Skrevet av Emne: Thor, made by Crom  (Lest 363150 ganger)

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #2130 : 22. mai 2009, 11:02 »
Hei!
Ser du skriver et sted at du ikke spiser ris, pasta eller poteter, men bare magert kjøtt , grønnsaker og frukt. Med en såpass stor kropp og mye muskelmasse så vil du jo ha en ganske høy hvilemetabolisme. La oss si nermere 3000. Samtidig som du trener kardio og vekter og kanskje har en ganske aktiv hverdag ved siden av vil kaloriforbruket ditt muligens nerme seg 4000 per dag. Mulig litt høy antakelse, men for enkelhets skyld. Hvordan i all verden får du i deg nok kalorier?
100 gram magert kjøtt inneholder jo sjeldent mer enn 100-120kcal, fisk inneholder som regel 160-180 per 100. Så om en dag f.eks spiser 1 kilo kjøtt og 1 kilo fisk så er du på ca 3000kcal. Med mye frukt og grønt så nermes du deg kanskje det du trenger av kcal. Spiser du virkelig så mye kjøtt/fisk? Og dersom du gjør det, hvordan får du det i deg?  woot

Edit: Haha, right..går og legger meg. prottteintilskudd. Jaja, redigerer ikke innlegget noe mer, så får du deg en god latter i morgen. Cheesy

Du konkluderte selv ja. Men du gjør fornuftige ressoneringer her, og jeg ville lyvet om jeg ikke hadde tenkt de tankene for lenge siden. Har ikke regnet på det, men ligger jo i underskudd - har i hvertfall gjort det siste tiden, noe som er helt bevisst. Vekten har gått ned en 6-7 kilo siden påske, og trives med dette. Det begynner å stabilisere seg på en 103-104, og dette er nok trivselsvekten min per dags dato. Skal jeg videre ned, må jeg presse meg mer - som for øvrig ikke er noe særlig problem, men det ønsker jeg ikke foreløpig.

Allikvel har jeg en formening om at kaloriunderskudd på dagsbasis kan ignoreres av prinsipp. Ved å ligge såpass lavt de fleste dager - og så høyt på proteininntaket, vil dette være en fornuftig måte å ligge i underskudd på. Men da tar jeg noen forbehold.

Problemet er da at underskuddet kan bli for stort. Derfor tenker jeg på ukesbasis og ikke på dagsbasis. Jeg passer på at 1-2 dager i uken blir henholdsivis en oppkarbingsdag med ris, hvite baguetter, riskaker og hvit pasta - og en dag blir "spisedag" hvor jeg spiser hva som helst etter klokken 1800. På denne måten tror jeg ikke underskuddet er så stort. Dette fungerer på meg, med tanke på de målene jeg har for min trening. Jeg teller ikke kalorier, gram eller annet, ettersom jeg vet sånn ca hvor jeg bør ligge.

Disse kvasimaniske menneskene som mener at 130 gram brokkoli må spises klokken 1915, fører ikke bare en nokså destruktiv linje mot seg selv, men kanskje også mot uerfarne mennesker. Nå snakker jeg selvsagt om yngre gutter som vil gjøre "alt" for å bli store og sterke. Det er dumt. Flere av disse ville fått fremgang ved å følge enkle prinsipper som bidro til økt treningsglede, og ikke et ambivalent forhold mellom fettprosent og styrke.

Hadde målet vært å være størst mulig, hadde nok jeg spist annerledes, trent annerledes og sett nokså annerledes ut. Kroppen min er høy-mottakelig for absolutt alt, noe jeg vet med sikkerhet. Men det viktigste for meg er treningsglede, og det får jeg slik jeg holder på nå. Smiley

The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Thor, made by Crom
« #2131 : 22. mai 2009, 11:11 »
Jeg lurer på den/de hvite baguetten(e). Er det store eller små? Hvor mange gram? Hvor hvit er den? Litt eller veldig?

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Thor, made by Crom
« #2132 : 22. mai 2009, 11:37 »
Takk for svar Thor. Var litt trøtt i går og klarte ikke å tenke meg til mulige vrier, men det var uansett interessant å lese hvordan du gjør det og hvilke tanker du gjør deg opp rundt det ( takker Ari Behn for den setningsoppbygningen, big up Ari). Jeg studerer ernæring, og synes det er jævlig interessant med mye empiri fra byggere selv fremfor alltid nødvendigvis bøkene og de kjipe foreleserne. Om jeg forstod riktig, kraftig( i det minste moderat) underskudd 5 dager i uken, primært proteiner, vitaminer og litt karbs fra frukt og grønt, ( endel flerumettet fett også?) samt to dager der du justerer kcal-inntaket med oppkarbing.

Kan du legge ut en gjennomsnittsdag fra en ukedag, og en gjennomsnittsdag der du karber? Bare cirka anslag.

For øvrig helt enig i at maniet man er vitne til hos mange, som FÅR EXEMPEL JAN B DILDO AKA ÆSJ-TANGA IONE-KÅRE!!! ofte virker motsatt vei, og er totalt feil fokus.
Sa brura

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #2133 : 22. mai 2009, 12:17 »
Jeg lurer på den/de hvite baguetten(e). Er det store eller små? Hvor mange gram? Hvor hvit er den? Litt eller veldig?



Litt hvite. Jeg steker de helt nederst i stekeovnen for at de ikke skal bli så brune på toppen. Det vil senke GI, noe jeg absolutt ikke vil!
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #2134 : 22. mai 2009, 12:23 »
Takk for svar Thor. Var litt trøtt i går og klarte ikke å tenke meg til mulige vrier, men det var uansett interessant å lese hvordan du gjør det og hvilke tanker du gjør deg opp rundt det ( takker Ari Behn for den setningsoppbygningen, big up Ari). Jeg studerer ernæring, og synes det er jævlig interessant med mye empiri fra byggere selv fremfor alltid nødvendigvis bøkene og de kjipe foreleserne. Om jeg forstod riktig, kraftig( i det minste moderat) underskudd 5 dager i uken, primært proteiner, vitaminer og litt karbs fra frukt og grønt, ( endel flerumettet fett også?) samt to dager der du justerer kcal-inntaket med oppkarbing.

Kan du legge ut en gjennomsnittsdag fra en ukedag, og en gjennomsnittsdag der du karber? Bare cirka anslag.

For øvrig helt enig i at maniet man er vitne til hos mange, som FÅR EXEMPEL JAN B DILDO AKA ÆSJ-TANGA IONE-KÅRE!!! ofte virker motsatt vei, og er totalt feil fokus.

Spennende! Ernæring leser jeg mye på selv, men da privat. Smiley
Og ja, mye olje går med på en dag.

Vanlig dag.

Frokost:
Proteinshake m\vann
2 frukt
Olje fra olivenolje og linfrøolje.

Lunch
100 gram tunfisk
100 gram cottage cheese
Mye brokkoli og litt salat
1 frukt

Før trening
1 boks cottage cheese
2 frukt

Etter trening
proteinshake
2 frukt

ca 1900
120 gram tunfisk (en boks)
Masse salat
Brokkoli
olje fra linfrøolje og olivenolje

før natta
500 gram biff
1 boks med tomatpure
1 løk
masse brokkoli og salat
linfrøølje, olivenolje
2 frukt


Sånn ca.
-----------------------------------------------------------------
På en oppkarbingsdag (normalt onsdager) ser det slik ut.

Frokost
6 baguetter med syltetøy

M2
ca 100 gram ris, 1 banan

M3
ca 100 gram ris, 1 banan

M4
ca 100 gram ris, 1 banan

M5
ca 100 gram ris, 1 banan

M6
6 baguetter med syltetøy.

-----------------------------------------------------------------

Spisedagene mine er lørdager eller søndager etter kl 1800.
Da følger jeg normal plan, og på kvelden spiser jeg det vi har. Åkke som. Grin

The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #2135 : 22. mai 2009, 12:33 »
Jeg studerer ernæring, og synes det er jævlig interessant med mye empiri fra byggere selv fremfor alltid nødvendigvis bøkene og de kjipe foreleserne.

Og hva gjelder det tradisjonelle "byggeroppsettet", tror jeg at jeg avviker stort fra populasjonen. Måten jeg gjør det er nok ikke "riktig" i veldig manges øyne, men det får så være. Smiley

Det "normale" er nok hver 3 time. 60 gram ris, 40 gram brokkoli og 150 gram kylling, etc - med langt mer detaljfokus enn det jeg presterer å gjennomføre. Smiley Ikke tror de så mye på to timers løpetur på fredager heller som jeg ønsker å gjennomføre. Grin Men som sagt. Jeg ønsker ikke å bli så grusomt stor og sterk.

Gleder meg til i kveld!
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Thor, made by Crom
« #2136 : 22. mai 2009, 12:36 »
Fordi du skal løpe?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Thor, made by Crom
« #2137 : 22. mai 2009, 12:39 »
Hvor er transfettet hen? Og marsipanen? Og spriten? Du vet at du blir feit av frukt, sant?

 Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #2138 : 22. mai 2009, 12:42 »
Fordi du skal løpe?

Blant annet. Men også fordi jeg ønsker å bli "bedre" hva gjelder fysikk. Og for meg er ikke det nødvendigvis så veldig mye større. Smiley

Edit: Hvis du lurte på hvorfor jeg gleder meg så er det grunnet løpingen ja. Smiley

Hvor er transfettet hen? Og marsipanen? Og spriten? Du vet at du blir feit av frukt, sant?

 Grin


Lørdager mann! Grin
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Thor, made by Crom
« #2139 : 22. mai 2009, 12:49 »
Blant annet. Men også fordi jeg ønsker å bli "bedre" hva gjelder fysikk. Og for meg er ikke det nødvendigvis så veldig mye større. Smiley

Edit: Hvis du lurte på hvorfor jeg gleder meg så er det grunnet løpingen ja. Smiley

Er ikke direkte utrivelig å løpe nei, i hvert fall ikke om man klarer å holde det lystbetont og ikke som noe man "må gjøre". Det er vel i og for seg drepen til enhver aktivitet, så får det heller være individuellt hva som gjør det hele lystbetont. Smiley

Mulig jeg har gått glipp av det, men er det bare formen som er grunnen, eller er det et løp som er målsetningen her - på sikt?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Thor, made by Crom
« #2140 : 22. mai 2009, 13:01 »
Spennende! Ernæring leser jeg mye på selv, men da privat. Smiley
Og ja, mye olje går med på en dag.

Vanlig dag.

Frokost:
Proteinshake m\vann
2 frukt
Olje fra olivenolje og linfrøolje.

Lunch
100 gram tunfisk
100 gram cottage cheese
Mye brokkoli og litt salat
1 frukt

Før trening
1 boks cottage cheese
2 frukt

Etter trening
proteinshake
2 frukt

ca 1900
120 gram tunfisk (en boks)
Masse salat
Brokkoli
olje fra linfrøolje og olivenolje

før natta
500 gram biff
1 boks med tomatpure
1 løk
masse brokkoli og salat
linfrøølje, olivenolje
2 frukt


Sånn ca.
-----------------------------------------------------------------
På en oppkarbingsdag (normalt onsdager) ser det slik ut.

Frokost
6 baguetter med syltetøy

M2
ca 100 gram ris, 1 banan

M3
ca 100 gram ris, 1 banan

M4
ca 100 gram ris, 1 banan

M5
ca 100 gram ris, 1 banan

M6
6 baguetter med syltetøy.

-----------------------------------------------------------------

Spisedagene mine er lørdager eller søndager etter kl 1800.
Da følger jeg normal plan, og på kvelden spiser jeg det vi har. Åkke som. Grin



Ser jo veldig bra ut det der, og en spennende tvist du gjør. Men selv om det er lett for deg å følge det opplegget der, så tror jeg nok alikevell at det krever mye mer enn hva den gjennomsnittlige personen hadde klart Cheesy Men du har helt sikkert en god rutine, og jeg vet jo med meg selv hvor lett ting blir bare det gjøres konsekvent over tid. Takk for svar! Og god etegilde-helg.
Sa brura

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #2141 : 22. mai 2009, 14:00 »
Er ikke direkte utrivelig å løpe nei, i hvert fall ikke om man klarer å holde det lystbetont og ikke som noe man "må gjøre". Det er vel i og for seg drepen til enhver aktivitet, så får det heller være individuellt hva som gjør det hele lystbetont. Smiley

Mulig jeg har gått glipp av det, men er det bare formen som er grunnen, eller er det et løp som er målsetningen her - på sikt?

På sikt - indre form. Hørtes meget politisk korrekt ut, men det er vel derfor denne interessen er der. På litt kortere sikt ytre form, og løping. Smiley Gitt at det fortsatt er gøy så trener jeg. Og for tiden er løpingen utrolig moro.

Ser jo veldig bra ut det der, og en spennende tvist du gjør. Men selv om det er lett for deg å følge det opplegget der, så tror jeg nok alikevell at det krever mye mer enn hva den gjennomsnittlige personen hadde klart Cheesy Men du har helt sikkert en god rutine, og jeg vet jo med meg selv hvor lett ting blir bare det gjøres konsekvent over tid. Takk for svar! Og god etegilde-helg.

Ja. Det er meget lett for meg, men jeg skjønner at det kan bli litt "tørt" for den gjengse person. Men det er folk som lever striktere enn meg, som spiser 38 gram brokkoli etter trening. De om det. Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Thor, made by Crom
« #2142 : 22. mai 2009, 14:48 »
Er det stor eller liten banan til frokost?
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Thor, made by Crom
« #2143 : 22. mai 2009, 16:01 »
77 eller 84 GRRRRRRRam banan?
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #2144 : 22. mai 2009, 16:34 »
Er det stor eller liten banan til frokost?


Hvis den er brun, så er det liten. Grønn da velger jeg stoooor!

77 eller 84 GRRRRRRRam banan?

Se svar over.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!