Skrevet av Emne: Vektløfterforbundets diskusjonsforum.  (Lest 11327 ganger)

Utlogget BjM

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Vektløfterforbundets diskusjonsforum.
« #30 : 12. april 2007, 08:24 »
Er det ikke bra med en veldig bra med mange halvgode eller veike lføftere slik at de som er noenlunde gode/ eller gode løftere har noen å vinne over, ihvertfall i starten av karieren.  what


Aktiv styrkeløfter

Utlogget belsebub

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 202
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 202

Sv: Vektløfterforbundets diskusjonsforum.
« #31 : 12. april 2007, 09:39 »
 what Kansje de syns at det er nokk halvgode eller veike løftere.

Enkelte tullinger finner en jo over alt, men får håpe at dette ikke er representativt for NVF da.

Utlogget Zuul

Sv: Vektløfterforbundets diskusjonsforum.
« #32 : 12. april 2007, 10:04 »
Styrken til de store idretter er uansett at de rekruterer mye folk. Det igjen generer flere talenter, massene generer penger, oppmerksomhet og annet som er med på å ta den sporten videre i form av mer ressurser til konkurranser, reiser osv.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Vektløfterforbundets diskusjonsforum.
« #33 : 12. april 2007, 13:50 »
Dette er jo direkte latterlig. Det hadde ikkje vært mange vektløftere i Norge om man ikkje fekk begynnne å løfte etter ein er fylt 16 år.
Så vidt eg kjenner til, så var Stian Grimseth 17 når han begynte med vektløfting, Geir Grønnevik var over 15, Steinar Kvame var 17 år, Per Hordens, var også fylt 16 når han begynte (litt usikker om Per) og den kvinnelige superløfteren Ruth var mellom 17 og 18 år.

Jeg begynte når jeg var 13, så vi kan nok konkludere med at jo senere man starter jo bedre blir man...
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Zuul

Sv: Vektløfterforbundets diskusjonsforum.
« #34 : 12. april 2007, 13:52 »
Eller at jo tidligere man gir seg jo bedre yoga

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Vektløfterforbundets diskusjonsforum.
« #35 : 12. april 2007, 15:07 »
Ja til åpen diskusjon!!
Nei til sensur og sannhetsfrykt... Wink

Utlogget P@L

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 954
  • Honnør: 303
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 954

  • A winner never quit, a quitter never win!!!
Sv: Vektløfterforbundets diskusjonsforum.
« #36 : 12. april 2007, 16:16 »
Styrken til de store idretter er uansett at de rekruterer mye folk. Det igjen generer flere talenter, massene generer penger, oppmerksomhet og annet som er med på å ta den sporten videre i form av mer ressurser til konkurranser, reiser osv.

Jeg er helt enig i dette, og det begrunnet jeg også i diskusjonen som JEG startet på NVF-sida. Grunnen til at jeg tok det opp på NVF-sida, og at jeg ikke ville bringe det frem her, er av den enkle grund at det er en intern sak som er ønskelig å få bukt med på norsk vektløftings vegne. Det å bringe saken fram her i den fulle offentlighet fører med seg veldig mange negative tanker og rykter, og vil gi et generlt dårlig syn/oppfatning av norsk vektløfting. Dersom dette problemet/kulturen hadde vært generelt rundt om i landet, så hadde det vært greit å ta det opp her, men så lenge problemet er enestående, så er det fullt mulig å få hamlet opp med det internt, og det fortjener aldri den negative omtalen/synet som kan bli skapt gjennom å bringe det fram for offentligheten.

Saken omhandlet en god venn (godt over 20 år) av meg som var nyskjerrig og ivrig på å prøve vektløfting. Ettersom denne personen måtte flytte til Stavanger pga. jobb, så anbefalte jeg han å stikke innom SVK, der ble han tatt imot med et inntrykk som ga gjennklang i at han ikke var ønsket i klubben pga. alder.

Ettersom jeg i forkant skrøt mye av det fantastisk gode miljøet vi har i norsk vektløfting (og det står jeg 100% fast på at vi generelt har), så såret det meg dypt at dette ikke skulle stemme allikevell, og at det muligens var den spesielle kulturen/holdningen/strategien i en enkelt klubb som skulle ødelegge.

Med dette skrev jeg et sterkt kritikk-fyllt innlegg på NVF-sida.

Poenget med mitt innlegg på NVF-sida, var å få en reaksjon fra sentrale folk i NVF, inkludert klubben/personen(e) det gjaldt (det skal bemerkes at jeg ikke rettet min kritikk mot noen direkte personer). Dette fikk jeg også, men det var ingen sakelig mot-argumentasjon, heller mer et avfeiende og adrenalinfylt tilbakemelding som på ingen måte forsvarte seg mot min kritikk.

Ettersom også mr. Benkpress hadde dårlige erferinger med klubben/vedkomende, så hoppet han også inn i diskusjonen og bygget opp om at mine argumenter skulle være et faktum. Dette setter jeg stor pris på, ettersom en enkelt person alene sjeldent vil bli hensyntatt i sine påstander, og fordi jeg ønsker å få bukt med det problemet som ikke hører hjemme i norsk vektløfting, en idrett jeg ønsker mer enn alt å få opp på rang-stigen i norsk idrett hva gjelder popularitet og bredde.

Mitt ønske har aldri vært å ta rotta på de/den personen(e) som har tatt i bruk denne strategien/kulturen, kun å få en reaksjon da dette setter tanker i system.

I praksis kan man si at 99% av gangene noen får kritikk, så blir kritikken aldri akseptert. Sånn er vi mennesker skapt, og et slikt moment må vi også leve med. I noen tilfeller så er det også mer lønnsomt for vedkomende å ikke akseptere en feil, da dette kan føre til enn større reaksjon enn reaksjonen ved benektelse, og dette har noe med menneskets naturlige/instinktive strategiske valg for å overleve å gjøre.

I motsetning til offentlig-muntlig aksept, så er indirekte aksept et mye vanligere resultat av kritikk. Dvs. at vedkommende vil etterfølge kritikken i etterkant, som en blanding av den naturlige strategiske valg-mekanismen for å tilpasse seg omgivelsene, og for å slippe unna med å tilsidesette den innebygde egosentriske moralloven populært kalt aksept. - Det var dette resultatet jeg ønsket meg og som jeg tørr påstå er blandt de mer rasjonelle resultatene å ønske seg.

Dette var en kort beskrivelse av menneskers handlemåte i praksis.

Når det gjelder vedkomende som på NVF-sida har forsvart SVK, så vil jeg si at denne personen har vært en veldig god resurssperson for norsk vektløfting opp igjennom tiden. Han er også meget hyggelig, hjelpsom, flink og dyktig, og jeg har ingen ting vondt å si om denne personen i privat sammenheng. Ønsker heller på ingen måte å gå ta rotta på enkeltpersoner. Ønsker kun forandringer. Krig og hat fører ingen ting konstruktivt med seg allikevell, og eneste fortrinnet vi mennesker historisk sett har, er evnen til å forandre og tilpasse oss i forhold til omgivelsene. Det er dette vi må ta hensyn til når vi skal handle...

Mvh
P@L

Norges Sterkeste Mann (-105 kg) 2009

Norges 3. Sterkeste Mann (-105 kg) 2008
Norgesmester i Vektløfting som Ungdom og Junior

Medlem av Kristiansand Strongteam - og - TK Vektløfterklubb

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Sv: Vektløfterforbundets diskusjonsforum.
« #37 : 12. april 2007, 16:39 »
Veldig bra P@L,

Desse hendelsen har eg aldri opplevd eller hørt om nokre andre plasser i Norge, så dette er nok noko som stort sett har skjedd ein plass, og kan på ingen måte seiast å være vanlig for vektløfting i Norge. Eg håper å trur at det no har blitt sopass mykje oppmerksomhet om det, at forandringer vil bli gjort. Det vil tjene mykje på.
Det som provoserte meg mest med diskusjonen, var det "adrenalinfylte" svaret du fekk, og sensuren som vart gjort av Trygve, da det iallefall ikkje virker positivt.

Videre så skal det seiast at om eg var vektløftertrener i Kina og hadde 4 milioner vektløftere å ta av, så hadde eg nok hatt samme holdning som Rune. Men i eit land med begresa resurser (antal unge løftere) så må man heller satse på dei som vil bli satsa på og som viser talent. Verken NSF eller NVF er i situasjoner der dei har råd til å ikkje ta imot alle som vil prøve seg med åpne armer.  (Her må ein dessverre ta forhåndsregler i forrhold til doping Angry)



"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget kim89

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

Sv: Vektløfterforbundets diskusjonsforum.
« #38 : 12. april 2007, 16:49 »
Di som var innom SVK var fra 22-26år?? og spørte om di kunne bli god.Når du skal starte med Vektløfting i en alder av 22-26år så skal det  mye til for å bli god i vektløfting men er mulig i Norge.,International kan du bare glømme Sad.
Og det er Vektløftere fra 10år-60år+ i SVK etter det eg har hørt Smiley så skal ikke være noe problem å trene Vektløfting i SVK.

Viss det er Styrkeløfting di var ute etter å trene så kan det være bedre å gå innom styrkeløfter klubb Wink.

Utlogget kim89

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

Sv: Vektløfterforbundets diskusjonsforum.
« #39 : 12. april 2007, 16:52 »
Kina har 4-6 millioner å ta fra nå Wink

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Sv: Vektløfterforbundets diskusjonsforum.
« #40 : 12. april 2007, 19:11 »
Di som var innom SVK var fra 22-26år?? og spørte om di kunne bli god.Når du skal starte med Vektløfting i en alder av 22-26år så skal det  mye til for å bli god i vektløfting men er mulig i Norge.,International kan du bare glømme Sad.
Og det er Vektløftere fra 10år-60år+ i SVK etter det eg har hørt Smiley så skal ikke være noe problem å trene Vektløfting i SVK.

Viss det er Styrkeløfting di var ute etter å trene så kan det være bedre å gå innom styrkeløfter klubb Wink.

Eg var 23, og er meget godt klar over at eeg ikkje kunne bli noko internasjonal superstjerne, eg ville nok ikkje blitt det om eg starta som 7 åring ein gang. Når det er sagt, så er eg ikkje i tvil om at eg eg skulle blitt blandt dei beste i Norge etter dagens standar med eit par å på meg om eg hadde fått starta den gangen.
No er det ikkje slik at SVK heller har så utrulige resultat å vise til dei siste åra, Så det er nok ikkje berre det å ta fatt i folk i 12 års alderen som er tingen heller, det har vel faktisk ikkje våre nokre virkelig bra løftere derifra sidan Bjørnsen brødrene.

Bur ein i Stavager og er ute etter Styrkeløft, så er det berre ein plass å trene, og det er på Bjørns gym. Så dette har vel ikkje vært temaet i nokre av desse sakene. Vi var begge to som var interessert i å trene VEKTLØFTING.
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Hege N

Sv: Vektløfterforbundets diskusjonsforum.
« #41 : 12. april 2007, 19:18 »
Di som var innom SVK var fra 22-26år?? og spørte om di kunne bli god.Når du skal starte med Vektløfting i en alder av 22-26år så skal det  mye til for å bli god i vektløfting men er mulig i Norge.,International kan du bare glømme Sad.

Og det er Vektløftere fra 10år-60år+ i SVK etter det eg har hørt Smiley så skal ikke være noe problem å trene Vektløfting i SVK.

Viss det er Styrkeløfting di var ute etter å trene så kan det være bedre å gå innom styrkeløfter klubb Wink.

Godt at det ikke var like strengt for Shane Hamman når han bestemte seg for å legge styrkeløften på hylla. Som "gammel" verdensmester i styrkeløft, innehar Shane alle amerikanske vektløft rekorder i sin klasse. Caleb Williams er jo heller ingen dårlig eksempel. Han hadde sitt siste styrkeløftstevne som 22 åring (i Stavanger VM) og er jo allerde en up and coming vektløfter.


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Vektløfterforbundets diskusjonsforum.
« #42 : 12. april 2007, 19:20 »
Det eneste som er viktig i vektløfting er jo å ha mot til å kaste seg under stanga og håpe det beste. Dette er ikke ulikt tilstandene som råder i trafikken i India. Der sier man at den viktigste egenskapen en sjåfør kan ha er troen på ens egen udødelighet.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget baataa

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 642
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 642

Sv: Vektløfterforbundets diskusjonsforum.
« #43 : 12. april 2007, 20:15 »
No er det ikkje slik at SVK heller har så utrulige resultat å vise til dei siste åra, Så det er nok ikkje berre det å ta fatt i folk i 12 års alderen som er tingen heller, det har vel faktisk ikkje våre nokre virkelig bra løftere derifra sidan Bjørnsen brødrene.
Landets beste ungdom i fjord, 1 års junior i år er fra SVK! og han er GOD!!!
-[][][]------------[][][]-

Loggbok

Utlogget kim89

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

Sv: Vektløfterforbundets diskusjonsforum.
« #44 : 12. april 2007, 20:27 »
Ja er en fra SVK som er på vei oppover i Norge.Han ble Nr 2 i 105kg på NM senior.

Stian Grimseth var 15år da han startet med vektløfting.
Geir Grønnevik var 15år.
Steinar Kvame  var 16-17år.
Per Hordens var 12-14år.(litt usikker om Per men var fra 12-14år)
Ruth var 17år.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!