Skrevet av Emne: Kosthold  (Lest 1221 ganger)

Utlogget ~Tigergutt~

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

  • ~Tigergutt~
Kosthold
« : 06. oktober 2004, 13:57 »
Jeg har endret kosthold ganske mye siden i våres. Det jeg har problemer med er å finne oppskrifter på ekstra proteinberiket brød og andre bakevarer som jeg selv kan lage.

Vet noen om noen steder på nettet, bøker e.l. som jeg kan bruke?

Ønskelig om næringsinnhold pr. enhet er angitt.

Utlogget Bav

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 676
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 676

SV: Kosthold
« #1 : 06. oktober 2004, 14:36 »
Her får du en veldig bra oppskrift på gode rundstykker av meg. HELT  GRATIS  woot

250 gr siktet hvetemel, 250 gr sammalt grov hvete, 250 gr havregryn, 60 gr kli (hvete eller havre, 6 dl vann, 1 pk gjær/1 pose tørrgjær, 1 ts salt, 2x2 ss olivenolje.

Sett ovnen på 225 grader.
Bland alle de tørre ingrediensene i en bolle.
Løs gjæren opp i lunkent vann, tørrgjæret has rett i melet. Tilsett 2 ss olivenolje. Bland sammen væsken og det tørre, og kna godt i bollen. "Svøp deigen i olivenolje (de siste 2 ss). Dekk bollen med plast og la heve på lunt sted i 40 minutter.
Form rundstykker (ca 12), og plasser på en bakepapirkledt langpanne. Dekk med et klede og etterhev i 20 minutter. Stek rundstykkene i ca 15 minutter.

En god variant kan være å tilsette 8 stk finhakkede soltørkede tomater, 2 fedd finhakket hvitløk, og 1,5 ts oregano i den tørre blandingen før væsken tilsettes. Deigen kan også formes til brytebrød, eller vanlig brød. Men da må steketide henholdsvis forkortes eller forlenges.

Rundstykkene er ideelle å fryse ned, og ta ut etter behov. Tines i micro, full effekt i 1 minutt, og smaker da som nystekt. Nydelig.

Når deigen utformes til 12 rundstykker innebærer det et slikt næringsinnhold pr rundstykke: (husk at dersom deigen heves riktig blir dette store og saftige rundstykker.)

253 kcal 40,5 gram karbohydrater, 5 gram fett, 8,5 gram proteiner. (+ masse fiber  2thumbsup )

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!