Skrevet av Emne: Dopingtester under Norway Cup  (Lest 8692 ganger)

Utlogget mr wolfyboy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 223

SV: Dopingtester under Norway Cup
« #15 : 01. august 2005, 15:50 »
Det var doping-kontroll  for CA halv år siden.En mann som akkurat hadde gjort 800 sammenlagt,trodde de var kommet for å teste han OG VAR KLAR TIL Å BLI TESTET , men det brydde de seg ikke om,og testet den ene DOMMEREN som satt og dømte! de hadde kommet hele veien dit for å teste han bare...det var selvsagt negativ, men de KAN VÆRE DUMME I HODE DE KONTROLØRRNE! IDIOTISK GJORT MENER JEG DA. what



Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

SV: Dopingtester under Norway Cup
« #16 : 01. august 2005, 16:00 »
Det var doping-kontroll  for CA halv år siden.En mann som akkurat hadde gjort 800 sammenlagt,trodde de var kommet for å teste han OG VAR KLAR TIL Å BLI TESTET , men det brydde de seg ikke om,og testet den ene DOMMEREN som satt og dømte! de hadde kommet hele veien dit for å teste han bare...det var selvsagt negativ, men de KAN VÆRE DUMME I HODE DE KONTROLØRRNE! IDIOTISK GJORT MENER JEG DA. what




Tja, at en person er klar til å bli testet er vel ikke ensbetydende med at han er den som skal testes...Da hadde kontrollørene fått en meningsløs jobb...

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Dopingtester under Norway Cup
« #17 : 01. august 2005, 16:09 »
Flott at dere tester under Norway Cup ADN!  Ingen tvil om at denne aldersgruppen er svært utsatt for de som selger. Blir ikke overrasket om noen blir tatt heller.

Men mener du at dette er en god måte å drive anti-dopingarbeid mot denne aldergruppen ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Hans Høyhet

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 66

SV: Dopingtester under Norway Cup
« #18 : 02. august 2005, 08:58 »
2, 16 åringer ble også testet på Fitness Gym i forrige uke. De hadde bare positive ting å si om det. Foreldrene ga i etterkant uttrykk for at de nå følte seg mye tryggere pga de visste det ble testet uanmeldt der ungene deres trente. Det blir jo det samme under Norway Cup. Smiley


Jeg er på en måte enig med deg i at det er bra at ADN er til stede. Men å teste 16 år gamle gutter (og jenter vil jeg tro ?) ser jeg på som misbruk av de midlene ADN besitter. De har jo tidligere her også sagt at det skal taes forsiktig på i tillegg til at pressen skal følge "vær varsom plakaten". Er det virkelig bare jeg som ser at ADN snakker mot seg selv da ? At de gjerne ønsker å teste men ikke henge ut ? Hvor er da den almennpreventive effekten ? En effekt jeg vil tro ADN er ute etter å benytte seg av, i alle tilfeller egentlig.

Det er jo klart at det medfører store konsekvenser å henge ut en 16 år gammel gutt som har gjort noe han egentlig ikke aner konsekvensen av selv - alle skjønner jo det. Men er det riktig å ikke gjøre ? For meg blir det uansett litt søkt, og jeg tror i tillegg til at den preventive effekten i forhold til det er over i løpet av få uker, om ikke dager. Dessverre....

Det jeg heller syntes ADN skulle gjøre, i stedet for å kjøre 4-5 tester på noen ungdommer og bruke 100000 ,- +++ på det, er å ta de samme pengene og reise rundt å opplyse for. For 100000,- kan man fint reise rundt på minst 10 skoler og holde 2-3 timers fordrag med en person som har iveren og muligheten til å opplyse. Men det stiller jo så klart enorme krav til vedkommende som skal opplyse, og da kunnskap både i forhold til å opplyse og faktisk å bruke. For som jeg har nevnt tidligere her, hvem har best mulighet til å hjelpe en alkoholiker ? En tidligere tørrlagt alkoholiker eller en bedehuspredikant ?

Jeg kan jo naturlig nok bare snakke for meg selv, men jeg kan i hvert fall fortelle hva som kunne ha hjulpet meg i starten av min "karriere" i forhold når jeg startet. Det var overhodet ikke plakatene med "stor der opp, liten der nede" som skremte meg fra å sette min førte sprøyte. Ei heller at det stod noen å viftet med fingeren opp i ansiktet mitt med mantraen "dette må du absolutt ikke gjøre" når jeg raskt skjønte at det lille jeg hadde lest om temaet var mer enn hva den som advarte hadde gjort. Slikt er jo overhodet ikke en god måte å drive noe antidopingarbeid på. Det om helt klart kunne ha hjulpet meg, eller i hvert fall fått meg til å tenke meg om, var om det kom en person som selv hadde kjent doping på kroppen, med alle positive og negative sider rundt det, og kunne lagt det frem på en fornuftig måte. Å klargjøre hvilke faktiske risiki som faktisk ligger der. Jeg har tross alt selv sett "smågutter" komme inn til legen smågule på grunn av uvettig og langvarig bruk av orale stoffer. Til pass for de kanskje, men for guds skyld bruk de bildene og historiene for hva det er verdt.

Jeg driver jo ikke selv noe antidopingarbeid, men kunne jo på mange måter tenkt meg å stille opp også. Å vise til mitt eget bruk (eller misbruk om du vil), hvordan det faktisk er å leve med det, hvordan familien min takler det - for alle rundt meg vet det, plager i hverdagen, etc. etc. Det kunne få opp øynene til noen og enhver når man tross alt ikke er i situasjonen at det er ulovlig det man holder på med. Det er jo tross alt det som er forskjellen her, noe sier meg at du er styrkeløfter, at du blir jo nektet tilgang til idretten din dersom du faller på "den gale siden". Så det er jo klart det er effektivt å nekte deg, men den jevne "boler" bytter bare gym om han må. Og det finnes nok av de som ikke bryr seg om hva klientellet sitt holder på med. Og på samme måte mener jeg her ADN gjør feil i forhold til Norway Cup. Greit nok, utesteng en 16åring fra idretten han liker. Hva tror du han ender opp med i fremtiden da ? Holde seg borte fra fotballen i 2 år for så å komme tilbake igjen helt ren ? Neppe.... Mest sannsynlig blir han borte fra idretten i lang lang tid, dopingen han bare "måtte prøve ut" var det jo i grunn bare å fortsette med siden nå var det jo ingen risiki ved det. Og vips så finnes muligheten der for at vedkommende selv sitter i fella.... Man klarer ikke å tørrlegge en alkoholiker ved å nekte han å drikke offentlig heller.

Som sagt, jeg har selv prøvd og gjort mye rart (ref. mine tidligere innlegg her inne), og føler meg så absolutt berettiget til å uttale meg om hva som KUNNE fått meg på andre baner en gang i tiden, om det i det hele tatt var mulig selvsagt. Men poenget her er jo å redde noen, ikke sant ? De jeg selv har fått på andre tanker, for de er det faktisk noen av, har kommet av at jeg har satt meg ned med de, latt de spørre og grave om alt mulig mens jeg svarer helt ærlig og rett ut. Det i seg selv er faktisk et solid tankekors for meg selv også i blant, skulle det virkelig ikke mer til.... Jeg sier ikke at alle får opp øynene av en slik samtale, men mange. Og mange flere enn om jeg skulle viftet med fingeren og sagt "dette er livsfarlig !!! Du blir aldri så stor som meg uansett, så bare dropp det !!!". Ungdommen tror ikke på det. De tror tross alt det er trygt å kjøre i 160 km/t på svingete veier også når de har 5 ukers erfaring bak rattet.

Jeg så at ADN her var lutter øre ovenfor de som måtte ha råd og forbedringer. Her har de i hvert fall mitt klare budskap for hva som kunne gjort store forbedringer i forhold til det arbeidet de driver med i dag. Arbeidet ovenfor den organiserte idretten er vel og bra, i hvert fall på et høyt nivå. Men det er jo ikke der de store problemene egnetlig ligger, i hvert fall ikke de store fremtidige problemene. Og de metodene man bruker ovenfor eliteutøvere, man kommer ikke langt med det ovenfor ungdom på heller lavt/middelmådig nivå, noe som i og for seg er helt naturlig. Det gjelder for ADN å differensiere seg her.
I'm a bodybuilder and I'm OK, I sleep all night and I train all day.... Knebøy




Man vet aldri når en får bruk for et jernrør

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Dopingtester under Norway Cup
« #19 : 02. august 2005, 09:31 »
Jeg sier ikke at alle får opp øynene av en slik samtale, men mange. Og mange flere enn om jeg skulle viftet med fingeren og sagt "dette er livsfarlig !!! Du blir aldri så stor som meg uansett, så bare dropp det !!!". Ungdommen tror ikke på det. De tror tross alt det er trygt å kjøre i 160 km/t på svingete veier også når de har 5 ukers erfaring bak rattet.
Tror personlig at det ligger veldig mye i det du skriver her, Hans Høyhet. Forebyggende arbeid bør i mine øyne foregå på likt nivå mellom formidler og mottaker. En for snever og overdramatiserende pekefinger-metode kan i verste fall ha det motsatte av ønsket effekt.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget TT

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 419
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 419

SV: Dopingtester under Norway Cup
« #20 : 02. august 2005, 11:58 »
Cain... nå skal visst både du og jeg passe oss, så vi ikke kommer på prioritert liste vi også.... rofl


Jeg står på den fordømte lista, så jeg har ikke noe å tape; bare send "skiten" til meg så kan jeg poste det... Grin


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget jens-mulla

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 786
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 786

  • nice guys finish last
SV: Dopingtester under Norway Cup
« #21 : 02. august 2005, 17:50 »
ADN... dette er ikke noe voksent svar, det er banal retorikk!
Dere ber om å bli diskutert seriøst med, men faller fullstendig igjennom selv... Morsomt. Trist og Morsomt.

Synes ADN generelt er mest morsomt egentlig. Stadig nye (over?)ivrige påfunn. En ting er sikkert, markedsføring kan de!
question everything

Utlogget slogum

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 424
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 424

SV: Dopingtester under Norway Cup
« #22 : 02. august 2005, 23:06 »
Synes det blir å begynne helt på feil sted. Er ikke poenget at ungdommer _ikke_ skal dope seg? Hva er vitsen i å ta 15-16 åringer som har brukt steroider? Dette løser jo ikke problemet deres. Ikke virker det særlig preventivt ovenfor andre som vurderer å dope seg.

Man må begynne ved roten av problemet. Det må en holdningsendring til blant ungdom, og denne kommer ikke fra dopingtester. Det det heller bør satses på er å gjøre ungdommer opplyst om farene/problemene ved dopingbruk, og dette må gjøres gjennom store holdningsendrende kampanjer. Det er her ressursene bør brukes, og ikke på dopingtester av tenåringer som spiller fotball.
Current Cycle:
6 meals ED
Heavy ass weights EOD
zzz EN

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Dopingtester under Norway Cup
« #23 : 03. august 2005, 01:30 »
Sitat
Jeg står på den fordømte lista, så jeg har ikke noe å tape; bare send "skiten" til meg så kan jeg poste det...
hehe, jeg skal nevne et par tanker neste gang du er på TIS.. Tongue


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget AntiDopingNorge

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

  • Stiftelsen Antidoping Norge
SV: Dopingtester under Norway Cup
« #24 : 03. august 2005, 20:53 »
Hei!

Først beklager jeg at jeg ikke har svart med en gang. Vi jobber for fullt på Norway Cup og jeg lover å lese igjennom alle innleggene over helgen og komme med svar.

Noen generelle bemerkninger om arbeidet vi gjør på Norway Cup:

Dopingkontroller av de eldste spillerne på Nonrway Cup (opp til 19 år) er ikke noe nytt eller uvanlig. Det som er spesielt er at vi gjennomfører forebyggende kontroller. Vi er altså ikke ute for å avsløre (betyr ikke at vi ikke kan komme til å gjøre det, men det er ikke hovedgrunnen). Med å forebygge ønsker vi å oppnå minst to ting; at deltagerne skal vite at de kan bli testet og at utøverne skal bli kjent med dopingkontrollrutinene.

Når det er sagt så handler veldig lite om å kontroller på Ekebergsletta denne uken. Det handler om holdningsskapende arbeid.  Jeg tørr påstå at samtlige (norske) deltagere på Norway Cup kan navnet på kampanjen vår; "Doping er noe dritt!". Vi har delt ut mer enn 31,000 armbånd til nå, ungdom står i kø for å få armbånd hver dag fordi det er kuult med "Doping er noe dritt!" armbånd.

Det betyr også at vi får anledning til å snakke med ungdommene. Ikke om AAS, bivirkninger og fyfy ord. Vi snakker med de om det å ikke jukse, ikke la seg presse, det å være ærlige med seg selv osv. Og ikke minst; at "Doping er noe dritt!"

Videre har det en veldig positiv effekt at en rekke toppidrettsutøvere stiller opp som rollemodeller for ungdommen. Personer som ungdommen ser opp til og beundrer for deres prestasjoner.

Skal vi skape "riktige" holdninger må arbeidet starte tidlig. Det er for sent når man er 20 og har dopet seg i noen år.

Ser også at flere foreslår bruk av tidligere misbrukere. Det er noe vi også gjør, riktignok ikke på Norway Cup, men ellers i året. Og vi forsøker stadig vekk å få med oss tidligere misbrukere til å stå frem med sin historie. Det er ikke alltid like lett, men dersom noen her ønsker å kontakte meg privat for å fortelle sin historie så setter jeg stor pris på det.
Har du spørsmål eller informasjon kan du kontakte Antidoping Norge på 2102 9200 eller post@antidoping.no. Mer informasjon finner du på www.antidoping.no

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
SV: Dopingtester under Norway Cup
« #25 : 03. august 2005, 21:12 »
Skal vi skape "riktige" holdninger må arbeidet starte tidlig. Det er for sent når man er 20 og har dopet seg i noen år.

Kan ikke bli mer enig Smiley

Sitat
Ser også at flere foreslår bruk av tidligere misbrukere. Det er noe vi også gjør, riktignok ikke på Norway Cup, men ellers i året. Og vi forsøker stadig vekk å få med oss tidligere misbrukere til å stå frem med sin historie. Det er ikke alltid like lett, men dersom noen her ønsker å kontakte meg privat for å fortelle sin historie så setter jeg stor pris på det.
Håper dette ikke utelukker at dere vil bruke mennesker som har lykkes uten å dope seg.
Da får de se hvor langt man kan komme uten spesielle tilskudd.

Soje

Utlogget AntiDopingNorge

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

  • Stiftelsen Antidoping Norge
SV: Dopingtester under Norway Cup
« #26 : 03. august 2005, 21:19 »
Håper dette ikke utelukker at dere vil bruke mennesker som har lykkes uten å dope seg.
Da får de se hvor langt man kan komme uten spesielle tilskudd.

Selvfølgelig! En hel rekke idrettsutøvere stiller på Norway Cup denne uken som positive rollemodeller.
Har du spørsmål eller informasjon kan du kontakte Antidoping Norge på 2102 9200 eller post@antidoping.no. Mer informasjon finner du på www.antidoping.no

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Dopingtester under Norway Cup
« #27 : 03. august 2005, 21:25 »
Håper det virker... 31,000 armbånd er seriøst mye!!  woot

Hvis "forsøket" kan få EN ifra å stikke seg i rompa som 17-åring, så er det verdt det...

Men det er selvfølgelig noe jeg legger merke til... Så noen norwaycup unger på Tv i går, med 3-4-5 armbånd.. "Makepowertyobsolete", "Fotballergøy", "dopingerdritt" og "Armstrongharhattkreft"... Virker som ungene er altetende sålenge de får en moteting, men likevel kan jo noe av budskapet sitte igjen. Og det er vel det som er strategien i det lange løp...  what

Egentlig så skjønner jeg at de av oss som har kritiser her, glemmer at dere kanskje Kontrollert har balanser på en hjernevaskings-egg med vilje, akkurat for å oppnå å redde den ene 17-åringen... Håper som sagt det virker, og at ikke noen plutselig får opp øynene for dopingmulighetene i fotball, siden fokuset nå er så stort...

"..og så tester de oss unge også... betyr det at vi kan dope oss det da?...hmmm..."

Lykke til, gutter og jenter! Det er bedre at dere tester idrettsfolk enn å løpe etter tanta mi på SATS i Trondhjem... Wink

Utlogget Hans Høyhet

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 66

SV: Dopingtester under Norway Cup
« #28 : 04. august 2005, 08:17 »
Håper dette ikke utelukker at dere vil bruke mennesker som har lykkes uten å dope seg.
Da får de se hvor langt man kan komme uten spesielle tilskudd.

Soje

Men er det så sikker på at det er så lurt egentlig da. Greit nok at du kan vise hvor langt man kan komme reint, er sikkert mulig å komme noe lenger også - det som derimot er litt rart er at du tidvis kaller deg selv for en "liten sprett" i tillegg. Ser du motsetningene her selv ? Hvordan tror du det er å stå foran en forsamling å kalle seg selv en liten sprett når forsamlingen da vet med seg selv at "med litt ekstra så kan jeg altså bli en del større enn han". Du må tross alt huske på her at du med stor sannsynlighet har genene på din side, du har kommet langt på en ren måte og det står det naturlig nok stor respekt av. Men ovenfor en forsamling ungdom gjelder det å formidle at snittet av forsamlingen aldri når dit du er, rent eller ikke faktisk. Det er få som er i stand til å komme dit du er, gener, vilje og ønsker er vel det man som regel kommer til kort på. Og akkurat da gjelder det å formidle noe helt annet enn å vise hva man kan klare helt rent.

Det blir litt på samme måten som å kjøre bil det der. Man kommer fra Oslo til Trondheim på 10 timer ved å putre av gårde i 50 km/t også. Doble hastigheten går jo det, men risikoen er jo større. Dette handler om å legge seg på samme nivå som tilhørerene sine, og ikke glorifisere seg selv under mantraen "se hva jeg har klart, slikt kan man klare hvis man bare vil helt uten doping". Dette vil med stor sannsynlighet kun bringe ut budskapet om at det er mulig å slå deg med bare bittelitt ekstra hjelp. Og det er jo ikke akkurat det du ønsker å frembringe skulle jeg tro.

Nå må du for all del ikke tolke meg dithen at jeg mener at rene utøvere ikke har noe i antidopingarbeid å gjøre - for det er jo opplagt ikke tilfellet. Dere har også enorme muligheter til å gjøre et godt arbeid der, men det er en ting dere mangler. Noe dere ikke har opplevd på kroppen selv og derfor ikke kan formidle på en god nok måte. Og det er hvordan det er å leve med doping, hvordan familie og venner forholder seg til det, hvordan det er å leve med bivirkningene osv osv. Greit nok at du kanskje har en kamerat eller 3 som har gjort sitt, det gir deg kanskje et innblikk men den fullgode forståelse får man først av å snakke med en bruker gjennom lang tid, og da gjerne en som har gått på en og annen smell også, enten fysisk eller psykisk. Jeg har de opplevelsene og med all mulig respekt å melde så tror jeg at tilhørerne mine ville fått opp øynene noe mer. Dette sier jeg ikke fordi jeg veier 40 kg mer enn deg og skaffer meg større respekt av den grunn, ei heller fordi jeg mener du har dårlig fremstillingsevne - men fordi jeg har noe erfaring med dette fra før av, jeg kjenner dopingen ut og inn ikke minst gjennom å ha kjent dette på egen kropp og psyke gjennom lang tid. Det beste teamet er nok en kombinasjon av oss to (rent hypotetisk selvsagt) da man kan treffe en større gruppe mennesker på den måten. Men en ensidig pekefinger har aldri skremt noen og vil neppe gjøre det heller. Skal man skremme må man i så fall skremme på den riktige måten, og det er overhodet ikke lett. Forståelsen er lettere å nå frem med.

For nok en gang å ta eksemplet med bilkjøring. Jeg husker fra mine unge dager et foredrag som i hvert fall vekte meg litt. Ikke at jeg har kjørt lovlig all tid i etterkant, men der og da vekket det meg. For når man ser en person der fremme, i rullestol etter å ha bodd på Sunnås i nesten 2 år, lam fra livet og ned. Når han kan legge frem hvordan det er å leve store deler av livet med bleie, måtte ha hjelp til det meste og virkelig kan legge frem hvordan det er å leve med et liv som er totalt snudd opp ned. Jeg var selv 18 på den tiden og naturlig nok ganske så hormonell. Og når han da beretter hva hans desidert største sorg i livet er, nemlig at han aldri mer noen gang i sitt liv kan ha sex med en jente mer. For han er lam fra livet og ned, ingenting der nede fungerer. Sex er noe som kun lever i hodet hans. Da våknet jeg !! Ikke av bilder av totalsmadrete biler, men tanken på at man aldri mer skulle kunne vise sin kjærlighet på en kroppslig måte - da skjønte jeg også poenget. Og akkurat her syntes jeg Trygg Trafikk gjorde en kjempejobb. For de når frem med slike budskap, dette er ting ungdommen faktisk skjønner selv om det er lett å tenke at "dette skjer ikke meg". Men ADN må jobbe på samme måte. Og for å få frem tilsvarende budskap så må en ha kunnskapen om dette, og den mangler du. Heldigvis er vel mest riktig å si. Så ADN har ingen lett jobb å gjøre, det har jeg aldri sagt, men skal de noen gang nå frem med sine budskap er det dette som må til. Kriminalisering og skremselpropaganda som ikke er godt nok gjennomtenkt gjør i beste fall miljøene hardere. Sannheten må nok frem skal ADN ha noen form for troverdighet, og da formidlet på en slik måte at det forstås av tilhørerene og ikke forkastes som svada.


Og vi forsøker stadig vekk å få med oss tidligere misbrukere til å stå frem med sin historie. Det er ikke alltid like lett, men dersom noen her ønsker å kontakte meg privat for å fortelle sin historie så setter jeg stor pris på det.

Send meg en mailadresse jeg kan kontakte deg på, så skal jeg se hva jeg kan få til og bidra med.
I'm a bodybuilder and I'm OK, I sleep all night and I train all day.... Knebøy




Man vet aldri når en får bruk for et jernrør

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
SV: Dopingtester under Norway Cup
« #29 : 04. august 2005, 08:58 »
Flott tiltak fra Antidoping Norge.

Hvorfor man skal teste unge utøvere er helt klart berettiget av følgende grunner:
- Unge er enkle å utnytte til å tro de trenger slik hvis de er i feil miljø. Årsaken til at de kjøper og bruker er for at en erfaren middelmådig doper trenger penger for å finansiere sitt eget forbruk. Det er IKKE fair play som idretten vil ha.
- Mange kommer inn i toppidrett på et tidlig stadie med U-17 som et eksempel i fotball og man må sørge for at utviklingen har skjedd rent. Man kan ikke begynne å forvente at ungdom som har dopet seg i tillegg til hard trening skal kunne slutte med denne kunstige fremgangen dop har gitt dem.
- Ungdom er i en brytning psykisk og trenger å utvikle personlighet,  karakter og selvtillit. Bare av den grunnen ville jeg ha kjørt mere tester.
- Så må det være likhet for alle. Når styrkeløftere, vektløftere, friidrettsfolk i kraft og spritøvelser blir testet ned på et lavt nivå og lav alder må også fotballfolket gjøre det. Det er faktisk en fortel å utvikle sprint styrke i fotball også og dop hjelper med deg også desverre.

Etter et opphold i USA i for 12 år siden var det med skrekk og gru jeg hørte at mange high school utøvere i am fotball begynte med dop. Riktig nok er ikke am fotball noe olympisk gren men de er en ungdom kultur som mange også i Norge aper etter.

Uansett er det meget gledelig at Anti Doping Norge setter fokus også her.

Men det er viktig å gi de som vil dope seg og som vi nekter er like godt alternativ rent. Der begynner Olympiatoppen å vise litt klør. Jeg er for forbud, men med alternativer.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!