Skrevet av Emne: Styrkeløft og strongman, skill de.  (Lest 15708 ganger)

Utlogget everhuge

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 36

Styrkeløft og strongman, skill de.
« : 09. oktober 2007, 23:31 »
Hvorfor er det slik at styrkløft og strongman er under samme tråd? Det er ikke det samme. Skill de!

Til de av dere som skjønner hva jeg hinter til nå er det en ekstremt vesentlig forskjell på de to idrettene.

De av dere som er enige foreslår jeg skriver hvorfor her og dere som er uenige kan gjøre det samme.

Jeg er rimelig sikker på at det er nok interesse for både styrkeløft og strongman til å holde begge trådene oppe.

Jeg er klar over at Strongman gutta trener mye på benk, bøy og mark på gymmen.
Belief is the death of Intelligence.

Ekspander eller dø!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #1 : 09. oktober 2007, 23:36 »
Man.... ikke noe poeng i å ha hundre subforum.. TF er delt opp i for mange subforum allerede.. Enkelte burde heller vært slått sammen.. Smiley

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #2 : 09. oktober 2007, 23:38 »
Jeg drømmer om en verden der styrkeløftere og strongmen trener sammen i harmoni uten at enkelte organisasjoner kommer med en moralistisk pekefinger og overformynderi. Nei, ikke skill styrkeløftere og strongmen på forumet også!

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #3 : 10. oktober 2007, 02:12 »
Mulig jeg tar feil, men jeg har vel mest inntrykk av at strongman-trådene holdes i live fordi de ligger under samme forum som styrkeløft. Dvs at det er mange styrkeløftere som leser forumet og naturlig nok er mest interesert i styrkeløft, men som leser strongmantrådene fordi de ligger under samme forum. Selv så hadde jeg sannsyligvis nesten aldri lest på strongmanforumet hvis det hadde blitt skilt ut til eget forum. 
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #4 : 10. oktober 2007, 02:14 »
Forøvrig så stemmer jeg for at "Åpent forum" får tilbake sitt gamle navn "Off topic", og det splittes opp i ett "Off" forum, og ett "Topic" forum. Da kunne man også laget et "On" forum hvis man hadde lyst.

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget everhuge

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 36

Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #5 : 10. oktober 2007, 12:29 »
Jeg drømmer om en verden der styrkeløftere og strongmen trener sammen i harmoni uten at enkelte organisasjoner kommer med en moralistisk pekefinger og overformynderi. Nei, ikke skill styrkeløftere og strongmen på forumet også!

Du tok nok ikke det jeg hintet til, la oss bare si det er en kontroll i styrkløft det ikke er i strongman. Og det er det som gjør den ene bedre enn den andre. Vi er ekte.

Om du vil trene mark, bøy og benk mens det henger nåler ut av ræva di er det helt uintressangt for meg. Jeg tregner ikke "fag innsikt" fra folk som stort sett bare har peil på hvor mye winstrol de trøkker.
Belief is the death of Intelligence.

Ekspander eller dø!

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #6 : 10. oktober 2007, 12:38 »
Du tok nok ikke det jeg hintet til, la oss bare si det er en kontroll i styrkløft det ikke er i strongman. Og det er det som gjør den ene bedre enn den andre. Vi er ekte.

Om du vil trene mark, bøy og benk mens det henger nåler ut av ræva di er det helt uintressangt for meg. Jeg tregner ikke "fag innsikt" fra folk som stort sett bare har peil på hvor mye winstrol de trøkker.

Jaja, om vedkommndest faglige innsikt om han "trøkker på med win"  , så kanskje man skal legge ned hele vedkommende..

Det var for øvrig en digrsjon .... kremt

Ang å dele styrkeløft og strongman , så hadde det faktisk kunne vært helt greit , men alikevell ville nok mange styrkeløftere og strongman væe aktiv i begge uansett.

Ville vært samme som å skille ut fitness og bygging, samt skrive kun om bygginga og fitnessen og ikke for og i mot og alle enn, viss om og att spørsmålene ..


Strongman er forøvrig ganske kult Grin
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Kassen aka strictboy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 399
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 399

  • Injuries!
Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #7 : 10. oktober 2007, 12:45 »
Slå heller sammen en del emner. Jeg for min del går glipp av stort sett alt som liggen utenfor styrkeløft og strongmantråden. Det blir for stress å bla gjennom alle subkategorier.

Do it!  Cool

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #8 : 10. oktober 2007, 12:46 »
Som aktiviteter og sporter er de to meget adskilte. Spørsmålet er om det har noen som helst slags ting for seg å dele opp et forum ned i alle mulige deler?!...

Egentlig kunne det vært 4 subforum:

TRENING
MAT
LOGGBØKER
OFF "JANB" TOPIC

Smiley

Utlogget everhuge

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 36

Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #9 : 10. oktober 2007, 12:49 »
Jaja, om vedkommndest faglige innsikt om han "trøkker på med win"  , så kanskje man skal legge ned hele vedkommende..

Det var for øvrig en digrsjon .... kremt

Ang å dele styrkeløft og strongman , så hadde det faktisk kunne vært helt greit , men alikevell ville nok mange styrkeløftere og strongman væe aktiv i begge uansett.

Ville vært samme som å skille ut fitness og bygging, samt skrive kun om bygginga og fitnessen og ikke for og i mot og alle enn, viss om og att spørsmålene ..


Strongman er forøvrig ganske kult Grin

Det ville ikke være det samme som å skille fitness og bygging. Det er vel like liten doping kontroll i begge.

edit: Jeg syntes og det er gøy å se på strongman. men jeg som styrkeløfter vil ikke assosieres med det miljøet. Jeg er klar over at det er reine utdøvere i strongman.

Det går på holdninger, ved at de er forent i dette forumet forblir det forent i mange sinn rundt om i det norske land.
Belief is the death of Intelligence.

Ekspander eller dø!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #10 : 10. oktober 2007, 12:52 »
Du tok nok ikke det jeg hintet til, la oss bare si det er en kontroll i styrkløft det ikke er i strongman. Og det er det som gjør den ene bedre enn den andre. Vi er ekte.

Om du vil trene mark, bøy og benk mens det henger nåler ut av ræva di er det helt uintressangt for meg. Jeg tregner ikke "fag innsikt" fra folk som stort sett bare har peil på hvor mye winstrol de trøkker.
...du sier ikke her at alle vi som driver med strongman er dopet?! Det ville i så fall være en såpass ufin, ukorrekt og nedlatende stygg holdning til folk at du egentlig fortjener å brenne i diit eget piss... (for å bruke et asbjørn randen utrykk Wink )

Utlogget Ole Ø.

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 567
  • Honnør: 179
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 567

Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #11 : 10. oktober 2007, 12:54 »
everhuge: Hvorfor lager du en ny account for å skrive dette? Smiley

Utlogget everhuge

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 36

Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #12 : 10. oktober 2007, 12:58 »
everhuge: Hvorfor lager du en ny account for å skrive dette? Smiley

Fordi det er 41 sider på dette under forumet
...du sier ikke her at alle vi som driver med strongman er dopet?! Det ville i så fall være en såpass ufin, ukorrekt og nedlatende stygg holdning til folk at du egentlig fortjener å brenne i diit eget piss... (for å bruke et asbjørn randen utrykk Wink )

Hvis det er så mange reine utøvere, så kan de jo drive idretten med doping kontroll og fremdeles bevare alle utdøverne.

Eller stare en egen strongman gruppe som er med i norsk idrettsforening.

Du mener vel kansje at jeg skal koke i mitt eget piss?
Belief is the death of Intelligence.

Ekspander eller dø!

Utlogget everhuge

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 36

Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #13 : 10. oktober 2007, 13:06 »
everhuge: Hvorfor lager du en ny account for å skrive dette? Smiley

Fordi det er 41 sider på dette under forumet. Dette virket som den enkleste måten å belyse saken på.
Belief is the death of Intelligence.

Ekspander eller dø!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #14 : 10. oktober 2007, 13:07 »

Du mener vel kansje at jeg skal koke i mitt eget piss?
Nei, i utgangspunktet ikke... men hvis du påstår at alle vi som driver med strongman er dopet, så kunne det vært en god idé! Smiley

Jeg tar tydeligvis ikke dette alvorlig nok. Jeg skjønenr det er irriterende at aktivitet man ikke respekterer får all oppmerksomheten, og jeg skjønner behovet for en idrett i å distansere seg mest mulig fra doping.

Men det går litt langt når man skal styre hvordan et forum er lagt opp, og styre med hvem som får trene sammen med hvem (jfr KK-67).. og som enkelte klubber har gjort, bestemme at man ikke kan delta i strongmanstevner hvis man skal være medlem av den og den styrkeløftklubben. Det er jo kanskje greit at landslagsutøvere ikke skal ta sjanser mtp skader og slikt.. men folk burde få lov til å sysle med den aktivitet de vil.. Sport skal jo være gøy for pokker!! Ikke fullt av suring, syting og ufred.

Det er ingen hemmelighet at Strongman på amatørnivå har fått flere utøvere rett fra styrkeløft, og jeg ser ikke noe problem med det, for det er utrolig artig å holde på med. Man trenger ikke være et omreisende apotek for å konkurrere i strongman, selv om du da mener jeg og andre suger....

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!