Skrevet av Emne: sliten..  (Lest 1271 ganger)

Utlogget Hustlr

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 38

sliten..
« : 13. januar 2008, 17:00 »
Har trent på treningsstudio i 2 uker nå, trener 3 ganger i uken i tillegg til kickboxing 3 ganger i uken. Men de tre siste gangene som jeg har trent på studio har jeg merket at jeg er mer sliten i alle muskler, løfter ikke like mye som jeg gjorde da jeg startet, blir fortere sliten og er ferdig etter 1 times trening... da jeg startet på studioet kunne jeg trene 1time og 30min - 2timer og fortsatt ha ganske greit med energi i kroppen igjen. Lurer på om jeg har overtrent pågrunn av kroppen min aldri har vært vandt til å trene så mye? jeg spiser mye og sunt og tror ikke det er problemet.

Utlogget bonaqua

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 891

Sv: sliten..
« #1 : 13. januar 2008, 17:08 »
Mulig at du spiser for lite, at du løfter for tungt på trening eller at treningsmengden blir for stor. Prøv å løft litt lettere neste gang du trener og se om det bedrer seg til treningen etter der igjen.
Støttes av Lånekassen

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: sliten..
« #2 : 13. januar 2008, 17:08 »
Du blir ikke overtrent etter 2 uker, men synes øktene dine er ganske lange. En time burde være mer enn nok med styrketrening pr økt. Dessuten kan det jo hende at du trener med for mange set og rep..
Sa brura

Utlogget speediie

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 415

Sv: sliten..
« #3 : 13. januar 2008, 17:11 »
trener du kickboxing før styrketreninga? Vist du gjør det. Så ligg probleme der!
De fleste viktige ting i verden er gjennomført av personer som har fortsatt å prøve selv når det har sett ut som om alt håp har vært ute.

Utlogget Hustlr

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 38

Sv: sliten..
« #4 : 13. januar 2008, 17:15 »
kjører 5x5-rep...
spiser:
frokost: havregryn+banan+syltetøy
Lunsj: 4brødskiver - 2med egg og 2 med tunfisk
2brødskiver med tunfisk når jeg kommer hjem fra skolen
Random Middag
kveldsmat: 2brødskiver med makrell i tomat

kan hende jeg rett og slett er i så dårlig form, skal prøve å løfte litt lettere fremover og se om det hjelper.
(trener ikke kickboxing før eller etter styrketreninga- trener 6 ganger i uken)

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: sliten..
« #5 : 13. januar 2008, 17:18 »
Mer proteiner!!!
Mer egg, tunfisk, og havregryn.
Smiley

Utlogget Travis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 318
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 318

Sv: sliten..
« #6 : 13. januar 2008, 20:35 »
Hvis du akkurat har begynt å trene så ville jeg ikke trent 5*5! Da må du begynne på et lett program hvor du kan bygge grunnlaget ditt;) Hold deg til maskiner, og ikke så mye vekter.

Dette fikk jeg hvertfall vite av min persolige trener som er utdannet innenfor treningsveiledning!

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: sliten..
« #7 : 13. januar 2008, 20:41 »
Frivekter er best uansett, men start lett og få inn teknikken.
Smiley

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: sliten..
« #8 : 13. januar 2008, 20:43 »
Hvis du akkurat har begynt å trene så ville jeg ikke trent 5*5! Da må du begynne på et lett program hvor du kan bygge grunnlaget ditt;) Hold deg til maskiner, og ikke så mye vekter.

Dette fikk jeg hvertfall vite av min persolige trener som er utdannet innenfor treningsveiledning!

Det var et merkelig råd av en som er utdannet i emnet. Om å holde seg til maskiner altså.

Du burde strebe etter å lære deg god teknikk i frivektsøvelser(markløft, knebøy, benkpress, etc). Ettersom du er ny innen trening, er opptrening av arbeidskapasitet viktig. Derfor; start lett, og progredier! Repetisjonsantallet burde være høyt og belastningen lav. Da vil du få innlært god teknikk, samt nervesystemet ditt vil takle treningen bedre.
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Celdiir

  • Gjest
Sv: sliten..
« #9 : 13. januar 2008, 20:44 »
Hvis du akkurat har begynt å trene så ville jeg ikke trent 5*5! Da må du begynne på et lett program hvor du kan bygge grunnlaget ditt;) Hold deg til maskiner, og ikke så mye vekter.

Dette fikk jeg hvertfall vite av min persolige trener som er utdannet innenfor treningsveiledning!

Hva slags grunnlag bygger man ved å sitte i maskiner som ikke trener koordinasjonen?
Hva skjer når en person som har svært sterke hovedbevegere (pga maskintrening) går over til frivekter, og de små støttemusklene er alt for svake til å støtte belastningen? Jo, risikoen for skader øker voldsomt. Maskiner gir ikke grunnlag. De fremmer muskelubalanser.

At noen er utdannet innenfor treningsveiledning er i dette landet er i de fleste tilfeller en vits, uten at jeg skal gå nærmere inn på dette.

Er dog enig i at man må legge et grunnlag med lettere trening. Maskiner er ikke nøkkelen. Kroppsvektøvelser er derimot god som gull i de fleste tilfellene. Stoler heller på pioneren Alwyn Cosgrowe som er en voldsom ressurrs i det amerikanske styrketreningsmiljøet.
Man har ingen ting å gjøre under ei stang, eller i en maskin hvis man ikke kan gjøre øvelsen skikkelig med sin egen kroppsvekt først (med mindre man er overvektig eller er i utrolig dårlig form). I stedet for å sette kundene i en beinpress bør man jobbe med mobilitet og trene alternative former for knebøy (en god PT vet hvilke).

Utlogget Hustlr

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 38

Sv: sliten..
« #10 : 14. januar 2008, 14:57 »
jeg hører på dere, takk for svar Smiley

Utlogget Delge

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12

Sv: sliten..
« #11 : 18. januar 2008, 08:51 »
Hvor mye styrke har dere på kickboxingen`? har selv trent kickboxing på fighter. Vi hadde harde styrkeøvelser. Husk at muskelvekst kommer når fibrene i musklene får hvile og ikke når de brytes ned. så pass på å få nok hvile og at du ikke trener samme musklene hver dag. Trente 4 dager i uka kickboxing og vi hadde armer, bryst, mage og bein på samme dag. Da kunne det  bli tungt å kjøre dette samme dag eller dagen etter i et studio. Jeg gjorde et valg om jeg skulle fortsette med kickboxingen eller om jeg ville kun trene på helsestudio.

Ble til slutt et enkelt valg om jeg ville ha den fremgangen jeg ville ha   Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!