Skrevet av Emne: Jente seksuelt misbrukt i ti år  (Lest 19816 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Jente seksuelt misbrukt i ti år
« #75 : 21. mai 2010, 23:32 »
Nei det er akkurat det jeg snakker om også, i USA har de problemer med store ghettoer og slumstrøk. Folk lever uten håp der, det er ikke rart de begår nye lovbrudd når de slipper ut, det har etter min mening ingenting med straffesystemet å gjøre.
Jeg mener også at hadde de sluppet ut oftere så hadde de også forbrutt seg oftere, du kan ikke rehabilitere noen og sende de tilbake i slummen og tro at alt blir bra. Dette tror jeg du egentlig skjønner.
Etter din mening. ... det er helt greit. Men det fins mennesker med mye mye mye mer peiling på kriminologi enn det jeg har som har forklart hvordan dette fungerer.

Og det er en klar sammenheng med hvordan man behandler sine fanger og hvor stort residivet er.

Jeg skjønner hva du mener, men jeg mener du tar feil. Smiley

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Jente seksuelt misbrukt i ti år
« #76 : 21. mai 2010, 23:33 »
hvis noen er rahabilitert og så begår krim igjen, så er de pr definisjon ikke rehabilitert.

Og USA har ingen rehabilitering som i det hele tatt er i nærheten av det vi har.

Utlogget kassa86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 77

Sv: Jente seksuelt misbrukt i ti år
« #77 : 21. mai 2010, 23:34 »
Selvfølgelig! politiet gjør en jobber på vegene av staten..  tenk litt da!!

ment som ett svar til SEXRM Tongue

Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
Sv: Jente seksuelt misbrukt i ti år
« #78 : 21. mai 2010, 23:34 »
La meg gjette...

Du har ikke tatt noe som helst slags fag eller studie innen kriminologi eller jus?!

Du har fått dine fakta opp ned nemlig. Det er ikke straffens lengde eller penale virkning som avgjør om folk gjør noe galt. Det er innlysende.

Hvis det hadde vært saken, så ville ikke kinesere drept andre kinesere pga dødsstraff. det samme i USA.

Men til tross for dødsstraff så gjør folk de lovbruddene med den groveste straffen likevel.

Det er OPPDAGELSESFAREN som avgjør om folk gjør noe galt.

I oslo er oppdagelsesfaren ved vinningsforbrytelser nå på ca 2%.

Hadde den vært på 98% så ville færre begått vinningsforbrytelser.

Et enkelt spørsmål til deg Mr.Egil, og du trenger ikke ta frem alle statistikkene som du har på A4 arket til høgre for tastaturet ditt.
Synes du det var/er nok med rundt 3 år i fengsel for han fyren i artikkelen? En voksen person missbruker et lite barn i over 10 år.
- A day without sunshine is like, you know, night.

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Jente seksuelt misbrukt i ti år
« #79 : 21. mai 2010, 23:35 »
syns du virkelig at om en mann knivstikker deg så skal han få lavere straff enn om du hadde vært politimann?

nå gikk jeg utifra at du ikke er politi.

Sannsynligvis ville jeg nok ønsket at han hadde fått så høy straff som mulig, og ville nok helst sluppet å se han på gaten igjen. Poenget er at jeg føler meg mer trygg når jeg vet at vi har et rettsystem som gjør at de som er satt til å passe på oss blir i varetatt på denne måten. Når en tenker på hvor mange konfrontasjoner politiet er i daglig og hvor lite vi egentlig hører om vold på politiet. Da virker det i hvertfall på meg som om at det faktum at dersom du angriper en politi, vil du få høyere straff samt at du vil bli tatt for det er med på å redusere risikoen i politi yrket. Hvor rettferdig det er en annen ting, men nå er det mye i livet som ikke er rettferdig, men som funker fordi det nettopp er sånn.

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Sv: Jente seksuelt misbrukt i ti år
« #80 : 21. mai 2010, 23:37 »
Etter din mening. ... det er helt greit. Men det fins mennesker med mye mye mye mer peiling på kriminologi enn det jeg har som har forklart hvordan dette fungerer.


Jada og det finnes garantert mennesker som har tyngre faglig bagasje enn de igjen som sier det stikk motsatte, sånn er verden Wink

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Jente seksuelt misbrukt i ti år
« #81 : 21. mai 2010, 23:37 »
Det er ikke straffen for å stikke RKD som er lavere, det er straffen for å stikke en politimann som er høyere. Wink

Jeg kan ikke fatte at det skal være strengere å stikke ned en som frivillig er i en risikofylt jobb, enn det er å knivstikke en forsvarsløs kvinne.


En privatperson kan løpe fra en truende situasjon.

i noen tilfeller ja, men hvis dette alltid var tilfelle hadde det jo aldri vært angrep på sivilpersoner. dette blir litt for enkelt. det er ikke alle som er i stand til å stikke av, og man kan komme opp i situasjoner der man må gjøre nettopp det samme som en politimann, og gå imellom en voldsmann og hans offer.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Jente seksuelt misbrukt i ti år
« #82 : 21. mai 2010, 23:39 »
Et enkelt spørsmål til deg Mr.Egil, og du trenger ikke ta frem alle statistikkene som du har på A4 arket til høgre for tastaturet ditt.
Synes du det var/er nok med rundt 3 år i fengsel for han fyren i artikkelen? En voksen person missbruker et lite barn i over 10 år.
jeg trenger ikke noen jukselapp, så spar deg å i det hele tatt prøve deg. Wink

Så over til det eneste interessante du kom med...

Hva er NOK?
Vil 5 år være nok?
10?

Når er det nok straff??

Du snakker med følelsene dine. Om hevn og gjengjeldelse.

da er neppe noe antall år NOK for den jenta som har fått livet ødelagt.

Men straffeutmåling har ikke noe med hevn å gjøre. Det er derfor det er staten som straffer... for at ikke folk skal drive med hevn, blodhevn osv...

Hvis min datter hadde blitt misbrukt, så ville ingen straff vært vond nok eller lang nok.... sier følelsene mine.

men det er ikke følelser eller hevnlyst som avgjør hvordan samfunnet fordeler straff.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Jente seksuelt misbrukt i ti år
« #83 : 21. mai 2010, 23:40 »
Jada og det finnes garantert mennesker som har tyngre faglig bagasje enn de igjen som sier det stikk motsatte, sånn er verden Wink
det fins ingen  fagfolk som sier den amerikanske kriminalomsprgen fungerer bedre enn den norske, nei.

Tilbakefallet er over 70% der. Det er det bare Kina som konkurerer med.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Jente seksuelt misbrukt i ti år
« #84 : 21. mai 2010, 23:43 »
Selvfølgelig! politiet gjør en jobber på vegene av staten..  tenk litt da!!

ment som ett svar til SEXRM Tongue

På vegne av folket. Og ja, de har frivillig søkt en risikofylt jobb. På samme måte som en soldat i Afganistan hadde jeg ikke forventet noen som helst spesialbehandling.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Jente seksuelt misbrukt i ti år
« #85 : 21. mai 2010, 23:44 »
Jeg kan ikke fatte at det skal være strengere å stikke ned en som frivillig er i en risikofylt jobb, enn det er å knivstikke en forsvarsløs kvinne.
jeg ser at du ikke fatter det. men det er en gang slik at et angrep på offentlig tjenestemann er en skjerpende omstandighet som vil føre til strengere straff.

Sitat
i noen tilfeller ja, men hvis dette alltid var tilfelle hadde det jo aldri vært angrep på sivilpersoner. dette blir litt for enkelt. det er ikke alle som er i stand til å stikke av, og man kan komme opp i situasjoner der man må gjøre nettopp det samme som en politimann, og gå imellom en voldsmann og hans offer.
det er ikke at offeret utsetter seg for risiko som skal føre til strengere straff.... det er lovbryterens angrep på samfunnet og den myndighet som er satt til å trygge oss som er sett på som mer graverende.

det er ikke verdien på ofrene vi snakker om, vi snakker om the criminal mind. Det valget som skjer i hodet til den som velger å begå en kriminell handling.
Når man da velger å angripe en politimann er det sett på som grovere.

Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
Sv: Jente seksuelt misbrukt i ti år
« #86 : 21. mai 2010, 23:47 »
jeg trenger ikke noen jukselapp, så spar deg å i det hele tatt prøve deg. Wink

Så over til det eneste interessante du kom med...

Hva er NOK?
Vil 5 år være nok?
10?

Når er det nok straff??

Du snakker med følelsene dine. Om hevn og gjengjeldelse.

da er neppe noe antall år NOK for den jenta som har fått livet ødelagt.

Men straffeutmåling har ikke noe med hevn å gjøre. Det er derfor det er staten som straffer... for at ikke folk skal drive med hevn, blodhevn osv...

Hvis min datter hadde blitt misbrukt, så ville ingen straff vært vond nok eller lang nok.... sier følelsene mine.

men det er ikke følelser eller hevnlyst som avgjør hvordan samfunnet fordeler straff.

Du minner meg veldig om de flotte politikerne som vi hører om så mye på nyhetene Egil. Du skrev alt det uten å svare på spørsmålet mitt. Synes DU det er nok med straffen han her fyren fikk, du trenger ikke dra fram de moralske kommentarene dine om hevn og følelser. Jeg vil bare vite om i dette tilfelle så synes du det er rettferdig at han kan misshandle et barn i 10 år, så skal han sitte inne i 3 ( og det er vel stor fare for at det blir mindre enn 3 år?)

- A day without sunshine is like, you know, night.

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Sv: Jente seksuelt misbrukt i ti år
« #87 : 21. mai 2010, 23:49 »
det fins ingen  fagfolk som sier den amerikanske kriminalomsprgen fungerer bedre enn den norske, nei.

Tilbakefallet er over 70% der. Det er det bare Kina som konkurerer med.

Nei i Norge er den jo "bare" på 50%, til tross for at vi ikke har reell fattigdom i Norge....

Å sammenligne oss med land som Kina og USA blir bare for dumt, de har fattigdom på et helt annet nivå.
Når noen blir sultne nok så stjeler de, det hadde antageligvis de fleste av oss gjort også.

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Jente seksuelt misbrukt i ti år
« #88 : 21. mai 2010, 23:51 »
Hvis man er har nulltoleranse over noe. Så vil folk tenke seg om kraftig før de bryter regelen. Regner med at Egil har en haug av tall til å bekrefte/avbekrefte dette? Jeg tar det fra oberservasjon. Blir man opplært for at det er nulltoleranse for å voldta barn, og straffen er nok til å tråkke kraftig på ballene, iforhold til andre straffer. Så vil 9/10 som kunne ha utført loven ikke bryte loven. Det er alltid 1 muggspist eple på treet som det ikke er håp for. Vi er mennesker, og noen vil bryte regler uansett. Men hvis nulltoleransen blir ført inn i morsmelka med en høy straff, så er det ofte nok.

Dette er sak som det bør være nulltoleranse for. Vi burte vokse opp med avsky på saken og de som utfører det. Lang straff er nødvendig. Vi trenger ikke slike i samfunnet. Og med tanke på hvor mange som 1 gang bryter loven, som fortsetter. Så er det nødvendig med harde straffer for at så få som mulig vil utføre den. Og ikke minst holde jæverne som gjør det så langt vekk som mulig fra å gjenta sine ærend. Er rimelig sikker på at Egil selv, er enig at straffen her bør være opp i mot straffen for et mord. For i mine øyne, grenser dette til å være enda verre i mange tilfeller. Gjort det i 10 år, uten å ta til fornuft? Da trenger han vartfall mer enn 3 år i fengsel før han noen sinne får se en unge.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Jente seksuelt misbrukt i ti år
« #89 : 21. mai 2010, 23:51 »
det er ikke verdien på ofrene vi snakker om, vi snakker om the criminal mind. Det valget som skjer i hodet til den som velger å begå en kriminell handling.
Når man da velger å angripe en politimann er det sett på som grovere.

Nå snakker vi om strengere straffer, som jeg forsåvidt har skjønt du ikke mener vi trenger. men det er jo høyere oppklaringsrate på vold mot offentlige tjenestemenn(rett meg om jeg tar feil) og det er jo som du sier det som holder folk fra å gjøre kriminelle handlinger. og i dette tilfellet holder dem fra å gjøre kriminelle handlinger mot offentlige tjenestemenn. så hvorfor er ikke det nok? hvorfor mener du at det skal være høyere straffer for vold mot politiet når du selv sier det ikke hjelper med høyere straffer?

Jeg synes dette uansett koker ned til et etisk spørsmål, og det er om noen er verdt mer enn andre. Min mening.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!