Skrevet av Emne: "En stemplet mann"  (Lest 14417 ganger)

Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

Sv: "En stemplet mann"
« #45 : 09. oktober 2008, 19:08 »
Er det mulig??

".. fred i over 100 år..." det er grunnen til at Norge lykkes i motsetning til Somalia, som vi visstnok har ødelagt med vårt kolinistyre... ??

Ali Farah, du er en jævla rasist!
Ikke sant? Han har åpenbart ingen kunnskaper om landet han hater. Lurer på om han forakter velferdsstaten like mye når han tar del i velferdsordningene våre, feks. gratis sykehusbehandling når man blir slått ned uten grunn i en park?

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: "En stemplet mann"
« #46 : 09. oktober 2008, 19:16 »
Jeg blir oppgitt... en utlending slår en annen, og syndebukken blir norske ambulansearbeidere.

Hvis ambulansemannen som beviselig gjorde en kjempetabbe skal få pepper for all urett som har blitt begått mot afrikanere, så kan faen meg Ali få pepper for alle utenlandske kjeltringer, voldtektsmenn og djevelskap også. Hvem tjener på slik retorikk, Ali??

Det var mye "dere" og "dem"... lite om hva godt "vi" utlendinger gjør godt og bra.

Få somaliske ambulansearbeidere som har gjort slike tabber som han norske gjorde, det er nok sant.... hvorfor? Fordi det tydeligvis knapt finnes interesse til å hjelpe andre enn seg selv blant de som innvandrer hit til landet.. Trist men det er min påstand.

Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

Sv: "En stemplet mann"
« #47 : 09. oktober 2008, 19:24 »
Jeg tar i hvert fall ikke på meg skylda for koloniseringen av Afrika. Jeg var ikke født da, og Norge har aldri hatt noen koloni der nede.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: "En stemplet mann"
« #48 : 09. oktober 2008, 19:49 »
Jeg tar i hvert fall ikke på meg skylda for koloniseringen av Afrika. Jeg var ikke født da, og Norge har aldri hatt noen koloni der nede.
men du er hvit. det er tydeligvis nok til å være rasist.
Og selv om du ikke GJØR noe rasistisk, så er du sikkert rasist inni deg fordet så!!

Utlogget Tannfeen

Sv: "En stemplet mann"
« #49 : 09. oktober 2008, 20:10 »
Skjerpings folkens! Det er jo det norske samfunnet sin skyld at en farget mann slår ned en annen farget mann. Ser at enkelte her glemmer selvpiskinga, fy fy.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

janne

  • Gjest
Sv: "En stemplet mann"
« #50 : 09. oktober 2008, 20:54 »
Jeg har INGEN sympati for Ali Farah, det lille jeg hadde pga at han faktisk ble slått ned, forsvant som dugg for solen da heksejakten begynte og den forbaska PR-kåte kjærringa hans var i mediene dag ut og dag inn. Snakk om å mele sin egen kake så til det ytterste. Og med denne artikkelen han (med MYE hjelp) har skrevet, så fremstår mannen som en tulling. I det han skal "bevise" at Erik Schjenken faktisk er rasist, klarer han kun å bevise sin egen uvitenhet om ordets betydning, og sin egen uvitenhet om landet han bor i. Landet som faktisk betaler maten på hans bordet og taket over hans hodet. Ali velger å bruke ord som "dere" om hvite, og betrakter oss som en "rase" som lever i syndig overflod.......vi er grådige kollonister som fremdeles profitterer av våre gamle kolonistater......hvilke kolonistater sier jeg da? Når var Norge en kolonist (Norge var faktisk var faktisk en "kolonistat" under det danske styre i lang tid)? Så vidt meg bekjent er Norges rikdommer avlet på oljen ute på kontinentalsokkelen, som vi igjen "lurte" til oss fra Danmark, Nederland og delvis Storbrittania (disse var litt treige på avtrekkeren og Norge utnyttet dette på 60-70tallet). Ja, Norge er et rikt land, det kan kanskje synes urettferdig, men å legge skylden på oss for all verdens krig, fattigdom og sult blandt andre raser blir bare for dumt.

All min sympati går til Erik Schjenken, som har begått den gedigne tabben å behandle en mørkhudet mann på samme måte som han ville behandlet en hvit. Slik urettferdighet må helt klart straffes med offentlig gapestokk. Herre min hatt, er det mulig? Og Kristin Halvorsen er jo bare seg selv lik med sine kommentarer, kan ikke si at jeg hadde forventet meg noe mer intelligent fra den kanten (JA til regjeringsskifte ved neste valg). Jeg mener at Erik Schjenken ikke bare bør få jobben sin tilbake, men også bør få oppreising for den behandlingen han har blitt utsatt for av den norske stat, sin arbeidsgiver og de norske mediene. Årets bilde du liksom.....

Utlogget Razor

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 333
  • Honnør: 133
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 333

Sv: "En stemplet mann"
« #51 : 09. oktober 2008, 21:15 »
.


janne

  • Gjest
Sv: "En stemplet mann"
« #52 : 09. oktober 2008, 21:32 »
Jeg syns kommentarene i bunnen av brevet taler sitt tydelige språk! Av, til nå, 36 kommentarer, så er det faktisk ikke EN som er i favør av Ali og Kohinoor. Nå har de fått lov til å raljere i mediene i 1 år, og det er jammen på tide at Erik Schjenken får fortalt SIN side av historien. Jeg står så absolutt for mitt forrige innlegg, og du, Erik Schjenken, har min fulle og hele støtte.

Utlogget Profeten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 389

Sv: "En stemplet mann"
« #53 : 09. oktober 2008, 22:02 »
http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/article2287137.ece

Brevet fra Ali og Kohinoor

Erik Schjenken har kommet med flere utspill som har fått stå ubesvart fra oss. Nå vil vi svare på noen av påstandene.

Svaret som kom der imponerte ikke meg. At ambulansesjåførene begikk en feil har vel ingen tvilt på eller benektet. De klarer heller ikke her å bevise at handlingene var rasistisk motivert på noen måte, bare ikler seg selv offerrollen. Lignende feil har skjedd ovenfor nordmenn.

Forøvrig bør Komiske Ali lære seg litt historie om "White Trash"-landet han bor i. Som i seg selv er et rasistisk uttrykk. Og som er et uttrykk som tilsikter fattige hvite, til tross for at han selv over i artikkelen nevner hvor rike vi er. Mye fyren burde lære seg i grunn. Frekkhetens nådegave innehar han i allefall. Norge har tatt i mot tusenvis fra Somalia og hjulpet dem økonomisk. Og han kritiserer nordmenn, mens somaliere er skyhøyt representert i volds og kriminalitetsstatistikker, og på bunnivå når det kommer til arbeidsdeltakelse. Synd for somaliere som tilfører det norske samfunn noe, at denne mannen blir et talerør for dem...

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: "En stemplet mann"
« #54 : 09. oktober 2008, 23:07 »
Det der får Zeitgeist til å virke troverdig ...
Øyh, Farah bruker "dere" opptil flere ganger. Du har ikke tenkt å kaste deg over det?

Edit: forøvrig legger Farah opp til en ganske ok diskusjon, ved å komme med en _del_ sleivspark..
Han savner visst også forsvar i hans favør; han slo seg tydeligvis veldig hardt, for han har visst mistet all evne til å se realitetene i denne saken, nemlig at han har fått massiv støtte fra stort sett "hele" befolkningen. Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: "En stemplet mann"
« #55 : 09. oktober 2008, 23:16 »
Øyh, Farah bruker "dere" opptil flere ganger. Du har ikke tenkt å kaste deg over det?

Du synes ikke det er grundig nok gjort allerede? De gangene jeg har kastet meg over ditt bruk av begrepet har det vært fordi ingen andre har gjort det. Tror forresten dette blir første og siste gang jeg siterer en Document.no-bruker ...

Sitat
Det er lett å ha sympati med en mann som har gjennomgått mye vondt når han uttrykker sin bitterhet og frustrasjon uten filter, selv om man ikke går god for alt han sier. Å legge skylden for kolonitiden og alt dens vesen på en alminnelig norsk borger, som får den tvilsomme ære nærmest å personifisere en hel sivilisasjons synder i fortid og nåtid, er f.eks. fullstendig urimelig. Men det er en formildende omstendighet når det gjøres av en person hvis sinne overfor vedkommende er forståelig.

Like lett er det ikke å ha forståelse for at en redaktør med kaldt blod setter det på trykk uten videre bearbeidelse. Hva i all verden (om noe) var det han/hun tenkte på? Publikasjonen ville neppe tatt på seg rollen som mikrofonstativ for en hvit nordmann som i bitterhet får rasistiske tanker etter å ha blitt slått helseløs eller på annen måte blitt utsatt for urett av en utlending. Men hvis man først skal drive utstilling av folks private følelser for riktig å rense luften nå i mangfoldsåret, blir det galt å undertrykke at det er mye oppmagasinert sinne blant blendahvite også. Kanskje deres selvbeherskelse skal få ferie i neste nummer?

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: "En stemplet mann"
« #56 : 09. oktober 2008, 23:19 »
De gangene du har kasta deg over mitt bruk av begrepet har vært ganger du selv ikke har skjønt at jeg har brukt det som en forenkling. En forenkling som man forventer at _alle_ skjønner, selv om man ikke utbroderer og forklarer bruken videre. Du har jo trodd at jeg har stemplet, noe som ikke er tilfelle. Derimot er det tilfelle i denne saken. Man skulle da tro at du kaster deg over saken, fordi det er åpenbart at han ikke har brukt "dere" som en forkortelse, men heller direkte rasistisk.
Føler meg diskriminert! Hvor er Halvorsen når man trenger henne?
Ånei, stemmer det, jeg er jo ikke del i en eller annen minoritet, det er jo faktisk bare i den stillingen man kan peke oppover og kalle noen rasist.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: "En stemplet mann"
« #57 : 09. oktober 2008, 23:21 »
pst.. gutter.. avsporing.

vær vennlige å fortsett å plage komiske ali! Grin

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: "En stemplet mann"
« #58 : 09. oktober 2008, 23:26 »
De gangene du har kasta deg over mitt bruk av begrepet har vært ganger du selv ikke har skjønt at jeg har brukt det som en forenkling. En forenkling som man forventer at _alle_ skjønner, selv om man ikke utbroderer og forklarer bruken videre. Du har jo trodd at jeg har stemplet, noe som ikke er tilfelle. Derimot er det tilfelle i denne saken. Man skulle da tro at du kaster deg over saken, fordi det er åpenbart at han ikke har brukt "dere" som en forkortelse, men heller direkte rasistisk.



Får vel bare referere til de tjue tusen diskusjonene vi har hatt om dette tidligere :p
Synes heller ikke det er så fryktelig givende å grave opp de greiene der igjen, det er nok bare et spørsmål om tid før vi havner i en slik diskusjon igjen. Forøvrig enig med Egil Skallagrimsson.

Edit: At han bruker det direkte rasistisk er det vanskelig å hevde. Der argumentet om at "jeg er ikke rasist, kjenner mange utlendiger" er en gjengager i debattene her, bruker Farah en lignende setning i kronikken. Klart, det er skrøpelige greier.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: "En stemplet mann"
« #59 : 09. oktober 2008, 23:29 »
Ok, sorry for offt. Wink

Men en liten ting bare, er man rasistisk om man nå synes han er litt latterlig?

Edit: kan jeg spørre om en ting, Baltus? Hvor mange timer på en gjennomsnittlig dag bruker du på å surfe etter "sarkastiske" gifs og smilies? Bare lurer. Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!