Skrevet av Emne: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show  (Lest 89862 ganger)

Utlogget Explosive

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 101
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 101

  • It ain`t over `til it`s over!
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #480 : 16. september 2008, 20:05 »
Skal gjøre et forsøk på saklighet i form av mitt syn. Føler meg som kjerringa mot strømmen, men jeg får ta på meg den rollen, for dette mener jeg.

I mine øyne er bruk av doping til å øke fysiske prestasjoner feil, uavhengig av om prestasjonen er relatert til idrett, sport, eller hagearbeid. På papiret er det kanskje ikke juks, men, dersom at man ikke klarer å bli bedre av trening eller naturlig kosthold alene og må ty til doping for å øke prestasjon eller framgang, da har man jukset. Det er en moralsk sak og en æressak.

Det er kanskje meg som er goodytooshooes her, men jeg har respekt for prestasjoner som blir gjort på ærlig og naturlig vis. Når folk begynner å dope seg mister jeg respekten. Men dette er mitt syn. Jeg skal ikke legge meg noe nærmere borti dette, og nok en gang, jeg påstår ikke at strongmen/women bruker doping, jeg vil like å tro at de fleste ikke bruker det, for det er fantastisk underholdning og absolutt noe av det bedre som blir sendt på norsk TV. 
Citius, Altius, Fortius

Utlogget BroadRipple

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #481 : 16. september 2008, 20:18 »
Nå har jeg nettopp vært i telefonen med Egil, og han fortalte meg at nå har han vært i TV2-studioet og kranglet med Bull-Hansen. Resultatet av denne krangelen vises TV2 Sport kl. 2000 i kveld, og på Zebra klokken 2300, også i kveld.

kommer det i reprise eller noe? Får ikke muligheten til å se det på TV2 SPORT eller ZEBRA.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #482 : 16. september 2008, 20:23 »
*slettet*

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #483 : 16. september 2008, 20:30 »
Litt tannløs debatt. Egil tåkela det greit  Wink En politiker verdig  Cheesy
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Rapture

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 208
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 208

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #484 : 16. september 2008, 20:31 »
så, gjorde Egil en bra figur på programmet som ble sendt nå nettopp?

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #485 : 16. september 2008, 20:36 »
så, gjorde Egil en bra figur på programmet som ble sendt nå nettopp?
Ja, men jeg synes egentlig ikke det var noen som gjorde en spesielt dårlig figur der. Ble litt sammenblanding mellom styrkeløft og strongman i starten blant annet, men jeg synes debatten var grei.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Rapture

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 208
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 208

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #486 : 16. september 2008, 20:39 »
Ja, men jeg synes egentlig ikke det var noen som gjorde en spesielt dårlig figur der. Ble litt sammenblanding mellom styrkeløft og strongman i starten blant annet, men jeg synes debatten var grei.

Må nesten spørre om Davy virket som han tok parti med noen? og virket det som han visste hva han snakket om?
lurer pga: "er det tabletter og sprøyter og anabole steroider det går i" eller noe lignende han sa. Visste som om han ikke hadde helt orden på greiene.

Utlogget Nils-AdrianH

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 53

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #487 : 16. september 2008, 20:39 »
hadde vært fint om det var noen som tok opp sendingen som akkurat ble sent, eller den som sendes senere. Sendt en pm så jeg kunne ha fått tak i det ett sted?

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #488 : 16. september 2008, 20:40 »
Har ikke sett debatten, men Davy avslørte jo at han innehar lite kunnskap på området med følgende intro, i den lille snutten jeg så på TV2 nett tidligere i dag: "Så hvordan doper man seg, er det anabole steroider, sprøyter eller piller?"

Såvidt meg bekjent doper man seg vel med muskeloppbyggende steroider, dvs. anabole steroider, og anabole steroider fås vel i flytene form, eller i pilleform, derfor mener jeg at spørsmålet til Davy i dette tilfelle avslørte at dette ikke er et tema han har greie på, noe man forsåvidt heller ikke kan forvente...

Det er omtrent som at man skulle si til en langrennsløper: "Hvilken stilart bruker du, er det skigåing, klassisk eller fri?"

Utlogget Rapture

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 208
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 208

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #489 : 16. september 2008, 20:43 »
Har ikke sett debatten, men Davy avslørte jo at han innehar lite kunnskap på området med følgende intro, i den lille snutten jeg så på TV2 nett tidligere i dag: "Så hvordan doper man seg, er det anabole steroider, sprøyter eller piller?"

Såvidt meg bekjent doper man seg vel med muskeloppbyggende steroider, dvs. anabole steroider, og anabole steroider fås vel i flytene form, eller i pilleform, derfor mener jeg at spørsmålet til Davy i dette tilfelle avslørte at dette ikke er et tema han har greie på, noe man forsåvidt heller ikke kan forvente...

Det er omtrent som at man skulle si til en langrennsløper: "Hvilken stilart bruker du, er det skigåing, klassisk eller fri?"

Haha, bra sagt. Men når han vet såpass lite om det regner jeg med at han tilhører den delen av befolkningen som ikke er særlig opplyste, og derfor tror på alt media formidler om AAS og blir automatisk imot det.
Men men, jeg kan ikke si han gjorde det, jeg har jo ikke sett programmet. Var bare litt redd for at programlederen skulle ta parti, noe som ville virket litt norsk å gjøre i denne debatten selv om det er feil.

Utlogget Bekkelund

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #490 : 16. september 2008, 20:55 »
dette handler jo ikke direkte om Davys fagkunnskaper om anabole steroider.... Er vel mere en etisk sak om egentlig doping generelt. F.eks er det riktig å sende signaler til unge utøvere om at direkte helseskadelige stoffer er greit å proppe i seg for å bli stor og sterk... Har vel ikke så mye med at "Mediene vil hindre oss fra å se skikkelig kraftsport på tven". Prøver bare å komme med et saklig argument når jeg ser endel rimelig usaklige, defansive innlegg i tråden. Er jo litt utrolig at voksne mennesker ikke klarer annet enn å slenge dritt om enten styrkeløft, strongman tv2 eller hva vet jeg..

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #491 : 16. september 2008, 21:05 »
Bekkelund: Det er tydelig at du ikke har fulgt spesielt godt med i denne tråden... Hadde du gjort det hadde du sett at essensen i debatten dreier seg nettopp om helseskadelige aspekter ved dopingbruk, og nettopp negativ signaleffekter til f.eks. ungdom.

Du kan f.eks starte med å lese noen av mine honnørinnlegg.

Det må være lov å påpeke at Davy mangler kunnskap om emnet. Det er fotball som er hans domene. At man dermed påpeker at han sier ting på en dum måte, er ikke med på å fordumme denne tråden, eller å fjerne debatten fra dens kjerne.


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #492 : 16. september 2008, 21:22 »
Davy styrte debatten et lite hakk for mye syns jeg... hadde Bulle og ADN fått spørre fritt, og kaste stein fritt, så hadde det nok blitt varmere...

Jeg syns likevel det var skummelt nok å sitte der.
Dere skulle kjent rushet det er når Davy Watne stiller harde spørsmål rett i fjeset ditt, og du vet at samme hva du sier, så spres det til mange mange folk.... Hoho, det er lett å begynne på feil spor, I promise you! Smiley

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #493 : 16. september 2008, 21:29 »
Vi får satse på at du får mer medie-trening etterhvert Egil, så blir du like dreven som Carl I. Hagen. Tøft å stille opp, det skal du ha!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #494 : 16. september 2008, 21:43 »
Nei takk... gi meg en atlasstein og litt klister heller...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!