Skrevet av Emne: Bare tull og fjas..  (Lest 54761 ganger)

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

Sv: Personlige Bivirkninger vedr bruk av doping??
« #45 : 01. november 2007, 21:59 »
Ja helt sikkert om adressen din er Sunnaas. Sitter man i rullestol, og diagnosen tilsier at man kan bygge seg opp igjen er helt sikkert AAS rette tingen. For alle oss andre, og særlig vi som driver idrett kan jeg ikke se at AAS er positivt.

hadde det ikke vært positive sider ved AAS ville ingen brukt det. Vær i det minste realistisk når du skal argumentere.

"For alle oss andre, og særlig vi som driver idrett kan jeg ikke se at AAS er positivt." sikter til denne kommentaren. Så du mener at idrettsutøvere som benytter seg av AAS ikke får noe positivt ut av bruken sin, på noen som helst måte? Intressant egentlig.
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Personlige Bivirkninger vedr bruk av doping??
« #46 : 01. november 2007, 22:02 »
Hun mener vel at fordelene ved dopingbruk ikke veier opp for ulempene. Ergo kan hun ikke se at AAS er positivt.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Personlige Bivirkninger vedr bruk av doping??
« #47 : 01. november 2007, 22:03 »
Jeg kjenner til mange som bruker steroider, dog ingen nåværende aktive styrkeløftere.

Generellt sett kan jeg si at det er svært mange som får problemer av et eller annet slag, mens det er noen få som ikke har sagt noenting om at de får problemer.

Har også opplevd noen som har endret personlighet og blitt mer kyniske.

Jeg tror at ved "ansvarlig bruk" (om man kan kalle det det) av en person som er oppegående og har satt seg godt inn i hva han driver med, så er bieffektene trolig mindre enn hva mange vil ha det til.

Men mange vil nok ikke gå under kategorien "ansvarlig bruk", og da får man problemer i hopetall.

Selv er jeg imot enhver form for dop i enhver sammenheng, men jeg har ingen problemer med å forstå at enkelte mennesker velger å dope seg for å raskere få den kroppen de ønsker seg.

Men dere skulle bare visst hvor mange det er som bruker dop som er små og i dårlig form. Mange har et elendig trenings og kostregime, og drikker mye i tillegg. Får ikke mye effekt da.

Mange har nok ikke den nødvendige tålmodighet heller.

Har sett mange av typen som bare trener noen få mnd, og boler og blir store, og så er det av noen mnd, og så er det på'n igjen. Skjønn det den som kan.

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

Sv: Personlige Bivirkninger vedr bruk av doping??
« #48 : 01. november 2007, 22:03 »
Hun mener vel at fordelene ved dopingbruk ikke veier opp for ulempene. Ergo kan hun ikke se at AAS er positivt.

da får hun isåfall skrive det hun mener da. Smiley
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Utlogget sterkestesomfinns

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 313
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 313

  • Sjefskjerring :)
Sv: Personlige Bivirkninger vedr bruk av doping??
« #49 : 01. november 2007, 22:04 »
hadde det ikke vært positive sider ved AAS ville ingen brukt det. Vær i det minste realistisk når du skal argumentere.

"For alle oss andre, og særlig vi som driver idrett kan jeg ikke se at AAS er positivt." sikter til denne kommentaren. Så du mener at idrettsutøvere som benytter seg av AAS ikke får noe positivt ut av bruken sin, på noen som helst måte? Intressant egentlig.

Jeg personlig kan ikke se noen positive sider med å jukse! At man i tillegg utsetter kroppen sin for bivirkninger ser jeg heller ikke som positivt. At man i en periode opplever noe/endel positivt er jo sikkert sant, men summen er at dop er negativt, både estetisk og medisinsk.
Blenda!

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

Sv: Personlige Bivirkninger vedr bruk av doping??
« #50 : 01. november 2007, 22:05 »
Har sett mange av typen som bare trener noen få mnd, og boler og blir store, og så er det av noen mnd, og så er det på'n igjen. Skjønn det den som kan.

viktig å se bra ut på stranda vetu Wink
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Personlige Bivirkninger vedr bruk av doping??
« #51 : 01. november 2007, 22:06 »
Det der med å trene for å se bra ut på stranda har jeg aldri skjønt. Overfladisk, tomt... ja... ikke vet jeg, men som regel endrer man oppfatning av hva som er viktig i livet etterhvert som man blir eldre.

Man er mye mer fiksert på utseendet og det å se bra ut til enhver tid når man er yngre.

Etterhvert som man blir eldre blir man mer avslappet til det hele.

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

Sv: Personlige Bivirkninger vedr bruk av doping??
« #52 : 01. november 2007, 22:07 »
Jeg personlig kan ikke se noen positive sider med å jukse! At man i tillegg utsetter kroppen sin for bivirkninger ser jeg heller ikke osm noe positivt. At man i en periode opplever noe positivt er jo sikkert sant, men summen er at dop er negativt, både estetisk og medisinsk.

Fint, nå blir det straks litt mer saklig Smiley Respekterer meningen din. Men- så lenge en ikke driver organisert idrett, er det da å jukse om man velger å benytte seg av AAS for å raskere kunne oppnå resultatene man ønsker? Jukser man mot seg selv da? Hmm, vet ikke helt med det.

En ting er idrett, en annen ting er hva man driver med på fritida.
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Utlogget Pepz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 213
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 213

Sv: Personlige Bivirkninger vedr bruk av doping??
« #53 : 01. november 2007, 22:07 »
Jeg personlig kan ikke se noen positive sider med å jukse! At man i tillegg utsetter kroppen sin for bivirkninger ser jeg heller ikke som positivt. At man i en periode opplever noe/endel positivt er jo sikkert sant, men summen er at dop er negativt, både estetisk og medisinsk.

Hvordan i all verden kan du greier å trekke inn juksing i en diskusjon om aas? Ingen her har nevnt bruk av dopingmidler innenfor organisert idrett.
oh yeah baby Cheesy

Utlogget sterkestesomfinns

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 313
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 313

  • Sjefskjerring :)
Sv: Personlige Bivirkninger vedr bruk av doping??
« #54 : 01. november 2007, 22:13 »
Fint, nå blir det straks litt mer saklig Smiley Respekterer meningen din. Men- så lenge en ikke driver organisert idrett, er det da å jukse om man velger å benytte seg av AAS for å raskere kunne oppnå resultatene man ønsker? Jukser man mot seg selv da? Hmm, vet ikke helt med det.

En ting er idrett, en annen ting er hva man driver med på fritida.

Innen idrett blir det juks. Hva andre uorganiserte driver med er jo opp til dem. Men all medisinbruk har bivirkninger, noe jeg antar du er enig i er negativt?
Blenda!

Utlogget sterkestesomfinns

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 313
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 313

  • Sjefskjerring :)
Sv: Personlige Bivirkninger vedr bruk av doping??
« #55 : 01. november 2007, 22:14 »
Hvordan i all verden kan du greier å trekke inn juksing i en diskusjon om aas? Ingen her har nevnt bruk av dopingmidler innenfor organisert idrett.

Jeg står vel fritt til å legge til juks som en negativ side ved bruk av dop? Ser ikke helt problemet ditt. Er mange her inne som er organisert innen idrett.
Blenda!

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Personlige Bivirkninger vedr bruk av doping??
« #56 : 01. november 2007, 22:18 »
Det der med å trene for å se bra ut på stranda har jeg aldri skjønt. Overfladisk, tomt... ja... ikke vet jeg, men som regel endrer man oppfatning av hva som er viktig i livet etterhvert som man blir eldre.

Man er mye mer fiksert på utseendet og det å se bra ut til enhver tid når man er yngre.

Etterhvert som man blir eldre blir man mer avslappet til det hele.

Alle er slik, bare i større eller mindre grad. Hvis ikke så hadde ingen gredd håret, ingen hadde vasket seg, ingen hadde kjøpt nye sko eller klær hvis det de hadde ikke var utslitt, nesten ingen hadde trent i det hele tatt, etc etc.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Personlige Bivirkninger vedr bruk av doping??
« #57 : 01. november 2007, 22:19 »
Obey - dersom man doper seg på fritiden, så er det ikke juks på samme måte som i organisert idrett hvor man tilraner seg fordeler man i utgangspunktet ikke skal ha, du kan heller se det slik at dersom du doper deg på fritiden, så driver du med selvbedrag.

Musklene som du ser i speilet, musklene som løfter de tunge vektene, det er ikke deg, det er ikke dine muskler, det er deg og musklene dine + dopet!


Det er heller ikke alltid like lett å komme seg av karusellen når man har startet. Setter man seg først inn i en lamborghini og begynner å kjøre rundt i den og er kongen på haugen, så er det ganske så kjipt å sette seg inn i stasjonsvognene etterpå... Ikke alle takler det så bra....


I det minste bør forutsetningene for å begynne med steroider være følgende:

- Ha trent i mange år 5-7 år og kjenner kroppen din godt.
- Være godt over 20 år gammel.
- Sette deg godt inn i hva du skal begynne med. Og da mener jeg ikke en kveld med surfing på nettsider om steroider.
- Være psykisk stabil, og ha nære personer rundt deg som støtter deg samme hva.
- Ikke drive med organisert idrett av noe slag.
- Gjøre det i samarbeid med en lege.
- Tenke seg om 10 ganger til.


Hvor mange som går innunder den kategorien der vet jeg ikke, men mange er det ikke.

Kjøper man på det svarte markedet, hvordan skal man vite hva man har kjøpt inneholder, man har ingen garanti på at det man sprøyter i kroppen faktisk inneholder det det skal inneholde. Det kan være av dårlig kvalitet, det kan være noe helt annet enn det det står at det skal være.

Nei, man driver gambling på høgt nivå med egen helse.


For en jabbig 18-19-20 åring preller selvsagt slike ord av som vann på gåsa.

Ofte vil man angre senere i livet på ting man gjør i sin ungdom.

Til slutt dagens visdomsord:

"Den smarte lærer av sine feil, kun geniet lærer av andres."

Og helt på tampen vil jeg sitere Oscar Wilde:

"I'm too old to know it all."

Ha en fortsatt fortreffelig aften.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Personlige Bivirkninger vedr bruk av doping??
« #58 : 01. november 2007, 23:05 »
Det interessante i denne sammenheng er hva som er "politisk korrekt". I denne tråden blir det lite politisk korrekt å stadfeste de positive sidene ved bruk. Selv om dette er en viktig side av saken.

*Vargen, som stemmer nei til doping i norsk idrett.*  Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Personlige Bivirkninger vedr bruk av doping??
« #59 : 01. november 2007, 23:14 »
Det er nesten alltid en eller annen som skal påpeke hva som er politisk korrekt og ukorrekt :Smiley BORING!

Har du lest tittelen på tråden?

PS: Beklager anglifiseringen.  

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!