Skrevet av Emne: Ole Martin.. Norges sterkeste mann 2012 og 2013  (Lest 654723 ganger)

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: Ole Martin.. Nsm 2011
« #2010 : 01. mai 2011, 22:02 »
Sliter med apollons sjøl,har klart 114 kg.Håper å klare 119 kg til uka,du a?i form til kvalik?,)

Nja, har jo vært skadet 2,5 av de siste tre årene, så det er grenser for hvor god formen får blitt med de forutsetningene. Tongue

Knærne er bra, men jeg mangler fortsatt 10-20kg på styrken i knebøy. Ryggstyrken er ikke så verst. Dro noen greie treere på 240kg i råmark forrige helg (og var da syk dagen før med oppkast m.m.).

Ettersom jeg rev av 40% av brystmuskelen på venstre side i mai i fjor har jeg fått trent lite press; men det kommer seg. Kjører greie femmere på 150kg i benk, men har fått en liten smell i høyre brystmuskel. Tror det går over relativt fort.
Trente greie treere på 105kg i push-press med apollons på lørdag, så planen nå er å trene teknikk og holde meg skadefri. Håper å klare tre-fire rep på apollonsen hvis vekta er 110kg.

I farmers bør jeg klare 15-20 meter med 120kg i hver hånd, men det kommer veldig an på hvordan utstyret er (jeg sliter veldig hvis farmersene blir for lange og ustabile). Jeg begynner å få litt dreis på teknikken på dekket vårt, men jeg aner ikke hvor tungt det er, så det er vanskelig å spå.

Satser på å stille på NSM for å få stevneerfaring og omstille meg mentalt fra å være tilskuer til (en slags) deltaker i denne idretten. Neste målsetting er å være skadefri et år og se hva som skjer med skrotten da. Smiley




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Ole Martin.. Nsm 2011
« #2011 : 01. mai 2011, 23:07 »
Nja, har jo vært skadet 2,5 av de siste tre årene, så det er grenser for hvor god formen får blitt med de forutsetningene. Tongue

Knærne er bra, men jeg mangler fortsatt 10-20kg på styrken i knebøy. Ryggstyrken er ikke så verst. Dro noen greie treere på 240kg i råmark forrige helg (og var da syk dagen før med oppkast m.m.).

Ettersom jeg rev av 40% av brystmuskelen på venstre side i mai i fjor har jeg fått trent lite press; men det kommer seg. Kjører greie femmere på 150kg i benk, men har fått en liten smell i høyre brystmuskel. Tror det går over relativt fort.
Trente greie treere på 105kg i push-press med apollons på lørdag, så planen nå er å trene teknikk og holde meg skadefri. Håper å klare tre-fire rep på apollonsen hvis vekta er 110kg.

I farmers bør jeg klare 15-20 meter med 120kg i hver hånd, men det kommer veldig an på hvordan utstyret er (jeg sliter veldig hvis farmersene blir for lange og ustabile). Jeg begynner å få litt dreis på teknikken på dekket vårt, men jeg aner ikke hvor tungt det er, så det er vanskelig å spå.

Satser på å stille på NSM for å få stevneerfaring og omstille meg mentalt fra å være tilskuer til (en slags) deltaker i denne idretten. Neste målsetting er å være skadefri et år og se hva som skjer med skrotten da. Smiley

drit i benken da, trenger ikke bryst for å presse over hodet Wink men du stiller på kvallik da?

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: Ole Martin.. Nsm 2011
« #2012 : 02. mai 2011, 00:14 »
drit i benken da, trenger ikke bryst for å presse over hodet Wink men du stiller på kvallik da?

Som sagt så skal(!!) jeg ha 200kg i råbenk, selv om jeg ikke trenger så mye bryst i strongman - om det så blir det siste jeg gjør! Smiley

Tenkte å stille opp på kvalikken, hvis ting går som planlagt. Må bare sjekke at jeg klarer å kjøre noen rep på 110kg i apollons (105 gikk greit), holde meg skadefri osv.

Jeg skal ta laseroperasjon på øynene uka før, men det skulle visst ikke være til hindre for å stille, så da satser jeg på at legene vet best. Hvis ikke saksøker vi dem bare, eller hva Ole Martin? Smiley




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Ole Martin.. Nsm 2011
« #2013 : 02. mai 2011, 00:26 »
Som sagt så skal(!!) jeg ha 200kg i råbenk, selv om jeg ikke trenger så mye bryst i strongman - om det så blir det siste jeg gjør! Smiley

Tenkte å stille opp på kvalikken, hvis ting går som planlagt. Må bare sjekke at jeg klarer å kjøre noen rep på 110kg i apollons (105 gikk greit), holde meg skadefri osv.

Jeg skal ta laseroperasjon på øynene uka før, men det skulle visst ikke være til hindre for å stille, så da satser jeg på at legene vet best. Hvis ikke saksøker vi dem bare, eller hva Ole Martin? Smiley

du er ikke nærme pensjons alder enda vel, så ta benk etter strongman karrieren Wink
klarer deg fint uten bra syn på kvalliken, skal sifra når du skal snu med farmersen i såfall.. Grin

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Ole Martin.. Nsm 2011
« #2014 : 02. mai 2011, 08:39 »
Fint besøk fra Bergen i dag.. Smiley

Tynn, tynnere og tynnest Smiley

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Ole Martin.. Nsm 2011
« #2015 : 02. mai 2011, 08:49 »
Fint besøk fra Bergen i dag.. Smiley

Bergen? Bergen?? Det der er jo to strilebønder som må gjennom minst to bomringer bare for å komme inn i Bergen kommune jo.  Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Ole Martin.. Nsm 2011
« #2016 : 02. mai 2011, 11:36 »
Fint besøk fra Bergen i dag.. Smiley
Hvordan er helsa til Espen Lund nå? Planlegger han å stille til NSM eller?

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Ole Martin.. Nsm 2011
« #2017 : 02. mai 2011, 12:10 »
Tynn, tynnere og tynnest Smiley

Godt ikke du var med på bilde da.. Wink
Bergen? Bergen?? Det der er jo to strilebønder som må gjennom minst to bomringer bare for å komme inn i Bergen kommune jo.  Grin

 Grin
Hvordan er helsa til Espen Lund nå? Planlegger han å stille til NSM eller?


Lund stiller på nsm Smiley
Helsa gikk det vel greit med, han hadde litt trøbbel med en nerve i nakken , men ellers virka han veldig motivert.. Han hadde ikke fått trent tungt så lenge,men styrken var på god vei Smiley

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Ole Martin.. Nsm 2011
« #2018 : 02. mai 2011, 12:12 »
Godt ikke du var med på bilde da.. Wink
 Grin


Jeg hadde jo fyllt ut hele bildet jeg kiz Wink hehe

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Ole Martin.. Nsm 2011
« #2019 : 02. mai 2011, 12:18 »
Jeg hadde jo fyllt ut hele bildet jeg kiz Wink hehe

Helt sikkert.. Cheesy

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Ole Martin.. Nsm 2011
« #2020 : 02. mai 2011, 13:10 »
Helt sikkert.. Cheesy

YOU KNOW IT, BABY!! Wink

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: Ole Martin.. Nsm 2011
« #2021 : 03. mai 2011, 12:33 »
du er ikke nærme pensjons alder enda vel, så ta benk etter strongman karrieren Wink
klarer deg fint uten bra syn på kvalliken, skal sifra når du skal snu med farmersen i såfall.. Grin

Skal ta med førerhund, så ordner det seg. Tongue




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Ole Martin.. Nsm 2011
« #2022 : 12. mai 2011, 23:15 »
Status føre Nsm...

Kom i gang tidlig og fikk trent veldig bra på øvelsene helt til 13 april, da ble jeg innlagt på sykehuset med blødning i spiserøret...
Har slitt lenge med magesyre som går opp i spiserøret. Det er forsåvidt veldig mange som plages med det, men jeg var nok litt over gjennomsnittet plaga, med å våkna om natta osv. Det hadde i hvertfall ført til betennelse i spiserøret og svekket blod årene der,så de sprakk mens jeg trente.. Så kasta opp blod etter en stokkpress økta, reiste jo hjem og ble bare dårligere og dårligere.. Kasta opp sykt mye og ble så dårlig at jeg klarte såvidt å stå på beina..

Ikke så rart, for hadde vært hos legen like før detta skjedde og i forhold  til blodprosenten de målte på sykehuset hadde jeg kasta opp 60% av blodet jeg har i kroppen og det er litt blod i en 140 kilos kropp.. :S

Uansett ble 5 dager på sykehus og fikk fiksa detta, men fikk ikke lov å belaste kroppen etter detta, så ble 2 uker uten trening etterfulgt av 2 uker med super lett trening. Nå kan jeg trene igjen, men har enda for lav blodprosent i forhold til det jeg pleier, så blir fort sliten og svimmel når jeg tar i litt på treninga..Sad

Ikke nok med det så fikk jeg en liten avrivning i soleus muskelen i venstre leggen på dekk velt trening på lørdag.. Høyre i fjord og venstre nå.. Men det er ikke like mye skade som i fjord, så fysioterapeuten trur det kan bli ganske bra til neste helg..

Så alt i alt, har det ikke blitt noe særlig trening på gymmet og ikke strongman trening.. Styrken er ikke så ille, men har gått glipp av mye viktig øvelses trening..

Kommer til å stille på kvalliken og ta det som en test for åssen jeg føler meg, i forhold til styrke, hvor sliten/svimmel jeg blir og ikke minst leggen..

Grunnen til at jeg vil være med er for det er her i min hjem by Drammen og da er det litt kjipt å ikke få vært med.. Har jo veldig lyst til å være med på Telenor arena å siden det kommer til å bli ett sykt bra opplegg der, men må se ann på kvalliken...

Uansett, dagens tips: dra til legen hvis dere har problemer med sure oppstøt, hadde jeg vist det var så farlig hadde jeg reist dit for lenge siden Wink  å ta gastroskopi som en ofte må for å kunne få medisin for det er verdt det kontra det å få blødning der i steden Wink

Utlogget widarrr

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 378
  • Honnør: 133
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 378

  • WSM-2012
Sv: Ole Martin.. Nsm 2011
« #2023 : 12. mai 2011, 23:26 »
sinnsykt Ole , du har skikkelig uflaks av og til... men stå på .. selvsagt skal du til finalen i telenor arena .. stå på og tren fornuftig no siste dagene .. spar krefter til nsm .. får det har du nok av Smiley
Hordalands sterkeste man nr 2 2009
Nm -105kg klasse nr 9 2009
Nm -105kg klasse nr 2:) 2010
Morsø sterkeste mann nr 1 JAA 2010
hordalands sterkeste mann nr4 2010
Strongmann på vektertorget åpen klasse nr 1 :D2011
Norges mester i hantel press 2011 95kg
Norges sterkeste mann 2011 7 plass Cheesy
2 plass hordalands 2011
3 plass showlift 2011
2plass fitnessmessen2012
3plass kvallik NSM 2012
9plass NSM 2012
8plass nordens sterkeste
VERDENS STERKESTE MANN -105 2012

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Ole Martin.. Nsm 2011
« #2024 : 12. mai 2011, 23:30 »
sinnsykt Ole , du har skikkelig uflaks av og til... men stå på .. selvsagt skal du til finalen i telenor arena .. stå på og tren fornuftig no siste dagene .. spar krefter til nsm .. får det har du nok av Smiley

Hehe, ja vi får se.. Kommer mest ann på det at jeg blir svimmel og fort sliten hvis jeg tar i litt på gymmet.. men er enda over ei uke igjen og mye kan skje.. Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!