, men er ingen som har sagt at det ikke burdes sendes på tv av den grunn..  

litt rart der der gitt..

styrkeløftere som jobber hardt og målrettet står det her,.gjør det i form av å prøve å få det på tv å da så en slipper slike diskusjoner hele tiden hvis det er der problemet ligger?

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #29 : 11. september 2008, 21:23 »
Relevansen?

Bull-Hansen liker polarisering Wink Akkurat som teletubbien, GeirM osv.

Tipper vektløfterne står på sidelinja og ler av de uendelige stridighetene mellom styrkeløftere og strongmen. Det er den samme gamle debatten om og om og om igjen. At dere ikke blir drittlei :Smiley
Jeg liker egentlig ikke polarisering. Jeg har (etter min oppfatning) et ganske nyansert syn på saken. Jeg liker strongman som sport, jeg liker å se det på tv, og jeg vil ikke ha de vekk fra tv2. Dette inrømmer jeg og det har jeg skrevet gjentatte ganger her. Det jeg ikke har sansen for er løgn og usannheter (samme hva det gjelder).
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!