Skrevet av Emne: Overtrent?  (Lest 1015 ganger)

Utlogget Firstprice

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 130
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 130

Overtrent?
« : 24. februar 2012, 00:38 »
Har siden november/desember vært konstant trøtt og sliten. Hender jeg sover 10 timer+ om natten, men våkner opp dagen etter og er like sliten. kjenner det på fotballtreningene og andre former for kondisjonstrening at det er ikke mange meterne med løping før det blir alt for mye syre i låra. Stagnerte også i knebøy for to til tre uker siden, så jeg bestemte meg for å ta en pause fra knebøy. Har også vondt i det leddet som bøyer foten og har hatt dette i noen uker, men det går som regel bort når jeg blir varm i kroppen. Jeg har også fått påvist jernmangel gjennom blodprøve, så jeg tar jerntabletter. Treningsprogrammet de siste 2 åra har vært 3-4 fotballtreninger á 1t og 30 min i uka, styrkeøkt 3-4  gang i uka á 1,5-2 timer og en joggetur/intervall..

Kan dette være tegn på overtrening? Hva burde gjøres vis det er overtrening?

 

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Overtrening?
« #1 : 24. februar 2012, 00:50 »
Høres ut som du trener hele tiden spør du meg... Klart man vil stagnere etterhvert som du har gjort i knebøy. Man kan ikke hevde seg i alle grener, bli god i fotball, sterk på gymmen, alt på en gang...

Jeg tror du trener for mye og satser for bredt. Gå for en av delene, velg det du liker best. Jeg foretrekker styrke, men liker du å sparke ball velger du det.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Muskelsmurf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 316
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 316

Sv: Overtrent?
« #2 : 24. februar 2012, 16:27 »
Når du trener så mye trenger kroppen din MYYE mat og hvile.
Prøv å legg til 2 ekstra måltider om dagen.
"I have fought the good fight. I have finished the race, I have kept the faith" - Rocky

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Overtrent?
« #3 : 24. februar 2012, 23:46 »
Har siden november/desember vært konstant trøtt og sliten. Hender jeg sover 10 timer+ om natten, men våkner opp dagen etter og er like sliten. kjenner det på fotballtreningene og andre former for kondisjonstrening at det er ikke mange meterne med løping før det blir alt for mye syre i låra. Stagnerte også i knebøy for to til tre uker siden, så jeg bestemte meg for å ta en pause fra knebøy. Har også vondt i det leddet som bøyer foten og har hatt dette i noen uker, men det går som regel bort når jeg blir varm i kroppen. Jeg har også fått påvist jernmangel gjennom blodprøve, så jeg tar jerntabletter. Treningsprogrammet de siste 2 åra har vært 3-4 fotballtreninger á 1t og 30 min i uka, styrkeøkt 3-4  gang i uka á 1,5-2 timer og en joggetur/intervall..

Kan dette være tegn på overtrening? Hva burde gjøres vis det er overtrening?


"Symptom på jernmangel:

Slapp, trøtt, svimmel, hovudpine og nedsett arbeidskapasitet, dårleg matlyst, auka sjansar for å bli sjuk"

http://springerinne.blogg.no/1299074267_nr_jernet_er_lavt.html
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Roger - L

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Overtrent?
« #4 : 26. februar 2012, 23:13 »
Har du dårlig stoffskifte?
Da kan man sove mange timer å alikevell bli trøtt etter bare ett par timer:)
jeg har dårlig stoffskifte, å kaffe-energidrikk gir meg motsatt virkning - trøtt Huh
Det enkle er ofte det beste

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!