Skrevet av Emne: Trenger øvelser.  (Lest 1609 ganger)

Utlogget Despertar

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Trenger øvelser.
« : 15. juni 2008, 18:22 »
Heihå;)

Gutt på 16 her som trenge hjelp til treningsøvelser.

Har trent sånn 2-3 måneder om gangen i et par år, men har egentlig ikkje valgt ut ett fast treningsskjema.
Det eg trenge e øvelsa som eg kan sette inn i ett skjema, slik at eg kan trene kver dag. Veit at dei forskjellige musklane trenge 48 timers restitusjon, men forskjellige muskelgrupper kver dag;) vandt med å kjøre hardt over lengre tid, så ett røft treningsskjema er ikkje ett problem.

Har fulgt ett treningsskjema som involverte benkpress, militærpress, flies, planken, og diverse triceps øvelser, 6-10 reps x3-6 set, men når eg berre gjer dette, så har eg fortsatt mange timer igjen av dagen der eg ikkje har ein verdens ting å gjere på(bur på ei øy-.-).

Før pleide eg å jogge når eg va ferdig, men har skada beina, so no har eg begynt å sykle i stadenfor( 1 mil per dag, økning med .25 mil per 10. dag, 30km/t gjennomsnittshastighet).

Det eg egentlig trenge e fleire øvelser å bryne meg på. Lei av å sløve heile dagen når eg heller kunne trent kroppen.

På forhånd takk,

Mathias.

bigdawg

  • Gjest
Sv: Trenger øvelser.
« #1 : 18. juni 2008, 12:56 »
5x5?

<3

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
Sv: Trenger øvelser.
« #2 : 18. juni 2008, 13:15 »
Til å begynne med må du finne ut av hva du ønsker ut av treningen!
Vil du slanke deg? Vil du bli så sterk som mulig? Vil du bli stor/bøs og sterk?

De fleste deler opp kroppen i løpet av uka i muskelgrupper som de så trener. Noen trener hele kroppen hver gang og gjør dette noen ganger i uka.

Er det styrke man går for er det gjerne få repetisjoner, f.eks 3, litt flere sett, f.eks 5, litt mer restitusjonstid, og vekter rundt 80%+ av maksvekt.
Masse/muskler som fokus er det mer på 8-10 reps og en f.eks 4 sett per muskel(gruppe). Ryggen med alle dens muskler må f.eks ha flere øveelser en brystet som bare er en muskel.
Vet ikke helt hvor jeg skulle med dette hen, hehe Tongue Du må nesten utdype litt mer hva du vil? At tiden skal gå?

Hvis du bor på en øy kan det kanskje være artig med strongman type øvelser, dette vil vel tar mer tid å rigge opp og ordne med, men her kan jeg ikke noe særlig så det får noen andre skrive om Tongue
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget Despertar

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Trenger øvelser.
« #3 : 23. juni 2008, 19:20 »
Til å begynne med må du finne ut av hva du ønsker ut av treningen!
Vil du slanke deg? Vil du bli så sterk som mulig? Vil du bli stor/bøs og sterk?

De fleste deler opp kroppen i løpet av uka i muskelgrupper som de så trener. Noen trener hele kroppen hver gang og gjør dette noen ganger i uka.

Er det styrke man går for er det gjerne få repetisjoner, f.eks 3, litt flere sett, f.eks 5, litt mer restitusjonstid, og vekter rundt 80%+ av maksvekt.
Masse/muskler som fokus er det mer på 8-10 reps og en f.eks 4 sett per muskel(gruppe). Ryggen med alle dens muskler må f.eks ha flere øveelser en brystet som bare er en muskel.
Vet ikke helt hvor jeg skulle med dette hen, hehe Tongue Du må nesten utdype litt mer hva du vil? At tiden skal gå?

Hvis du bor på en øy kan det kanskje være artig med strongman type øvelser, dette vil vel tar mer tid å rigge opp og ordne med, men her kan jeg ikke noe særlig så det får noen andre skrive om Tongue

D eg går for e å bli stor og sterk;) Har stor kropp/ rimelig bra anlegg for bodybuilding.

Skal flytte til Førde til neste år, og skal begynne på SATS der. Trenge øvelser for å gjere kroppen så stor og sterk som mulig i løpet av ett år;) Viss noken føle for å gi meg ett skjema som eg kan følge, så skal eg ikkje sei nei takk:P

Akkurat no har eg prøvd ut et skjema som går ut på bryst og armbygging. Ser ut til å fungere rimelig bra, men no treng eg øvelser til ryggen og bein.

Elska intensivitet under trening, og hadde vert utrulig fint om noken hadde klart å komme opp med ett treningsskjema der eg får trent 1-2 timer per dag uten for mykje pausetid mellom øvelser/sett.  F.eks rygg/bein(lår/legg/rumpe) dag 1, Biceps/triceps/bryst dag 2, Sykling dag 3, og så om igjen.

Utlogget broccoli

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 57


Utlogget Dj Bear

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 618
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 618

  • Æ gir mæ aldri! ALDRI!
Sv: Trenger øvelser.
« #5 : 05. juli 2008, 19:07 »
kjør 5x5, det jeg starta med som 16åring det, stor framgang =D
Gammel: 21år
Tung: ca 112kg
Høyde: 1.83

1rm:              Mål:
BP: - 135kg         140kg               
ML: - 215kg         220kg        
KB: - 185kg         200kg       
MP: - 85kg            90kg         

Trent siden: 30. september 2007
2010-2011: Militæret = pause
Oppstart: 20. august 2011

Min Loggbok

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!