Skrevet av Emne: Sikkerhet i benk spm  (Lest 703 ganger)

Utlogget Kinamann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Sikkerhet i benk spm
« : 03. mars 2009, 11:42 »
Hei. Jeg lurer paa om noen smarte og kreative sjeler har noen gode raad eller tips omkring sikkerhet naar man trener benk alene. Jeg har benk og nok av vekter hjemme og trener som sagt alene. Det har jo hendt flere ganger at jeg ikke har faatt opp stanga, og det har alltid gaatt fint aa senke den rolig til mageregionen, rulle den litt ned foer jeg setter meg opp og vipper den over mine edlere deler Smiley Men naar jeg naa har brutt den for meg magiske 120 kg-grensa begynner jeg aa bli litt nervoes. Skrekken er jo at man ved et uhell skulle glippe stanga, selv om jeg aldri egentlig tar et maksloeft jeg ikke foeler jeg har kontroll paa. Ganske uaktuelt aa faa kona til aa staa bak, da jeg ikke akkurat tror hun er den foedte spotter...

Har sett at de paa profesjonelle benker har noen sikkerhetsinnretninger. Leker med tanken paa aa faa laget noe slikt, men vet ikke helt hvordan det kan gjoeres. Siden jeg bor i Kina er det billig aa faa laget ting, man trenger egentlig kun et bra design og en tegning over hvordan ting boer vaere. I alle fall, alle innspill tas imot med stor takk!

Utlogget VonZu

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 26

Sv: Sikkerhet i benk spm
« #1 : 03. mars 2009, 11:49 »
Har du plass til et powerrack? Ser for meg det er ganske billig å få bygget.

http://mobech.no/Helsestudio/Stativer/PRO%20POWER%20RACK%20Mega/3017G
- Her står grunnmålene oppført.
Måteholdent måtehold er best. Umåtelig måtehold skader bare måteholdsaken.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82635.msg1176704;topicseen#new

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!