Skrevet av Emne: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show  (Lest 89862 ganger)

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #75 : 11. september 2008, 22:20 »
Det blir adressert med 350-500 tester per år. Sannsynligheten at man skal gå helt til topps å bli der uten å bli tatt er svært liten. Skult doping i styrkeløft er veldig enkelt å avdekke og det har ADN gjort på en mesterlig måte. Men kampen skjer hver dag og i all tid fremover. Like mange tester i strongman hadde blitt 35-60 tester som trolig hadde vært nok. Halvparten på de som er aktuelle til WSM (18-30 tester), 1/4 til kvalifiserte (9-15 tester) til NSM og resten tilfeldig. Tror nok det hadde blitt mannfall slik det ble i styrkeløft når dopingtestingen ble innført.



Hva med insulin og HGH? Insulin finnes det ingen tester for og HGH kan kun spores via blodprøve såvidt jeg vet og det er vanskelig å detektere. Cheesy
Non Plus Ultra

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #76 : 11. september 2008, 22:22 »
Jeg har også tatt salto. Skal man si at salto fra springbrett og stillestående er det samme?

There is only one way to squat, bench and deadlift. Its the IPF way!

oi... skal knebind+drakt knebøy være den eneste sanne vei?
Markløft med reimer skal ikke være i strongman fordi et lite forbund i NIF har patentbeskyttet og copyright på tre øvelser?

Var benkpress for reps på SS i Sverige. Det er selvfølgelig helt greit, for det er tusen ganger så mange andre mennesker som IKKE er styrkeløftere som løfter benk. Klart disse har like mye rett til å løfte og konkurrere seg i mellom i benkpress. Smiley

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #77 : 11. september 2008, 22:23 »
Jeg la merke til det, men det er eneste gangen han sa det som jeg har lagt merke til. Svend skal ha kredit for det.

Det var det jeg visste, styrkeløfterne hadde tatt patent på markløft og knebøy  rofl

En annen ting som du kanskje ikke har lagt merke til Stian er at under VPC feks så sier Svend at det ikke løftes etter styrkeløft regler?


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #78 : 11. september 2008, 22:24 »
Jeg har også tatt salto. Skal man si at salto fra springbrett og stillestående er det samme?

There is only one way to squat, bench and deadlift. Its the IPF way!

Største selvmotsigelsen jeg har sett.

Utstyrsbøy er et element i Idretten Styrkeløft. Skikkelig knebøy ser man best hos RAW styrkeløftere, de fleste vektløftere og andre atleter. på plattingen har knebøy blitt redusert til klovneri.

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #79 : 11. september 2008, 22:25 »
Nå var det vel ikke video i stua di vi snakket om.


er jo samme prinsippet satt på spissen.
du sier at de som ikke har dopet seg vil gledelig la seg teste
jeg sier at de som ikke driver med noe ulovelig i stua hjemme gladelig vil la seg overvåke.

begge utsagnene er for meg like urimelige.


Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #80 : 11. september 2008, 22:25 »
Grattis med årets mest retarderte sammenligning.
Greit nok, det var en liten tabbe dette med nevning av navn, selv om jeg riktignok ikke skrev rett ut at disse folkene bolte. Dette ikke er noe det vanligvis blir reagert på. Hvis det ikke er innlysende at disse nevnte strongmanfolkene boler, er det heller ikke åpenbart at Ronny Coleman brukte bol. Men hvor er reaksjonene når noen disser han for GH-gut og steroidebruk? Det er i prinsippet det samme.




Hvem er du? Grin

Du navngir to av mine venner her på ett forum og sier at alle skal vite at de er dopet.

Ditt utsagn beviser nå manglende sosial inteligens mener jeg. Gratulerer!

Jeg vet ikke hvor mange år du har trent? Eneste jeg forstår at du er latterlig svak og missfornøyd med dine egne prestasjoner, derav konkluderer du med at Skog og Haguen som begge er sterkere en deg er dopet. Igjen gratulerer.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #81 : 11. september 2008, 22:26 »
Så da mener du at Strongman er helt sirkus da de kjører smithbøy med drakt ? Ifølge din logikk?
Non Plus Ultra

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #82 : 11. september 2008, 22:26 »
Har lest det men det er fortsatt en annen sak.

les innleget før du svarer.
diskusjonen dopinganklager mot strongmen er like utdiskutert som diskusjonen raw vs utstyr.

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #83 : 11. september 2008, 22:27 »
Bull Hansen sitt utspel kom ikkje som ein overraskelse, det var vel berre eit tidsspørsmål før nokon kom med ein slik uttalelse.  Det som er feil er at styrkeløft blir nevnt i det heile tatt for det har ingenting i den debatten å gjer.  Doping i strongman er derimot ein heilt legitim debatt då det ikkje under nokon tvil er helseskadeleg med doping og ikkje slik vi vil ha samfunnet.

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #84 : 11. september 2008, 22:27 »
Største selvmotsigelsen jeg har sett.

Utstyrsbøy er et element i Idretten Styrkeløft. Skikkelig knebøy ser man best hos RAW styrkeløftere, de fleste vektløftere og andre atleter. på plattingen har knebøy blitt redusert til klovneri.

hehe,ser for meg en kunde komme til en pt på sats og skal ta knebøy.

kunden : kan du vise meg knebøy?
pt : jo,selvfølgelig.har du med det ipf godkjente utstyret ditt?

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #85 : 11. september 2008, 22:27 »
Jeg la merke til det, men det er eneste gangen han sa det som jeg har lagt merke til. Svend skal ha kredit for det.

Vel, jeg har sett såpass mange strongman show gjennom tidene,  og det har alltid blitt nevnt at det ikke kan sammenlignes med andre verdensrekorder hvis det feks har vært kortere løft vei osv.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #86 : 11. september 2008, 22:29 »
Så da mener du at Strongman er helt sirkus da de kjører smithbøy med drakt ? Ifølge din logikk?
regner med den var til meg. Smiley

Ja, sirkus er grei betegnelse. Legg merke til at jeg ikke krever at strongman skal ha eneretten på knebøy og markløft. Det var DET jeg kritiserte varknebøyer for. Å liksom skulle "eie" en øvelse bare fordi man har noen løftere i en idrett som konkurrer i disse. Smiley

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #87 : 11. september 2008, 22:30 »
Det som er feil er at styrkeløft blir nevnt i det heile tatt for det har ingenting i den debatten å gjer. 
det var jo bull hansen som trakk styrkeløft inn i ligningen... Smiley

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #88 : 11. september 2008, 22:31 »
regner med den var til meg. Smiley

Ja, sirkus er grei betegnelse. Legg merke til at jeg ikke krever at strongman skal ha eneretten på knebøy og markløft. Det var DET jeg kritiserte varknebøyer for. Å liksom skulle "eie" en øvelse bare fordi man har noen løftere i en idrett som konkurrer i disse. Smiley


Nei det er jeg helt enig i Egil, jeg måtte bare kommentere vet du;) Ingenting vondt ment! Jeg liker strongman like mye som styrkeløft. Helvete, jeg like alle former for styrkeløft, IPF, RAW, WPC, WPO.  Ta det for det det er and deal with it.   I min ideelle verden fokuserer folk bare på å bli sterke og strongmen og styrkeløftere slutter å krangle seg imellom Wink
Non Plus Ultra

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #89 : 11. september 2008, 22:31 »
Du skjønner det at det blir det samme som om jeg skulle sagt: Men kjære deg da "aktiviteten" alle vet jo at Einar Gilberg og Olaf Dahl røyker hasj?

Å synse om noe er en ting, men å navngi personer blir bare for dumt. Og det håper jeg Geir M tar til seg hvem en han er.

Og ja aktiviteten, at noen navngir en av mine bedre venner her på forumet og "bekrefter" for de andre her på forumet at han bruker steroider blir bare for dumt. Jeg mener det sier det meste om personen som gjør dette.

Og jeg kan moderere meg til å si at Geir M er den neste største kuken som vanker her på treningsforum. Kuk nr 1 er meg.
Det med hasj synes jeg var en merkelig sammenligning. what
Spiller egentlig ingen rolle om strongmen bruker dop, det er show, det er kult og det er lovlig!
Skjønner ikke helt hva de som ønsker doptesting i strongman vil frem til? Hva skal det være godt for? Huh

Foresten Vegard, påstår du at du er kuk nr 1 i forhold til meg?!!  Skal jeg tolke at du tror at du har større kuk enn meg?Huh  Tørr du dette FACE2FACE, eller DICK2DICK?Huh?
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!