Skrevet av Emne: trening for og sloss?  (Lest 59249 ganger)

Utlogget underdawg

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5

Sv: trening for og sloss?
« #360 : 09. juli 2007, 02:16 »
Allså, trenger neppe være noe spesielt sterk for å banke ein dude. Kan du sloss så er det ingen problem. Motstanderen kan vær 2-3x sterkere en deg spiller ingen rolle d. Folk som trener for å gate sloss og tror dem er noe er regelrett tapere som bør skaffe seg et nytt liv, folk som ypper med folk og så får skambank og henter hele burka familien og så banker han opp på grunn av at du var for tøff i tryne burde oppsøke psycholog. Folk som bygger kropp for å sloss i feks en sport som mma, boxing osv er jo fullt forståelig.

Utlogget Pluggen :.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 530
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 530

Sv: trening for og sloss?
« #361 : 09. juli 2007, 02:20 »
Hvis man trener med vekter for å bli god til å sloss tror jeg man har misforstått ja. Kan være at færre ypper med deg, men du blir ikke noe bedre til å sloss av den grunn.

Utlogget Peter

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 71

Sv: trening for og sloss?
« #362 : 11. juli 2007, 00:49 »
Var den nøye gjennomtenkt?

Ja. Mål beina og armene dine, du må langt opp i stamtreet for å finne noen med like lange armer som bein.
19 år     63 kg     181 cm

Uffda, hva skjedde?

Utlogget Gonzalez

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 157

Sv: trening for og sloss?
« #363 : 11. juli 2007, 01:20 »
Ja. Mål beina og armene dine, du må langt opp i stamtreet for å finne noen med like lange armer som bein.

Joda, men så har man da også ganske mye bedre kontroll over slag enn spark. Man kan slå hurtigere og mer presist enn man kan sparke..iallefall kan jeg det. Og hvis motstanderen tar tak i foten din er du i mye større trøbbel enn om han napper tak i arma. Wink

Utlogget AjaxX

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 676
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 676

Sv: trening for og sloss?
« #364 : 11. juli 2007, 15:02 »
Har du prøvd å sparke noen i fylla? det funker lite bra Wink det er nevene som funker Wink
Trenigs/bilde logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58975.0

Løft:
ML 1x180kg RAW
BP 3x130kg
KB 1x182,5kg Belte

It burns it rips it hurts, they make you bleed your turn
The chance of a lifetime, how does it feel to be alive?

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Utlogget RP-NS

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 226
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 226

Sv: trening for og sloss?
« #365 : 11. juli 2007, 21:07 »
hvis du skal bli god i kampsport vil jeg anbefale. 80% kampsport trening, 10% styrke trening, og 10% utholdenhets trening. i tillegg til kampsport treninga i seg selv som er en del utholdenhet, og bittelitt styrke.

Smiley gikk på jeet kune do 1 år. var 16 da.

Styrke har ikke så mye å si i selve sloss kampen, men mostanderen blir fortere redd, og som oftest ikke sloss like bra, derimot i bryting har styrke en stooor del, men utholdenhet også faktisk :p  jeg har/hadde 0 kondis. Gikk får knockout :p

Så styrke er en god fordel, men selve teknikken, kjappheten, er det vikgiste. Som jeg håper de fleste visste :p

Styrke trening til kampsport: Explosive base øvelser vil nok være det beste. Selv er jeg myye bedre til å sparke å bruke beina enn boxing, liker det best siden jeg ikke er så veldig høy (176) og dermed holder jeg mye mere avstand med spark, og er egentlig veldig kjapp med beina, så raskt, god kontroll, og myyye hardere enn ved slag.
Raw Power - Natural Strength



89 Modell - 17 år, 176cm, 81kg.

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Sv: trening for og sloss?
« #366 : 11. juli 2007, 21:11 »
Så lenge du ikke får et spark i hodet er det null problem å "hoppe inn" når noen sparker for å gå videre til bakkekamp. Går ut for at de fleste 16åringen (+/-) som poster her inne om hvor flinke dem er til å sparke ikke tenker på å holde guarden oppe under et spark. Gå på mma og tren powerbuilding utenom. My advice. Wink

Utlogget RP-NS

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 226
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 226

Sv: trening for og sloss?
« #367 : 11. juli 2007, 21:19 »
tru meg, jeg vet hvordan man sparker, og hvordan vil du hoppe inn mot en frontspark?
.... Sparker vanligvis når personen allerede nermer seg mot deg, ellers er det bra å ta noen kjappe små spark i beina pån.

Og hvis fyren nermer seg er det bare å ta en stopp spark, ta litt avstand, små spark i beinet, og/eller ta til neve kamp hvis han nermer seg. ikke værre enn det.
Raw Power - Natural Strength



89 Modell - 17 år, 176cm, 81kg.

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Sv: trening for og sloss?
« #368 : 11. juli 2007, 21:21 »
tru meg, jeg vet hvordan man sparker, og hvordan vil du hoppe inn mot en frontspark?
.... Sparker vanligvis når personen allerede nermer seg mot deg, ellers er det bra å ta noen kjappe små spark i beina pån.

Og hvis fyren nermer seg er det bare å ta en stopp spark, ta litt avstand, små spark i beinet, og/eller ta til neve kamp hvis han nermer seg. ikke værre enn det.

Jepp du er nok en stor og sterk slosskjempe. Lille meg kan ikke noe om slikt :Smiley

Utlogget Peter

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 71

Sv: trening for og sloss?
« #369 : 11. juli 2007, 21:49 »
Joda, men så har man da også ganske mye bedre kontroll over slag enn spark. Man kan slå hurtigere og mer presist enn man kan sparke..iallefall kan jeg det. Og hvis motstanderen tar tak i foten din er du i mye større trøbbel enn om han napper tak i arma. Wink

Sant nok, får han tak i foten din så sliter du  Grin
19 år     63 kg     181 cm

Uffda, hva skjedde?

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Sv: trening for og sloss?
« #370 : 11. juli 2007, 21:52 »
Nå som det først er en slik tråd og det er 2 år siden sist... noen som vil sloss? :Smiley

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: trening for og sloss?
« #371 : 11. juli 2007, 21:56 »
Nå som det først er en slik tråd og det er 2 år siden sist... noen som vil sloss? :Smiley

Thyve er ikke her lenger. Men kan sikkert ordne et møte.... ?
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Sv: trening for og sloss?
« #372 : 11. juli 2007, 21:58 »
Thyve er ikke her lenger. Men kan sikkert ordne et møte.... ?

Ja han begynner å få det rolig med studiene så han har sikkert tid til litt trening, har faktisk nevnt det noen ganger for han og tror han gladelig stiller opp. Må bare vente til det passer for begge to. Smiley

Utlogget RP-NS

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 226
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 226

Sv: trening for og sloss?
« #373 : 11. juli 2007, 22:00 »
Jepp du er nok en stor og sterk slosskjempe. Lille meg kan ikke noe om slikt :Smiley

Så du er ikke enig, eller har du ikke noe mer fornuftig å si? tøffe store oddvar, haha.
Raw Power - Natural Strength



89 Modell - 17 år, 176cm, 81kg.

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Sv: trening for og sloss?
« #374 : 11. juli 2007, 22:05 »
Så du er ikke enig, eller har du ikke noe mer fornuftig å si? tøffe store oddvar, haha.

Nei jeg er ikke enig. Å når jeg ser på alderen din (som gjenspeiler erfaringen) og postene dine så får jeg et intrykk av at du kan svært lite om praktisk kampsport som vale tudo, shootfighting, bjj, osv. Har du noe som helst å vise til for å begrunne postene dine eller er det bare ting du innbiller deg er mest effektivt i en slosskamp? Tongue

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!