Skrevet av Emne: Nytt Liv or Die - MESTRINGSMÅL s26  (Lest 41249 ganger)

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Nytt Liv or Die
« #60 : 03. november 2010, 09:44 »
Eg ser du trener mye på sykkel. Vanlig ergometer, eller spinning? Eg bruker begge deler. Det vil si:

*Ergometeren foran tv'n hjemme, bare for å være litt i bevegelse på kvelden når eg ellers ville vært i ro. (Siden eg går på kaloriuinderskudd, så har eg lett for å fryse når eg sitter stille.)
*Spinning på treningssenteret. Her får man tatt ut mye mer fra kroppen, da man kan kjøre harde intervaller ved å stå og sykle.

-Men det kondisjonsapparatet eg bruker mest, er en elipsemaskin med fjæring i steget, der man velger steglengde selv (altså ikkje "skimaskin"). Her tar eg ut opp til 900 kcalorier i timen uten belastning på hofter, knær eller skritt. Skimaskinen sliter mer på hoftene, siden bevegelsen er låst, i motsetning til den elipsemaskinen eg bruker. Man kan faktisk også trå bakover på en slik elipsemaskin. Smiley

Lykke til med det nye livet! Smiley
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget |||=-HaH-=|||

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 361
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 361

Sv: Nytt Liv or Die
« #61 : 04. november 2010, 08:17 »
Siste treningsdagen, imorra er det fylla:)

100kcal tredemølle løping/jogging
100kcal sykkel
3x55-65kg lårcurl
3x11x30kg benpress stang :O
100kcal roing
man-fre 06:20 - 07:40- lør-søn: stengt
med forbehold om utmattelse.

Treningslogg | Morgentrimmerens Feltsekk rev1 | Grønnsaker i 2L Saus

Utlogget |||=-HaH-=|||

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 361
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 361

Sv: Nytt Liv or Die
« #62 : 04. november 2010, 08:27 »
Eg ser du trener mye på sykkel. Vanlig ergometer, eller spinning? Eg bruker begge deler. Det vil si:

*Ergometeren foran tv'n hjemme, bare for å være litt i bevegelse på kvelden når eg ellers ville vært i ro. (Siden eg går på kaloriuinderskudd, så har eg lett for å fryse når eg sitter stille.)
*Spinning på treningssenteret. Her får man tatt ut mye mer fra kroppen, da man kan kjøre harde intervaller ved å stå og sykle.

-Men det kondisjonsapparatet eg bruker mest, er en elipsemaskin med fjæring i steget, der man velger steglengde selv (altså ikkje "skimaskin"). Her tar eg ut opp til 900 kcalorier i timen uten belastning på hofter, knær eller skritt. Skimaskinen sliter mer på hoftene, siden bevegelsen er låst, i motsetning til den elipsemaskinen eg bruker. Man kan faktisk også trå bakover på en slik elipsemaskin. Smiley

Lykke til med det nye livet! Smiley


Hei, takk for svar.

Bruker Precor sykkel, en eldre version av denne --> http://eu.precor.com/comm/en/cyc-com/UBK-815

Nei har ikke fått prøvd spinning ennå, men det må gjøres, jeg kan ikke bli for vandt med å sitte i eget tempo på sykkelen uansett..

Elipsemaskin var en god ide, noe jeg skal prøve ut for å få mer variasjon definitivt.

Idag var det starten på fler øvelser når det gjelder styrke, men da må kostholdet om morgenen forbedres (les: eksisterer ikke), er vandt med styrkeøvelser i maskin, men å endelig ta fatt i støttemuskulaturen svei godt Smiley



PS! Det du skriver om belastning på skritt er interesant, er i samme båt haha, etter 40min er det vondt ja.. haha, skulle ikke trodd jenter hadde det problemet

Lykke til du også! Dette er ikke noe jeg gjør for å gå ned og så opp igjen, legger til rette for livsstilsendring her!
man-fre 06:20 - 07:40- lør-søn: stengt
med forbehold om utmattelse.

Treningslogg | Morgentrimmerens Feltsekk rev1 | Grønnsaker i 2L Saus

Utlogget Bacon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 322
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 322

  • Eat yellow snow ... It might be beer!
Sv: Nytt Liv or Die
« #63 : 04. november 2010, 09:04 »
Tror det hadde vært en god ide om du kuttet ut brusen, lett brus er ikke så mye mer sundt enn vanlig brus å det gir deg like stort søtbehov, prøv å drikke kunn vann å melk et par uker Smiley å hold deg helt unna snop (i helgene også)
Ove Andreassen - Kompis, Trener og Forbilde

Stord SK

Høyde: 173cm
Vekt: 109kg

Stevnepers utstyrsfritt
Bøy: 150kg
Benk: 145kg
Mark: 170kg
Mål: Delta i NM styrkeløft
Bacon`s Gymtimer
Blogg Med filmer å logg Smiley

Utlogget |||=-HaH-=|||

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 361
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 361

Sv: Nytt Liv or Die
« #64 : 04. november 2010, 12:11 »
Tror det hadde vært en god ide om du kuttet ut brusen, lett brus er ikke så mye mer sundt enn vanlig brus å det gir deg like stort søtbehov, prøv å drikke kunn vann å melk et par uker Smiley å hold deg helt unna snop (i helgene også)


Takk for svar.

Yes, har for en god stund siden insett det som alle sier "Kostholder er 50%", "Kostholdet er 80% av jobben"

Har ikke oppdatert der på laang tid (kostholdet), men har gjort noen endringer når det gjelder det du skriver. Nyttårsforsett: Dokumentere kostholdet i loggen Smiley

man-fre 06:20 - 07:40- lør-søn: stengt
med forbehold om utmattelse.

Treningslogg | Morgentrimmerens Feltsekk rev1 | Grønnsaker i 2L Saus

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Nytt Liv or Die
« #65 : 04. november 2010, 15:02 »


....

PS! Det du skriver om belastning på skritt er interesant, er i samme båt haha, etter 40min er det vondt ja.. haha, skulle ikke trodd jenter hadde det problemet
Haha, joda følte meg ganske voldtatt de første gangene etter spinning... Tongue

Sitat

Lykke til du også! Dette er ikke noe jeg gjør for å gå ned og så opp igjen, legger til rette for livsstilsendring her!
Takk. Ja det er nok best med langsiktige planer. Smiley
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Nytt Liv or Die
« #66 : 04. november 2010, 15:07 »
Tror det hadde vært en god ide om du kuttet ut brusen, lett brus er ikke så mye mer sundt enn vanlig brus å det gir deg like stort søtbehov, prøv å drikke kunn vann å melk et par uker Smiley å hold deg helt unna snop (i helgene også)

Helsedirektoratet er ikke enig i det du sier om sunnheten. Og om det gir søtsug er individuelt.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Bacon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 322
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 322

  • Eat yellow snow ... It might be beer!
Sv: Nytt Liv or Die
« #67 : 04. november 2010, 18:23 »
Helsedirektoratet er ikke enig i det du sier om sunnheten. Og om det gir søtsug er individuelt.

Får du noe søtt i kjeften gjør kroppen seg klar til å brenne karbo samma svarte om det er kunstig søtning eller ikke, det er dette som gir søtsug å det er ikke individuelt. At helse direktoratet går ut å sier det er sunt å drikke lettbrus er jo helt hull i hodet..
Ove Andreassen - Kompis, Trener og Forbilde

Stord SK

Høyde: 173cm
Vekt: 109kg

Stevnepers utstyrsfritt
Bøy: 150kg
Benk: 145kg
Mark: 170kg
Mål: Delta i NM styrkeløft
Bacon`s Gymtimer
Blogg Med filmer å logg Smiley

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Nytt Liv or Die
« #68 : 04. november 2010, 18:39 »
Får du noe søtt i kjeften gjør kroppen seg klar til å brenne karbo samma svarte om det er kunstig søtning eller ikke, det er dette som gir søtsug å det er ikke individuelt. At helse direktoratet går ut å sier det er sunt å drikke lettbrus er jo helt hull i hodet..

Aspartam er jo lagd av aminosyrer. Derfor skiller kroppen ut insulin. Noen får også ekstra insulin fordi smaken stimulerer til det.

Insulin gir ikke automatisk søtsug. I så fall hadde vi blitt sultne av proteiner.

http://www.fda.gov/Food/FoodIngredientsPackaging/FoodAdditives/ucm208580.htm
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Bacon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 322
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 322

  • Eat yellow snow ... It might be beer!
Sv: Nytt Liv or Die
« #69 : 04. november 2010, 18:59 »
Aspartam er jo lagd av aminosyrer. Derfor skiller kroppen ut insulin. Noen får også ekstra insulin fordi smaken stimulerer til det.

Insulin gir ikke automatisk søtsug. I så fall hadde vi blitt sultne av proteiner.

http://www.fda.gov/Food/FoodIngredientsPackaging/FoodAdditives/ucm208580.htm



Aspartam påvirker ikke blodsukkeret og produksjon av insulin! Dette gjelder både friske mennesker og mennesker med diabetes. Aspartam er farlig ved for høyt inntak.
Ove Andreassen - Kompis, Trener og Forbilde

Stord SK

Høyde: 173cm
Vekt: 109kg

Stevnepers utstyrsfritt
Bøy: 150kg
Benk: 145kg
Mark: 170kg
Mål: Delta i NM styrkeløft
Bacon`s Gymtimer
Blogg Med filmer å logg Smiley

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Nytt Liv or Die
« #70 : 04. november 2010, 19:12 »
Aspartam påvirker ikke blodsukkeret og produksjon av insulin! Dette gjelder både friske mennesker og mennesker med diabetes. Aspartam er farlig ved for høyt inntak.

Ble litt mange innlegg i loggen men men: http://www.sciencenews.org/view/feature/id/57132/title/Stomach%E2%80%99s_Sweet_Tooth

Aspartam gjør at du utskiller insulin. Det er som du sier, du får noe søtt i deg og kroppen gjør seg klar til å brenne sukker. Men det gjelder ikke alle da.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Bacon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 322
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 322

  • Eat yellow snow ... It might be beer!
Sv: Nytt Liv or Die
« #71 : 05. november 2010, 14:26 »
Beklager OT diskusjon i tråden din |||=-HaH-=|||

Jeg står fortsatt ved min mening om at et godt steg på veien til godt kosthold er å kutte ut snop/brus (uansett sukker eller kunstig søtning) en periode for så å gjerne ta det opp igjen til lørdagskos ol når kostholder er bra Wink

@ junkfoodmannen så fortsetter jeg gjerne diskusjonen med deg på din tråd Smiley
Ove Andreassen - Kompis, Trener og Forbilde

Stord SK

Høyde: 173cm
Vekt: 109kg

Stevnepers utstyrsfritt
Bøy: 150kg
Benk: 145kg
Mark: 170kg
Mål: Delta i NM styrkeløft
Bacon`s Gymtimer
Blogg Med filmer å logg Smiley

Utlogget |||=-HaH-=|||

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 361
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 361

Sv: Nytt Liv or Die
« #72 : 10. november 2010, 19:35 »
Haha neida jeg driter i det, bra med lesere. Og, jeg lærte noe nytt Smiley

idag morres:
400kcal sykkel
3x10x40kg flies
3x15x80kgmage

man-fre 06:20 - 07:40- lør-søn: stengt
med forbehold om utmattelse.

Treningslogg | Morgentrimmerens Feltsekk rev1 | Grønnsaker i 2L Saus

Utlogget |||=-HaH-=|||

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 361
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 361

Sv: Nytt Liv or Die
« #73 : 11. november 2010, 15:55 »
300kcal roing, runna 22,5min tror jeg. fikk STREKK for første gang. holdt kjeft å gikk rolig på sykkelen derretter Smiley
100kcal sykkel

man-fre 06:20 - 07:40- lør-søn: stengt
med forbehold om utmattelse.

Treningslogg | Morgentrimmerens Feltsekk rev1 | Grønnsaker i 2L Saus

Utlogget |||=-HaH-=|||

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 361
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 361

Sv: Nytt Liv or Die
« #74 : 12. november 2010, 08:37 »
500kcal sykkel
5x1,15min planken
man-fre 06:20 - 07:40- lør-søn: stengt
med forbehold om utmattelse.

Treningslogg | Morgentrimmerens Feltsekk rev1 | Grønnsaker i 2L Saus

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!