Skrevet av Emne: Nye kriterier for å bli tatt ut til landslag i NSF  (Lest 128977 ganger)

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Da innfører de vel regelen som svenskene har, at hvis landslagskjef eller trener har mistanke om at noen har brukt doping så kan de nekte de å komme på landslaget.

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sitat
NSF har gjort en kjempebommert med tanke på tidspunktet på innføring av disse reglene.    Disse reglene kunne de innført for flere år siden, da har ikke debatten kommet... Jeg så allerede i 2003 på ett stevne på Melhus at Holte kunne komme helt opp til topps om ikke skader eller noe annet ødela for han.  Det burde også noen av forbundets representanter sett....
Grunnen til at dette har tatt så langt tid var vel at man prøvde å få innført disse som regler for å være medlem i NSF. Dette fikk man ikke lov til av NIF da særforbund ikke kan ha egne regler i forhold til doping.

Sitat
Men jeg er faktisk usikker på om dette er lurt av NSF.  Som det er nevnt tidligere her av noen andre så kan det jo komme en som har trent seg opp på ulovlig vis -melde seg inn i forbundet-kutte dop og løfte 1000 kilo.  Da møter NSF seg selv i døra om vedkommende nekter for all bruk av dop i sitt tidligere liv selv om alle vet det?  Hva skal til for å nekte denne personen med på landslaget da om han har fyllt alle andre kriterier?
Personen vil bryte med uttakskriteriet om å være livstids dopingfri. Selvsagt er ikke det et kriterie som er lett å håndheve, men han vil ihvertfall bryte med uttakskriteriet. Samtidig synes jeg ikke du har noe godt argument her. Man kan slå doptestene i dag også, selv hvis man boler mens man er med i IPF. Ved den samme logikken bør man ikke ha noen dopingbestemmelser i det hele tatt fordi folk vil klare å lure seg unna. Man kan ikke slippe "alle" inn, bare fordi noen vil klare å snike seg unna.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Grunnen til at dette har tatt så langt tid var vel at man prøvde å få innført disse som regler for å være medlem i NSF. Dette fikk man ikke lov til av NIF da særforbund ikke kan ha egne regler i forhold til doping.
Personen vil bryte med uttakskriteriet om å være livstids dopingfri. Selvsagt er ikke det et kriterie som er lett å håndheve, men han vil ihvertfall bryte med uttakskriteriet. Samtidig synes jeg ikke du har noe godt argument her. Man kan slå doptestene i dag også, selv hvis man boler mens man er med i IPF. Ved den samme logikken bør man ikke ha noen dopingbestemmelser i det hele tatt fordi folk vil klare å lure seg unna. Man kan ikke slippe "alle" inn, bare fordi noen vil klare å snike seg unna.

Når fikk NSF lov til egne regler?

Gode argumenter? Jeg har ikke prøvd å lage noen argumenter Geir, jeg stiller meg bare veldig skeptisk til hvordan disse nye reglene skal håndheves i årene fremover. 
Om mitt eksempel da påstår at han alltid har vært dopfri og intet annet kan bevises, skal uttak da kun tas på skjønn?  Skal vedkommende da stenges ut fordi NSF tror at han har dopet seg?  Da bør det jo ikke være noe som heter kvalifiseringskrav da det ikke vil fungere i praksis fordi landslagssjefen og hans disipler skal bestemme hvem som er landslagsløftere eller ikke uavhengig av direkte kvalifiseringskrav.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sitat
Gode argumenter? Jeg har ikke prøvd å lage noen argumenter Geir, jeg stiller meg bare veldig skeptisk til hvordan disse nye reglene skal håndheves i årene fremover. 
Om mitt eksempel da påstår at han alltid har vært dopfri og intet annet kan bevises, skal uttak da kun tas på skjønn?  Skal vedkommende da stenges ut fordi NSF tror at han har dopet seg?  Da bør det jo ikke være noe som heter kvalifiseringskrav da det ikke vil fungere i praksis fordi landslagssjefen og hans disipler skal bestemme hvem som er landslagsløftere eller ikke uavhengig av direkte kvalifiseringskrav.
For meg fremsto det som at du var usikker på uttakskriteriene fordi det fortsatt ville være mulig å komme på landslaget med dop. Noe jeg anser som et svakt argument:

Sitat
Men jeg er faktisk usikker på om dette er lurt av NSF.  Som det er nevnt tidligere her av noen andre så kan det jo komme en som har trent seg opp på ulovlig vis -melde seg inn i forbundet-kutte dop og løfte 1000 kilo
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Hva mener du forbundet bør gjøre i det tilfellet jeg referer til da Geir? La oss kalle han Ole Bole. Grin

-Ole Bole er fryktelig sterk bygd opp på ulovlig vis, men ingen vet det med sikkerhet og han nekter selv.
-Han melder seg inn i NSF
-Deltar på noen stevner og løfter over 1000 kilo etter 3-4 år med ren (testet) løfting.
-Fyller alle krav for å bli tatt ut på landslaget.

Kan de da stenge han ute fordi de tror han har dopet seg?  De vet jo ikke det helt sikkert, og han blånekter.

I Holtes tilfelle er det jo litt anderledes da han var så "dum" at han sa at han har brukt dop...
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sitat
Hva mener du forbundet bør gjøre i det tilfellet jeg referer til da Geir? La oss kalle han Ole Bole.

-Ole Bole er fryktelig sterk bygd opp på ulovlig vis, men ingen vet det med sikkerhet og han nekter selv.
-Han melder seg inn i NSF
-Deltar på noen stevner og løfter over 1000 kilo etter 3-4 år med ren (testet) løfting.
-Fyller alle krav for å bli tatt ut på landslaget.

Kan de da stenge han ute fordi de tror han har dopet seg?  De vet jo ikke det helt sikkert, og han blånekter.

I Holtes tilfelle er det jo litt anderledes da han var så "dum" at han sa at han har brukt dop...
Jeg vet ikke om det er noe man kan gjøre i forhold til Ole Bole (bra navn forøvrig). Men hva har det med denne saken å gjøre? Man kan ikke ta alle, men man må ta så mange som mulig.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Men hva har det med denne saken å gjøre?

Poenget i diskusjonen har vel hele tiden vært at kriteriene er for dårlige og er kun satt opp for å ramme spesifikt Roy?
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Så det å ha et uttakskriterie som ikke fungerer, men kun rammer noen avogtil er forsvarlig å ha mener du altså? Smiley Fantastisk
Non Plus Ultra

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
I alle organisasjoner etterstreber man prosedyrer som er etterprøvbare, tydelig og ikke kan feiltolkes.
Det har vært et fokus i mange år innen næringsliv og offentlig sektor av opplagte grunner(kvalitetssikring).
Å da legge opp til mere skjønn, subjektiv tolkning etc. er jo helt høl i hodet og stikk motsatt av den retningen man ellers jobber mot.
Poenget må jo være å sikre lik behandling og forutsigbarhet, ikke det motsatte.....  biggrin
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Neida.

Bare påpeker noen fakta og hva som kommer til å skje...er jo veteranløfter neste år vettu og med 1001 kg der kan det jo riktig så bra;)

Jeg er ikke sutrete, men er innfunnet med min situasjon som den er og når jeg har innsett hva jeg gjør kontra ikke gjør ikke har innvirkning på noe som helst allikevel så kan jeg jo være litt kontroversiell.

Ikke like gøy å være NSF saklig hele tiden;)

Roy Grin


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Hva mener du forbundet bør gjøre i det tilfellet jeg referer til da Geir? La oss kalle han Ole Bole. Grin

-Ole Bole er fryktelig sterk bygd opp på ulovlig vis, men ingen vet det med sikkerhet og han nekter selv.
-Han melder seg inn i NSF
-Deltar på noen stevner og løfter over 1000 kilo etter 3-4 år med ren (testet) løfting.
-Fyller alle krav for å bli tatt ut på landslaget.

Kan de da stenge han ute fordi de tror han har dopet seg?  De vet jo ikke det helt sikkert, og han blånekter.

I Holtes tilfelle er det jo litt anderledes da han var så "dum" at han sa at han har brukt dop...

Har ikke sagt noe jeg....noen i NSF tuller med hodene sine....jeg har alltid vært dopingfri.

Uansett hadde de tatt meg på:

Utmelding/Innmelding




3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Jeg vet ikke om det er noe man kan gjøre i forhold til Ole Bole (bra navn forøvrig). Men hva har det med denne saken å gjøre? Man kan ikke ta alle, men man må ta så mange som mulig.
Skjønner du ikke hva det har med saken å gjøre eller gjør du deg dum?
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget JohnAmund

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 893
  • Honnør: 124
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 893

Har ikke sagt noe jeg....noen i NSF tuller med hodene sine....jeg har alltid vært dopingfri.

Uansett hadde de tatt meg på:

Utmelding/Innmelding

Du har ikke sagt noke nei.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=69377.msg966156#msg966156

Skulle gjerne hatt ei forklaring på det du skriv der. Prøvar på ingen måte å føre deg bak lyset, og held for all del med deg i denne saka, men her (posten eg linkar til) skriv du vitterleg at du har då nytta noko. Men no påstår du at du aldri har sagt noke slikt...
Min logg
▪██─────██▪
"There is no point in being alive if you cannot do the deadlift"
- Jón Páll Sigmarsson

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Du har ikke sagt noke nei.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=69377.msg966156#msg966156

Skulle gjerne hatt ei forklaring på det du skriv der. Prøvar på ingen måte å føre deg bak lyset, og held for all del med deg i denne saka, men her (posten eg linkar til) skriv du vitterleg at du har då nytta noko. Men no påstår du at du aldri har sagt noke slikt...

Du skjønner ikke det at Roy kanskje bare viser hvor tåpelig regelen om livstidsdopingfri er, da det kun går på om man er villig til å lyve eller ei og at det er 100% umulig å sjekke noen for det kriteriet.?
Non Plus Ultra

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Skjønner du ikke hva det har med saken å gjøre eller gjør du deg dum?
Jeg skjønner at det er synd at man ikke får tatt alle med uttakskriterier, men jeg ser ikke på det som noe argument for at man ikke skal ta alle de man faktisk kan ta. Det virker som at du mener at fordi Ole Bole kunne sneket seg inn på landslaget, så burde også andre kunne gjøre det.

Sitat
Poenget i diskusjonen har vel hele tiden vært at kriteriene er for dårlige og er kun satt opp for å ramme spesifikt Roy?
De er satt opp for å ramme spesifikt de som har gjort det Roy Holte har gjort. Uttakskriteriene er fine de. Det blir tullete å snakke om tilbakevirkende kraft for uttakskriterier da dette er noe man forholder seg til fra uttak til uttak, og Roy har aldri vært på landslaget.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!