Skrevet av Emne: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter  (Lest 20039 ganger)

Utlogget Stoneheart

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 117
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #45 : 02. februar 2011, 14:17 »
Jeg er venstreorientert, men kjøper ikke klimapanelets konklusjon med hud og hår. Klima har i høyeste grad blitt et politisk spørsmål, og det er dessverre slik at når man blander vitenskap og politikk, så blir det ikke alltid helt riktig.

Dog er jeg veldig for et "føre-var-prinsipp", slik at jeg mener det er riktig å innføre bærekraftige klimasanksjoner allerede idag. Personlig tror jeg at en økt bevissthet blant den generelle befolkningen kan gjøre en forskjell. Ta noen enkle grep for å bruke litt mindre energi, samt forsøple/forurense litt mindre. Det skader uansett ikke, for selv om klimaforandringene skjer uten menneskelig påvirkning, så vil man ved å forurense mindre kunne gi både mennesker, dyr og skog et lite helseløft Smiley

Det er uansett ikke klimaforandringene som bekymrer meg mest, men befolkningsveksten. Hvordan vil kloden klare å fø befolkningen om 50, 100 eller 200 år? Økt befolkning gir også følgelig økt forurensning, men dette ser ut til å være et lite interessant aspekt i den pågående og ensporede klimadebatten.


Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #46 : 02. februar 2011, 14:19 »
Visste du at kroppens fettlager endrer seg i forhold til aktivitetsnivået? Dette må nødvendigvis bety at man ikke blir tykk av økt kaloriinntak.

http://scienceandpublicpolicy.org/
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #47 : 02. februar 2011, 14:25 »
Det er uansett ikke klimaforandringene som bekymrer meg mest, men befolkningsveksten. Hvordan vil kloden klare å fø befolkningen om 50, 100 eller 200 år? Økt befolkning gir også følgelig økt forurensning, men dette ser ut til å være et lite interessant aspekt i den pågående og ensporede klimadebatten.

Det er enorme mengder landarealer som står ubrukt.

Angående befolkningsvekst, se mitt forrige-forrige innlegg.

CO2-hysteriet har allerede begynt å kontrollere befolkningsveksten(både opp og ned) ved å holde tilbake U-land fra å bli I-land, og å bruke landarealer til å lage biodrivstoff.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #48 : 02. februar 2011, 14:25 »
Jeg poengterte et feilaktig resonnementet. Hvordan er linken din relevant? Mener du at et åpent system må være påvirket av kun en variabel?
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #49 : 02. februar 2011, 14:26 »
Jeg poengterte et feilaktig resonnementet. Hvordan er linken din relevant? Mener du at et åpent system må være påvirket av kun en variabel?


Nei, tolket det som at du tror klimaforandringene er menneskeskapt, og at det er kjempefarlig.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Stoneheart

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 117
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #50 : 02. februar 2011, 14:32 »
Det er enorme mengder landarealer som står ubrukt.

Angående befolkningsvekst, se mitt forrige-forrige innlegg.

CO2-hysteriet har allerede begynt å kontrollere befolkningsveksten(både opp og ned) ved å holde tilbake U-land fra å bli I-land, og å bruke landarealer til å lage biodrivstoff.

Joda, men det er nok ikke så enkelt at man kan forflytte mennesker som om man skulle fordele brikker på et risk-brett. Befolkningsveksten er først og fremst størst i byer - og allerede har vi et proteinmangelproblem i forhold til å kunne fø en hel befolkning.

Skal lese artikkelen din senere, men nå er det skoletid. takk for link!

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #51 : 02. februar 2011, 14:37 »
De klager jo hver vinter om at vannmagasinene er så fryktelig lav, derfor må strømprisene opp.. Men gjør de noe for å motvirke det, ja de sier til Ola Normann: isoler huset ditt bedre, bruk midre strøm. Ja det vil hjelpe mye, men selger de da og mindre til utlandet? Hvis da norge bruker mye mindre strøm, kommer det forbrukeren til gode? Eller gir det da kraftselskapene en mulighet til å selge ENDA mer strøm på tvers av landegrensene? Jeg bare spør, for jeg tror det ikke før jeg ser det!
Greit at strøm er dyrere om vinteren, men det må da være grenser!

http://www.nordpoolspot.com/

Her kjøper kraftselskapene strømmen sin. De har ikke så mye de skulle sagt.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #52 : 02. februar 2011, 14:39 »
Jeg er venstreorientert, men kjøper ikke klimapanelets konklusjon med hud og hår. Klima har i høyeste grad blitt et politisk spørsmål, og det er dessverre slik at når man blander vitenskap og politikk, så blir det ikke alltid helt riktig.

Dog er jeg veldig for et "føre-var-prinsipp", slik at jeg mener det er riktig å innføre bærekraftige klimasanksjoner allerede idag. Personlig tror jeg at en økt bevissthet blant den generelle befolkningen kan gjøre en forskjell. Ta noen enkle grep for å bruke litt mindre energi, samt forsøple/forurense litt mindre. Det skader uansett ikke, for selv om klimaforandringene skjer uten menneskelig påvirkning, så vil man ved å forurense mindre kunne gi både mennesker, dyr og skog et lite helseløft Smiley

Det er uansett ikke klimaforandringene som bekymrer meg mest, men befolkningsveksten. Hvordan vil kloden klare å fø befolkningen om 50, 100 eller 200 år? Økt befolkning gir også følgelig økt forurensning, men dette ser ut til å være et lite interessant aspekt i den pågående og ensporede klimadebatten.



Bærekraftig utvikling og klimaproblematikk er da to temaer som gjerne knyttes sammen,  begge deler burde i hvert fall bekymre alle og en hver.

Morsomt å lese politisk betente emner på tf, er nesten så man skammer seg over å sympatisere med høyresiden når en ser hvilke "argumenter" som kommer fra den siden her:p




Det er enorme mengder landarealer som står ubrukt.

Angående befolkningsvekst, se mitt forrige-forrige innlegg.

CO2-hysteriet har allerede begynt å kontrollere befolkningsveksten(både opp og ned) ved å holde tilbake U-land fra å bli I-land, og å bruke landarealer til å lage biodrivstoff.
Du er temmelig far off hvis du tror det er ressurser på jorden til at dagens u-land skal kunne leve på i-land standard. Ikke for å være frekk, men synes du har en tendens til å uttrykke deg litt for bombastisk om temaer som i beste fall er meget omdiskuterte, og som du åpenbart ikke har dybdekunnskap om.

Prøv å formuler deg litt mer diplomatisk, så vil du også fremstå mer seriøst:)

Utlogget vitobito

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 650
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 650

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #53 : 02. februar 2011, 14:41 »
Joda, Kristoffer. Frihandel er en av grunnpilarene for et bærekraftig samfunn. Og som sagt tidligere, bruk opp kullet, bruk den økonomiske veksten til nyskapende energiteknologi, så er vi kvitt problemet med miljøskadelige energisubstanser.

Folk snakker om at Kina burde begrense sitt bruk av kull. Men hva er et av de store problemene i Kina? De er jævli mange.

Poenget mitt er at vi burde bruke mer av vår gass, det er en veldig ren energiform. Det ville også gi positive utslag på strømprisen. Bygg flere gasskraftverk lokalt, så slipper vi latterlige diskusjoner omkring sjøkabler/monstermaster. Jeg er absolutt for et fritt marked, men blir kvalm når Jens pøser på med miljøavgifter fordi det liksom skal føre til mindre forurensing/redde verden. Vi er 5 mill innbyggere! Det har ingenting å si i et globalt perspektiv hva vi gjør. Jeg savner en politikk som prioriterer NORDMENN og våre behov. Sant å si har godhetsindustrien\verdensfrelse tankegangen fått meg til å gi fullstendig faen i hvordan man har det i andre land..

Kristoffer


Vitobito's Treningslogg!

OHP: 1x95 kg,4x80 kg
Bøy: 3x155 kg 1x160 kg
Benk m/stopp : 1x127,5 kg, 3x115 kg
Mark: 1x190 kg,1x3180 kg, 10x140 kg
Box bøy : 1x5 150 kg

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #54 : 02. februar 2011, 14:44 »
Joda, men det er nok ikke så enkelt at man kan forflytte mennesker som om man skulle fordele brikker på et risk-brett. Befolkningsveksten er først og fremst størst i byer - og allerede har vi et proteinmangelproblem i forhold til å kunne fø en hel befolkning.

Skal lese artikkelen din senere, men nå er det skoletid. takk for link!

Linken gjelder klima, jeg mente å referere til det jeg skrev om befolkning på forrige side.

Men hvem snakker om å forflytte folk? Hvis det blir for trangt vil folk etterhvert selv ta initiativ til å flytte. Det er derfor byer vokser i areal. At befolkningsveksten er størst i byer skyldes først og fremst at folk flytter dit fra andre steder.

Hvis hele Afrika, India og Kina hadde blitt industrialisert ville det løst alle verdens matmangelproblemer og stabilisert eller redusert befolkningsveksten.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #55 : 02. februar 2011, 14:46 »
Linken gjelder klima, jeg mente å referere til det jeg skrev om befolkning på forrige side.

Men hvem snakker om å forflytte folk? Hvis det blir for trangt vil folk etterhvert selv ta initiativ til å flytte. Det er derfor byer vokser i areal. At befolkningsveksten er størst i byer skyldes først og fremst at folk flytter dit fra andre steder.

Hvis hele Afrika, India og Kina hadde blitt industrialisert ville det løst alle verdens matmangelproblemer og stabilisert eller redusert befolkningsveksten.
Haha, kan jeg spørre hvor i all verden du har denne teorien fra, eller tenker du å fortsette å ignorere min lille kritikk?
=)

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #56 : 02. februar 2011, 14:47 »
Poenget mitt er at vi burde bruke mer av vår gass, det er en veldig ren energiform. Det ville også gi positive utslag på strømprisen. Bygg flere gasskraftverk lokalt, så slipper vi latterlige diskusjoner omkring sjøkabler/monstermaster. Jeg er absolutt for et fritt marked, men blir kvalm når Jens pøser på med miljøavgifter fordi det liksom skal føre til mindre forurensing/redde verden. Vi er 5 mill innbyggere! Det har ingenting å si i et globalt perspektiv hva vi gjør. Jeg savner en politikk som prioriterer NORDMENN og våre behov. Sant å si har godhetsindustrien\verdensfrelse tankegangen fått meg til å gi fullstendig faen i hvordan man har det i andre land..

Kristoffer

Skjønner hva du mener, og jeg er veldig for å bruke opp gassen, og alt det andre. Men det er ikke sånn man ser det på Løvebakken.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #57 : 02. februar 2011, 14:52 »
Nei, tolket det som at du tror klimaforandringene er menneskeskapt, og at det er kjempefarlig.
Bra at vi fikk det avklart.
Ellers kan du gjerne utdype hvorfor du mener at en gjeng idiotiske lekmenn (meg og deg) bør basere oss på bruddstykker av farget info vi finner på internett, fremfor å høre på den enorme enigheten blant fagfolk?

Klimamodellene er jo kjørt på våre største supercomputere. Hvilken modell legger du til grunne? Og hvor har du prosessert disse dataene dine? Jeg går selvfølgelig ut ifra at du har gjort en slik beregning, siden du med trygghet kan si at klimaendringene er mindre påvirket av CO2-utslipp enn hva forskernes modell forteller.
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget Steven Seagal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 305

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #58 : 02. februar 2011, 15:00 »
Syntes det er så artig at alle vet best.
You know I like your style, I really do.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #59 : 02. februar 2011, 15:09 »
Bra at vi fikk det avklart.
Ellers kan du gjerne utdype hvorfor du mener at en gjeng idiotiske lekmenn (meg og deg) bør basere oss på bruddstykker av farget info vi finner på internett, fremfor å høre på den enorme enigheten blant fagfolk?

Klimamodellene er jo kjørt på våre største supercomputere. Hvilken modell legger du til grunne? Og hvor har du prosessert disse dataene dine? Jeg går selvfølgelig ut ifra at du har gjort en slik beregning, siden du med trygghet kan si at klimaendringene er mindre påvirket av CO2-utslipp enn hva forskernes modell forteller.


Det er faktisk en seriøs nettside i motsetning til de fleste, inkludert IPCC.

Hvis du hadde lest http://scienceandpublicpolicy.org/monckton/consensuswhatconsensusamongclimatescientiststhedebateisnotover.html ville du sett at det ikke er en enorm enighet blant forskerne.

"Forskernes" modeller er fulle av feil, politisk og monetært fargelagt.

Modellen jeg har sett er så vidt jeg vet av typen Ordinary Least Squares. Og nei, jeg jeg er ikke statistiker så det blir litt for komplisert for min del.

http://scienceandpublicpolicy.org/images/stories/papers/scarewatch/really_cooling.pdf
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!