Skrevet av Emne: Ole Martin.. Norges sterkeste mann 2012 og 2013  (Lest 654719 ganger)

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Ole Martin.. Norges sterkeste mann 2012
« #2265 : 15. mai 2012, 11:07 »
Oppsummering Nsm.

Starta dagen med å våkne halv 10, hadde sovi skikkelig godt. Rett etter jeg stod opp, så fikk jeg så konkuranse nerver som jeg aldri før har hatt..Blei ordentlig dårlig, jeg dreit i buksa på vei til do, stod på kjøkkenet og spøy som faen i vasken. Måtte si til Svend at jeg måtte komme seinere enn avtalt tidspunkt til arenaen for jeg måtte holde meg i nærheten av do.
Kom meg til Arenaen ved kvart på 2 tiden og kjente at jeg ble litt bedre når jeg så de det andre utøverne og at det ikke bare var jeg som var nervøs.

-Truckpull

Knall fornøyd med å komme 1.3 sek bak Rørbakken som er kongen av truckpull. Så er den øvelsen jeg føler jeg er mest fornøyd med.                    2 plass på øvelsen

-Bilmark

Hadde grua meg til den øvelsen pga ryggen. Men det gikk bra med ryggen og endte på 18 reps.
Det som er noe drit når det blir så mye reps er at en blir jo nesten helt forvirra hvor mange reps en har tatt og jeg hørte ikke hva folk sa hvor mange reps jeg hadde tatt..  Ble i hvertfall 18 reps, men trur jeg kunne tatt ett par til hvis det stod om livet.       2 plass på øvelsen

-Crusifix

Hadde vært stor i kjeften på forhånd til denne øvelsen, så det var deilig nå innfri det med å stå ca 10 sek lenger enn solvang som fikk 2 plass på øvelsen.          1 plass på øvelsen

-Vikingpress

Ble 12 reps her og så nærme 13 som det er mulig å komme trur jeg.., Lars hadde hvertfall 10 reps så målet var og slå det og presse Solvang som tok 17 reps. So0lvang er press konge og jeg hadde håpet å være nærmere han for jeg hadde trent bra på press over hodet, men det gikk ikke den dagen.

2 plass på øvelsen

-farmers medly.

Syns slike medleyer er kule, for det kan liksom skje litt action og det gjelder og holde hode kaldt hele veien. Er ikke så mye å si egentlig bortsett fra når jeg gikk med farmersen så virka det som om jeg aldri kom frem til målstreken. Men fikk en bra tid så er fornøyd med øvelsen.   2 plass på øvelsen

-stein
 
leda med rundt 7 poeng her og trengte bare å legge på 1 stein for å vinne.

Var veldig nærme og klare den siste stein, broren min har bilde av steinen på det høyeste punktet og den var oppå, men skulle ha strekt med ut 1 cm til føre jeg bestemte meg for å legge den på og kanskje stått litt nærmere, så hadde den nok ikke detti ned.

Driter forsåvidt i det siden jeg var så nærme.- Hadde vært kjipere å vinni Nsm og ikke klart å få stein i fange liksom.

Er i hvertfall sykt morro å få betalt for alle timene med trening og smerte i form av uflaks med delvis avrivninger i begge leggene, prolaps,betennelser osv.. Smiley

Og i tillegg er det ingen som har sagt det direkte til meg, men jeg veit at det er flere som hadde mistet troen på at jeg kunne vinne Nsm.

Og som har sagt åssen gidder du å bruke så mye tid på trening. Åssen gidder du alltid spise å trøkke i deg 1 liter melk etter du har spist når du er spreng mett fra før av. Du har hatt avrivning i leggen, er det vits å fortsette med strongman osv osv osv..

Er jævlig deilig å ha motbevist alle de!!!!!!!!!!!!!! Grin

Kasta jo opp og dreit ut alt jeg hadde i kroppen på lørdags formiddagen og  Fikk ikke spist føre kl 23 på lørdags kvelden og da hadde jeg gått hele dagen uten mat, sett bort fra banan og 1 pizza bit. så tenkte det kunne være interresant å veie seg på søndagen, da hadde jeg gått ned fra 138-134 kg på ett døgn, hehe  Grin

Blir i hvertfall en rolig uke nå, med mindre mat og trening, så får en kline til fra neste uke igjen.. Smiley

Men som Svend alltid har sagt, hvis en plasserer seg topp 3 i alle øvelser i en konk, så vinner en nesten garantert. jeg fikk, 2,2,1,2,2,3 plass og vant med 7.5 poeng.. Var morro når en først skulle vinne at det ble med så mange poeng hvertfall.. Cheesy

Syns det bilde her er skikkelig blinkskudd..


Utlogget Biffboy

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 651
  • Honnør: 488
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 651

  • THE WIENER TAKES IT ALL - PØLSE POWER
Sv: Ole Martin.. Norges sterkeste mann 2012
« #2266 : 15. mai 2012, 11:56 »
Helt rått! Håper du logger treningene dine frem mot WSM!  Smiley
No time to talk - it's Farmers walk!                                                                                                                                                        

Kristiansand Strongteam

Utlogget tobiasht

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 809
  • Honnør: 112
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 809

Sv: Ole Martin.. Norges sterkeste mann 2012
« #2267 : 15. mai 2012, 14:38 »
Gratulerer så mye med seieren, Ole Martin! Hadde tenkt til å gå bort til deg etter stevnet og gratulere, men det skulle synges og gud veit, så tok så lang tid. Må innrømme at jeg var nok en av de som ikke hadde sett for meg deg som Norges sterkeste mann med det første. Ikke på grunn av din styrke eller kvaliteter. Men mer på bakgrunn av hvordan jeg har hatt inntrykk av hvordan du har trent. Fikk uansett høre at du hadde lagt om, fokusert og gjort treningen mer bevist mot dette stevne. Syns det er imponerende og inspirerende at du fortsatte mot dit mål, tross en del motgang og skader. VEL FORTJENT seier. Den sterkeste mannen vant! Cheesy
Norges 4. Sterkeste Mann (-90kg) 2012
Norges Sterkeste Mann (-90kg) 2010
Norges 3. Sterkeste Mann (-90 kg) 2009

Medlem av Kristiansand Strongteam

Utlogget lokey

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 635
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 635

  • Hey Crabman!
Sv: Ole Martin.. Norges sterkeste mann 2012
« #2268 : 15. mai 2012, 14:49 »
Litt tøft å vinne NSM med 1,5cm prolaps også da Wink Som sagt tideligere, masse gratulerer med Seieren! Smiley

Lurte bare på en ting, sliter med prolaps i ryggen selv, og når jeg kjører tung mark går det som regel smertefritt og bra, men er ofte ryggen er øm + litt "sår" fra korsryggen og ned i tærne noen dager etter treninga. Merker du noe spesielt etter tunge mark/bøy økter?
Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99719.new

Status:
2x160 - 150 - 200
Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123729.msg1831570;topicseen#new

Mål:
Holde meg fri for skader, vokse godt, kose meg på trening!

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Ole Martin.. Norges sterkeste mann 2012
« #2269 : 15. mai 2012, 15:00 »
rått!

Hvordan ser du på WSM nå? Cheesy Du har ikke vært med på det før?

Utlogget Mr.LT

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 706
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 706

Sv: Ole Martin.. Norges sterkeste mann 2012
« #2270 : 15. mai 2012, 18:39 »
Gratulerer! Jeg har fulgt denne loggen lenge og jeg er vel ikke blant de du beskriver, heller stikk motsatt. Jeg har stusset på at ikke du har vunnet tidligere og ble derfor ikke overrasket over at du vant nå! Gratulerer!

Utlogget Toreto

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 342
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 342

Sv: Ole Martin.. Norges sterkeste mann 2012
« #2271 : 15. mai 2012, 20:12 »
Helt sykt, gratulerer så mye.

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Ole Martin.. Norges sterkeste mann 2012
« #2272 : 16. mai 2012, 20:14 »
Grattis!

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Ole Martin.. Norges sterkeste mann 2012
« #2273 : 16. mai 2012, 22:34 »
Helt rått! Håper du logger treningene dine frem mot WSM!  Smiley
Kan hende det ja.. Smiley
Gratulerer så mye med seieren, Ole Martin! Hadde tenkt til å gå bort til deg etter stevnet og gratulere, men det skulle synges og gud veit, så tok så lang tid. Må innrømme at jeg var nok en av de som ikke hadde sett for meg deg som Norges sterkeste mann med det første. Ikke på grunn av din styrke eller kvaliteter. Men mer på bakgrunn av hvordan jeg har hatt inntrykk av hvordan du har trent. Fikk uansett høre at du hadde lagt om, fokusert og gjort treningen mer bevist mot dette stevne. Syns det er imponerende og inspirerende at du fortsatte mot dit mål, tross en del motgang og skader. VEL FORTJENT seier. Den sterkeste mannen vant! Cheesy
Gratulerer! Jeg har fulgt denne loggen lenge og jeg er vel ikke blant de du beskriver, heller stikk motsatt. Jeg har stusset på at ikke du har vunnet tidligere og ble derfor ikke overrasket over at du vant nå! Gratulerer!
Helt sykt, gratulerer så mye.
Grattis!

Takk takk Smiley

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Ole Martin.. Norges sterkeste mann 2012
« #2274 : 16. mai 2012, 22:40 »
rått!

Hvordan ser du på WSM nå? Cheesy Du har ikke vært med på det før?

Har ikke deltatt der før nei..
Er jo vanvittig rått å få muligheten til å delta på Wsm. Det er tidenes beste motivasjon til å trene knall bra.. Føler jeg har funnet ut hvordan det passer meg best å trene vekter og strongman, så jeg er helt sikker på at jeg stiller både sterkere og som en mye bedre strongman til Wsm!

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Ole Martin.. Norges sterkeste mann 2012
« #2275 : 16. mai 2012, 22:45 »
Litt tøft å vinne NSM med 1,5cm prolaps også da Wink Som sagt tideligere, masse gratulerer med Seieren! Smiley

Lurte bare på en ting, sliter med prolaps i ryggen selv, og når jeg kjører tung mark går det som regel smertefritt og bra, men er ofte ryggen er øm + litt "sår" fra korsryggen og ned i tærne noen dager etter treninga. Merker du noe spesielt etter tunge mark/bøy økter?

Takk Smiley
Problemet mitt med prolapsen er at jeg stivner  i ryggstrekkerne og det har jeg løst med å dra til fysioterapeut og han har satt 30 nåler i ryggstrekkerne og øvre del av sete.
Det funker som faen, spenninga i musklaturen forsvinner med en gang..
Du burde nok rådføre deg med en fysioterapeut  feks.. Smiley

Utlogget lokey

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 635
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 635

  • Hey Crabman!
Sv: Ole Martin.. Norges sterkeste mann 2012
« #2276 : 16. mai 2012, 22:48 »
Takk Smiley
Problemet mitt med prolapsen er at jeg stivner  i ryggstrekkerne og det har jeg løst med å dra til fysioterapeut og han har satt 30 nåler i ryggstrekkerne og øvre del av sete.
Det funker som faen, spenninga i musklaturen forsvinner med en gang..
Du burde nok rådføre deg med en fysioterapeut  feks.. Smiley
Ok, takk for svar Smiley Veit fysioen min er flink til å sette nåler, så kan rådføre meg litt med ham! Blir rått å se deg i WSM Ole Martin, DET er noe å skryte av når du blir gammal og grå det, hehe Wink Rå fysikk på deg også!
Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99719.new

Status:
2x160 - 150 - 200
Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123729.msg1831570;topicseen#new

Mål:
Holde meg fri for skader, vokse godt, kose meg på trening!

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Ole Martin.. Norges sterkeste mann 2012
« #2277 : 16. mai 2012, 22:56 »
Ok, takk for svar Smiley Veit fysioen min er flink til å sette nåler, så kan rådføre meg litt med ham! Blir rått å se deg i WSM Ole Martin, DET er noe å skryte av når du blir gammal og grå det, hehe Wink Rå fysikk på deg også!

Haha, ja godt å ha litt å skryte av.. Smiley

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Ole Martin.. Norges sterkeste mann 2012
« #2278 : 16. mai 2012, 23:08 »
Blir moro å følge deg under WSM. Jeg tror du kan plassere deg minst like høyt som BØS gjorde, litt avhengig av øvelser og dagsform. Blir spennende å se hvem du kommer i heat med.
For målet ditt er vel å komme med i finalen?

Håper bare ikke konkurransenerver blir et problem. Godt at du fikk sove natten før NSM. Søvn er altavgjørende. Litt mat klarer man alltids å få trøkt i seg, bare så lenge man er uthvilt. 

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Ole Martin.. Norges sterkeste mann 2012
« #2279 : 18. mai 2012, 15:51 »
Blir moro å følge deg under WSM. Jeg tror du kan plassere deg minst like høyt som BØS gjorde, litt avhengig av øvelser og dagsform. Blir spennende å se hvem du kommer i heat med.
For målet ditt er vel å komme med i finalen?

Håper bare ikke konkurransenerver blir et problem. Godt at du fikk sove natten før NSM. Søvn er altavgjørende. Litt mat klarer man alltids å få trøkt i seg, bare så lenge man er uthvilt. 

Målet er selfølgelig å komme til finalen ja! Jeg skal forbedre meg i alt som har med styrke,strongman,kondisjon/utholdenhet,balanse osv og forhåpentligvis ikke ha noe særlig svakeheter da.. Wsm er jo tidenes motivasjon til å trene derfor jeg skriver det.. Smiley

Jeg har alltid trodd at en konkuranse som Wsm passer meg bra, hvor det er øvelser over flere dager og ikke 6 harde øvelser på en dag. Siden jeg har en stor tendes til å bruke opp kreftene og energien på de første øvelsene og gå litt mere tom mot slutten av en konkuranse.
Så det blir spennede å se om jeg har rett.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!