Skrevet av Emne: Hjelp til en spjæling  (Lest 857 ganger)

Utlogget motos

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Hjelp til en spjæling
« : 02. april 2008, 20:57 »
Hei!

Jeg er helt klart en nybegynner i treningssammenheng. Har tilbrak store deler av dagen i dag med å lese på forumet her, og har lært en hel del nytt. Ser det er noen som ber dere "guruer" snekre sammen et trenings- og kostholdsopplegg til seg, og håper det er greit at jeg gjør det samme (ja, jeg har lest stickyene) Smiley

Litt om meg:

Jeg er 28 år, ca. 1,80 høy og veier meget beskjedne 60 kg. Vi snakker egentlig om totalt fravær av muskler  Smile Har alltid vært veldig tynn og slekter mye på min far der. Jeg føler at uansett hva jeg spiser eller hvor mye jeg spiser, så er det ingen synlig forandring. Jeg går verken opp eller ned i vekt.

Jeg ser mange av dere legger stor vekt på kosthold. En vanlig dag for meg ser omtrent slik ut:

*Ingen frokost

*"Lunsj" ca. kl 10:30 som vanligvis består av en baguett e.l. lignende i kantinen på jobben

*Middag ca. kl 16. Her PRØVER jeg å variere litt og få inn litt fisk på programmet, men det blir unektelig mye kjøttdeigbasert mat, pasta og denslags.

*Som regel får jeg i meg litt kvelds. Da snakker vi om 2-3 skiver med noe kjøttpålegg, evt. etterfulgt av noe godis Smiley

Når det gjelder trening, har det aldri vært noe særlig tema for meg. Som alle andre spilte jeg fotball fram til 16-årsalderen, men that's it. For ganske nøyaktig ett år siden meldte jeg meg inn i et treningsstudio og trente 2-3 ganger i uken i ca 6 måneder før jeg begynte å dabbe av. Nå har jeg meldt meg inn igjen og vil gjerne prøve å komme inn i en fin rytme (første treningsdag i går!)

Som dere kanskje allerede har skjønt ønsker jeg å gå opp i vekt. Vil VELDIG gjerne ha større armer og, om ikke akkurat sixpack, så ihvertfall en mage som ser bra ut. Beina mine er jo også fyrstikker, så de trenger noe de óg.

Som Kevin Spacey så enkelt oppsummerer det i "American Beauty" når han blir spurt om hvorfor han vil begynne å trene:

"I wanna look good naked"

Og nå står bikinisesongen for døren...

Det jeg trenger er rett og slett et eller annet form for opplegg som jeg kan prøve å holde meg til. Hva skal jeg spise og hva/hvordan skal jeg trene?

Jeg er grenseløst takknemlig for alle som gadd lese gjennom dette og som i tillegg gidder hjelpe meg litt Smile

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Hjelp til en spjæling
« #1 : 02. april 2008, 23:00 »
Ville kansje ikke hatt så store forhåpninger til sommeren, er tross alt bare 2-3 måneder igjen, men bra du vil begynne å trene. Hvis jeg var deg ville jeg sjekket ut noen av programmene som ligger under "treningsmetoder" 5x5 RYP etc. Fullkroppsprogram 3 ganger i uken (man,ons,fre).

For mat, så kan du sjekke ernæringsforumet, men hovedreglene er å ligge i Kcal-overskudd og spise 2-3gr proteiner pr kg kroppsvekt.  Husk også å få nok søvn Smiley


Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Hjelp til en spjæling
« #2 : 02. april 2008, 23:09 »

Du må spise MYKJE meir, med det kostholdet der kan nesten like godt la være å trene.
Hvorfor spiser du ikkje frokost forresten?
Eg tørr fint å påstå at eg spiser 4-5 ganger så mye som deg.

Som erikv her sier så kan du ikkje forvente stort denne sommeren, men neste sommer tenker eg du er reine strandløven Wink
Westside disciple

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!