Skrevet av Emne: Vektløfterforbundets diskusjonsforum.  (Lest 11330 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Vektløfterforbundets diskusjonsforum.
« #15 : 10. april 2007, 23:54 »
jaha... men det er jo ikke slik som med forsikring (hvor man overfører bonus) at man drar med seg sure folk og persona non grata-status mellom to forbund??

rofl

DET hadde vært toppen av kaka....
Nei, jeg skal komme meg på trening hos TAK når jeg bare finner den gymsalen de snakket om, i nærheten av KK... (må innrømme jeg har lett to ganger...)

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Sv: Vektløfterforbundets diskusjonsforum.
« #16 : 11. april 2007, 00:05 »
jaha... men det er jo ikke slik som med forsikring (hvor man overfører bonus) at man drar med seg sure folk og persona non grata-status mellom to forbund??

rofl

DET hadde vært toppen av kaka....
Nei, jeg skal komme meg på trening hos TAK når jeg bare finner den gymsalen de snakket om, i nærheten av KK... (må innrømme jeg har lett to ganger...)
Med tanke på min erfaring (gjennom mine vektløfter venner)  så vil nok seie at, skal vi måle takhøgden i dei to forbunda, så ville Vektløfterforbundet være eit dukke hus, og styrkeløftforbundet vært ein gymsal.
Så om du roer deg ned 85% så holder du ei veke rofl
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

Sv: Vektløfterforbundets diskusjonsforum.
« #17 : 11. april 2007, 09:03 »
...når jeg bare finner den gymsalen de snakket om, i nærheten av KK... (må innrømme jeg har lett to ganger...)
Seriøst? Lokalet ligger i samme bygningsmasse som KK-67, bare i 1. etasje. Inngangen er vendt mot kirken (uten at jeg tror det betyr noe), så det er bare å gå rundt gjerdet av barnehagen. Se på det som å stikke av fra barnehagen.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Vektløfterforbundets diskusjonsforum.
« #18 : 11. april 2007, 09:05 »
Ahh...  Cheesy

Ifølge Mr Kranglefant her, så varer jeg nok bare 7 minutter før jeg ender i trøbbel, men vi får se.. Smiley

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

Sv: Vektløfterforbundets diskusjonsforum.
« #19 : 11. april 2007, 09:20 »
Om du skulle falle i unåde er jo ikke veien lang til Olafs trygge favn, så dette kan ikke bli så ille. Veien til KK-67 for de vantro er ikke enkel. Først må de forsere et minefelt av småunger bevæpnet til melketennene med snørr og plastspader. Deretter skal de falme seg ned Mørkets Trapp, så dunkel og bratt at bare de velsignet med en BMI på 35 kan forvente å overleve et fall. Den siste mil inn til Hulen er en labyrint av tunge steiner og gammelt jern, og om de ikke nå skremmes av den stadig tiltakende lukten av svette og varmekrem og larmen fra tungt metall og forpinte brøl ender de til slutt opp i KK-67; et Ragnarok av sure melkekartonger, sopp og evig Rammstein. Du er i trygge hender.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Vektløfterforbundets diskusjonsforum.
« #20 : 11. april 2007, 11:33 »
Fantastisk beskrivelse av hvordan entre KK 67!! Honnør!
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Sv: Vektløfterforbundets diskusjonsforum.
« #21 : 11. april 2007, 21:28 »
kan faktisk si at når jeg stakk innom vektløfterklubben for første gang i stavanger, og snakket med rune fikk jeg beskjed om at jeg var litt for gammel (er 16 år) men fikk lov til å trene allikevel. Regner med han har sine grunner men kan si at det ikke var en oppmuntrene ting å høre første gang... Altså han gjorde det jo ikke for å være slem! Dessuten kan jeg trygt si at det ikke bare er plass til topputdøvere, eller folk med enormt potensiale der! Wink

Dette er jo direkte latterlig. Det hadde ikkje vært mange vektløftere i Norge om man ikkje fekk begynnne å løfte etter ein er fylt 16 år.
Så vidt eg kjenner til, så var Stian Grimseth 17 når han begynte med vektløfting, Geir Grønnevik var over 15, Steinar Kvame var 17 år, Per Hordens, var også fylt 16 når han begynte (litt usikker om Per) og den kvinnelige superløfteren Ruth var mellom 17 og 18 år.
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Zuul

Sv: Vektløfterforbundets diskusjonsforum.
« #22 : 11. april 2007, 21:37 »
Det er ikkje rart at styrkeidrettar er miniatyridrettar i Norge om det er slik ein tek i mot dei som har lyst å utøve ein av dei

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

Sv: Vektløfterforbundets diskusjonsforum.
« #23 : 11. april 2007, 22:08 »
Det er ikkje rart at styrkeidrettar er miniatyridrettar i Norge om det er slik ein tek i mot dei som har lyst å utøve ein av dei

No kjenner ikkje eg til vektløftarmiljøet like godt som styrkeløftmiljøet, men kan likevel uttale meg på generelt basis.
Det her er jo noke ein kunne diskutert opp og ned og i mente til vi låg trygt(?) begravd i jorda. Det er ikkje berre i Stavanger det er slik trur eg. Om ikkje på same måten so virkar det som om styreidrettar tiltrekker seg idiotar og personar med iq på neandertalerstadiet. For dei som er litt kjent rundt i Norges land so veit dei kva eg snakkar om. Utenom topputøvarar so er det lite med kunnskap og åpenhet rundt om i landet om trening og rekruttering. Slik det er no vil det forbli ein "kjellaridrett" som folk skjeglar litt på når det vert omtalt.
Av leiarar trengs det først og fremst positive personar som er villig til å lytte like mykje til dei andre rundt seg som dei er glad i å sjefe. Positiv utstråling er stikkordet! Kor blir det av den? At det kan få sitte ein slik person i den posisjonen år etter år er for meg merklig.

Utlogget Zuul

Sv: Vektløfterforbundets diskusjonsforum.
« #24 : 11. april 2007, 22:11 »
Mine erfaringar strekk seg ikkje langt, men her lokalt er det veldig godt miljø på treningsrommet i alle fall. og det trur eg er viktig om ein skal få folk til å byrje. Det må være rom for smil og lått, og at folk føler seg velkommen og får hjelp.- og sjølvsagt at dei som vil satse skal få det. Men og for dei som berre vil vere med

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Vektløfterforbundets diskusjonsforum.
« #25 : 11. april 2007, 22:19 »
Eg kan berre seia ein ting Mr.Benkpress, då eg las dette tenkte eg følgande:

Kva fjottar av nokre leiarar er det som held på med slikt? Ekte låvenisser tenkte eg at dei var.

Alle må kunne drive med styrkeløft eller vektløfting, uansett hvilket nivå de er på.

Tenk om nokon hadde nekta meg å starte med styrkeløft fordi eg er for gamal og ikkje kan bli verdsmeister.

Og argumentene om at dei yngre kan bli skremde er heilt borte i natta.

Det er bare positivt med sterke løftere.

At forumet vart stengt, kan eg som tidligere fulltids datanerd og no datahobbynerd tilskrive kontoen for inkompetanse.

Det er enkelt å stenge ute ein bruker på IP eller brukernavn, evt. begge deler. Eller stenge nye brukere frå å bli oppretta innen et visst tidsrom, for å hindre brukeren fra å lage ein ny konto.

At dei må opprette eit heilt nytt forum verkar underlig. Det er som å kjøpe ein ny bil, fordi nokon helte litt maling på eine døra.


Eg støttar Mr.Benkpress, fordi han er ein god løftar og ein dugandes mann.

Så kan dei det gjelde gå i seg sjølve og revurdere sine beslut.

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Vektløfterforbundets diskusjonsforum.
« #26 : 11. april 2007, 23:07 »
Dette var en fantastisk historie, er den sann så er dette mat for avisene.  Man kan ikke nekte folk å trene sammen med andre vektløftere fordi de er voksne og ikke har vært fra de var tenåringer.
Heia Kirketeig!:)
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget kim89

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

Sv: Vektløfterforbundets diskusjonsforum.
« #27 : 12. april 2007, 02:26 »
Er ting som fårekommer i NVF (klubber) og NSF (klubber) som er sanne og usanne, men det bør ikke komme ut på forumer,skader bare for NVF og NSF. Sad

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Vektløfterforbundets diskusjonsforum.
« #28 : 12. april 2007, 03:07 »
Ja, ta det opp. Det er artig Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Vektløfterforbundets diskusjonsforum.
« #29 : 12. april 2007, 06:11 »
Det har vært en intern sak på forumet som ikke egner seg utenfor NVF! Saken er delvis min skyld, og ønsker ikke at dette skal bli tatt opp her. Saken er ferdig!

Dukker sikkert snart opp nytt forum på NVF sida 

Edit:
håper moderatorer viser forståelse og stenger denne tråden.

som en god venn og konkurent sier det er ikke noe utenfor NVF trenger å vite.
skal alle vektløftere ta opp det di hører om styrkeløfting??
og kan det være di 2 som er sjølv årsaken til måten di ble behandlet??

Meinte Rune at eg var for sterk i drag og bøy, og at vektene eg løfta ville være avskrekkande for dei unge vektløftertalenta hans. er det største driten eg har hørt noen gang
 

Og med dette innlegget følte alle seg velkomne inn i NVF Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!