Skrevet av Emne: Trenger hjelp å komme i gang  (Lest 558 ganger)

Utlogget kimmelim5

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Trenger hjelp å komme i gang
« : 24. november 2007, 14:08 »
Visst noen kunne lagd dette for meg så hadde det vært tipp topp=): Eg er nybegynner og har aldri trent vekter før. Eg går for å trene opp til markerte muskler...altså kroppsbygning for å få en finere overkropp. Eg er tynn(1.83 høy og 65 kilo, 17 år)

Det eg då lurer på er om noen kunne kanskje forklart meg litt nærmere hvordan eg skal gjøre det. For det første så har eg bare tilgang til Benkpress og manualer. Det gjør at eg fokuserer på med det utstyret å trene Rygg, mage, bryst og armer(skuldre også visst det er mulig med det utstyret.)

Sånn som eg har forstått det bør eg trene feks. mandag, onsdag og fredag med en dag pause mellom hver treningssøkt. Og siden eg er nybegynner så bør eg vel ta 3 sett og 12-15 reps i hvert sett. Eg lurer også på hva folk mener med oppvarmingssett? Hva eg eventuelt må gjøre der. Og hvor lang pause bør eg ha mellom hvert sett? og bør eg ta feks alle settene på ene muskelen før eg går over til neste?

Også vet eg feks ikkje kas muskler eg skal fokusere på feks. mandagen osv. med de andre dagene?

Visst noen har mulighet kunne noen da forklart meg alt dette her og kanskje laget ett treningsprogram som viser ka eg bør trene mandagen og hva eg bør trene onsdagen osv. Med det utstyret eg har.

Eg trener hjemme så eg har bare tilgang til benkpress og manualer(også skal eg trene mage med sit-ups(crunch) 

Takker for hjelp=)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!