Skrevet av Emne: Kvinnelig kriger kjemper videre  (Lest 43126 ganger)

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Guerreiras treningslogg og hun trenger hjelp!
« #150 : 13. juli 2009, 14:06 »
Oi, thanks! Endelig noen som forstår. Smiley

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Guerreiras treningslogg og hun trenger hjelp!
« #151 : 14. juli 2009, 22:12 »
Hvor har du planer om å trene MMA/thai/SW?

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Guerreiras treningslogg og hun trenger hjelp!
« #152 : 15. juli 2009, 08:29 »
.
Hvor har du planer om å trene MMA/thai/SW?

Det er da bare et sted for det? Frontline Muay thai.

Ok, det ble styrke på mandag, men det var altfor lett. Var egentlig bare for å prøve ut et nytt program.

 Spinning på tirsdag, eller xycling som det så fint heter. 60min+oppvarming.
Egentlig svært misfornøyd med egen innsats. Kan vel skylde på at jeg 5min før start fant ut at astmasprayen min var tom, i tillegg er merker jeg at induksjonsfasen til ketose ikke er så glad i eksplosiv sykling.
Ja, også gadd jeg ikke å vente i 50min på toget så jeg gikk hjem

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Guerreiras treningslogg og hun trenger hjelp!
« #153 : 15. juli 2009, 12:43 »

Det er da bare et sted for det? Frontline Muay thai.

Ikke bare ett sted, nei. Smiley

Frontline Muay Thai som starter opp på Alexander Kiellands plass nå, er en 'utbryterklubb' fra Frontline Academy på Majorstuen (hvor undertegnede trener). Det vil fortsatt være mulig å trene Muay Thai på Frontline Academy fra høsten av, da under Mohsen Bahari, som er en vanvittig dyktig thaiboxer, og dessuten en svært kompetent MMA-instruktør og fighter som til vanlig trener med Joachim Hansen. Ellers har Frontline Academy fortsatt landets desidert beste instruktører og utøvere innen submission wrestling og BJJ, som det kan være lurt å få et skikkelig godt grunnlag i før man prøver seg i MMA.

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Guerreiras treningslogg og hun trenger hjelp!
« #154 : 15. juli 2009, 14:28 »
Takk for en endelig oppklaring!

Trodde utbrytergruppa hadde tatt med seg MT, MMA og SW, og at det dermed bare var BJJ igjen på Academy. Virker som at det er mange gode trenere begge steder, men jeg har hørt rykter om at Academy var litt mer "kommers", hadde store grupper som et treningstilbud i stedet for kampsporttilbud. HVis du skjønner hva jeg mener.

I bunn og grunn må jeg innrømme at det er tidene (og pris Smiley ) som avgjør hva jeg velger, da jeg ikke forlater kickboksingen (har jo kommet inn på lettkontakten og greier). Må finne et system som jeg kan samkjøre. Kanskje vi sees til høsten?

Tror også at det er det samme hvor en nybegynner trener, eller hva?

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Guerreiras treningslogg og hun trenger hjelp!
« #155 : 15. juli 2009, 14:46 »
Virker som at det er mange gode trenere begge steder, men jeg har hørt rykter om at Academy var litt mer "kommers", hadde store grupper som et treningstilbud i stedet for kampsporttilbud. HVis du skjønner hva jeg mener.

Er nok litt usikker på hva du mener her. "I stedet for kampsporttilbud"? Frontline Academy har da vitterlig kampsporttilbud så det holder. Tongue

Tror også at det er det samme hvor en nybegynner trener, eller hva?

Det vil jeg ikke si. Selv nybegynnere vil ha stort utbytte av best mulig undervisning. Når det er sagt, tror jeg ikke Thai-tilbudet ved noen av klubbene vil komme til kort, så sånn sett er det samme hvor man velger å trene, men hvis grappling også er noe du ønsker å bli litt flink i, vil jeg anbefale Frontline Academy, da vi har BJJ-undervisning i øverste verdensklasse (ved Eduardo Rios, samt en rekke andre ekstremt dyktige svartbelter).

Kanskje vi sees til høsten?

Satser på det. Wink

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Guerreiras treningslogg og hun trenger hjelp!
« #156 : 15. juli 2009, 15:04 »
Er nok litt usikker på hva du mener her. "I stedet for kampsporttilbud"? Frontline Academy har da vitterlig kampsporttilbud så det holder. Tongue

Store grupper med lite instruksjon, mer for å ha et kardio-tilbud. Mer satsning på å selge medlemskap og dropp-in timer enn å lære bort til nye utøvere. Trangt om plassen og flest mulig inn i salen.
Men dette er jo bare rykter jeg har hørt. Må innrømme at skulle jeg valgt MT ville jeg gått til Partner, men det er MMA som frister. Og for å klare MMA må jeg jo kunne MYE mer bakkekamp. Mer av alt faktisk. Flaks at jeg er så ung og håpefull.
 

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Guerreiras treningslogg og hun trenger hjelp!
« #157 : 15. juli 2009, 21:52 »
Den beskrivelsen høres for meg fullstendig fjern ut. Det Frontline (Academy) først og fremst satser på, er å skape dyktige BJJ-utøvere som gjør det gjevt i nasjonale og internasjonale turneringer, og således setter klubben på kartet - hvilket de lykkes i. Det sier seg selv at det da hadde vært idioti å drive klubben som en slags 'McDojo' hvor folk bare kommer for å gjøre armhevninger og betale medlemskontingent. Du vil få undervisning i verdensklasse og rikelig med oppfølging (desto mer oppfølging jo mer du selv trener/satser) fra tålmodige og hyggelige instruktører i et inkluderende klubbmiljø. Som jente vil du dessuten kunne delta på rene jentepartier ledet av Devi Ahuja, en ekstremt kyndig BJJ-frøken med et temmelig imponerende konkurranseresymé. Kort og godt: Du får ikke bedre BJJ-undervisning i Norge, ei heller særlig mange steder i Europa.

Jeg har egentlig litt vanskelig for å tro at den du har snakket med har særlig mye erfaring med Frontline Academy - med mindre vedkommende snakker om Muay Thai-treningen, altså, men da er det snakk om det som nå er Frontline Muay Thai på Alexander Kiellands plass. Evt. har vedkommende trent Krav Maga, som delte lokaler med Frontline Academy inntil nylig - de timene passer i grunnen beskrivelsen litt bedre. Tongue

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Guerreiras treningslogg og hun trenger hjelp!
« #158 : 16. juli 2009, 10:39 »
Ja, det var Muay Thai vedkommende hadde vært på. Takk for info om BJJ, virker veldig bra.
Vet du forresten hvordan SW-treningene er? Mange folk, fordeling av kjønn, trenere osv?

Med tanke på at begge stedene tilbyr flere grener under et og samme medlemskap er det vanskelig å bestemme seg. Men det er som sagt tidene som er avgjørende og i skrivende stund er det Academy som vinner.

Utrolig flaks og fint at du så loggen min Shemhazai! Takk for hjelpen Smiley

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Guerreiras treningslogg og hun trenger hjelp!
« #159 : 16. juli 2009, 10:48 »
Trening i  går:

15min rask gange på tredemølle (wow, jeg klarte å jogge i 5min uten å få vondt i betennelsen!)

(Noe testing av markløft, div. push-ups og omvendt roing.)

Knebøy: 8x40kgx3  6x40kg
Bulgarsk utfall: 10x20kgx3  (klarte bare en gang på høyre bein før den var for støl til å kunne bøyes, fortsatte på venstre)
Sttende benhev: 20x2
Strakmark:  12x30kg  10x50kgx3
Magedrill: 20benhev+15crunch med 5kg+ planken med bena på medisinball i 30sek x3
Sekketrening teknikk i 20min.

Konklusjon:Misfornøyd, blir ikke sliten på trening, men har generelt lav energi. Gleder meg til helgen, da skal jeg sove!

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Guerreiras treningslogg og hun trenger hjelp!
« #160 : 16. juli 2009, 14:20 »
Vet du forresten hvordan SW-treningene er? Mange folk, fordeling av kjønn, trenere osv?

SW-treningene består stort sett av gutter (mens vi har ganske mange jenter på BJJ), er ofte ganske folksomme, og plages i litt større grad av 'meatheads' enn BJJ-treningene. Tongue Sistnevnte grunnet den nære forbindelsen til MMA, naturligvis - det er alltid noen som bare vil "trene UFC". Smiley Når det er sagt, fraråder jeg deg ikke å trene SW; jeg trente selv kun SW de første 6 månedene, og tar fortsatt en økt uten gi (BJJ-pysjamas) i ny og ne. Jeg vil dog anbefale deg å trene primært med gi, da det gir deg mye bedre defensiv teknikk pga. mer friksjon, flere mulige angrep, og muligheten til å holde motstanderen fast og jobbe litt langsommere og mer systematisk (og dermed pedagogisk). Dessuten er de flinkeste instruktørene våre (f. eks. Eduardo Rios, tidligere trener for Brazilian Top Team i Rio) mest opptatt av å undervise med gi. De fra Frontline, og ellers i BJJ-verden, som gjør det skarpest i konkurranse uten gi, trener overraskende nok med gi mesteparten av tiden.

Utrolig flaks og fint at du så loggen min Shemhazai! Takk for hjelpen Smiley

Bare hyggelig! Smiley Må jo spre det glade budskap. Wink

Utlogget Goophy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

Sv: Guerreiras treningslogg og hun trenger hjelp!
« #161 : 16. juli 2009, 14:27 »
Nybegynnerpartiene som var i Bogstadveien var litt vel overfylt for de små lokalene, ble omtrent bare tull. Det var vel den største grunnen til at de brøt ut og startet på nytt.

Den nye thai-gruppen de starter opp i August skal visstnok prøve å ha et mer begrenset opptak, så jeg vil tro det blir MYE bedre.

Partner har også veldig fulle nybegynnergrupper i starten av hver nye kurs, men veldig mange som faller av fort der.

Selv kommer jeg til å trene noe mer enn jeg gjør nå i Bogstadveien når jeg flytter til Oslo ene og alene grunnet BJJ-nivået, det er helt ekstremt høyt!
Maksløft: Markløft: 52,5kg (med belte og reimer i smith).

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Guerreiras treningslogg og hun trenger hjelp!
« #162 : 16. juli 2009, 15:29 »
Ok, gutter dere har overbevist meg. Vi sees i bogstadveien til høsten! (Hvorfor har de delt opp medlemskapet?! Var det ikke 500kr for alt unntatt Krav Maga før? Ja, jeg er fattig student og synes det er drøyt å betale 930kr måneden for å trene, man skal da spise óg.)

Goophy, forlate Asker pga BJJ?! Respekt! ...trodde du var thai-frelst jeg.

Utlogget Goophy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

Sv: Guerreiras treningslogg og hun trenger hjelp!
« #163 : 16. juli 2009, 15:42 »
Goophy, forlate Asker pga BJJ?! Respekt! ...trodde du var thai-frelst jeg.
Nei, er mest pga. jobb jeg flytter. Men har tenkt å supplere litt med BJJ i fremtiden, så da er det ikke mange andre alternativer. Trene to steder blir for dyrt.

Men 930? Mener du skal få lov til å trene to stiler for 430pr. mnd og alt sammen for 600.
Maksløft: Markløft: 52,5kg (med belte og reimer i smith).

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Guerreiras treningslogg og hun trenger hjelp!
« #164 : 16. juli 2009, 15:54 »
Kan'ke svikter Fighter. Og det er 325 i måneden. Jeg får satse på å bli trener en gang i fremtiden, da er det nærmest gratis.

Glemte jo i farta at jeg også har skole å gå på. Skitt au med utdannelsen, det er fighting som gjelder!  Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!