Skrevet av Emne: noen som har en motfilm/svar til denne konspirasjonsteorien?  (Lest 7167 ganger)

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

sikkert tatt opp før, men det handler om auswitch og gassing av jøder.

http://www.youtube.com/watch?v=BjUZ8SmWG7w#noexternalembed&feature=PlayList&p=056F2A9B5BAF3EF8&index=0

dere kan se denne i samme slengen. samme dude på tv-program.

http://www.youtube.com/watch?v=uH10Xf2D0jg#noexternalembed

kjekt om noen kunne kommet med noe smart som motsvar. gjerne en film som tar for seg spørsmålene han stiller og svarer på dem.

takk


Utlogget Tannfeen

Jeg antar, uten å hatt tid til å se filmen at det handler om feil i kryssreferanser, hull i historier osv.

Det er vel ingen tvil om at menneskeslakt foregikk med industriell effektivitet i Auswitch, massegraver har vel blitt gravd opp siden den tid, i tillegg til at tyskerne var gode til å gjøre papirarbeid (i beste sosialistiske stil), som dokumenterte mye av virksomheten. Nøyaktig hvordan gassingen foregikk er det vel ingen som kan fortelle med 1. hånds bekjentskap, men poenget er vel at de fleste som kom inn i leiren aldri forlot den i levende live. Noe som i seg selv er forferdelig nok.

Om spørsmålet er om dette er en storstilt konspirasjon av jødene, så tviler jeg sterkt på det.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Vigrid?

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

hva har vigrid med saken å gjøre?

Utlogget Tannfeen

There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Jeg antar, uten å hatt tid til å se filmen at det handler om feil i kryssreferanser, hull i historier osv.

Det er vel ingen tvil om at menneskeslakt foregikk med industriell effektivitet i Auswitch, massegraver har vel blitt gravd opp siden den tid, i tillegg til at tyskerne var gode til å gjøre papirarbeid (i beste sosialistiske stil), som dokumenterte mye av virksomheten. Nøyaktig hvordan gassingen foregikk er det vel ingen som kan fortelle med 1. hånds bekjentskap, men poenget er vel at de fleste som kom inn i leiren aldri forlot den i levende live. Noe som i seg selv er forferdelig nok.

Om spørsmålet er om dette er en storstilt konspirasjon av jødene, så tviler jeg sterkt på det.

se filmen da er du grei. handler ikke om benektelse av holocaust, men om historien rundt gasskamrene. funfact (ihvertfall en påstand) fra film nr 2; rett etter krigen ble det påstått at det fantes 22 leirer hvor de drev med terminering av mennesker i gasskamre. tallet ble senere satt ned til 6 hvorav alle i polen. (de eneste leirene hvor amerikanerene og vestlige europeere ikke fikk innsyn og kunne innspire selv.)

finnes mange slike artige påstander i filmen. hadde vært fint om en kunne kommet med noe motsvar til disse. de må jo finnes.

at sovjet har spilt skittent etter krigen er det jo ingen tvil om. løgn og falske bevis + tilbakeholdelse av informasjon for å nevne noe. historiene om jødelamper og såper osv ble lagt frem som sannheter av russerne under nurnberg-sakene, noe som i senere tid har blitt vist var løgn. tallet drepte i auswitch ble også i 1989 satt ned fra 4 millioner til 1, noe som er en relativt grov miskalkulering. så at det ligger mye rart bak dette er det jo ingen tvil om.

alle er fullt klar over at jøder ble samlet opp og sendt til arbeidsleirer hvor de ble mishandlet og drept, det eneste disse folkene stiller spørsmål med er gasskammer-historien.


Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sitter på jobb nå men skal finne noen videoer når jeg kommer hjem.
Men ta et lite regne stykke : Hvor mange ble gasset i auswitch,hvor mange kremasjonsovner var det der og hvor lang tid tar en fullstendig kremering?

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Det finnes hundretusen sånne teori filmer på youtube, ikke la deg påvirke av noe sånt. Snart har vi sånne om gaza og bosnia også, det vil alltid være noen som setter tvil om fakta. Kanskje ikke er tallet like høyt som det først ble trodd, men blir vanskelig å vite helt sikkert nå. Derfor det blir lagd sånne teori filmer, og derfor blir så mange overbevist om noe annet.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

jeg lar meg ikke påvirke noe mer enn at jeg ønsker at en med peiling skal svare / komme med et motinnlegg mot disse påstandene.


Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

De fleste konspirasjonsteorier er 100% bull, men når det kommer til holocaust og auswitch så begynner selv lærebøkene i barneskolen omsider å få med seg at de tallene de opererte med tidligere er STERKT overdrevne.

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
vigrid nekter jo for alt sånt - skal innrømme at jeg ikke har sett filmen men utifra topic så skulle man finne motargumenter for noe med gassingen av jødene å gjøre?

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Motsvar da kan du lete i læreboka, ganske sterk/bra motsvar der.

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Motsvar da kan du lete i læreboka, ganske sterk/bra motsvar der.

hvilken lærebok?

Uansett, interessant tema.. Men sikkert vanskelig å finne ut noe siden russerne har vel hatt en finger med i spillet Smiley Det var også interessant at ingen fra informasjonskontoret fra auschwitz gadd å svare og lignende, som regel når konspirasjonsteorier oppstår vil det alltid komme folk og debunke den straks, men ingenting her..
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget NullFokus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

sikkert tatt opp før, men det handler om auswitch og gassing av jøder.

http://www.youtube.com/watch?v=BjUZ8SmWG7w#noexternalembed&feature=PlayList&p=056F2A9B5BAF3EF8&index=0

dere kan se denne i samme slengen. samme dude på tv-program.

http://www.youtube.com/watch?v=uH10Xf2D0jg#noexternalembed

kjekt om noen kunne kommet med noe smart som motsvar. gjerne en film som tar for seg spørsmålene han stiller og svarer på dem.

takk



Naz-isme er en voldelig ideologi. Skjønner ikke at mennesker på noen som helts måte skal prøve å "pynte" på nazistene sitt rykte når de hadde en slik ideologi. Med mindre de er dumme da, eller ikke vet hva en ideologi er for noe.
Mål: bli like høy som torkel ravndal

Utlogget Tannfeen

se filmen da er du grei. handler ikke om benektelse av holocaust, men om historien rundt gasskamrene. funfact (ihvertfall en påstand) fra film nr 2; rett etter krigen ble det påstått at det fantes 22 leirer hvor de drev med terminering av mennesker i gasskamre. tallet ble senere satt ned til 6 hvorav alle i polen. (de eneste leirene hvor amerikanerene og vestlige europeere ikke fikk innsyn og kunne innspire selv.)

finnes mange slike artige påstander i filmen. hadde vært fint om en kunne kommet med noe motsvar til disse. de må jo finnes.

at sovjet har spilt skittent etter krigen er det jo ingen tvil om. løgn og falske bevis + tilbakeholdelse av informasjon for å nevne noe. historiene om jødelamper og såper osv ble lagt frem som sannheter av russerne under nurnberg-sakene, noe som i senere tid har blitt vist var løgn. tallet drepte i auswitch ble også i 1989 satt ned fra 4 millioner til 1, noe som er en relativt grov miskalkulering. så at det ligger mye rart bak dette er det jo ingen tvil om.

alle er fullt klar over at jøder ble samlet opp og sendt til arbeidsleirer hvor de ble mishandlet og drept, det eneste disse folkene stiller spørsmål med er gasskammer-historien.



Skal gjøre det når jeg kommer hjem.

Forresten, jødelampe og jødesåpe, er det hhv lampe med sparepære og såpe til å hvitvaske penger?Tongue

..man kan spøke med alt.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!