Skrevet av Emne: Fjortiser doper seg for jentene ( Yngstemann 12år )  (Lest 25975 ganger)

nann-rosita

  • Gjest
SV: Fjortiser doper seg for jentene ( Yngstemann 12år )
« #45 : 07. september 2004, 17:37 »
må si meg 110% enig med Nameless... Viten, du er bare helt på tryne :p bol er IKKE juks om man bruker det på hobby basis... å si noe annet ville være idioti, som i ditt tilfelle! derimot folk som deltar aktivt innen idrett, em, ol, nm, ol, vm og vanlig organisert idrett, burde bli stempla som "juksemakere" hvis dem tyr til AAS...

å kalle folk helt på tryne, og idioter , vil man inne på forumet her ha seg frabedt.
Diskuter saklig å på en skikkelig måte, dere er allerede WAY over the limit for hva som kan kalles "lovlig diskusjon " her på forumet!!!

Nameless

  • Gjest
SV: Fjortiser doper seg for jentene ( Yngstemann 12år )
« #46 : 07. september 2004, 23:05 »
Nå henger jeg, ikke helt med her? Mener du at denne diskusjonen ikke er lovlig jmf. forumreglene?

Tok en rask titt på de, og har vanskelig for å se at jeg har begått noen brudd. Paragrafen som gjelder i denne tråden må være;

§4 - Doping
Treningsforum tar avstand fra alt under kategorien doping. Det er strengt forbudt å poste innlegg som inneholder bruk/kjøp/salg eller oppfordring av anabole steroider, dopmidler mm. Diskusjoner på generelt grunnlag (antidoping, forebygging mm.) er derimot akseptabelt.

--

Jeg har ikke postet innlegg som inneholder bruk/kjøp/salg - eller oppfordring (...)

Men har diskutert på generelt grunnlag!

Vil ha meg frabedt - som du så pent kaller det, slike påstander, uten rot i virkeligheten, eller hva du vil kalle dette forumet!

Utlogget djespo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

SV: Fjortiser doper seg for jentene ( Yngstemann 12år )
« #47 : 07. september 2004, 23:24 »
and he scores Cheesy 10 poeng.. hehe

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

SV: Fjortiser doper seg for jentene ( Yngstemann 12år )
« #48 : 07. september 2004, 23:34 »
Nameless: Hun mente sikkert disse:

§2 - Ufornuftige innlegg
Ethvert innlegg som er av støtende, angripende, ærekrenkende, fornærmende, rasistiske og truende karakter er strengt forbudt. Søk å vise respekt for menneskers egenart og identitet, privatliv, rase, nasjonalitet og livssyn. Debatten blir bedre uten nedsettende kommentarer om andre. Du forplikter deg til ikke å krenke privatlivets fred. Hold det seriøst, unngå drittkasting og mobbing. IP-adressen din registreres i alle innlegg og kan bli benyttet ved et brudd på disse betingelsene. Alvorlige forhold kan bli politianmeldt.

§3 - Debatter
Ethvert innlegg i debattene som har til hensikt og forsøke å avspore debatten, eller andre forsøk på å ødelegge debatten er ikke tillatt. Vennligst kom med konstruktiv kritikk og hold en saklig tone i debattene. Vær oppmerksom på at det kan være vanskelig å oppfatte ironiske innlegg over Internett og tenk deg om før du poster om hvorvidt ditt ironiske innlegg kan få uheldige svar/diskusjoner.

Du har heller ikke brytet noen av disse reglene uansett. Men jeg synes egentlig ikke det var så veldig alvorlig det ene "regelbruddet" til vedkommende, han kunne kanskje hatt en litt hyggeligere tone og ikke vært full så krass alikevel men. Smiley
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Nameless

  • Gjest
SV: Fjortiser doper seg for jentene ( Yngstemann 12år )
« #49 : 07. september 2004, 23:41 »
Det er jeg enig i! Smiley

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Fjortiser doper seg for jentene ( Yngstemann 12år )
« #50 : 07. september 2004, 23:56 »
Er enig med Nameless i at det blir galt å si at hobbybruk av AAS er "juks", og han har så vidt jeg kan bedømme diskutert denne påstanden på generelt grunnlag.

Pass likevel litt på her folkens, topicen tar for seg svært unge mennesker (helt ned i 12 år), som er under foreldrenes myndighet. De tar ofte ikke sine valg på det best mulige grunnlaget, og er en gruppe som bør passes ekstra godt på og skjermes fra slike påvirkninger!!!

De aller fleste som bruker steroider, vil aldri oppfordre en person som nettopp har begynt å trene og er sååå langt fra sitt genetiske potensial som det er mulig å komme, å benytte seg av steroider: Den viktigste grunnen til det er den sterkt økte risikoen for skader (spesielt overrivninger i sene-muskelovergangen) som følger med kombinasjonen av mangelfullt utviklet teknikk og mangelfullt utviklet motstand/styrke i sener, bånd og knokler relativt til muskelutviklingen.

En 16-åring er ALLTID MILEVIS unna sitt genetiske potensial, han har så vidt begynt å produsere testosteron selv!!!

Hva en myndig person som har trent noen år og opparbeidet seg innsikt i feltet velger eller ikke velger - innenfor lovens rammer (import og distribuering er ikke innenfor lovens rammer) - angår strengt tatt bare denne personen selv, så lenge han holder det for seg selv!

Treninsforum har valgt å satse på en dopingfri profil, fordi vi tror på at man ved hjelp av riktig trening, kosthold og motivasjon kan nå svært langt på dette alene. Dertil kommer at vi ikke vil at unge, nysgjerrige, lettpåvirkelige sjeler skal få et inntrykk av at det ikke er slik, at steroider må til - på et tidlig stadium - for at man skal nå sine mål. En lettvint og potensielt farlig løsning. Og helt feil innstilling!!

Det er som sagt helt greit å diskutere AAS på generelt grunnlag, men vær så snill å definere hvilke grupper dere snakker om, så ingen blir i tvil om dét!

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget viten

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 038
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 038

  • jejeje mr. talker
SV: Fjortiser doper seg for jentene ( Yngstemann 12år )
« #51 : 08. september 2004, 02:19 »
Uff...

Neivel så er ikke steroider juks da, men fakta er at pr dags dato ser folk på bolere som juksere. Nettopp fordi de jukser i den uformelle konkurransen du tydeligvis ikke vil medgi at er helt reell for de som driver med den. Da jeg i mine yngre dager spilte Diablo 2 regnet vi de som lastet ned boter til å drepe monstre for deg som juksemakkere. Dette gjorde vi også om de ikke deltok i turneringer eller vanlige player vs player games, men bare spilte for å bli størst og sterkest og tøffest og få den høyeste lvl'n på sin karakter.

Å bruke steroider er blitt ganske vanlig nå. Av den grunn burde man kanskje passe seg for å gå hardt ut mot det når man diskuterer med folk man ikke kjenner. Jeg forstår at dette kan være et stårt tema for folk som evnt måtte havne i kategorien "bolere" selv, eventuelt har venner som driver med dette som de gjerne vil backe up.

Men hvis steroider ikke er juks, må jeg si jeg lurer på hvordan i huleste det kan ha seg at folk nekter for å bruke det, og bare sier at de trener hardt og spiser mye ;P

Til informasjon så ville jeg ikke nølt et sekund med å kalle plastisk kirurgi som et juksemiddel for å få seg noe for dem som måtte kunne dra fordeler av dette, men det er min sak =)

og til slutt, til han-der-med-2-poster-ellernoe: interessant Smiley Kan du fortelle oss litt mer?
Èn gang teller ikke. Èn gang er aldri. Å bare leve èn gang, er som å ikke leve i det hele tatt.

Nameless

  • Gjest
SV: Fjortiser doper seg for jentene ( Yngstemann 12år )
« #52 : 08. september 2004, 09:10 »
Sitat
Neivel så er ikke steroider juks da, men fakta er at pr dags dato ser folk på bolere som juksere. Nettopp fordi de jukser i den uformelle konkurransen du tydeligvis ikke vil medgi at er helt reell for de som driver med den

Hva folk ser på bolere som har jeg egentlig aldri brydd meg om, da dette ikke gjelder meg. Jeg tror ikke bolere, og folk flest som ikke er 16 og tror de allerede er "king of the hill" ser på det som en konkurranse. Jeg trener personlig på et av norges mest omtalte gym, og har aldri tenkt at: "Nå ligger jeg langt etter sommeren. Nå må jeg ta igjen den og den". Dette handler også mye om hvilke mål vi har! Noen skal bli 110kg med 6-7% fett, mens andre vil ha sommerform.

Sitat
bruke steroider er blitt ganske vanlig nå. Av den grunn burde man kanskje passe seg for å gå hardt ut mot det når man diskuterer med folk man ikke kjenner. Jeg forstår at dette kan være et stårt tema for folk som evnt måtte havne i kategorien "bolere" selv, eventuelt har venner som driver med dette som de gjerne vil backe up.

Vet ikke hva du prøver å si - eller snarere insinuerer her, men dette blir bare spekulativt - og blir sett på som et skudd under beltestedet. Hold deg for god til dette !

Jeg synes bare det er teit å henge ut folk. Så lenge det ikke er konkurranser, er jeg for at frie mennesker kan gjøre frie valg. Ikke bare i treningssammenheng. Folk er flinke til å finne unnskyldninger for at sidemannen vokser bedre. Hva med å lære mer ??

Sitat
Men hvis steroider ikke er juks, må jeg si jeg lurer på hvordan i huleste det kan ha seg at folk nekter for å bruke det, og bare sier at de trener hardt og spiser mye ;P

Dette fortalte meg mye om deg. Tro det eller ei. Å være en "boler"/bruke steroider har utrolig mange fordommer mot det. Man vil ikke si man bruker steroider, for da blir èn jo sett ned på, av slike som deg - og folk i aldersgruppen 16-20. Fellesnevneren er vel kunnskap. For jeg hører aldri folk som er litt gamlere prater nedlatende om steroidebrukere. Selv ikke folk som har Antidoping Norge på brystet!

Sitat
Til informasjon så ville jeg ikke nølt et sekund med å kalle plastisk kirurgi som et juksemiddel for å få seg noe for dem som måtte kunne dra fordeler av dette, men det er min sak

Hvorfor kan ikke folk som sliter med utseende, eller en annen ting på kroppen få gjøre et inngrep? Må du si har en holdning som ikke er tilpasset dagens samfunn. Mener du at om en drar inn øra, for de står for mye ut, eller fikser litt på nesen jukser? Da er du jo ikke enig i noenting likevel. Tror du står alene om de meningene!

Helt til slutt: Steroider er ikke noe å tulle med. Hormonsystemet kan man mer eller mindre ødelegge. Spesielt i ung alder. Helt direkte betyr det at du kan miste din egenproduksjon av testosteron som vil medføre langvarige og store depresjoner. Du kan også få kviser som aldri går bort. Dette finnes det mange eksempler på. Du kan også miste håret.

Dette er vel ikke noe som er ønskelig i ung alder? Folk leter vanligvis i det blinde når de leter etter hvordan de skal utnytte potensialet sitt best mulig. Benytt forumet, og lær å bedre forstå hvordan man helst skal gjøre det.





DuMonde

  • Gjest
SV: Fjortiser doper seg for jentene ( Yngstemann 12år )
« #53 : 08. september 2004, 09:39 »
hømm.. nå hadde jeg egentli tenkt å sette inn et saftig svar til viten her... men så så jeg det du hadde skrevet nameless... og det var som å dra orda ut av munnen på meg!  Gull
Er fullstendig enig i hva du sier Nameless  biggrin

nann-rosita

  • Gjest
SV: Fjortiser doper seg for jentene ( Yngstemann 12år )
« #54 : 08. september 2004, 09:56 »
oki, ang "doping" på barn, jeg må beklage her ( visst noen føler seg støtt) for jeg har en datter på ti år, og ser desverre på en 12-13 åring som et barn.

Det som sjokkerer meg er medias fokusering på trening-,kosthold og "miljø", og slår opp i det store og brede.

"tenåringer har problemer med selv bildet pga mediaskapte bilder"
"tenåringer lider ...blablabla....doper seg"
"tenåringer får ikke kjøpt klær i passe størrelser---blabla----anorexi"


jeg bare lurer; visst foreldrene er så forbanna LITE opptatt av ungen sin at ungen ender opp med å bruke AAS i en alder av 12-13 og datteren havner på sykehus for å bli fòret med sonde pga spiseforstyrrelser... da lurer jeg ; HVOR FAEN ER FORELDRENE OPPE I DETTE?  Skal de i det hele tatt få lov å HA barna?

det er foreldrenes plikt å sørge for at barna skal ha et bra miljø, bra selvbilde og ikke komme ut for " spis kun et eple om dagen, så blir du vakker" , eller " kjør en russer i rævva og bli stor og tøff" propaganda.
Det er foreldre rollen som er sviktende i dagens samfunn, spør dere meg.
Dersom tenåringen din begynner fomle med trening og kosthold , så er det foreldrenes PLIKT å sette seg inn i interessen dems , å lære MER enn tenåringen, slik at den kan møte interessen og styre den i sunne baner.
Dersom 12-13 åringen pumper jern i kjellern eller på det lokale gymmet, så lett på den , garantert overvektige og late, foreldreræva å bli med, det er sunt for deg som forelder, men også sunt for tenårngen som føler at mor eller far faktisk INTERESSERER seg for idretten de holder på med.

Akkurat når det kommer til slike ting, har jeg via media oppdaget at det er storrøykende , godtespisende og late foreldre som sitter og chatrer og klager over samfunnet og mediaskapte problemer, når det i bunn og grunn er et foreldre ansvar.

En annen ting; hadde tenåringen likt fotball eller langrenn/handball/basket e.l. så kan du være skråsikker på at denne forelderen ikke hadde mukket med å kjøre sitt "avkom" til og fra trening/kamp , satt seg inn i spilleregler osv... men når det kommer til kroppsbygging, og trening i helsestudio ; vel da er alt mediaskapt , og foreldern har ikke skyld i NOE...

bare til ettertanke.....

og førøvrig  driter jeg i hvorvidt det er lov med aas eller ikke, jeg syns , min personlige mening, at det bør brukes medisinsk, og ikke til å få større muskler!

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: Fjortiser doper seg for jentene ( Yngstemann 12år )
« #55 : 08. september 2004, 10:05 »



" kjør en russer i rævva og bli stor og tøff"

Hvorfor blir man stor og tøff av det?

 rofl

 :Smiley
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

nann-rosita

  • Gjest
SV: Fjortiser doper seg for jentene ( Yngstemann 12år )
« #56 : 08. september 2004, 10:08 »


Hvorfor blir man stor og tøff av det?

 rofl

 :Smiley
er vel det en god del unger forbinner med stor og tøff = russere...  for det er det eneste de har hørt om...

DuMonde

  • Gjest
SV: Fjortiser doper seg for jentene ( Yngstemann 12år )
« #57 : 08. september 2004, 10:44 »


Hvorfor blir man stor og tøff av det?

 rofl

 :Smiley
spesielt interreserte syns vel kanskje det er tøft å putte en tablett oppi rompa men så stor blir du kanskje ikke  rofl

hehe  blush

nann-rosita

  • Gjest
SV: Fjortiser doper seg for jentene ( Yngstemann 12år )
« #58 : 08. september 2004, 10:48 »
1. de fleste "tenåringer" som later som de har peiling, bruker utrykker " å kjøre russere i rævva", faktisk. og derfor tok jeg det med. Har heldigvis aldri drevet med noen form for dop , så hvordan det brukes eller ikke har jeg personlig NULL peiling på !!
Men info; til og med folk i 25 årsalderen sier det samme om russere..

2. hva med å komme med SERIØSE innlegg, siden dere allerede kommenterer innlegget mitt, i steden for å trekke ut en liten og ubetydelig del og latterliggjøre den??


3. at folk i det hele tatt har peiling på hvordan det "brukes " syns jeg er ganske så ... tja..  Wink

DuMonde

  • Gjest
SV: Fjortiser doper seg for jentene ( Yngstemann 12år )
« #59 : 08. september 2004, 10:57 »
1. de fleste "tenåringer" som later som de har peiling, bruker utrykker " å kjøre russere i rævva", faktisk. og derfor tok jeg det med. Har heldigvis aldri drevet med noen form for dop , så hvordan det brukes eller ikke har jeg personlig NULL peiling på !!
Men info; til og med folk i 25 årsalderen sier det samme om russere..

2. hva med å komme med SERIØSE innlegg, siden dere allerede kommenterer innlegget mitt, i steden for å trekke ut en liten og ubetydelig del og latterliggjøre den??


3. at folk i det hele tatt har peiling på hvordan det "brukes " syns jeg er ganske så ... tja..  Wink

1.&2. Beklager rosita.. blush
var ikke meningen å henge deg ut for noe som helst, vet det er en del som bruker utrykket selv, da jeg har fått hørt det av et par stk, så meningen med det var ikke å latterligjøre deg  biggrin

3. at man har peiling er da ikke synonymt med bruk? går f.eks an å interresere seg for fotball, selv om man ikke spiller det selv   biggrin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!