Skrevet av Emne: Begynner å miste motet..  (Lest 1826 ganger)

Utlogget the_body86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 64
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 64

Begynner å miste motet..
« : 19. november 2009, 14:52 »
Har skrevet her før, men begynner å miste litt motet.
Jeg trener 4 dager i uka. Har legt ved linken til treningsloggen min, og håper noen vil ta seg tid til å se på den.
Jeg har spiser mellom 2000 -1800 kcalorier hver dag. Har skiftet vaner fra ingen trening til styrke 4 ganger i uka med kardio like mange ganger i uka. Og fra å spise godteri hver dag til en gang i uka. Trudde 5 kg vektnedgang skulle gå fint, men jeg går virkelig ikke ned. Med den dietten jeg går på, så er jeg heller aldri sulten.

spiser mellom 120 til 150 gr protein hver dag.
denne uken har jeg begynt å spise brød kun til frokost, ikke til den boksen av tunfisk som jeg vanligvise spiser midt på dagen. her spiser jeg 2 rugsprød istedet.

ja jeg kjenner at musklene er blitt større, men alt bare vokser under fettet..det er veldig demotiverende.

spiser jeg fortsatt for mye karb?


http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=68499.new

Utlogget veggiss

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 421
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 421

  • argaste
Sv: Begynner å miste motet..
« #1 : 19. november 2009, 15:00 »
et kutt på 300 kcal om dagen burde gjøre susen
du ser ut som en piss i trynet

Utlogget the_body86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 64
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 64

Sv: Begynner å miste motet..
« #2 : 19. november 2009, 15:30 »
så jeg skal holde meg på ca 1600 kcalorier hver dag?

men da burde jeg ikke trene så hard styrke da?

for jeg trener hard styrke nå, prøver å legg på litt vekt for hver økt. siden jeg har hatt ca 7 mnd treningsfri.
vil ikke at styrketreningen min skal gå i dass.

Utlogget veggiss

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 421
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 421

  • argaste
Sv: Begynner å miste motet..
« #3 : 19. november 2009, 18:51 »
vil du gå ned i vekt eller vil du bli sterkere?
du ser ut som en piss i trynet

Utlogget B.B

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 668
  • Honnør: 200
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 668

Sv: Begynner å miste motet..
« #4 : 19. november 2009, 19:25 »

ja jeg kjenner at musklene er blitt større, men alt bare vokser under fettet..det er veldig demotiverende.


http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=68499.new


Hvis du nylig har startet med styrketrening er dette helt naturlig. Du har masse fremgang pr nå og du legger lett på deg muskler. Det er jo en bra ting! Mer muskelmasse=høyere hvileforbrenning. Du brenner sikkert masse fett nå selv om vekta står stille. Bruk speilet, målband eller omså en fettcaliper for å måle fremgangen med. Vekta vil alltid være misvisende for noen som nylig har startet med styrketrening.

Utlogget the_body86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 64
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 64

Sv: Begynner å miste motet..
« #5 : 29. november 2009, 21:45 »
vil du gå ned i vekt eller vil du bli sterkere?

Egentlig begge deler..hehe. Jeg så for meg at om jeg trente fokusert, og presset meg for hver trening, itillegg til å ha et kosthold sunt kosthold, så ville jeg gå ned i vekt. men det har ikke skjedd.

Utlogget the_body86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 64
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 64

Sv: Begynner å miste motet..
« #6 : 29. november 2009, 21:54 »
Hvis du nylig har startet med styrketrening er dette helt naturlig. Du har masse fremgang pr nå og du legger lett på deg muskler. Det er jo en bra ting! Mer muskelmasse=høyere hvileforbrenning. Du brenner sikkert masse fett nå selv om vekta står stille. Bruk speilet, målband eller omså en fettcaliper for å måle fremgangen med. Vekta vil alltid være misvisende for noen som nylig har startet med styrketrening.


Jeg har brukt målebånd, og magen har gått inn ca 1 cm. mens hvert av lårene mine har vokst 1,5 cm, i tillegg til ca 2 cm rundt hoftene, dvs rompa har blitt større også.

jeg har vært til legen, og jeg har en forstørret skjoldbrukskjertel. jeg har tatt masse tester i over ett år, men legene mener at alt er normalt. jeg har ikke så stor lit til legene her egentlig..hva som er normalt for en person trenger ikke væe normalt for den neste.
men , jeg aner jo ikke om det har noe med det å gjøre, vet bare at det kan påvirke treningen på en eller annen måte

Utlogget the_body86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 64
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 64

Sv: Begynner å miste motet..
« #7 : 30. november 2009, 23:33 »
Ville anbefalt deg å lest denne. Smiley Bruker en variant av dette med god fremgang.

http://www.myrevolution.no/artikkel/myrevolution-health---fitness-concept---kosthold/2/

det virket veldig intressant, og jeg skal prøve det ut. for det jeg har gjort til nå fungerer tydeligvis ikke.

takk:)

Utlogget Feigingen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 426
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 426

Sv: Begynner å miste motet..
« #8 : 04. desember 2009, 23:25 »
Dersom du står på stedet hvil med vekten, men øker i styrketreningen din, så går du sannsynligvis ned i fettprosent. Det er bra. Pass på å ikke fall i den fella at du kun bruker vekten som mål. Desto mer muskelmasse du får, desto mer forbrenner du. Ser du hvordan det blir en slags "god sirkel?". Forholdet mellom fett og muskler blir bedre og bedre, og du forbrenner mer og mer.

Dersom du bare vil generelt ned i vekt kan du jo prøve å redusere kaloriene 2-300 og i stedet for styrketrening kjøre kardio hver eneste trening. Evt kan du kjøre styrketreningen din som kardio, med lav belastning og masse repitisjoner. Da vil du sannsynligvis gå ned mer i vekt fordi du går ned i både muskelmasse og fett.

Men jeg anbefaler deg å holde deg til det du gjør nå. Det fører til lavere fettprosent, og høyere forbrenning. Er nedgangen ikke nok for deg kan du trekke fra 2-300 kalorier og legge til et par lange turer i uken.

Dette ble kanskje litt kjapt. Lykke til uansett.

Utlogget the_body86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 64
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 64

Sv: Begynner å miste motet..
« #9 : 06. desember 2009, 23:01 »
Dersom du står på stedet hvil med vekten, men øker i styrketreningen din, så går du sannsynligvis ned i fettprosent. Det er bra. Pass på å ikke fall i den fella at du kun bruker vekten som mål. Desto mer muskelmasse du får, desto mer forbrenner du. Ser du hvordan det blir en slags "god sirkel?". Forholdet mellom fett og muskler blir bedre og bedre, og du forbrenner mer og mer.

Dersom du bare vil generelt ned i vekt kan du jo prøve å redusere kaloriene 2-300 og i stedet for styrketrening kjøre kardio hver eneste trening. Evt kan du kjøre styrketreningen din som kardio, med lav belastning og masse repitisjoner. Da vil du sannsynligvis gå ned mer i vekt fordi du går ned i både muskelmasse og fett.

Men jeg anbefaler deg å holde deg til det du gjør nå. Det fører til lavere fettprosent, og høyere forbrenning. Er nedgangen ikke nok for deg kan du trekke fra 2-300 kalorier og legge til et par lange turer i uken.

Dette ble kanskje litt kjapt. Lykke til uansett.

Ja, jeg tenkte fatisk på det. Skal endre programmet mitt. Jeg tenkte å trene to bein-økter i uka, og to økter der jeg tar overkroppen i tillegg til kardio. har to uker på meg til jeg skal i ett bryllup og inn i en kjole, som jeg regnet med skulle passet meg nå... til nå har jeg kjørt ett drop sett program for å øke i volum, og det har jo funket det mtp musklevekst.
men jeg skal fokusrere på kardio og kutte litt i maten og se hva som skjer. hvis ikke blir det en usunn slankekur en uke før bryllupet, så får jeg heller ta det igjen senere.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!