Skrevet av Emne: Kvinnelig kriger kjemper videre  (Lest 43126 ganger)

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Gårsdagen bød på en svært rolig og kjedelig kickboksingøkt på1,5time. Jeg hadde jo egentlig lyst til åtrene med shootfighting-gutta, men tror ikke de er så interessert i leke med meg. De fleste av dem er vel dobbelt så store som meg...

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Nettopp tilbake fra trening, føler meg lettere euforisk (sult?) og svimmel.

15min på ellipsemaskin.

Dag to på nytt treningsprogram.

Knebøy: 40kgx10  50kgx10x2  55kgx8    (ok, jeg innrømmer at det bare var 90grader i kneleddet, unnskylder meg med at jeg var/er sykt stiv i dag).

Bulgarsk utfall: 14kgx10 pr benx2  16kgx8 pr ben

Jeg følte at jeg mista mye av balansen på de to første settene, fant så ut at jeg hadde sett feil og tatt én 6kg's hantel og én 8kg's. Ble betydelig bedre med likevekt!  Wink

Reverse incline crunch: 10/12x4kgx3

Strakmark: 12x40kg  10x50kgx2

magedrill:  Ab roll 5repx3
                30sek planke med bena på ballx3
                10crunch med 8kg x3

20min romaskin

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Gikk en 5-6km tur i går og 1,5t kickboksing. Synes at teknikken min har falt mye i sommer.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Gikk en 5-6km tur i går og 1,5t kickboksing. Synes at teknikken min har falt mye i sommer.
Vent med å dømme teknikken til du er ute av ketose. Wink

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

15min ellipsemaskin

Skulderpress: 15x6kg  10x24kgx3
Nedtrekk: 10x35kg   10x45kg   10x50kg   8x55kg
Push-ups i smith: 20, 17
En-arms roing: 16kgx12 på begge sider   16x15 på begge sider
Facepull: 15x20kg 10x22,5kgx3   8x25kg

Tok ikke sjansen på noe i spinning i dag da jeg har vondt nedre del av ryggen.

Vent med å dømme teknikken til du er ute av ketose. Wink

Tja, tror heller det er at jeg/vi er i sommermodus. Alle partiene er slått sammen og mesteparten av tiden min går bort til å hjelpe nybegynnere.  Undecided Blir iblant skikkelig irritert når jeg har masse "overskuddsenergi" igjen etter trening. Jeg bruker jo flere timer av dagen på å dra til og fra, og da har jeg lyst til å bli sliten etter treningen.

Skjønner ikke hva som skjedde i går, men har hatt vondt i ryggen i hele dag, tar treningsfri på lørdag for å se hvordan det går.

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Guerreira med reisereportasje.
« #200 : 31. juli 2009, 19:25 »
Da var jeg heldig og fikk plutselig ferie fra mandag. da jeg er en veldig impulsiv person bestemte jeg meg for å sykle ned til Vestfold, nærmere bestemt Tønsberg og Stavern. Sekken ble pakket i en fei og jeg dro avgårde tirsdags morgen. Under følger en oppsummering av min sykkelferie.

Hvor langt? Første dagen, ca 90km (i følge gulesider) på landevei/riksvei med tung terrengsykkel og en sekk på 20kg+ motvind ca 60% av tiden. Brukte 6t og 55min (inkludert spisepauser og kartlesningspauser), effektiv tid vet jeg ikke.
Andre dagen syklet jeg litt under 2mil , fikk haik ned til Stavern. Tredje dagen fikk jeg haik tilbake og syklet igjen 2mil i sterk motvind. Tredje dagen aner jeg ikke hvor langt/kort det ble på sykkelen. hadde planer om å sykle til Tjøme/Verdens Ende, men etter å syklet fram og tilbake i en time ga jeg opp. Nøtterøere, sykkelstiene deres er for dårlig merket! Det ble heller tusling fram og tilbake i byen.
Hvordan forberedte jeg meg: Av frykt for å få hammer'n droppet jeg lavkarbo og ketose, spiste havregryn+yoghurt kvelden før og 4knekkebrød til frokost på tirsdag. Fremme i Tønsberg ga jeg opp alt som heter diett og levde stort sett av brødskiver og iskrem. Dette kostholdet de siste dagene har fått meg til å glede meg til å spise sunt og trene. Føltes ut som at jeg trillet ut av togstasjonen vell hjemme.
Verste oppoverbakke? I Drammen opp bakken til Fjell, husk at jeg hadde 20kg på ryggen.
Når holdt jeg på å gi opp? Allerede ved Liertoppen skjønte jeg at det var ekstra tungt med all bagasjen min. Etter det har jeg holdt på å snu ved Fjell, Galleberg, Sande, Holmestrand (der holdt jeg på å sovne!) og etter å ha kjørt feil ved Sørby i Re.
Hvorfor jeg fortsatte/holdt ut? Jeg tenkte ikke så mye, sang rockelåter i hodet under hele turen og fikk litt mer motivasjon for hver kommunegrense jeg passerte. For ikke å glemme at jeg gledet meg til isen min i Tønsberg.
Hva spiste jeg under turen? Før Holmestrand spiste jeg to proteinbarer, i H. kjøpte jeg to bananer og en trippel Bounty som fungerte ganske bra frem til mål.
Hva jeg synes om turen:Kjedelig! Det er jo stort sett det samme hele tiden, åker og jorder! Jeg har dermd funnet ut at landeveissykling er boooring og at jeg skal holde meg til terreng.
Annet: Denne turen er vanlig treningsrunde for de fleste med racer-sykkel, jeg vil derfor anbefale alle å prøve å ta denne turen, Oslo-Tønsberg på terrengsykkel og 20kg på ryggen for å kjenne hvordan det er.


Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Guerreira med reisereportasje
« #201 : 02. august 2009, 12:14 »
Hehe, fin reportasje. Cheesy

Forøvrig, 20kg på ryggen må gi deg et utrolig kjipt tyngdepunkt. Selv merker jeg stor forskjell på bare om jeg har monsterlåsen rundt livet eller oppe i sekken...

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Guerreira med reisereportasje
« #202 : 02. august 2009, 19:20 »
Hehe, fin reportasje. Cheesy

Forøvrig, 20kg på ryggen må gi deg et utrolig kjipt tyngdepunkt. Selv merker jeg stor forskjell på bare om jeg har monsterlåsen rundt livet eller oppe i sekken...
Litt av en lås du har! Jeg merket at det gikk betydelig fortere i nedoverbakkene, dessverre fikk jeg bare to nedoverbakker, resten var oppover eller flatt... dry
Btw, gratulerer med ny setepinne, den var smuth Wink

Funfact:Det var faktisk første gang jeg syklet ute med SPD-pedaler, noe som medførte ett fall og tre nesten-fall! Har et flott brannsår på leggen.

Uansett har i dag sittet foran exel og skrevet trenings- og matprogram, føler meg virkelig klar for å fortsette etter en uke med ubegrenset inntak av karbs og lite trening (Gud, som jeg angrer!), jeg velger å kalle det "motivasjonsuke".

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Guerreira med reisereportasje
« #203 : 02. august 2009, 19:49 »
Litt av en lås du har!
Det er ikke mer enn litt over 2kg, men pussig nok så merker jeg tydelig om den er rundt livet, i sekken og ca midt på ryggen, eller hjemme... Wink

Jeg merket at det gikk betydelig fortere i nedoverbakkene, dessverre fikk jeg bare to nedoverbakker, resten var oppover eller flatt... dry
Lierbakkene har noen morsomme svinger i allefall! (undertegnede er oppvokst i Lier)

Btw, gratulerer med ny setepinne, den var smuth Wink
Takker og bukker! Jeg var ute og prøvde den i dag, den fungerer foreløpig utmerket! Jeg hadde en episode hvor jeg syklet utfor en høy fortauskant litt tankeløst med å glemme å flytte vekten over på pedalene, og jeg tenkte bare "fokk, nå slår jeg skeivt setet igjen". Men det var rett og fint etterpå, og jeg trengte ikke stoppe, grave frem umbrako etc. Kjempegald. Cheesy


Funfact:Det var faktisk første gang jeg syklet ute med SPD-pedaler, noe som medførte ett fall og tre nesten-fall! Har et flott brannsår på leggen.
Jeg er overbevist om at 's'-en i SPD står for selvmord. Men jeg har moderert meg, jeg har for tiden sånne små kurv-ting på pedalene som man stikker føttene inn i. Og blitt glad i det, mye lettere å vippe opp bakhjulet med dem, og det er mye mer behagelig å sykle med flip-flap'er. Kanskje jeg blir en SPD-mann en gang... tiden vil vise...

Uansett har i dag sittet foran exel og skrevet trenings- og matprogram, føler meg virkelig klar for å fortsette etter en uke med ubegrenset inntak av karbs og lite trening (Gud, som jeg angrer!), jeg velger å kalle det "motivasjonsuke".
Aiai, dette blir spennende!

(og drit i anger, det er destruktivt. "motivasjon" er helt korrekt terminologi Grin )

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Guerreira med reisereportasje
« #204 : 02. august 2009, 19:59 »
Jeg er overbevist om at 's'-en i SPD står for selvmord. Men jeg har moderert meg, jeg har for tiden sånne små kurv-ting på pedalene som man stikker føttene inn i. Og blitt glad i det, mye lettere å vippe opp bakhjulet med dem, og det er mye mer behagelig å sykle med flip-flap'er. Kanskje jeg blir en SPD-mann en gang... tiden vil vise...
Flip-flappene er jo livsfarlige! Da sitter du fastspent! Men det blir en liten stund til jeg tør å spenne meg fast når jeg sykler i skogen...

Lierbakkane var fantastiske! Det har blitt mye lettere å sykle dem etter at gangstien kom, man slipper å ha hjertet i halsen av frykt for når neste semi-trailer kommer.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Guerreira med reisereportasje
« #205 : 02. august 2009, 20:43 »
Flip-flappene er jo livsfarlige! Da sitter du fastspent! Men det blir en liten stund til jeg tør å spenne meg fast når jeg sykler i skogen...
Jeg skal innrømme at flip-flapper sitter godt fast til pedalen, men jeg er så glad i å gå med flip-flapper... hehe. Men jeg sykler ikke i skogen med det. Grin

Hva som er selvmords-pedaler er litt avhengig av person. Jeg har en kamerat/kollega som er godt over gjennomsnittelig sykkelinteressert (du vet, de med fulldempet terreng, landeveissykkel i karbon, dedikert bysykkel etc., hvis største lykke er å få spart inn 10 gram på bremseskivene) og jeg lurte på om jeg kunne låne sykkelen hans ned til byen i lunchen for å kjøpe pulsklokke. Javisst, det gikk helt greit, og jeg spurte på mitt ydmyke "men... du har vel sånne sinnsyke selvmords-pedaler på?". Neida, det hadde han ikke, men så lurte han på om jeg skulle låne skoene også. Og jeg forferdet: Men du har jo slike selvmordspedaler! Og da svarer han vel så forferdet: Hæ, tør du sykle uten SPD-pedaler? Det er jo galskap! Det endte med at jeg syklet med vanlige sko på SPD-pedaler, det gikk sånn passe.

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Okei, dagens trim:

En times morgenkardio, 6,5km i ulendt terreng.

Senere på dagen:

15min ellipsemaskin (ja, jeg er veldig glad i denne)

Alle øvelsene gjøres negativt og som sirkeltrening.

Pushups i smith: 18, 20, 15
Omvendt roing: 5, 6, 5  Angry gahh, satte stanga litt for lavt ned tror jeg, var på hakk 9 idag.
Sidebøy: 15x8kg   12x10kgx2
Nedtrekk til bryst: 12x40kgx2  10x40kg
Facepull: 12x22,5kgx2   15x20kg

Ble mistenkelig fort ferdig med økta i dag, så jeg løp hjem og satte på ghettogangsta-musikken min og kjørte 30min sekketrening +mage

rette crunch: 40x3
Skrå 40pr side

 Memo til meg selv, må kjøpe ny sekk, den gamle er for lett.

Mat:
M1: Omelett
M2:Biffrester og gresk salat
M3: Proteinbar
M4: Biff stragonaff og grønntfôr
M5: Cocosa med kakaopulver og fire stk peanøtter

=ca 1770kcal (ca120-130gr protein og ca 30gr karbo og ca125gr fett)

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Tirsdagstrening:

Gikk litt over en times tur i skogen. Nada løping, altfor glatt og vått.

1,5times kickboxing,-JAAA!!! Føltes så godt å slå litt fra seg Grin

Så hadde selvsagt NSB bestemt at mitt lokaltog bare skal gå annehver time, så det ble til å ta bussen halvveis og gå resten hjem. Nåja, det vakke' så langt, 5km.

Mat:
M1: Egg&bacon
M2: Kalkun, mandler og grønnt
M3:En proteinbar
M4: Hytteost og peanøtter

=2070kcal, 149gr protein, 156gr fett og 29gr karbs

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Okey, trening hittil i dag:

15min ellipsemaskin

Knebøy: 10x30kg   8x40kg   6x50kg (her ble det ufrivillig kvartbøy)  8x47,5kg
Bulgarsk utfall pr ben: 12x12kg   10x16kgx2  (med flotte grimaser på den siste)
Rygghev: kv+5kgx12
Strakmark: 12x40kg  8x60kg(litt for ivrig her) 12x50kg   
Magedrill: 15crunch med 10kg bak nakken+ 25benhev med 10kg på strake armer+ 35sek planke med bena på ball. 3 runder.

Forskjellig øvelser for skrå magemuskler, aner ikke hva øvelsene heter.

Syklet også fram og tilbake til senteret, dvs 2mil. Prøvde å ha veldig tungt gir i dag for å holde muskulaturen varm, funket ganske bra.

Mat:
M1: CC m/cocosa og kakao
M2:Proteinbar
M3:Kjøttdeig, ost og grønnsaker
M4: Tunfisksalat
M5: Proteinbar

=ca1800kcal  (140gr protein, 16gr karbo og 100gr fett) Jeg spiser for lite fett og for mye protein...

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Måtte jobbe ekstra natt/kveld på torsdag og det ble dermed ingen trening Sad

Men i dag:

15min ellipsemaskin

Sirkeltrening

Skulderpress: 12x10kg  10x12kgx2
Nedtrekk, eksplosiv: 12x40kg  10x45kg  10x50kg
Push-ups, armene inntil kroppen: 15, 10, 15  (jeg er hypermobil, dette er nesten umulig for meg)
En-arms roing,pr arm: 12x16kg  8x18kgx2

Sykkeltur i skogen og langs veien, effektiv tid ble ca 2,5time.
Nå er jeg en mester i å sykle meg vill, så jeg vet ikke helt hvor langt. Har prøvd å tegne opp på kart, det ble i hvertfall 42km, hvorav ca halvparten var oppoverbakke. Dette ble jo ekstra tungt siden det er noe galt med giret/kjedet mitt. Det klikker og piper hvis jeg går under 4.gir.
 Nå vil jeg veldig gjerne prøve meg på litt stisykling, men det ble vel ikke mer enn 2km på sti og ca 8km på grusvei (bare oppoverbakke!). Asfalt er boooring!

Gikk greit å bruke SPD-pedaler på grus og asfalt, har alltid en fot løs i de skumleste nedover-/oppoverbakkene. Og når det er snakk om dirty gjørmekjøring bytter jeg til joggesko.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!