Skrevet av Emne: Mat på jobb  (Lest 1114 ganger)

Utlogget Peblo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 373
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 373

Mat på jobb
« : 03. april 2009, 22:42 »
Hei

Har til vanlig en måltidsplan, men når jeg enkelte dager jobber fullt funker ikke dette og pleier alltid å spise det som er på jobben. Er dermed så heldig at jeg jobber på et sted med masse mat(Baker), og kan forsyne meg fritt. Pleier som regel å klare å holde meg unna boller og kakene. Tongue

Ting jeg kan velge mellom:
- Masser av brød, grovt, lyst, rugbrød, speltbrød, og div. rundstykker

- Pålegg: mager svin, kalkun, salami, tunfisk, ost, pesto, avokado, sennep, majones, oliven, tomat, bønnespirer, salat osv....

- Frokostblanding av havregryn, mandler, honning, rosiner

- Mandler og valnøtter(proteiner!!)

- Pizzaboller(vegetar)

- boller, kaker o.l.

- div. rene juice-drikker(eple, bringebær, bærblanding, appelsin)

- sjokolade(hvit, melke, og +50% mørk)

- kaffe(espresso), melk, te(4-5 typer)


Lurte på om noen kunne komme med innspill om hva som kunne vært "bra" å få i seg, evt. et forslag til hvordan jeg burde legge opp en 8-9 timers arbeidsdag. Spiser alltid havregrøt til frokost, så har jo fått i en del karbohydrater og fiber da...
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93934.msg1396276;topicseen#new

"Når livet er tungt og ting se mørkt ut, er det bare å sette seg ned, ta en proteinshake, så skal du se at alt går bra! Smiley

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Mat på jobb
« #1 : 05. april 2009, 19:32 »
Vansklig å si noe ut i fra det du kartlegger her, men det som umiddelbart slår meg er at det er veldig mye bakst. Brød, boller, kaker osv. Hvor mye juice drikker du? Rene eller ei, så er det sukker(raske karbs). Sjokolade, hvor mye?(fett og sukker). Jeg ser at mesteparten av dine proteinkilder kommer i fra pålegg og/eller nøtter. Nøtter er gode proteinkilder, men er også ekstremt kaloririke pga mye fett. Ofte mye sunt fett vel og merke, men alikevell en kilde til mye kalorier.

Jeg ville byttet ut noen av "måltidene" med noe mer proteinrikt. Melk, mager kesam, kun tunfisk eller kylling/kalkun uten brød.
Sa brura

Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Mat på jobb
« #2 : 05. april 2009, 19:34 »
Bare ta med deg en bøtte med gainer å sett under disken da vel, så bare drikker du en shake sammen med måltidene dine.
Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Utlogget Peblo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 373
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 373

Sv: Mat på jobb
« #3 : 06. april 2009, 10:46 »
Vansklig å si noe ut i fra det du kartlegger her, men det som umiddelbart slår meg er at det er veldig mye bakst. Brød, boller, kaker osv. Hvor mye juice drikker du? Rene eller ei, så er det sukker(raske karbs). Sjokolade, hvor mye?(fett og sukker). Jeg ser at mesteparten av dine proteinkilder kommer i fra pålegg og/eller nøtter. Nøtter er gode proteinkilder, men er også ekstremt kaloririke pga mye fett. Ofte mye sunt fett vel og merke, men alikevell en kilde til mye kalorier.

Jeg ville byttet ut noen av "måltidene" med noe mer proteinrikt. Melk, mager kesam, kun tunfisk eller kylling/kalkun uten brød.

Ok, takk for svar. Er et bakeri, så naturlig at det er mye bakst.  Wink

Juice, sjokolade, boller og kaker holder jeg meg unna. Heiv innpå første tiden jeg jobbet, men er ikke like godt nå, og er jo heller ikke bra for treningsdietten.

Har prøvd å kjøre noen tunfiskmåltid, med litt salatblanding i tillegg. Melk har vi jo mye av, så kan jo prøve å få i meg litt mer av det...

Hehe, går ikke på gainer Råttekongen. Foreløpig holder jeg meg til proteinshake
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93934.msg1396276;topicseen#new

"Når livet er tungt og ting se mørkt ut, er det bare å sette seg ned, ta en proteinshake, så skal du se at alt går bra! Smiley

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Mat på jobb
« #4 : 06. april 2009, 10:59 »
Dette dropper du:

- Pizzaboller(vegetar)

- boller, kaker o.l.

- div. rene juice-drikker(eple, bringebær, bærblanding, appelsin)

- sjokolade(hvit, melke, og +50% mørk)

-honning, rosiner

-salami

-mye brød

-lyst brød


Dette spiser du:

-litt grovt, rugbrød, speltbrød

-Mandler og valnøtter  (en neve, hvis du har digre bakerhender tar du 2-3ss til måltidet)

- Pålegg: mager svin, kalkun, tunfisk, sennep, majones, tomat, bønnespirer, salat

-havregryn

Dette spiser du litt av:   ost, pesto, avokado, oliven,

Utlogget Peblo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 373
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 373

Sv: Mat på jobb
« #5 : 06. april 2009, 21:30 »
Ok, takk. Får prøve å holde meg unna godsakene. Tongue
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93934.msg1396276;topicseen#new

"Når livet er tungt og ting se mørkt ut, er det bare å sette seg ned, ta en proteinshake, så skal du se at alt går bra! Smiley

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Mat på jobb
« #6 : 06. april 2009, 21:45 »
Ok, takk. Får prøve å holde meg unna godsakene. Tongue

hehe, det kan ikke være lett nei Tongue
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!