Skrevet av Emne: Kan jeg beholde samme kostholdet året rundt?  (Lest 959 ganger)

Utlogget Torvaldtu

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 49
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 49

Kan jeg beholde samme kostholdet året rundt?
« : 07. mai 2008, 15:14 »
Hei!

Har holdt det samme treningsprogrammet og kostholdet mitt nå i 6 uker. Gikk opp 7 kilo og er fornøyd med det.
Har nå stoppet i vektøkning men spiser akkurat som før. 188cm høy og 84 kilo tynn vil jeg si.
Ønsker å bli større og enda mer markert, men ikke legge på et "lag" for å bli større. Vil at jeg skal bli markert og stor, ikke bløt om dere skjønner? Trives veldig godt med kosten, men lurte på om det er noe jeg bør bytte ut i forhold til sesongen? Skal ikke stille opp til noen som helst konkurranser, men har kroppen godt av store forandringer i inntak?

Eks på min hverdag:

0700: 100g havregryn, 50g protein + vann i shake´n, Udo´s fett og vit/min.

0930: Kesam/Cottage cheese + fun light. En frukt.

1130: 200g rugbrød. 1 med egg og paprika, 1 med proteinrik skinke + agurk og 1 med gulost og tomat eller kalkunfilet + tomat.

1400: En frukt.

1600: Vanlig middag! Ofte fullkornsris eller pasta. Undecided + 50g protein i shake.

1830: Etter trening... 80g karbo + 50g protein i shake.

1930/2000: 100g fullkornsris og 150 g kylling filet.

Utlogget kiko_Va

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 585
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 585

Sv: Kan jeg beholde samme kostholdet året rundt?
« #1 : 07. mai 2008, 18:27 »
Du kan holde deg til den planen der hele året ja, men samtidig variere litt på maten du spiser, sann at du en dag varierer med å f.eks spise fisk istedenfor kyllingfilet, eller koteletter for den del.
Virker som om at du har et høyt veldig høyt proteininnhold i den kosten der, kanskje du kan kutte ut 1 shake per dag og bytte det med noe annet proteinrikt f.eks? Du heller kanskje nedpå 1 L melk hver dag også eller?

Btw, 7 kilo på 6 uker tyder på at det har kommet litt fett og en del vann med på kjøpet.
Du kan også kutte ned på maltodexterinet etter treningen (80g karbohydrat).
[Loggbok]




[Giske Atletklubb]

Saying what we think gives us a wider conversational range than saying what we know.

Utlogget Torvaldtu

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 49
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 49

Sv: Kan jeg beholde samme kostholdet året rundt?
« #2 : 08. mai 2008, 08:03 »
Takker for svar.
Startet både trening og riktig kosthold og kosttilskudd rett etter påske, så det er nok mye vann ja.
Maks 0,5l melk får jeg i meg, blir det for lite?
Går det an å spise for mye proteiner i forhold til hvilken annen mat jeg spiser?
Når beina dibber når jeg sitter på jobb, og jeg har et overskudd med energi jeg aldri har opplevd før så tyder det på at jeg får vertfall i meg nok energi gjennom maten..

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Kan jeg beholde samme kostholdet året rundt?
« #3 : 08. mai 2008, 08:09 »
Maks 0,5l melk får jeg i meg, blir det for lite?
Du trenger egentlig ikke melk i det hele tatt, så ingen fare.

Sitat
Går det an å spise for mye proteiner i forhold til hvilken annen mat jeg spiser?
Nei, egentlig ikke. Men det er klart, alt av protein går ikke til oppbygging, og jo mer du spiser av det vil også en del av dette helt enkelt gå til energi eller overskuddslagring. 
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!