Skrevet av Emne: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!  (Lest 138358 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #210 : 14. juni 2009, 16:28 »
Ja, selve mennesket er en del av naturen. Men er vi en del av naturen når vi kjører inn i skogen med traktor, drar fram hagla, tenner oss en røyk, kaster fra oss plast i naturen som komemr fra en godterifabrikk i thailand? Er vi naturlige da synes du?

Ja, det er faktisk det fordi det er hit evulosjonen har brakt oss. Alt du gjør hver eneste dag er faktisk helt naturlig fordi du er en del av naturen, og har vært det siden tidenes morgen.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #211 : 14. juni 2009, 16:33 »
ja. hvorfor tror du jeg spiser tilskudd og ikke insekter? hva kan grunnen være til det tror du?

Jeg vet ikke. Ifølge deg selv så er det mer naturlig for mennesket å spise innsekter fremfor kjøtt, og hvorfor du da ikke snapper en og annen flue forstår jeg virkelig ikke. Og grunnen til at du spiser tilskudd antar jeg at dietten for deg ikke er optimal eller fullstendig.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #212 : 14. juni 2009, 16:50 »
Nå er jeg snart overbevist om at det er en psykose inni bildet her, la oss skåne trådestarter for mer blamerende oppførsel og la dette innlegget bli det siste!
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #213 : 14. juni 2009, 16:58 »
Jeg vet ikke. Ifølge deg selv så er det mer naturlig for mennesket å spise innsekter fremfor kjøtt, og hvorfor du da ikke snapper en og annen flue forstår jeg virkelig ikke. Og grunnen til at du spiser tilskudd antar jeg at dietten for deg ikke er optimal eller fullstendig.


ok, la meg prøve for 4(?) gang å forklare, denne gangen skal jeg ta det punktvis slik at det blir enklere for deg/dere å følge med Smiley :

1) Jeg er født og oppvokst i Norge.

2) I Norge er det ikke vanlig å spise insekter.

3) Jeg har blitt vant til å tenke på insekter som ekle. Jeg jobber med å fjerne den forommen mot insekter og heller begynne å se på dem som noe jeg kan spise, akkurat som alle andre dyr her i verden gjør. Pluss MANGE andre mennesker.

4) I mellomtiden velger jeg å ta B12 som tilskudd. Jeg er født inn i en industriell verden, det tar tid å fjerne seg fra den.


Om du nå sier at denne kosten er mangefull, jada har jeg ingen sjans til å forklare det bedre. Mere logisk enn dette kan jeg ikke bli. Smiley

ps. Det kan kansjke se ut som at jeg er en ekstremist for de av dere som leser " jeg må fjerne meg fra den industrielle verden" som noe fanatisk psyko babling. Men for meg, så betyr det at jeg ikke lenger spiser kunstig mat, tilsetningsstoffer osv.  Jeg skjønner dere på en måte også, for dere ikke lest og studert dette i den grad jeg har gjort. Men om dere hadde lest mer om det osv. så er jeg rimelig siker på at det ikek hadde blitt så "sykt" allikevel. Men at det høre s mer logisk ut enn noe annet.

Men et stort feit halleluja og amen til de av dere som fortsatt ser på meg som en sekt tulling som farer med fantasi løgner. Smiley 

Hilsen ateist.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #214 : 14. juni 2009, 17:05 »
Dette er faktisk verre enn "Allmektig Gud" tråden, og det sier sitt... Tipper OP stemmer SV.

Utlogget AjaxX

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 676
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 676

Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #215 : 14. juni 2009, 17:08 »

ok, la meg prøve for 4(?) gang å forklare, denne gangen skal jeg ta det punktvis slik at det blir enklere for deg/dere å følge med Smiley :

1) Jeg er født og oppvokst i Norge.

2) I Norge er det ikke vanlig å spise insekter.

3) Jeg har blitt vant til å tenke på insekter som ekle. Jeg jobber med å fjerne den forommen mot insekter og heller begynne å se på dem som noe jeg kan spise, akkurat som alle andre dyr her i verden gjør. Pluss MANGE andre mennesker.

4) I mellomtiden velger jeg å ta B12 som tilskudd. Jeg er født inn i en industriell verden, det tar tid å fjerne seg fra den.


Om du nå sier at denne kosten er mangefull, jada har jeg ingen sjans til å forklare det bedre. Mere logisk enn dette kan jeg ikke bli. Smiley

For 3(?) gang. Skriv opp hva du spiser da!
Trenigs/bilde logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58975.0

Løft:
ML 1x180kg RAW
BP 3x130kg
KB 1x182,5kg Belte

It burns it rips it hurts, they make you bleed your turn
The chance of a lifetime, how does it feel to be alive?

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #216 : 14. juni 2009, 17:13 »
Dette er faktisk verre enn "Allmektig Gud" tråden, og det sier sitt... Tipper OP stemmer SV.

Du tipper feil.  FRP er mer min kopp te.  Dvs. min kopp sol-brygget organisk hvit te fra kina Wink


Noen ganger synes jeg det er greit å være slem mot dyr forresten. Wink

http://www.youtube.com/watch?v=A4W4KrTggWo

"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #217 : 14. juni 2009, 17:27 »
Har du noen navn på noen smør?
Tine Smør, Tine Setersmør, Kviteseidsmør, Brimi Smør, Økologisk Røros Smør m.m.

Produkter som derimot IKKE er smør: Melange, Soft, Brelett, Vita, Bremykt  (70% smør, 30% soyaolje) osv.

Leser du bakpå så vil ekte smør bestå utelukkende av fløte og salt.

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #218 : 14. juni 2009, 18:10 »
Frokost: Grønn smoothie

-6 gram spirulina ca. (superfood)
-4 dl vann
-1-2 bananer
-1/2 ts Cayennepepper (et meget medisinsk krydder med utrolige krefter)
- 1 stor neve spinat
- 1 stor neve salat av tilfeldig valg.
- 1/2 eple og/eller en neve bær.
- 1/2 kopp frøblanding (linfrø, quinoa, chia, sesam osv)
- en dryss med Himalaya salt
- 1 ss rått kakaopulver
- en neve rosiner og eller gojibær
- litt kanel/kanelbark
- linfrøolje

Jeg "tygger" min smoothie, slik at munnen produserer mer spyttenzymer for å hjelpe til med fordøyelsen. bare et lite tips for de som pleier å drikke smoothies Smiley


Lunsj: Salat

- ca. 3 tomater
- en dryss med rå cashewnøtter
- en god dryss Hampfrø og eller Biepollen
- en stor neve salat
- en kvart agurk
- klemmer saften ut av en halv sitron oppi
- organisk kaldpresset olivenolje
- en bit rød paparika
- spirer
- en halv avokado
- en dryss cayenne
- friske urter
- litt rå Nama shoyu soyasaus

Middag:  Sushi

- 2 rå sjøtang-blader (Nori sushi blad)
- 1 gulrot
- 1 halv rå rødbet
- et par store kålblader
- en neve spinat
- litt selleri
- en nevespinat
- en halv løk

Dipsaus:

1/4 kopp kaldpresse extra virgin olive oil
½ appelsin
1 ss Nama Shoyu (rå soyasaus)
1 ss fersk ingefær
litt friske urter
1 hvitløksbåt
Nykvernet organisk pepper

-----------------------------------------------------------------------------

Grønn Juice: Innen 30 minutter etter trening (helst så fort som mulig for optimal effekt)

Da kjører det jeg har av grønt og frukt inn i juicemaskinen. Eple, gulrøtter, sitron, kål, grønn salat, persille.. For ved å juice det så fjerner man fruktkjøttet. Da får jeg aminosyrer i ganske enkel form inn i kroppen og det finner sin plass i muskler og celler ganske raskt. Alt grønt har et høyt innhold av aminosyrer.


om jeg er sulten og om det er en stund til jeg skal legge meg, så kan jeg spise en salat, eller ta meg en fruktsmoothie med bananer og bær f.eks.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #219 : 14. juni 2009, 18:14 »
1) Altså, naturen inkludert dyrelivet i seg selv er akkurat slik den skal være, når mennesket ikke kommer inn og forstyrrer. Enig?
Dette er jeg enig i. Men mennesket er en del av naturen, og sålenge vi forvalter den rett trenger vi ikke være noe forstyrrende element. Vi forvaltet den rett for inntil ca. 200 år siden vil jeg si, da den industrielle revoulusjon oppstod.
Sitat
2) Vi er aper. Enig?
Vi er overhodet ikke aper. Aper er bare den dyrearten vi likner mest på rent anatomisk. Vi har noe til felles med alle dyr, men det er og blir en enorm forskjell på dyr og mennesker. Rent fysisk er vi ikke overlegne dyr, men mentalt. De er ikke i nærheten av å inneha den hjernekapasiteten vi har. Vi er satt til å råde over dem. På en skikkelig måte.
Sitat
3) Det finnes ikke noen mangler i raw food. Enig?
Hvis man lever i jungelen og nærer seg på en del insekter (dvs. animalsk mat?), så er sikkert dette et fullgodt kosthold. Men så fort man reiser vekk fra ekvator og ut av tropiske strøk så begynner utfordringene.
Rawveganer-kostholdet er ikke nødvendigvis mangelfullt under de rette omstendighetene, men det betyr ikke dermed at det er det ultimate heller. Ikke for alle. For oss nordboere er kostholdet du forfekter vanskelig gjennomførbart med mindre man baserer seg på importerte matvarer. Noe som i stor grad bryter med tankemønsteret.
Sitat
4) Ingen andre dyr på denne planeten varmebehandler maten sin, vi og kjærledyrene våres er de eneste dyra som i hovedsak dør av måten vi spiser på. Enig?
Dette er jeg enig i. Men igjen mener jeg det er feil at vi skal gå til dyrene for å finne svar på hvordan vi bør leve. Dyr spiser etter instinkter, vi kan velge. Ut fra erfaringer med mat kan vi finne ut hva som fungerer best for vår kropp. Dette har våre forfedre i stor grad gjort ferdig for oss. Å følge tradisjonell matkultur er svaret.
Hvis vi er å likestille med dyrene, hva gjør da mennesket mer verdifullt enn dyrene? For jeg regner med at du ikke likestiller slakt av ei melkeku og slakt av svigermor?
Sitat
5) Raw food har ingenting med religion å gjøre. Enig?
Helt korrekt! Mat og tro er to forskjellige ting.
Sitat
6) Dyr og slakt iverden forekommer under svært unaturlige mpter, da vi dretter opp dyr, holder dem i fangenskap, forer dem med sprøytede midler, feter dem opp, tvinger dem til å leve for å dekke våres behov. De lever fordi vi vi har fremtvunget det. Enig?
Jeg er helt enig i at dyreholdet er groteskt mange steder. Det er ikke akseptabelt. Men å holde enkelte dyr i seg selv er det ikke noe galt med sålenge man tar hensyn til dyras behov og behandler dem godt. Mange husdyr og kjæledyr har det virkelig godt der de går ute og gresser uten en minste bekymring. Tilbake til husfar får de i tillegg kos og stell. Ordentlig husdyrhold er en vinn-vinn situasjon. Vi gir dyra fôr og gode levevilkår, mens de gir oss kjøtt når tiden er inne. Naturens gang. Den enes død er den andres brød. Her trenger det ikke være snakk om mishandling dersom man i tillegg utøver avlivingen humant.
Sitat
7) Emballasje, frakt, produsering av non-raw food forurenser miljøet. Enig? (ja, frakt måtte ha forekommet innenfor en verden med raw food, men forurensingen alt i alt hadde vært langt mindre)
Jeg er enig. Men hvis vi kan enes om at eksport av mat over halve kloden ikke er miljømessig forsvalig, så kan det se ut til at råveganere bør flytte til tropiske strøk og leve der - i hvert fall hvis de ønsker å leve godt med god tilgang på insekter og vitamin B12.
Du skulle bodd i jungelen, Eneres, jeg derimot vil heller leve på vidda! Smiley

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #220 : 14. juni 2009, 19:34 »
Vi er overhodet ikke aper. Aper er bare den dyrearten vi likner mest på rent anatomisk. Vi har noe til felles med alle dyr, men det er og blir en enorm forskjell på dyr og mennesker. Rent fysisk er vi ikke overlegne dyr, men mentalt. De er ikke i nærheten av å inneha den hjernekapasiteten vi har. Vi er satt til å råde over dem.

Vi er satt her av hvem? Og jeg regner med at du nå erklærer din uenighet med Darwin?

På en skikkelig måte.Hvis man lever i jungelen og nærer seg på en del insekter (dvs. animalsk mat?), så er sikkert dette et fullgodt kosthold. Men så fort man reiser vekk fra ekvator og ut av tropiske strøk så begynner utfordringene.

Det er slettes ikke vanskelig i det hele tatt Smiley Insekter finnes overalt her på denne jord, og tørkede insekter er kjempesunt! Cheesy

Rawveganer-kostholdet er ikke nødvendigvis mangelfullt under de rette omstendighetene, men det betyr ikke dermed at det er det ultimate heller. Ikke for alle. For oss nordboere er kostholdet du forfekter vanskelig gjennomførbart med mindre man baserer seg på importerte matvarer.

ja, man er jo avhengig av importerte varer! Det er vi vel alle, råveganer eller ei..? Eller misforsto jeg deg nå..

Noe som i stor grad bryter med tankemønsteret.Dette er jeg enig i. Men igjen mener jeg det er feil at vi skal gå til dyrene for å finne svar på hvordan vi bør leve. Dyr spiser etter instinkter, vi kan velge.

Dyr spiser det e får tak i av mat. Legger vi ut varmebehandlet kjøtt til f.eks apedyr, så spiser de det. De foretrakk det til og med.  Men det er ikke dermed sagt at det er slik mat de skal ha selvom de foretrekker det. Mange mennesker foretrekker Big Mac'en enn guleroten liksom. De har ikke annet å velge mellom enn det som finnes i naturen i sin rå tilstand.

Hvis vi er å likestille med dyrene, hva gjør da mennesket mer verdifullt enn dyrene?
For jeg regner med at du ikke likestiller slakt av ei melkeku og slakt av svigermor?

Vel, teoretisk sett så.... bye bye granny, hello Holy cow. Dyr er dyr. Ingen dyr er mer verdt enn andre. Det er bare vi mennesker som er mer knyttet til vår egen rase, men også kjæledyr frdi de er en del av hvår hverdag. Man ser også ute i naturen at dyrene blir lei seg når de mister barna sine eller når maken dør f.eks.  Vi er da slettes ikke mer verdt enn andre dyr, vi er bare mer knyttet til hverandre. Akkurat som en løvinne er mer knyttet til sitt barn, mens hun godt kan drepe og spise et antilopebarn. Forskjellen er at vi har mer makt, og med makt kommer ansvar,  og jeg kan ikke si at mennesket imponerer akkurat der.

Mat og tro er to forskjellige ting.Jeg er helt enig i at dyreholdet er groteskt mange steder. Det er ikke akseptabelt. Men å holde enkelte dyr i seg selv er det ikke noe galt med sålenge man tar hensyn til dyras behov og behandler dem godt. Mange husdyr og kjæledyr har det virkelig godt der de går ute og gresser uten en minste bekymring. Tilbake til husfar får de i tillegg kos og stell. Ordentlig husdyrhold er en vinn-vinn situasjon. Vi gir dyra fôr og gode levevilkår, mens de gir oss kjøtt når tiden er inne. Naturens gang. Den enes død er den andres brød.

Ja, vi kan male fangenskap så rosa vi bare vil, men det finnes ikke et gjerde her i verden som er stort nok for å gi et bondedyr den friheten den var ment til å ha. At dyra har det tilsynelatende godt kan så være, men når de blir foret opp på det ene og det andre med sprøytemidler osv, ja da begår vi en stor feil mot det dyret. Vi manipulerer andre dyr til å fungere og leve for vår henskikt. Vi er tross alt bare dyr som holder andre dyr i fangeskap. Et hakk bedre er selvsagt organsisk dyreoppdrett og dyrehold. Men allikevel..

Kjæledyr får behandlet mat, de dør av samme årsaker som mennesker. Råveganere gir kjærledyrene sine raw food. Den maten de skal ha fra naturen side.


Her trenger det ikke være snakk om mishandling dersom man i tillegg utøver avlivingen humant.

Human avliving.. Verden mest motsigende 2 ords-setning. "Jeg drepte på en forsiktig og respektfull måte"  Noe som skurrer ved den setningen..

Men hvis vi kan enes om at eksport av mat over halve kloden ikke er miljømessig forsvalig, så kan det se ut til at råveganere bør flytte til tropiske strøk og leve der - i hvert fall hvis de ønsker å leve godt med god tilgang på insekter og vitamin B12.
Du skulle bodd i jungelen, Eneres, jeg derimot vil heller leve på vidda! Smiley

Eksport/import av varer er noe vi er avhengig av for å leve. Råveganer eller ikke. Hvordan dette skulle foregått på en naturlig måte har jeg ikke tatt stilling til enda. Hvordan det hadde gått med fraktdyr osv.

ja, jungle fever.. Smiley
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #221 : 14. juni 2009, 20:01 »
Ja, det er faktisk det fordi det er hit evulosjonen har brakt oss. Alt du gjør hver eneste dag er faktisk helt naturlig fordi du er en del av naturen, og har vært det siden tidenes morgen.

Ja, jeg ser at det kan være lett å tro at mennesket er slik det skal være og vi er der vi er osv..

Men blant absolutt alt liv her på jorden, så er vi de som lever så skadelig som vi gjør, det er kun vi som ødelegger verden og klima og miljø. Det er kun vi som kan sprenge denne jorda i fillebiter. At vi lever så skadelig som vi gjør er et tydelig og klart tegn for meg at vi må snu og gå tilbake igjen før det blir for sent. Vi må vende blikket inn i naturen igjen, istedet for å stadig kjempe ut måter vi kan rømme fra den. Det vil bli vår undergang, og etter vi er borte, da vil endelig evolusjonen sørge for at det vi mennesker har ødelagt, blir reparert igjen og havner i harmoni med naturen igjen.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Tonks

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 265
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 265

  • Bodø SK
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #222 : 14. juni 2009, 20:04 »
Vi er satt her av hvem? Og jeg regner med at du nå erklærer din uenighet med Darwin?

Vi er jo ikke aper. I alle fall ikke i den forstanden folk tenker på aper.
Det er ingen av de nålevende artene som er våre forfedre.
Og selv om man skulle stamme fra dem, så er det jo naturlig at man utvikler seg over tid til å tåle noe som en ikke tålte før.

Utlogget peenut

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #223 : 14. juni 2009, 20:07 »
Eksport/import av varer er noe vi er avhengig av for å leve. Råveganer eller ikke. Hvordan dette skulle foregått på en naturlig måte har jeg ikke tatt stilling til enda. Hvordan det hadde gått med fraktdyr osv.

Du sklir vel åleglatt igjennom dette innspillet, men likevel...
Den måten jeg tolker din logikk på, så er mat på vandring IKKE naturlig. Mat som reiser over så store avstander må jo være en del av "utviklingen som har fjernet oss fra naturen." Når var det forresten dyrene begynte å importere himalayasalt for å kunne føre arten videre??

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #224 : 14. juni 2009, 20:15 »
Når var det forresten dyrene begynte å importere himalayasalt for å kunne føre arten videre??

Det har de drevet med i snart 1000 år.....følg med i timen'a;-)
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!