Skrevet av Emne: Øke volum, få muskelen til å vokse. SÅnn gjør du det?  (Lest 2669 ganger)

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Steve ramsbottom(som har trent bla Hugh Jackman) mener at det å ha 1 sek nedsenking(eksentriske fasen) og 3 sek(konsentrisk fase) er det beste for å øke muskelmassen.

Det jeg har lært er at det igrunn skal være omvendt. 2-4 sek eksentrisk(når man senker vekta) og eksplosiv utførelse konsentrisk.

her er innlegget fra Steve Ramsbottom:

The first thing Ramsbottom did was get Jackman into two different phases of weight training.

The first phase was focused on building muscle mass by altering the tempo or speed of the lift. Ramsbottom had Jackman lift the weight to a three-second count up and then a one-second count down.

"It's a lot more difficult and what it does is it increases the time under tension that you have on that muscle so you force adaptation and force breakdown in the actual muscle and, in turn, it ends up growing," said Ramsbottom, who added Jackman gained 15 pounds of muscle during the training.

så, hva sier dere til dette? vil dette fungere?

Utlogget [TK]

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 392
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 392

  • There can be only one!
Å tro at dette skal ha så veldig mye for seg, er vel som å tro på gud...
Facts:
- 77\' modell,
- Trent siden mars 2003
- Morgenvekt: 104.5kg
- Høyde 180cm
- Bøy - Benk - Mark: 200 - 170 - 225 (belte + surringer)

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=4800.new#new

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
jeg ville ikke satset på det...
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Å Følge prinsipper om time under tension? Ja, det tror jeg påm men å øke tiden på den konsentriske fasen kontra den eksentriske fasen har jeg ikke fullt så mye tro på.
Når sant skal sies så utelukker jeg ikke muligheten for at lange konsentriske faser og raske eksentriske faser sikkert kan ha noe for seg i riktig setting, men generelt har jeg mer troa på å gjøre det motsatt (altså trege eksentriske og raske konsentriske)
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget Reagan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 618
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 618

Dette går vel imot det aller, aller meste av det som er "akseptert tenkning" innen kroppsbygging, i hvert fall...  Helt motsatt, egentlig...
As the statistician said, "if current trends continue, in six months this kitten will grow to be as big as my house"

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
uttdrag fra ett intervju med denne karen:

Q: Why did you use the slow technique on Hugh? And how long did it take to build him up?
A: Hugh has worked with trainers all over the world before, so I asked him what kind of stuff he did with them; the biggest trick about training is to keep it inconsistent. So the more variables — the more variety in exercises and in tempo and in weight — the more it is going to shock the body.

One of the things Hugh had never done is played with his tempo of training. He had always done one sort of movement, which would be pretty slow, like a two-seconds up, two-seconds down tempo. And so I wanted to really slow down the movement. That would force more recruitment of his muscles and increase the time under tension of those muscles to get him greater results. I'm a big believer in getting proper movement down.

dette stemmer jo rett og slett ikke. det er jo den eksplosive utførelsen av den konsentriske bevelgelsen som gjør at man rekrutterer flest fibre av type2. de som har størst vekstpotensiale.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Reagan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 618
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 618

Blir jo litt skeptisk til utsagn som "shock the body" også... Smiley
As the statistician said, "if current trends continue, in six months this kitten will grow to be as big as my house"

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

ja, er enig og det er alltid det jeg har lært, at det er i den konsentriske fasen eksplosiv som rekrutterer mest muskelfibre type 2. og sent ned eksentrisk.
men treningslærelæreren min sa også at løfter du konsentrisk sakte(sakte oppover) så utvikler du mer kraft med muskelen. litt tvilsomt kanskje

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
ja, er enig og det er alltid det jeg har lært, at det er i den konsentriske fasen eksplosiv som rekrutterer mest muskelfibre type 2. og sent ned eksentrisk.
men treningslærelæreren min sa også at løfter du konsentrisk sakte(sakte oppover) så utvikler du mer kraft med muskelen. litt tvilsomt kanskje

ja, litt tvilsomt. løfter du sakte, vil du løfte med type 1 fibrene( de utholdende) det er ikke mye kraft i de nei.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!