Skrevet av Emne: Idioter på gymmet - del1  (Lest 49434 ganger)

Utlogget Eirik Sandvik

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 700
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 700

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #105 : 03. april 2008, 23:03 »
Husker jeg lærte sittende roing med rullende rygg og rullende rygghev av PTen som jeg hadde da jeg begynte å trene. Utrolig nok var han en av de mest kompetente på senteret og hadde utdanning fra NIH.

Skummelt...

Ja, utdanning fra NiH gjør alle til verdensmestere... Folk tror at de er utlærte med en gang de får en sertifisering - det er rett og slett skremmende! PT yrket er minst like viktig som legeyrket med tanke på at man faktisk veldig enkelt kan påføre folk skader av ulik alvorshetsgrad, så det gjelder å holde seg oppdatert - daglig!

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #106 : 03. april 2008, 23:42 »
Dei aller fleste feite mennesker har ett rippa manneske gjemt under alt fettet, i mange tilfeler ett langt mer muskuløst menneske enn mange av dagen fitnessutøvere (ta Einar Gillberg f.eks. tatt bort alt fettet hans, så kunne han jo fort stillt i -80 klasse i bygging:-))

Fantastisk kommentar! Smiley

Dog, jeg er uenig. En tjukk person har nok ikke mer muskler enn en gjennomsnittlig fitnessutøver. En tjukk person trener nok veldig sjelden, i motsetning til en som vil konkurrere i fitness - som legger ned ganske mye treningstid.

Det med Gilberg er jeg nok mer enig i! Vet ikke hvor høy Einar er, men tror vel han skulle klart å klatret opp på -90? Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Sv: Idioter på gymmet - del1
« #107 : 04. april 2008, 00:03 »
Fantastisk kommentar! Smiley

Dog, jeg er uenig. En tjukk person har nok ikke mer muskler enn en gjennomsnittlig fitnessutøver. En tjukk person trener nok veldig sjelden, i motsetning til en som vil konkurrere i fitness - som legger ned ganske mye treningstid.

Det med Gilberg er jeg nok mer enig i! Vet ikke hvor høy Einar er, men tror vel han skulle klart å klatret opp på -90? Smiley
Alle styrkeløfter er jo tjukke, og dei har også svært ofte meir muskelmasse enn ein liten fitnessutøver..

Mulig eg underdrev litt med tanke på Einar, men det var mest for å plage han. når snat skal sies, så så Einar ganske bra ut når han var 100 kg, han har nok langt meir muskemasse no enn han hadde då, så hadde han kommet seg ned på 90 tallet, trur eg det hadde blitt bra.

"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Idioter på gymmet - del1
« #108 : 04. april 2008, 07:18 »


Edit: Poenget mitt var at utseendet ikke har noe som helst å gjøre med kunnskap om trening eller ei.

Talk the talk, walk the walk!

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #109 : 04. april 2008, 09:12 »
Til tema - et "problem" som forøvrig er noe konstruert i mine øyne.....

Jeg irriterer meg uhyre sjelden uansett hva folk måtte finne på å si eller gjøre på gymmet jeg. Jeg er der i grunn mest for å trene, og kanskje prate litt skit med kjente - og ikke så bekjente. Da får andre gjøre og mene det de måtte ønske å gjøre og mene! Spør noen, om noe treningsrelatert, og det skjer - tro det eller ei - så svarer jeg hyggelig og veloppdragent så godt jeg kan. Det samme gjelder om noen skulle finne på å pirke på den treningen jeg selv bedriver (har selvfølgelig aldri skjedd, så det er selvfølgelig en veldig konstruert situasjon!!! Not!)  Cool

Den eneste tingen jeg til tider kan finne på å gå å skule litt på er flatbenker som av en eller annen grunn blir brukt som garderobeskap - de er lissom smekk fulle av mobiltelefoner, drikkeflasker og svette hettegensere......
Jeg er en sjenert og tilbaketrukken person, så jeg sier seff ikke noe med mindre jeg skulle være i skrikende behov for å benytte en av de benkene. Det trenger jeg heldigvis veldig sjelden - hva pokker trenger en eeeegentlig en flatbenk til lissom??


Edit: Til de som måtte tro jeg har noe i mot flat benkpress - det har jeg ikke! Det var seff selvfølgelig sånne flatbenker til flyes og sånnt dill jeg mente var "overflødige" Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #110 : 04. april 2008, 09:37 »
Har dere lagt merke til at alle som er kroppsbyggere puster og peser etter hvert sett samtidig som de gjerne bøyer seg over preachercurbenken og støtter seg og liksom må kommet til seg selv igjen? Ikke bare ved bøy eller noe tungt meg gjerne sidehev også.  Det er skikkelig irriterende for meg.
Alle som speiler seg og digger seg selv også. Og hvorfor må man gå med armene ut når man er stor? man kan jo ta de litt mer rett ned. Man trenger heller ikke skyte brystkassa frem selv om den er stor. Jeg savner litt mer normal kroppsholding også hos folk med mye muskler.

! PT yrket er minst like viktig som legeyrket med tanke på at man faktisk veldig enkelt kan påføre folk skader av ulik alvorshetsgrad, så det gjelder å holde seg oppdatert - daglig!

Er det virkelig nødvendig med daglig oppdatering for å finne ut hvordan du utfører korrekt markøft? Er det slik at premissene for dette er i forandring?

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #111 : 04. april 2008, 09:41 »
.

Utlogget T.E.S

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 291
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 291

  • no retreat - no surrender!
Sv: Idioter på gymmet - del1
« #112 : 04. april 2008, 09:42 »
Har dere lagt merke til at alle som er kroppsbyggere puster og peser etter hvert sett samtidig som de gjerne bøyer seg over preachercurbenken og støtter seg og liksom må kommet til seg selv igjen? Ikke bare ved bøy eller noe tungt meg gjerne sidehev også.  Det er skikkelig irriterende for meg.
Alle som speiler seg og digger seg selv også. Og hvorfor må man gå med armene ut når man er stor? man kan jo ta de litt mer rett ned. Man trenger heller ikke skyte brystkassa frem selv om den er stor. Jeg savner litt mer normal kroppsholding også hos folk med mye muskler.
F... der traff du spikern på hodet.. blush
If my mind can conceive it; and my heart can believe it - then I can achieve it.
- Muhammad Ali

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #113 : 04. april 2008, 09:56 »
Har dere lagt merke til at alle som er kroppsbyggere puster og peser etter hvert sett samtidig som de gjerne bøyer seg over preachercurbenken og støtter seg og liksom må kommet til seg selv igjen? Ikke bare ved bøy eller noe tungt meg gjerne sidehev også.  Det er skikkelig irriterende for meg.
Alle som speiler seg og digger seg selv også. Og hvorfor må man gå med armene ut når man er stor? man kan jo ta de litt mer rett ned. Man trenger heller ikke skyte brystkassa frem selv om den er stor. Jeg savner litt mer normal kroppsholding også hos folk med mye muskler.

Phu - godt å få bekreftet at jeg ikke er kroppsbygger i hvertfall Smiley


Men noe sier meg at du hadde funnet noe å irritere deg over lell  Smile




Edit!: Jeg var litt kjapp der - jeg er faktisk litt glad i det preachercurl-stativet jeg også.......  Embarrassed


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #114 : 04. april 2008, 09:59 »
Alle styrkeløfter er jo tjukke, og dei har også svært ofte meir muskelmasse enn ein liten fitnessutøver..
Utsagnet ditt gjelder tjukkaser, så dette er irrellevant, du kan ikke snu en enveisimplikasjon:

Selv om alle(?) styrkeløftere er feite er ikke alle feite nødvendigvis styrkeløftere.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #115 : 04. april 2008, 10:00 »
Alle styrkeløfter er jo tjukke, og dei har også svært ofte meir muskelmasse enn ein liten fitnessutøver..

Mulig eg underdrev litt med tanke på Einar, men det var mest for å plage han. når snat skal sies, så så Einar ganske bra ut når han var 100 kg, han har nok langt meir muskemasse no enn han hadde då, så hadde han kommet seg ned på 90 tallet, trur eg det hadde blitt bra.



Du skrev de aller fleste feite mennesker, ikke alle feite styrkeløftere.. Smiley

Har dere lagt merke til at alle som er kroppsbyggere puster og peser etter hvert sett samtidig som de gjerne bøyer seg over preachercurbenken og støtter seg og liksom må kommet til seg selv igjen? Ikke bare ved bøy eller noe tungt meg gjerne sidehev også.  Det er skikkelig irriterende for meg.
Alle som speiler seg og digger seg selv også. Og hvorfor må man gå med armene ut når man er stor? man kan jo ta de litt mer rett ned. Man trenger heller ikke skyte brystkassa frem selv om den er stor. Jeg savner litt mer normal kroppsholding også hos folk med mye muskler.

ALLE kroppsbyggere faktisk! Smiley Blir dette som å si at ALLE styrkeløftere er feite? ALLE som speiler seg selv? Tenk er perfekt verden da. Ingen speil noen steder, slik at utseende ikke var en faktor. Smiley I tillegg gikk ALLE på en bestemt måte, som hindret noen i å legge merke til andre mennesker. Kanskje kvinnene kunne hatt på hijab slik at utseende ikke ble vurdert. Menn også!
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Idioter på gymmet - del1
« #116 : 04. april 2008, 10:03 »
Hijab for menn er ett undervurdert plagg .... Wink
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #117 : 04. april 2008, 10:04 »
Hijab for menn er ett undervurdert plagg .... Wink
Det kalles ninjadrakt og er drittøft.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #118 : 04. april 2008, 10:07 »
Hijab for menn er ett undervurdert plagg .... Wink

Jepp. Hadde ikke du satt pris på at Explo gikk med dette? Eller at han ikke lagde en lyd når han trente? Eller at han forsøkte å bevege seg som "normale" 70 kgs mennesker? Egentlig helst at han ikke gjorde ting som er nytenkende, innovativt og radikalt? Sånn at han ikke fikk oppmerksomhet?

Wink
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Idioter på gymmet - del1
« #119 : 04. april 2008, 10:13 »
Jepp. Hadde ikke du satt pris på at Explo gikk med dette? Eller at han ikke lagde en lyd når han trente? Eller at han forsøkte å bevege seg som "normale" 70 kgs mennesker? Egentlig helst at han ikke gjorde ting som er nytenkende, innovativt og radikalt? Sånn at han ikke fikk oppmerksomhet?

Wink

Helt ærlig? Da hadde Egil vært skitkjedelig... Wink
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!