Skrevet av Emne: Optimalisere treningen  (Lest 1456 ganger)

Utlogget tranceman

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 91

Optimalisere treningen
« : 28. november 2007, 13:49 »
Hei.

Jeg er helt fersk her inne, men håper å bli kjent med forumet og de mange tips den kan gi.  Har lest litt allerede og kommet frem til at jeg ikke trener optimalt.

Bor på en liten plass, uten noen treningssenter og personlig trenere.  Det er synd, for da hadde man vært på rett spor.  Men vi har et bra treningsrom på jobben, og den besøket jeg tre ganger i uka.  Kan fortelle litt om meg selv og hva jeg har trenet til nå.

Er 32 år, 172 høy, veier 88kg (på morgen) og målene er som følger:
Mage 99
Lår    60
Arm  34
Er en "kraftig" eller "tett" mann, bruker aldri å kneppe igjen den siste knappen på dresskjorta fordi da kveles jeg :-)  Har hatt flere perioder med treningslyst, men pga manglende resultat og veiledning mister man moivasjonen.  Med dette forumet har jeg stor tro på suksess!

De siste månedene har jeg trent hovedsaklig løping.  Har forbedret tidene siden jeg begynte, så kondisjonen er bedre.  Fra å springe 3000 på 18 minutter gjør jeg det nå på 14.  Milen jogger jeg på timen, uten å bli helt amøbe, så jeg har litt mer å gi der.  Etter løping tar jeg situps, bokser litt på en sekk.  Av og til løfter jeg vekter men bare sånne man bruker en hånd av gangen på.  Husker ikke hva de heter engang...

En vanlig matdag kan bestå av følgende:
2 kopp kaffe (med litt kaffefløte og en skje sukker), en brødsive med vanlig pålegg.  Kanskje en frukt til mellommåltid.  Lunch består av to skiver med pålegg.  Middagen består av et par poteter (mandel) og fisk, kylling, eller kjøtt.  Kvelds består av et par skiver.  Går ikke rundt og er sulten, men jeg stusser ofte på at det går lang tid før jeg føler meg det.

Har prøvd å kutte ut brød, poteter, og melkeprodukter men det er for meg umulig.  Kan ikke se at det jeg spiser skal være så usundt, så det er nok heller det at jeg spiser for lite eller for skjeldent.  Har lest i diverse slankebøker, men blir nå bare forvirret av det.  Dessuten har vi ikke all verden med grønnt her, og jeg orker ikke bruke halve dagen til å planlegge matdagen.

Jeg ønsker primært å gå ned i vekt, sekundært å bygge opp muskler.  Men her er det vel mulig å oppnå begge to?

Jeg skal lese diverse tråder i forumet, men nå skal jeg faktisk trene.  Skal se om jeg kan komme under 14 min på 3000m  Smiley

Håper så mye på gode råd her, det hadde vært gull for meg og motivasjonen!

Utlogget EvidenCe

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 612
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 612

Sv: Optimalisere treningen
« #1 : 28. november 2007, 13:53 »
TN sitt RYP fettforbrenings programm Wink http://www.tn.no/kalkulatorer.aspx

Btw. du spiser alt for lite

Utlogget tranceman

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 91

Sv: Optimalisere treningen
« #2 : 28. november 2007, 21:37 »
TN sitt RYP fettforbrenings programm Wink http://www.tn.no/kalkulatorer.aspx

Btw. du spiser alt for lite


Slikt har jeg spist stort sett hele tiden, men jeg skal prøve å skjerpe meg.  Men det er ikke så lett, jeg jobber nemlig turnus H24, derfor er det ikke så enkelt å ha en "matplan".  Å komme hjem fra en nattevakt å sove til å 15:00 tia, hva skal man "begynne" dagen med av måltid.  Middag?

btw, klarte å komme under 14 min i dag på mølla  Grin

Utlogget 3rad

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 509

Sv: Optimalisere treningen
« #3 : 29. november 2007, 11:31 »
Jobber du skift så spiser du som du vanligvis pleier. Altså står du opp 15.00 så starter du med frokost og forskyver måltidene videre.
Treningslogg

Høyde: 178
Vekt: 76kg

Beste løft
Knebøy: 3x100kg
Benkpress: 1x90kg
Markløft: 4x110kg
Strake markløft: 5x90kg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!