Skrevet av Emne: Slapp - Overtrent ? tips ?  (Lest 977 ganger)

Utlogget nickvaage

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 504
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 504

Slapp - Overtrent ? tips ?
« : 27. november 2009, 22:29 »
Heisann! jeg har hvert utrolig slapp de siste 2 dagene, virker som jeg har voknet for 10 min siden hele dagen hehe, hørte rykter om at dette kan ha noe forbindelse med å overtrenne altså utmattelse? Kan det stemme? har aldri pleid å vært så slapp før.
Og jeg trente i 3 uker før jeg tok 1 mnde pause og nå har jeg trent i nesten 3 uker til, de første 2 ukene nå trente jeg hver dag for jeg ikke hadde noe bedre å ta meg til (er på jobb :p) så kjørte løpet kansje litt for hardt i starten?
Hvertfall så fikk jeg beskjed om at det kan være vitamin mangel ? Har ikke tilgang til noen kost tilskudd men multivitaminer akuratt nå siden jeg er over alt i verden og helst på havet hehe, så proteinpulver, kreatin osv får jeg nok ikke tak i, noen som har noen idéer for å bli kvitt denne pest "sykdommen" om det så er i forbindelse med treningen? regner med det er det siden jeg er uhyrelig sjeldent syk, er litt kjipt å jobbe 10 tunge fysiske timer hver dag når det virker som du har jobbet i 30 timer i strekk... Utenom det så trener jeg som vanlig, annen hver dag samme løp, burde jeg roe ned og kansje ikke kjøre treningsøkten så hardt i akuratt denne "slappfisk" perioden ?

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Slapp - Overtrent ? tips ?
« #1 : 27. november 2009, 22:47 »
Det er ofte slik at man blir slapp vist man trener mye og kroppen ikke får i seg nok næring i forhold til hvor masse man trener. Tror du er inne på noe når du sier at du kanskje ikke burde trene så hardt som for eks intensivt og til failure på hver øvelse når du i tillegg må jobbe så mye.
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
Sv: Slapp - Overtrent ? tips ?
« #2 : 27. november 2009, 22:55 »
hvordan ser kostholdet ditt ut? mye hurtigmat å snacs?
Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

Utlogget petter G

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 320
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 320

Sv: Slapp - Overtrent ? tips ?
« #3 : 27. november 2009, 23:55 »
har du jobb eller skole på sia bli en for sliten, du må ikke stoppe å trene i så lange perioder om du vil holde på noe, overtrener du deg i en kort periode å må ta så lang pause er det ikke noe vits å trene

Utlogget Doit!Doit!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 319
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 319

  • Ain't Nothing To It But To Do It
Sv: Slapp - Overtrent ? tips ?
« #4 : 28. november 2009, 00:03 »
har du jobb eller skole på sia bli en for sliten, du må ikke stoppe å trene i så lange perioder om du vil holde på noe, overtrener du deg i en kort periode å må ta så lang pause er det ikke noe vits å trene

enig her, ikke ta så lange pauser....

jeg blir faktisk slapp når jeg har pause fra treningen..trener fast nesten hver dag og har alltid vanvittig mye energi, men tar jeg 1-2 uker treningspause blir jeg veldig slapp pga jeg er vant til og trene ofte, kan være derfor du blir slapp?
jeg blir også faktisk litt småaggresiv av meg i perioder jeg ikke trener.. har du noen symptomer på dette og el?
hvis det ikke er dette så er det vel mangel på kvalitetssøvn el kostholdet som folk nevner..
får du 8t kvalitetssøvn for dagen?
The best activities for your health are pumping and humping

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93150.msg1376066;topicseen#new

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Slapp - Overtrent ? tips ?
« #5 : 28. november 2009, 01:07 »
=> lege. Kan være ting som B-vitaminmangel eller jernmangel eller en haug med andre rare ting blodprøver finner ut av.

Utlogget nickvaage

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 504
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 504

Sv: Slapp - Overtrent ? tips ?
« #6 : 28. november 2009, 01:53 »
=> lege. Kan være ting som B-vitaminmangel eller jernmangel eller en haug med andre rare ting blodprøver finner ut av.

Du sier noe der, har hatt problemer med jernmangel før, men forstår ikke hvorfor jeg skal ha det nå, vi har en god kokk ombord og spiser så og si salat som skal ha "mye" jern hver dag, snacks og brus spiser/drikker jeg egentlig aldri, går bare i vann og skikkelig mat når jeg er på jobb, er det noe det er mangel på så er det sukker ! :p

Men ja, ett annet problem er søvn, jeg får ganske lite søvn om dagene, kansje 4-5 timer, er ikke så veldig mye jeg kan gjøre noe med, har ikke akuratt den mest trenings-vennlige jobben, men så lang pause blir det nok ikke igjen siden jeg endelig har fått leiligheten i boks og medlemskapet på sats Wink

Så ha, har tatt litt overdrevet mye multivitaminer i disse 3 dagene mens jeg har vært skikkelig slapp og fikk meg en fin gåtur i dag på 2-3 timer som virker som det hjalp litt, så nå får jeg utnytte mine 4 timer med søvn å se om formen er bedre i morgen, hvis ikke så er søndagen day--off, får jeg heller bare ligge å sove 13-14 timer ut på dagen da ja hehe.

Failure trening blir det fakitsk litt av i ny og ne, kan si det sånn at det er ikke noe jeg kan gjøre noe med ettersom båten går opp og ned i bølger og da går plutselig en vekt fra normal til lett til ekstremt tung når båten går ned igjen hehe, men regner med det er en vanesak, vil ikke si jeg er i dårlig form, men ikke den beste heller, får jeg en mnde hjemme nå når jeg skal hjem neste uke med stabil trening så kroppen er litt mer klar for "up and down" treningen hehe :p Men jeg får prøve å kjøre på som jeg altid har gjort, kansje gå ned litt på vektene så det ikke blir alt for mye failure trening, kan ha noe med "programmet" jeg bruker og, siden det blir litt ekstra press på magen ettersom jeg har lite valg på treningsrommet her

5x5 +- pulldown
5x5 +- Benkpress (I multimaskin, ikke like bra som vanlig merker jeg)
5xF Reverse Crunch (presser denne ganske så langt siden for en grunn elsker jeg øvelsen hehe)
5xF Planke + sideplanke

Utenom det så blir det armhevinger, ikke like ofte som det andre siden jeg føler meg litt sliten i hendene etter pulldown, benkpress og planken.
Ellers så er det 15-20 min "oppvarming" på sykkelen Smiley

Vet jeg mangler ben trening, men er ikke noen alternativ til å trene det her med mindre noen har en "uten vekter/utstyr" metode, jeg får trent bena godt gjennom jobben alikevell siden det er ganske så blytungt å trokke rundt i et skip i 10 timer i strekk når vi er i bevegelse Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!