Skrevet av Emne: Tine lanserer treningsmat  (Lest 12912 ganger)

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Tine lanserer treningsmat
« #15 : 13. januar 2010, 15:25 »
Synes forøvrig denne siden kunne holde seg for god til å drive villedende reklame for Tine produkter. Så denne med melk også. Fettet er ikke det største problemet med melk men derimot sukkeret ( laktose ). Melk uten laktose inneholder istedet en annen variant som også er sukker.
Mager ost derimot er ok men da er 10% varianten fra Synnøve Finden å foretrekke. Kritikk til deg her Joachim Pedersen. De fleste seriøse Bodybuildere og fitnessutøvere drikker ikke melk overhodet. Er en grunn til dette vettu. Kjøtt, fugl, fisk og egg er å foretrekke samt mysprotein fra tilskudd i forbindelse med treningsøkter. Trenger ikke melk.

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Tine lanserer treningsmat
« #16 : 13. januar 2010, 16:10 »
Synes forøvrig denne siden kunne holde seg for god til å drive villedende reklame for Tine produkter. Så denne med melk også. Fettet er ikke det største problemet med melk men derimot sukkeret ( laktose ). Melk uten laktose inneholder istedet en annen variant som også er sukker.
Mager ost derimot er ok men da er 10% varianten fra Synnøve Finden å foretrekke. Kritikk til deg her Joachim Pedersen. De fleste seriøse Bodybuildere og fitnessutøvere drikker ikke melk overhodet. Er en grunn til dette vettu. Kjøtt, fugl, fisk og egg er å foretrekke samt mysprotein fra tilskudd i forbindelse med treningsøkter. Trenger ikke melk.


Joda, men det er ikke bare kroppsbyggere på denne nettsiden. Smiley
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Zmurph

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Persistence is the fuel of achievment

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87259.new#new

Figuz

  • Gjest
Sv: Tine lanserer treningsmat
« #18 : 13. januar 2010, 16:37 »
Det jeg savner i butikken er nøtter som ikke er rista i fett og som ikke er saltet...

Er du i farta blir det jo 1 l med melk og et par bananer da:/
Hvorfor er alltid saltet skurken?

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Tine lanserer treningsmat
« #19 : 13. januar 2010, 17:07 »
Synes forøvrig denne siden kunne holde seg for god til å drive villedende reklame for Tine produkter. Så denne med melk også. Fettet er ikke det største problemet med melk men derimot sukkeret ( laktose ). Melk uten laktose inneholder istedet en annen variant som også er sukker.
Mager ost derimot er ok men da er 10% varianten fra Synnøve Finden å foretrekke. Kritikk til deg her Joachim Pedersen. De fleste seriøse Bodybuildere og fitnessutøvere drikker ikke melk overhodet. Er en grunn til dette vettu. Kjøtt, fugl, fisk og egg er å foretrekke samt mysprotein fra tilskudd i forbindelse med treningsøkter. Trenger ikke melk.

Denne saken var det VELDIG VIKTIG at TF gikk ut med. Jeg har sett mailer mellom mennesker høyt oppe i store bedrifter som Brynildsen, TFI og Reitan serviceehandle hvor de har linket til artikkelen på TF, så det er viktig å være ute med nyheter.

VI tar ingen stilling til kvalitet og businessen til Tine, men rapporterer om ting som er viktig i bransjen.

Jeg kjøpte selv en av "måltidserstatterne" de har satt ut på Statoil, og jeg ble skuffet.
Frisk og grei smak egentlig, men 25 gram sukker på 3 dl og lavt proteininnhold.
Prisen var grei, men intet mindre.

Hadde forventet mer trøkk og mindre karb fra Tine, skal jeg være ærlig....

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Tine lanserer treningsmat
« #20 : 13. januar 2010, 21:25 »
Har prøvd restitusjonsdrikken og den smaker godt. Hadde den ikke vært overpriset hadde det vært et greit kjøp. Forskjellen på denne drikken og vanlig sjokomelk er ikke så stor at det forsvarer prisforskjellen.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget P@L

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 954
  • Honnør: 303
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 954

  • A winner never quit, a quitter never win!!!
Sv: Tine lanserer treningsmat
« #21 : 13. januar 2010, 22:14 »
Ble litt skuffet ut ifra hva jeg har lest av innholdsfortegnelsen.

Synes det var litt for lite proteiner i forhold til hva studier angående proteiner og idrett konkluderer med generelt sett. Kanskje ikke noe nytt, men effekten av proteiner synes å være sterkt undervurdert ifra Olympiatoppens side dersom de har hatt produktpåvirkningen rundt dette. Tenker ikke da bare på at proteiner = muskler, men også at proteiner (særlig BCAA) fungerer antikatabolt (besparer muskulaturen under stress), bedrer immunforsvaret (sammen med Glutamine), fungerer som essensiell "føde" for kroppens celler, mm.

Studier viser også at utholdenhetsutøvere har stor effekt av å få i seg nok proteiner, ikke bare for restitusjonens skyld, men også for å hindre infeksjoner og muskelsvinn, og bedre oksygentransporten i løpet av treninger/konkurranser.   

En annen ting er den rent helsemessige effekten av økt proteininntak kontra den utviklingen som har vært med økt karbo-inntak. Større protein-andel i et måltid gir et et jevnere og mer stabilt blodsukker, samt igjen har veldig god påvirkning på kroppens celler og immunforsvar.

En ting er å "dekke behovet", en annen ting er optimalisere.

Men for all del, dette er et skritt i riktig retning  Wink

Norges Sterkeste Mann (-105 kg) 2009

Norges 3. Sterkeste Mann (-105 kg) 2008
Norgesmester i Vektløfting som Ungdom og Junior

Medlem av Kristiansand Strongteam - og - TK Vektløfterklubb

Utlogget Hardrock_ram

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 463
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 463

  • verdens beste ting er kake
Sv: Tine lanserer treningsmat
« #22 : 13. januar 2010, 22:54 »
Som det er nevnt tidligere; NÅ er det plutselig helt topp med kosttilskudd fra OT sin side? OT har jeg aldri sett på som kjøpt og betalt. De har også styrt unna alle mytene om proteinbehov og behov for tilskudd, og det de påstår har vært forankret i solid forskning, så langt jeg vet.

At de skal gå god for en serie med kostilskudd fra Tine som skal selges i butikken synes jeg er på TRYNET! Olympiatoppen har (med rette) sagt at de aller fleste som trener (muligens bortsett fra de som trener ekstremt hardt) ikke trenger tilskudd, de må bare spise sunt. Nå skal kosttilskudd plutselig selges til hvermannsen i dagligvarehandel med OTs velsignelse. Spis tunfisk, egg, grovbrød og grønnsaker, og drikk vann og melk! Noe annet vil for de aller fleste (inkludert de 17 år gamle kroppsbyggerspirene her på forumet) bare være ingredienser til ekstremt dyr urin.

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Tine lanserer treningsmat
« #23 : 14. januar 2010, 10:01 »
"Denne saken var det VELDIG VIKTIG at TF gikk ut med. Jeg har sett mailer mellom mennesker høyt oppe i store bedrifter som Brynildsen, TFI og Reitan serviceehandle hvor de har linket til artikkelen på TF, så det er viktig å være ute med nyheter."

Joda. enig i det. Men dette var mer reklame enn nyttig informasjon etter min mening. Skulle jeg byttet ut noe av det jeg spiser med dette ville jeg garantert fått dårligere treningsresultater.


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Tine lanserer treningsmat
« #24 : 14. januar 2010, 11:46 »
Man stoler jo på at folk tenker selv, og som du ser på tilbakemeldingene så har dette blitt riktig.

Leserne ser nyhetsartikkelen som HAR en nyhetsverdi. De sjekker produktene og kvaliteten og responderer deretter.

Vi burde ikke latt være å gå ut med infoen fra Tine selv om den er farvet av Tines egen pressemelding. Den pressemeldingen er jo tross alt den eneste infoen som fins om produktet når det ikke ble lansert før nå. Smiley

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Tine lanserer treningsmat
« #25 : 14. januar 2010, 13:52 »
Ja Egil stemmer det. Er jo liten tvil om at folk som melder seg inn her kan litt mer enn mannen i gata og ikke lar seg lure så lett. Helse har blitt viktigere for mange og det er det mange som utnytter for å skape profitt. En av de jeg liker dårligst er KIMS og deres reklame for sunt potetgull. Solsikkeolje er sunt men ikke når det blir brukt til frityr. Da er palmeolje ett langt bedre alternativ faktisk. Snakk om å utnytte folks godtroenhet.

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Tine lanserer treningsmat
« #26 : 14. januar 2010, 14:06 »
Ja Egil stemmer det. Er jo liten tvil om at folk som melder seg inn her kan litt mer enn mannen i gata og ikke lar seg lure så lett. Helse har blitt viktigere for mange og det er det mange som utnytter for å skape profitt. En av de jeg liker dårligst er KIMS og deres reklame for sunt potetgull. Solsikkeolje er sunt men ikke når det blir brukt til frityr. Da er palmeolje ett langt bedre alternativ faktisk. Snakk om å utnytte folks godtroenhet.

Bra poeng.

vet ikke om noen av dere så Supersize vs superskinny i går på tv3?
uansett - hun superskinny levde 100% opp til 5 om dagen. Hun kunne heller ikke besvare spørsmålet "hvorfor spiser du det?", det eneste argumentet hun hadde var fordi myndighetene anbefalte det. Deretter viste det seg at var det ENESTE hun spiste.

Rart hun veide 41kg

Figuz

  • Gjest
Sv: Tine lanserer treningsmat
« #27 : 14. januar 2010, 16:32 »
Har inntrykk av at majoriteten av populasjonen tror at dersom man spiser sunne karbohydrater så er det tilstrekkelig. Proteiner er jo bare for båddibildere og fett blir man feit av :Smiley

Utlogget GrEmLiNgS

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 151

  • WWW.NORKOST.NO
Sv: Tine lanserer treningsmat
« #28 : 14. januar 2010, 17:18 »
Har inntrykk av at majoriteten av populasjonen tror at dersom man spiser sunne karbohydrater så er det tilstrekkelig. Proteiner er jo bare for båddibildere og fett blir man feit av :Smiley

nei der tar du feil! proteinpulver blir man feit av sies det  helpme

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Tine lanserer treningsmat
« #29 : 14. januar 2010, 17:29 »
Sportsdrikkene er ganske gode.. Smiley
De fleste her gir vel en lang ball i smaken så lenge det ikke smaker HELT skjit, spesielt om man er på farta. Til nå har vel Nutrilett vært et greit alternativ sånn sett.. Koster dog en arm og en fot.


Skulle jeg byttet ut noe av det jeg spiser med dette ville jeg garantert fått dårligere treningsresultater.
Du kunne vel aldri tenke deg å bare la være å spise noe av det her da? Tongue

nei der tar du feil! proteinpulver blir man feit av sies det  helpme
Nesj, man pisser det ut.

Ref:
Spis tunfisk, egg, grovbrød og grønnsaker, og drikk vann og melk! Noe annet vil for de aller fleste (inkludert de 17 år gamle kroppsbyggerspirene her på forumet) bare være ingredienser til ekstremt dyr urin.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!