Skrevet av Emne: JanS trener litt igjen :)  (Lest 324575 ganger)

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: JSJ`s vei mot AF
« #375 : 11. september 2009, 10:36 »
Eller jeg sovner greit men vokner etter to timer og føler meg helt våken.

Ok.. Har bare erfart selv å ha problemer å sovne, og vet at flere også har hatt liknende problemer på slutten av dietten. Da har det hjulpet litt å spare litt karb til kvelden. Føles ut som at kroppen er for urolig til å sovne uten, kan det virke som.

Men hva som feiler deg det er sikkert noe helt annet da Grin

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: JSJ`s vei mot AF
« #376 : 11. september 2009, 10:36 »
Har du prøvd melatonin på kvelden? Ca en time før leggetid?

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Jan S

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 247
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 247

Sv: JSJ`s vei mot AF
« #377 : 11. september 2009, 10:52 »
Ok.. Har bare erfart selv å ha problemer å sovne, og vet at flere også har hatt liknende problemer på slutten av dietten. Da har det hjulpet litt å spare litt karb til kvelden. Føles ut som at kroppen er for urolig til å sovne uten, kan det virke som.

Men hva som feiler deg det er sikkert noe helt annet da Grin

Sikkert bare skada i hode!!
hehe
Har du prøvd melatonin på kvelden? Ca en time før leggetid?



nei , men vurderer det nå ja...
Meritter i AF
Stavanger open  2pl ( debutant ) 2009
Trondheim open 1pl 2009
Nm 2011 2 pl

Sponsorer:  www.mhkosthold.no
                 www.shadowtans.no

Profil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87272.msg1267675;topicseen#new

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: JSJ`s vei mot AF
« #378 : 11. september 2009, 23:18 »
Eller jeg sovner greit men vokner etter to timer og føler meg helt våken.
litt rart dette her med karbs og nattesøvn
du får ikke sove pga mangel på karb,mens jeg sliter med å bli trøtt  pga alt for mye karbs i kroppen ved leggetid Wink
1,5 liter cola 200gram melkesjokolade,og ei spaghettigryte på minst 1kg sørger sikkert for at det blir en sen kveld(natt på meg i "kveld " Grin
angående toppformfyren så skrev jeg ingen plass at mannen var liten,men du er tilgitt pga dietten Grin
gymet jeg mener ligger rett ved helsfyr på andre siden av e6,på vei mot tveita
kanskje vi ikke snakker om samme gym?
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Utlogget Jan S

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 247
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 247

Sv: JSJ`s vei mot AF
« #379 : 12. september 2009, 09:23 »
litt rart dette her med karbs og nattesøvn
du får ikke sove pga mangel på karb,mens jeg sliter med å bli trøtt  pga alt for mye karbs i kroppen ved leggetid Wink
1,5 liter cola 200gram melkesjokolade,og ei spaghettigryte på minst 1kg sørger sikkert for at det blir en sen kveld(natt på meg i "kveld " Grin
angående toppformfyren så skrev jeg ingen plass at mannen var liten,men du er tilgitt pga dietten Grin
gymet jeg mener ligger rett ved helsfyr på andre siden av e6,på vei mot tveita
kanskje vi ikke snakker om samme gym?

Jeg blir ofte trøtt av mye carb, mye fett derimot da får jeg ikke sove. Og det virker jo som du har fått i deg litt sjokkolade som er fett og kakao som holder deg våken.

Ja ser jo det at du ikke har skrevet liten.... litt tåkete ja.
Jo da det er no
k samme gym vi snakker om.
Meritter i AF
Stavanger open  2pl ( debutant ) 2009
Trondheim open 1pl 2009
Nm 2011 2 pl

Sponsorer:  www.mhkosthold.no
                 www.shadowtans.no

Profil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87272.msg1267675;topicseen#new

Utlogget gunnarbrathen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 236
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 236

  • IBFA Nordic Champion 2008. Wannabe World Champion
Sv: JSJ`s vei mot AF
« #380 : 13. september 2009, 02:30 »
Ser det er mye prat om mangel på søvn her.
Jeg går på ca 50gr karb fra søndag til fredag og er våken hver halvannen time for å pisse. Det er ikke på grunn av for mye karb men for lite. Det er ingenting som binder væske og jeg drikker mere vann i tillegg. Altså mye drenering og lite søvn. Kunne nok justert dette noe ved å bruke mere salt i maten. Salt binder jo væske.

For mye karb gir mere sultfølelse og det er mulig at det sammen med fett gir samme effekt som koffein. Lys våken etter en stund. Har aldri opplevde det egentlig.

Men jeg opplever ofte at jeg våkner fordi musklaturen "vibrerer". Bruker B-Stress tilskudd for å dempe denne effekten.
Det er aldri for sent - det er bare hodet som står iveien.

Treningsveileder NIH 2008

Treningsdagbok: http://kroppsbygging.wordpress.com


Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: JSJ`s vei mot AF
« #381 : 13. september 2009, 10:12 »
ikke lenge igjen nå jsj ; ) går du for gull ??

Utlogget kingzulu

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

Sv: JSJ`s vei mot AF
« #382 : 13. september 2009, 14:41 »
Ser det er mye prat om mangel på søvn her.
Jeg går på ca 50gr karb fra søndag til fredag og er våken hver halvannen time for å pisse. Det er ikke på grunn av for mye karb men for lite. Det er ingenting som binder væske og jeg drikker mere vann i tillegg. Altså mye drenering og lite søvn. Kunne nok justert dette noe ved å bruke mere salt i maten. Salt binder jo væske.

For mye karb gir mere sultfølelse og det er mulig at det sammen med fett gir samme effekt som koffein. Lys våken etter en stund. Har aldri opplevde det egentlig.

Men jeg opplever ofte at jeg våkner fordi musklaturen "vibrerer". Bruker B-Stress tilskudd for å dempe denne effekten.


holde igjen på saltet nå hørtes jo ikke særlig lurt ut  Huh

Utlogget Daniel Myrvold

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 914
  • Honnør: 141
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 914

  • Fat and Happy
Sv: JSJ`s vei mot AF
« #383 : 13. september 2009, 19:10 »
holde igjen på saltet nå hørtes jo ikke særlig lurt ut  Huh
Jeg salter som aldri før iverfall !

Utlogget Jan S

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 247
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 247

Sv: JSJ`s vei mot AF
« #384 : 13. september 2009, 19:17 »
Ser det er mye prat om mangel på søvn her.
Jeg går på ca 50gr karb fra søndag til fredag og er våken hver halvannen time for å pisse. Det er ikke på grunn av for mye karb men for lite. Det er ingenting som binder væske og jeg drikker mere vann i tillegg. Altså mye drenering og lite søvn. Kunne nok justert dette noe ved å bruke mere salt i maten. Salt binder jo væske.

For mye karb gir mere sultfølelse og det er mulig at det sammen med fett gir samme effekt som koffein. Lys våken etter en stund. Har aldri opplevde det egentlig.

Men jeg opplever ofte at jeg våkner fordi musklaturen "vibrerer". Bruker B-Stress tilskudd for å dempe denne effekten.


Ja sliter med det men nå har jeg sovet litt bedre noen dager.
holde igjen på saltet nå hørtes jo ikke særlig lurt ut  Huh
Jeg salter som aldri før iverfall !

Jeg kjører også på med masse salt om dagen. Har egentlig gjort det hele dietten.

Men har nå piffen gått helt ut av meg ...har høy dag i dag og har måttet spise 80 g rikaker og 100 g ekstra prottispulver fordi jeg var drit dårlig etter trening. Føltes som jeg fikk føling eller noe. Litt bedre nå men skjelver fortsatt noe sinnsykt. Var ikke store økta heller, men da under super sett i skulderpress smalt det til i hode og jeg fikk sinnyk hode pine. Er faen meg bare syting, klaging og dritt om dagen så nå gleder jeg meg til i morgen for jeg har hørt rykter om at det skal blir en knall dag!!!!!
Meritter i AF
Stavanger open  2pl ( debutant ) 2009
Trondheim open 1pl 2009
Nm 2011 2 pl

Sponsorer:  www.mhkosthold.no
                 www.shadowtans.no

Profil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87272.msg1267675;topicseen#new

Utlogget KennethF

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 213
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 213

  • No Pain No Gain
Sv: JSJ`s vei mot AF
« #385 : 13. september 2009, 19:31 »
Jeg og hadde noe som kunne sammenlignes med føling, sånn på slutten av dietten. flere ganger, drit slitsomt. Kommer rett å slett av at man ligger så lavt på alt.

Jeg møtte samboeren min Monica sist jeg var på diett, sånn ca 1 mnd før, hehe ja tro det eller ei. Nok om det:-)

Vi var ute å gikk en kveldstur på gryneløkka, en halvtimes tur. Og når jeg kom tilbake til bilen for å kjøre hjem gikk jeg rett i kjellern, fikk jo ikke kjørt hjem. fikk skikkelig føling ( i mangel av bedre navn) Så satt jeg der da svimel, fjern og skjelven...Det var den eneste gangen jeg hadde en sprekk på dietten min, måtte bort på seven eleven og kjøpte 2 boller. det funka hehe. og jeg kom meg hjem.....Alt bare for en gåtur hehe.....Så Jan alt er helt normalt i diett verden Grin

Kjør på Jan, Daniel og Frank...snart konkuranse tid, og ingen kommer til å slå dere Grin



Styremedlem i NKF (Norges Kroppsbygger Forbund)

3 pl CB +180cm Oslo Grand Prix 2010
7 pl CB +180cm NORDISK 2008
1 pl CB +180cm NM2008
2 pl CB +180cm SM 2008
6 pl AF +180 Oslo Grand Prix 2006
3 pl AF +180 Sandefjord 2006

www.kennethfoss.com

Utlogget F..Frank

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 416
  • Honnør: 263
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 416

  • Back on track...
Sv: JSJ`s vei mot AF
« #386 : 13. september 2009, 19:33 »
Men har nå piffen gått helt ut av meg ...har høy dag i dag og har måttet spise 80 g rikaker og 100 g ekstra prottispulver fordi jeg var drit dårlig etter trening. Føltes som jeg fikk føling eller noe. Litt bedre nå men skjelver fortsatt noe sinnsykt. Var ikke store økta heller, men da under super sett i skulderpress smalt det til i hode og jeg fikk sinnyk hode pine. Er faen meg bare syting, klaging og dritt om dagen så nå gleder jeg meg til i morgen for jeg har hørt rykter om at det skal blir en knall dag!!!!!

Piffen går vel ut av de fleste når man kjører hardt på diett, fettreservene blir små og det bare er ett par uker igjen til scenen Wink

Da er det bare å gripe tak i fellesbudskapet til samtlige foredragsholdere innen motivasjon osv:

Si stopp til negative tanker, og grip dagen Grin

Du bestemmer selv!
" I firmly believe that any man`s finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious"  Vince Lombardi

 2009 Year of the FAT

1. Plass Oslo Grand Prix Overall
1. Plass NM Overall
1. Plass NM Bodybuilding Veteran åpen klasse
1. Plass Nordisk Overall

1. Plass VM Masters Classic bodybuilding
WORLD CHAMPION BABY!

You can`t Flex FAT......



Play with nature..... www.proteinfabrikken.no  Team Ironcore

Utlogget gunnarbrathen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 236
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 236

  • IBFA Nordic Champion 2008. Wannabe World Champion
Sv: JSJ`s vei mot AF
« #387 : 13. september 2009, 21:57 »
Apropos salt. Salter nok normalt men ser at jeg nok burde tatt i litt mere. Skal prøve på det fremover.
Apropos føling. Husker fredag for litt over en uke siden. Tidlig på ettermiddagen og før oppkarbing. Sto og svaia og fruen spurte om jeg hadde føling. Alt ble bedre etter en pose Mashmellows som jeg fyrer av oppkarbingen med. Deretter en pose til og deretter tygger jeg meg gjennom en svær pose vingummi. Da er følingen over og Gunnar er happy igjen. Helt til neste uke.
Det er aldri for sent - det er bare hodet som står iveien.

Treningsveileder NIH 2008

Treningsdagbok: http://kroppsbygging.wordpress.com


Utlogget Jan S

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 247
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 247

Sv: JSJ`s vei mot AF
« #388 : 14. september 2009, 07:21 »
Yes da ny dag nye muligheter.... sovet som en steinn og kunne lett ha ligget noen timer til. Så det er noe nytt fra de siste ukene.

Laget meg en trippel espresson nå så regner med at den gjør susen før det blir morgen tur.

Fotsatt usikkert om det blir CBB eller AF på meg men skal kjøre med Cb posering i dag sånn at jeg er på den sikre siden. Litt kjedelig om jeg ikke får kjørt AF for har lagt endel jobb i det. Ble ny rekk på roing på lørdag så nå har jeg forbedret meg ganske bra der.

Tiden får bare vise om jeg plutselig blir bygger... ;)Har hørt at sånt er jo gjort over natta!
Meritter i AF
Stavanger open  2pl ( debutant ) 2009
Trondheim open 1pl 2009
Nm 2011 2 pl

Sponsorer:  www.mhkosthold.no
                 www.shadowtans.no

Profil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87272.msg1267675;topicseen#new

Utlogget Jan S

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 247
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 247

Sv: JSJ`s vei mot AF
« #389 : 14. september 2009, 13:36 »
Ja da er det meldet på to til i AF i Stavanger så jeg behøver ikke tenke mer på CBB i denne runden. Da er det bare for dere i +180 klassen å puste lettet ut...... :Smiley

De to andre som har meldt seg på i Stavanger har jo stilt flere ganger før så nå får jeg virkelig noe å bryne meg på siden jeg er debutant. Men dette blir moro!
Meritter i AF
Stavanger open  2pl ( debutant ) 2009
Trondheim open 1pl 2009
Nm 2011 2 pl

Sponsorer:  www.mhkosthold.no
                 www.shadowtans.no

Profil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87272.msg1267675;topicseen#new

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!