Skrevet av Emne: Nye kriterier for å bli tatt ut til landslag i NSF  (Lest 128977 ganger)

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Nå stammer vel det fjerde kriteriet fra en mann som selv har satset på strongman en gang i tiden...
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Apaco forklarer det jo så fint her tidligere dette med tilbakevirkende kraft, alt er jo gjort her.

Siden Holte ikke har vært uttatt til landslaget før, er det jo strengt tatt ikke noe tilbakevirkende kraft.

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Nå stammer vel det fjerde kriteriet fra en mann som selv har satset på strongman en gang i tiden...

hvem da?

Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
Her lager man egne regler for landslags utøvere, blir man tatt i doping blir man utestengt i 2år får så å bli tatt inn i varmen igjen. man kan da se langt etter å bli me på landslaget, men kan fortsatt konkurere på stevner. HALLO? noe sier meg at d bør være likhet for loven, STYRKELØFT er STYRKELØFT er d ikke?


Mulig jeg har tolket reglene feil, så da må noen rette meg.
Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget TheRat

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 111
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 111

Siden Holte ikke har vært uttatt til landslaget før, er det jo strengt tatt ikke noe tilbakevirkende kraft.

Det er den merkeligste tolkningen av ordene "tilbakevirkende kraft" eg noen gang har sett. Her refereres det selvsagt til hva han har gjort i fortiden og ikkje til om han har vært medlem av noe landslag eller ikkje.
245 - 155 - 262.5 @ Trening, raw
Sterk, Blid og Fordomsfri!

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

od

han var inmeldt i NIF via NSF samtidig så vidt jeg vet. Som det står i regelen gjelder det kun om man ikke er medlem av NIF.

Utlogget NKS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 328
  • Honnør: 754
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 328

  • Citius, altius, fortius
Så dere mener altså at selv om en person har innrømmet bruk over flere år og som i tillegg meldte seg ut av et forbund FOR å dope og drive med strongman skal taes inn i varmen igjen? Slik jeg ser det sier det litt om holdningene til enkelte her inne. Holdninger som vi på landslaget pr. idag ikke er forent med. Det er også grunnlaget til at vi har sagt i fra. Vi opptrer hele tiden som et lag og tar sterkt avstand fra slike holdninger til doping.

Holte har selv uttalt at det finnes en grunn for å melde seg ut av et forbund.. Og når en person tar et slikt valg, mener jeg at en også har tatt et valg om å holde seg utenfor et landslag for godt. Med respekt for de andre som har trent rent i alle år.

Det som forundrer meg mest er kanskje Holtes tidligere uttalelser om at helsen stoppet han i å fortsette med strongman, og da skal vi altså bare godta at en utmeldt løfter som har tatt et valg om å melde seg ut fra NSF for å begynne med dop, kommer tilbake og later som ingenting?? Dette er stikk i strid med forbundets antidoping arbeid som har foregått over mange år nå. Det ville vært å ta mange steg tilbake.

Med slike holdninger kan jo NSF risikere og sitte med et landslag bestående av avtroppende strongmen om noen år. De som har drevet med "ulovlige midler", og heller vil komme til NSF når den tiden er forbi og kroppen ikke tåler mer. Slike holdninger og verdier vil vi ikke være kjent med, derfor har vi sagt i fra. Ikke fordi at vi ikke liker Roy som person, men vi misliker sterkt måten det hele har blitt gjort på.

Først må jeg si at jeg har en fot i hver leir, da jeg konkurrerer i styrkeløft og strongman, og jeg vil på generelt grunnlag kommentere noe av det Tingeling her skriver.

Jeg skjønner frustrasjonen med at man kan melde seg ut av forbundet og dope seg i flere år, for så å melde seg inn igjen og dermed ikke ha brutt noen regler. Det bør dere gjøre noe med ved å innføre regeler om at hvis man melder seg ut så kan man ikke melde seg inn igjen noen gang. Det dere gjør nå, med å innføre regler med tilbakevirkende kraft er selvsagt ikke akseptabelt, så jeg har ingen problem med å forstå de som her snakker om personforfølgelse.

Jeg synes det er flott, og helt på sin plass at landslaget har den holdningen til doping som de har, men jeg håper dere skjønner hvor ødeleggende det er for styrkeløft sporten at dere ikke evner å se eller vil innrømme at de dere nå driver med er en "heksejakt". Dette er ingen tjent med!
Nils Kjetil Sande

Norges sterkeste mann -105 kg 2008, 2010, 2011

Singapore strongest man 2011


Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Det er den merkeligste tolkningen av ordene "tilbakevirkende kraft" eg noen gang har sett. Her refereres det selvsagt til hva han har gjort i fortiden og ikkje til om han har vært medlem av noe landslag eller ikkje.

Hva han har gjort i fortiden (f.eks melde seg ut av forbundet for så å melde seg inn igjen) gjør at han for fremtiden ikke er aktuell for landslaget. Skulle det være tilbakevirkende kraft må han først være del av landslaget for så å miste plassen nå som nye kriterier kommer. Hva er merkelig her?

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Hva han har gjort i fortiden (f.eks melde seg ut av forbundet for så å melde seg inn igjen) gjør at han for fremtiden ikke er aktuell for landslaget. Skulle det være tilbakevirkende kraft må han først være del av landslaget for så å miste plassen nå som nye kriterier kommer. Hva er merkelig her?

Gå ut trekk litt frisk luft, så leser du postene fra starten av.

Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Gå ut trekk litt frisk luft, så leser du postene fra starten av.


Hehe, ja frisk luft er godt. Sitter her med ganske god tilgang på det allerede så det må finnes en annen årsak til mine vrangforestillinger Smiley

Utlogget TheRat

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 111
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 111

Mulig eg formulerte meg dårlig. Altså:

Tilbakevirkende kraft betyr at en nylig innført regel gjør at handlinger utført før regelen trår i kraft også blir felt under denne reglene. Eksempel: La oss si at mord er lovlig, så eg tusler over til naboen og kjører en gaffel gjennom øyet hans. I morgen finner politikerene ut at mord er noe svineri og vedtar en lov mot det. Eg kunne ikkje ha blitt dømt for mord da regelen ikkje fantest da naboen fikk ungjelde. Dersom regelen hadde hatt tilbakevirkende kraft (noe som ikkje eksisterer i et rettferdig, moderne samfunn) kunne eg derimot ha blitt dømt.
245 - 155 - 262.5 @ Trening, raw
Sterk, Blid og Fordomsfri!

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Mulig eg formulerte meg dårlig. Altså:

Tilbakevirkende kraft betyr at en nylig innført regel gjør at handlinger utført før regelen trår i kraft også blir felt under denne reglene. Eksempel: La oss si at mord er lovlig, så eg tusler over til naboen og kjører en gaffel gjennom øyet hans. I morgen finner politikerene ut at mord er noe svineri og vedtar en lov mot det. Eg kunne ikkje ha blitt dømt for mord da regelen ikkje fantest da naboen fikk ungjelde. Dersom regelen hadde hatt tilbakevirkende kraft (noe som ikkje eksisterer i et rettferdig, moderne samfunn) kunne eg derimot ha blitt dømt.

Ser ikke helt hva vi da er uenig i. Uttak til landslag har ikke skjedd før kriteriene kommer og vil dermed ikke ha tilbakevirkende kraft på uttaket (som ikke har skjedd).

Kriteriene i seg selv må jo være i henhold til hva som har skjedd før man blir uttatt. Ingen blir valgt ut før de eventuelt greier å løfte tungt nok.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Ser ikke helt hva vi da er uenig i. Uttak til landslag har ikke skjedd før kriteriene kommer og vil dermed ikke ha tilbakevirkende kraft på uttaket (som ikke har skjedd).

Kriteriene i seg selv må jo være i henhold til hva som har skjedd før man blir uttatt. Ingen blir valgt ut før de eventuelt greier å løfte tungt nok.
Du tuller, ikke sant?

På det tidspunkte Roy valgte å være ryddig og meldte seg ut av forbundet. (på 90-tallet) DA eksisterte ikke de kriteriene som nå har blitt skapt. DET er betydningen tilbakevirkende kraft. Han sanksjoneres mot på grunnlag av valg han gjorde på en tid hvor det ikke medførte noen sanksjon å melde seg ut. Han fulgte de regler som var gjeldende... så har det nå kommet nye regler som gjør en gammel handling til et brudd på kriterier.

TIlbakevirkende kreft i fullt monn.

MEn det som er enda verre i denne saken er at ROy har spilt med åpne kort, og alltid vært en ærlig og løsningsorientert utøver. Han har tilpasset seg alt nytt. Hans ærlighet fører til at han blir skadelidende mens flere titalls tause judaser ikke merker noe til disse kriteriene, selv om de også har brutt dem. (mange har bakgrunner som ikke blir sjekket like nøye som den til roy som vi kjenner)

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Du tuller, ikke sant?

På det tidspunkte Roy valgte å være ryddig og meldte seg ut av forbundet. (på 90-tallet) DA eksisterte ikke de kriteriene som nå har blitt skapt. DET er betydningen tilbakevirkende kraft. Han sanksjoneres mot på grunnlag av valg han gjorde på en tid hvor det ikke medførte noen sanksjon å melde seg ut. Han fulgte de regler som var gjeldende... så har det nå kommet nye regler som gjør en gammel handling til et brudd på kriterier.

TIlbakevirkende kreft i fullt monn.

MEn det som er enda verre i denne saken er at ROy har spilt med åpne kort, og alltid vært en ærlig og løsningsorientert utøver. Han har tilpasset seg alt nytt. Hans ærlighet fører til at han blir skadelidende mens flere titalls tause judaser ikke merker noe til disse kriteriene, selv om de også har brutt dem. (mange har bakgrunner som ikke blir sjekket like nøye som den til roy som vi kjenner)
Nei, jeg tuller ikke nå (for en gangs skyld). Jeg er også helt enig i dine karakteristikker av Roy.

Men jeg har også full forståelse for NSF sine nye kriterier. Det kravet med utmelding burde i bunn og grunn gjelde NIF i helhet. ( Selv om det fullstendig uvesentlig i denne saken mister også jeg mulighet for uttak til landslag basert på disse nye kriteriene )

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!