Skrevet av Emne: trening for og sloss?  (Lest 59272 ganger)

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: trening for og sloss?
« #120 : 03. mars 2007, 11:47 »
Krav maga er vel så bra, men hva skal man gjøre hvis en fyr med kniv veiver den fram og tilbake? Du får ikke akkurat blokka armen hans da :S
bære å bli stikki i armen en brøsten:P så du kan jo velge.. prøve å blokke med ein arm, der du enten for et fint ''lite'' kutt i armen, eller klarer å blokke det.. eller få kniven i maga, brøst eller kansje te og med hode:P
Westside disciple

Utlogget XerxesTheOneAndOnly

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 121
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 121

Sv: trening for og sloss?
« #121 : 03. mars 2007, 11:58 »
Men du syntes det er greit at du har bekjentskap med mange? Hmmm. Hva skal du gjøre med det bekjentskapet hvis du får "bråk"? Alle kan sette seg ned og diskutere fredelig og rolig? Kanskje møtes på en Cafè?

Stå på egne ben, "ghetto"-gutt.

Ja selvfølgelig, hele poenget er at da gjør ingen noe uansett. Hva faen vet du om hva jeg hadde gjort hvis jeg havnet i bråk? De gangene det har vært bråk rundt meg har jeg prøvd å stoppe det. Nytter ikke å komme med moralsk preken når du ikke har den minste aning om hva du snakker om.
Benk: 85
Bøy: 115
Mark: 140*2

Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

Sv: trening for og sloss?
« #122 : 03. mars 2007, 12:13 »
Tips for kampsport som virkelig funker i det virkelige liv - Krav Maga

Er instruktør i dette i Hæren, her er det snakk om at du kan veie 70kg og kan få en på 100kg til å ligge på bakken å gråte Wink

Legger til en link med demonstrasjon av kampsporten:

http://www.youtube.com/watch?v=xhKjpdWyYMc

Jeg ble ikke så fryktelig imponert av denne demonstrasjonen. Motstanderene så ikke ut til å gjøre særlig motstand, og de falt sammen av den minste berøring. Dessuten er det helt urealistisk at den ene motstanderen høflig står og venter på at du har banket opp den andre før han selv angriper. Selv med et minimum av intelligens ville de angrepet samtidig. Alt demonstrasjonen viser er jo egentlig at krav maga fungerer fint hvis man blir angrepet av to mentalt tilbakestående personer med sykelig overfølsomhet for berøring ... Angry

Utlogget MrArnold

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 278
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 278

Sv: trening for og sloss?
« #123 : 03. mars 2007, 13:08 »
boksing er ypperlig til å forsvare seg med også å gi tilbake om det er løsningen for å komme ut av  slosskampen    en kombinasjoon av to venstre jabber og en hard høyre er  det få av "sloss bøllan" som klarer å ta i mot .
ville er ikke å si at man vil, det er å handle.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: trening for og sloss?
« #124 : 03. mars 2007, 13:33 »
Jeg ble ikke så fryktelig imponert av denne demonstrasjonen. Motstanderene så ikke ut til å gjøre særlig motstand, og de falt sammen av den minste berøring. Dessuten er det helt urealistisk at den ene motstanderen høflig står og venter på at du har banket opp den andre før han selv angriper. Selv med et minimum av intelligens ville de angrepet samtidig. Alt demonstrasjonen viser er jo egentlig at krav maga fungerer fint hvis man blir angrepet av to mentalt tilbakestående personer med sykelig overfølsomhet for berøring ... Angry

Du vil oppdage at en angriper ikke gjør så skrekkelig mye motstand etter en uventet fulltreffer i skrittet med et påfølgende uvær av juling.

Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

Sv: trening for og sloss?
« #125 : 03. mars 2007, 13:39 »
Du vil oppdage at en angriper ikke gjør så skrekkelig mye motstand etter en uventet fulltreffer i skrittet med et påfølgende uvær av juling.

Nei, det har jeg ikke vanskelig for å tro. Kommentaren min var ikke en innvending mot krav maga i sin alminnelighet, men snarere en innvending mot den særskilte demonstrasjonen som det var linket til. Hvis du ser filmklippet tror jeg du vanskelig du kan si deg helt uenig ...

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: trening for og sloss?
« #126 : 03. mars 2007, 13:49 »
Ja, jeg er enig i at demonstrasjonen bærer preg av koreografi og... vel, demonstrasjon. Som kampdemonstrasjoner flest, egentlig. Det er dog spesielt vanskelig å demonstrere Krav Maga på et 100% realistisk vis, da mange av teknikkene virkelig ikke egner seg til 'ufarlig' slåssing.

Utlogget Killabeez

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Sv: trening for og sloss?
« #127 : 04. mars 2007, 01:08 »
slossing er bare dritt teit! det er mange som er ute etter bråk! jeg har vært borti det selv! det beste er å bare forsvare seg så godt man kan! ikke no vits i å drive å banke opp hverandre hele tiden! det blir en ond sirkel! en banker deg, du tar med "folka" dine, og tar igjen! det funker dårlig, man får tilbake med samme mynt! folk må lære seg å ting ligge! dette irriterer meg ass!

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: trening for og sloss?
« #128 : 04. mars 2007, 09:43 »
Ja selvfølgelig, hele poenget er at da gjør ingen noe uansett. Hva faen vet du om hva jeg hadde gjort hvis jeg havnet i bråk? De gangene det har vært bråk rundt meg har jeg prøvd å stoppe det. Nytter ikke å komme med moralsk preken når du ikke har den minste aning om hva du snakker om.

Ok.. :Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Michael-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 687
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 687

Sv: trening for og sloss?
« #129 : 13. mars 2007, 19:29 »
Størrelse på den andre persjonen er likegyldig om du vet hva du gjør. Jeg leverte ett slag direkte mot strupehode til en svær kar en gang. Han sparket etter samboeren min og når jeg prøvde å prate med han så slo han etter meg. Jeg satset allt på ett slag direkte mot strupe hode på fyren. Ha fikk flyve med luft ambulanse den kvelden han......
men når jeg veier 60kg og han veier 100 pluss, og er mye høyere enn meg, så tok jeg ingen sjangser : )
med tanke på at grunnen til at han klikka på oss (10gutter, en etter en) var fordi vi sto i samme gate som han, og han mente vi ikke var gamle nok til å være ute så sent. var nyttårsaften og vi de fleste av oss var 89 og to 90.
menmen


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

"The squat rack became like the altar, where life and death would pass in front of your eyes, and you looked forward to that every squat workout."

Watch med lift and jump
http://www.youtube.com/user/RosenbergMichael

Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

Sv: trening for og sloss?
« #130 : 13. mars 2007, 20:35 »
med tanke på at grunnen til at han klikka på oss (10gutter, en etter en) var fordi vi sto i samme gate som han, og han mente vi ikke var gamle nok til å være ute så sent. var nyttårsaften og vi de fleste av oss var 89 og to 90.
Han må ha vært temmelig gammel selv da (og rimelig gal), som angriper ti karer på mellom 89 og 90 fordi han mener de ikke er gamle nok til å være ute på nyttårsaften.

Utlogget Wilderness

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 552
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 552

Sv: trening for og sloss?
« #131 : 13. mars 2007, 21:09 »
men når jeg veier 60kg og han veier 100 pluss, og er mye høyere enn meg, så tok jeg ingen sjangser : )
med tanke på at grunnen til at han klikka på oss (10gutter, en etter en) var fordi vi sto i samme gate som han, og han mente vi ikke var gamle nok til å være ute så sent. var nyttårsaften og vi de fleste av oss var 89 og to 90.
menmen

hadde det vært meg og mine kompiser tørr jeg og påstå at vi hadde gått på den fyren!

Utlogget bjorngranum

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 347
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 347

Sv: trening for og sloss?
« #132 : 13. mars 2007, 22:00 »
Leste nettopp gjennom hele denne tråden...puh..

Min 50øring ang. emnet;

Det ble nevnt en plass i denne tråden at man må tenke på mulige konsekvenser av et slagsmål. Vel, det virker for meg som om det er mange som har skrevet i denne tråden som ikke tenker så mye på hvilke konsekvenser et slagsmål kan få.

Jeg er 26år og har bare måttet forsvare meg en gang, da ble jeg angrepet av en person som var fullere enn meg (noe som han skal berømmes for da jeg akkurat hadde avsluttet et julebord med jobben..Smiley ).

Det gikk helt fint. Ikke en dråpe blod ble spillt, jeg kom fra det helt uskadd, dama mi kom fra det helt uskadd og den fulle mannen kom fra det med maks et stort blåmerke på brystkassa etter foten min.

En gang på 26år... Antall ganger folk har yppet til bråk og prøvd å hisse meg opp har jeg ikke tall på. Hver eneste gang har jeg pratet meg bort fra situasjonen eller bare ignorert det hele.

En av de store forskjellene på oss mennesker og for eksempel apene er at vi har utviklet hjernen vår slik at vi blandt annet er i stand til å kommunisere med hverandre gjennom ord, setninger og handlinger i et forsøk på å få fram et eller flere budskap.

De-eskalering, kroppsholdning, strategisk posisjonering, årvåkenhet, ydmykhet, selvtillit og evnen til å sette egoet til siden er egenskaper/teknikker/tilstander som vil få deg trygt fra de fleste situasjoner der sosial vold truer med å vise trynet sitt...

Sosial vold... Dette er den typen vold du mest sansyneligvis kommer til å bli utsatt for om du skulle være så uheldig å svare tilbake, se galt på idioten osv..osv..osv...

Asosial vold... dette er den typen vold som sender deg på sykehuset eller etterlater deg i en blodpøl på gata, full av knivstikk og forsvars sår..

Sosial vold er for aper...vi er mennesker...

Dersom du bestemmer deg for å involvere deg i en "slosskamp" skal du være klar over at det alltid vil finnes en sjangse for at du, den/de andre havner på sykehuset eller dør.

Ikke veldig realistisk sier du....nei; "...vil finnes en sjangse..", sa jeg Smiley.

Gjør som du vil. Jeg tar ikke den sjangsen.

Asosial vold derimot... vel, for å takle dette udyret må du trene realistisk selvforsvar, utdanne deg innenfor emnet, høre på folk (dørvakter, politi, militær osv..) som har praktisk erfaring innenfor emnet, samt trene realistisk....scenario trening, full kontakt med/uten beskyttelses utstyr, mot en/flere, med uten våpen, mot våpen osv, osv,osv...

Det finnes et utsagn; " En kniv blir skjelden sett, en føler den..", jeg husker ikke hvor jeg hørte/leste det men det forteller oss at vold er lite glamorøst og overhodet ikke "kult".





Use your mind, it`s the source of all power.

Min blogg:
http://www.aktivforalltid.no/

Utlogget Wilderness

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 552
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 552

Sv: trening for og sloss?
« #133 : 13. mars 2007, 22:03 »
babbis, honnør for innlegget! veldig bra skrevet : )

tenkte over at jeg må være litt ape da, selv om jeg ikke har sloss no særlig mye så blir jeg så fort sint! tåler rett og slett ingenting før jeg tenner på alle plugga :p
det er noe jeg må jobbe med!

Utlogget bjorngranum

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 347
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 347

Sv: trening for og sloss?
« #134 : 13. mars 2007, 22:14 »
Litt ape selv jeg... Grin Alltid mulig å forbedre seg på mange områder i livet...Det å beherske sitt eget sinne vil jeg tro handler mye om å prøve å innse hvorfor du blir sint... Så hjelper det jo på med livserfaring også da.. Cheesy

Ville bare prøve å sette ting i et annet perspektiv. Virket som om det utviklet seg til å bli en; "Åsså slo jeg han bare rett i øyet så det poppa halveis ut åssnær!!!"-tråd, og som du sikkert har skjønnt er jeg i mot at vold blir altfor glorifisert... Undecided
Use your mind, it`s the source of all power.

Min blogg:
http://www.aktivforalltid.no/

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!