Skrevet av Emne: 25åts symposium  (Lest 112247 ganger)

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25 ÅTs kjellergym
« #450 : 26. mai 2005, 12:46 »

Men jeg er i tvil om bruk av GT på andre årsaker pr. i dag, siden det tilsynelatende virker som at GT nedregulerer AR til en viss grad....

Vet du om det er kommet noe dokumentasjon på dette i det siste?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: 25 ÅTs kjellergym
« #451 : 26. mai 2005, 12:48 »
Ikke det jeg har sett egentlig, ikke noe nytt i hvert fall - så kun det jeg har lest diverse steder tidligere. Har luftet tankene for diverse DC'ere også, men det er liksom ikke helt lett å komme gjennom til de kan du si.... Undecided. Men det er noe jeg leter etter fra tid til annen ja.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget PumpingIron

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 552
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 552

SV: 25 ÅTs kjellergym
« #452 : 26. mai 2005, 12:56 »
Sitat
Ja, det høres bra ut. Om du tar 3 slike kaplser per dag er det vel omtrent anbefalt dose. Hvor mye EGCG er det i hver kapsel? jeg har vel vært oppe i så mye som 550 mgr EGCG per dag, men syntes det ble for mye. Ca 300mgr ser ut til å fungere veldig bra.

Nå ble jeg litt usikker her faktisk...står oppgitt som følger på boksen:
(45% Epigallocatechin/EGCG). Hmm, vil det si at EGCG innholdet da er 50% av det totale catechin nivået på 225mg?

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25 ÅTs kjellergym
« #453 : 26. mai 2005, 12:59 »
Ikke det jeg har sett egentlig, ikke noe nytt i hvert fall - så kun det jeg har lest diverse steder tidligere. Har luftet tankene for diverse DC'ere også, men det er liksom ikke helt lett å komme gjennom til de kan du si.... Undecided. Men det er noe jeg leter etter fra tid til annen ja.

Ja, interessant tema. Slik jeg har forstått/misforstått det, er det slik at GT i noen grad "blokkerer" DHT, og at dette i visse situasjoner kan redusere anabole prosesser i skjelettmuskler (i tillegg til at dette kan ha visse gunstige helsemessige effekter via andre reseptorer). Men jeg finner ingen dokumentasjon på dette, eller noe overslag over hvor stor effekten i så fall er. Dante er jo ikke alene blant kjente trenere i å anbefale en moderat dose GT, heller...

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25 ÅTs kjellergym
« #454 : 26. mai 2005, 13:05 »


Nå ble jeg litt usikker her faktisk...står oppgitt som følger på boksen:
(45% Epigallocatechin/EGCG). Hmm, vil det si at EGCG innholdet da er 50% av det totale catechin nivået på 225mg?

Det vet jeg ikke, men det er ikke helt urimelig. På mitt produkt står det 15% EGCG, men dette relatert til det totale antall miligram i ekstraktet. Du har et uhyre sterkt produkt hvis samme skulle gjelde for ditt, så din tolkning er antakelig nærmere sannheten. Anbefalt daglig dose på mitt produkt er 6 tabletter som til sammen gir 300mgram EGCG, det skulle da tilsvare i underkant av den EGCG-mengden du får i deg ved 3 av dine kapsler...

Utlogget PumpingIron

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 552
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 552

SV: 25 ÅTs kjellergym
« #455 : 26. mai 2005, 13:14 »
Sitat
Det vet jeg ikke, men det er ikke helt urimelig. På mitt produkt står det 15% EGCG, men dette relatert til det totale antall miligram i ekstraktet. Du har et uhyre sterkt produkt hvis samme skulle gjelde for ditt, så din tolkning er antakelig nærmere sannheten. Anbefalt daglig dose på mitt produkt er 6 tabletter som til sammen gir 300mgram EGCG, det skulle da tilsvare i underkant av den EGCG-mengden du får i deg ved 3 av dine kapsler...

OK. Ja jeg vil tro at det totale EGCG innholdet per kapsel er da rundt 112mg. Totalt ca. 336mg EGCG for 3 kapsler høres ikke urimelig ut da anbefalt dagsdose av dette merket er på 1-3 kapsler.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25 ÅTs kjellergym
« #456 : 26. mai 2005, 13:17 »
Hmm...Det er nok tolkninger av GTs effekt på DHT som er interessant. Vil tro at det er forsøk som referert under som blir brukt i argumentasjonen mot bruk av GT for styrketrenende. Det kan ha noe å si for muskelvekst, selvsagt men jeg tror det er riktig å si at vi trenger mer dokumentasjon før vi vet.

Arch Dermatol Res. 2001 Apr;293(4):200-5.    
    Growth suppression of hamster flank organs by topical application of catechins, alizarin, curcumin, and myristoleic acid.

    Liao S, Lin J, Dang MT, Zhang H, Kao YH, Fukuchi J, Hiipakka RA.

    Ben May Institute for Cancer Research, Department of Biochemistry and Molecular Biology, University of Chicago, IL 60637, USA. sliao@huggins.bsd.uchicago.edu

    Hamster flank organ growth, as measured by an increase in the area of the pigmented macule, is androgen-dependent. When flank organs of a castrated hamster are treated topically with testosterone, the flank organ becomes larger and darker. Since this growth is known to be dependent on the intracellular active androgen, 5alpha-dihydrotestosterone (DHT), inhibitors of 5alpha-reductase which converts testosterone to DHT can inhibit the growth of the flank organ. Certain unsaturated aliphatic fatty acids, such as gamma-linolenic acid and myristoleic acid, as well as other natural compounds, including alizarin and curcumin, are 5alpha-reductase inhibitors and inhibited flank organ growth. Green tea catechins, including (-)-epicatechin-3-gallate, and (-)-epigallo-catechin-3-gallate (EGCG) are also 5alpha-reductase inhibitors and inhibited flank organ growth. However, (-)-epicatechin and (-)-epigallocatechin, which are not 5alpha-reductase inhibitors, also inhibited flank organ growth. EGCG also inhibited DHT-dependent growth of flank organs. These catechins, therefore, may act by a mechanism other than inhibition of 5alpha-reductase. The effect of EGCG and other compounds was localized at the site of application; they did not affect the growth of the contralateral flank organ in the same animal. Since these compounds do not appear to exhibit systemic effects, they may be potentially useful for treatment of androgen-dependent skin disorders.

    PMID: 11380153 [PubMed - indexed for MEDLINE]

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: 25 ÅTs kjellergym
« #457 : 26. mai 2005, 18:02 »
DHT blir degradert i høy hastighet i musklene, så det har minimal anabol effekt.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25 ÅTs kjellergym
« #458 : 26. mai 2005, 19:47 »
DHT blir degradert i høy hastighet i musklene, så det har minimal anabol effekt.

Ja, jeg vil tro effekten er minimal i skjelettmuskelatur.

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: 25 ÅTs kjellergym
« #459 : 26. mai 2005, 20:19 »
Men DHT har jo mange andre viktige funksjoner i andre deler av kroppen, så å blokke omdannelsen T=>DHT skulle jeg tro totalt sett vil oppfattes som negativt av de fleste. Her var en morsom sak, forresten:



Testosterone's analgesic, anxiolytic, and cognitive-enhancing effects may be due in part to actions of its 5alpha-reduced metabolites in the hippocampus.

Edinger KL, Frye CA.

Department of Psychology, The University at Albany-SUNY, Albany, NY 12222, USA.

Although testosterone (T) may decrease anxiety and enhance cognitive performance, its mechanisms are not well understood. The authors hypothesized that if T's effects are mediated in part through actions of its 5alpha-reduced, nonaromatizable metabolite dihydrotestosterone (DHT) and/or its 3alpha-hydroxysteroid dehydrogenase reduced metabolite 3alpha-androstanediol (3alpha-diol) in the hippocampus, then T, DHT, and 3alpha-diol administration should produce similar behavioral effects concomitant with elevating T metabolites in the hippocampus. Gonadectomized male rats administered T, DHT, or 3alpha-diol via Silastic capsules or intrahippocampal infusions had greater analgesia (tail flick, paw lick), less anxiety behavior (plus-maze, open field, defensive freezing), and better learning (inhibitory avoidance) compared with vehicle control rats. Only 3alpha-diol levels in the hippocampus were consistently elevated in conjunction with these behavioral effects.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: 25 ÅTs kjellergym
« #460 : 26. mai 2005, 21:43 »
DHT har da et par kjekke virkinger også så vidt meg bekjent. Men særlig anabolt er det jo ikke, men det er vel heller aldri vært noe poeng med DHT heller.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: 25 ÅTs kjellergym
« #461 : 29. mai 2005, 15:02 »
25åt: Hvor mye CEE bruker du pr dag?
Tenkte å prøve det siden jeg har hatt liten/ingen effekt av vanlig kreatin. Ser at en boks på 150 gram koster 200 kr, så jeg kan jo eventuelt kjøpe den først for å se om jeg får noen effekt. Liten vits i å kjøpe 600 gram til 539 kr hvis jeg heller ikke får noen effekt av CEE...

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25 ÅTs kjellergym
« #462 : 29. mai 2005, 18:44 »
25åt: Hvor mye CEE bruker du pr dag?
Tenkte å prøve det siden jeg har hatt liten/ingen effekt av vanlig kreatin. Ser at en boks på 150 gram koster 200 kr, så jeg kan jo eventuelt kjøpe den først for å se om jeg får noen effekt. Liten vits i å kjøpe 600 gram til 539 kr hvis jeg heller ikke får noen effekt av CEE...



Nei, det er absolutt lurt å starte med et lite innkjøp. Jeg vet ikke om det er de samme personene som er non-responders ved kreatin monohydrat som også er non-respnders ved CEE, men enkelte får ikke noe ut av CEE ser det ut til.

Jeg tar 2 gram Nor CEE på treningsfrie dager, og 6 gram på treningsdager. Så 150 gram vil faktisk rekke en stund (lenge nok til å danne seg et inntrykk av produktet). Har hatt tre dager på rad med kardio nå, og pumpen i beina er helt weird. Er over på kalorioverskudd nå, så skal se hva dette gir de neste ukene.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: 25 ÅTs kjellergym
« #463 : 30. mai 2005, 22:40 »
mandag 30/5

Benk: 7 sett totalt, inkl 122.5kg*6 flatt, 2 sett (4-1-2) decline som avslutning
flies: 32.5kgs hantler*9
pushdown rope; 2*10, 30kg
franskpress sittende: 3*8, 37.5kg
stretch cooldown.

Kommentar: meget bra økt. Er på kalorioverkudd igjen for to uker. Ser også ut til at dette å trene de prioriterte større muskelgrupper en gang "tungt" og en dag lett per uke fungerer bra. Var fornøyd med benken i dag-10kg tyngre og bare en reps mindre enn forrige uke, fint trykk i musklene.

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: 25 ÅTs kjellergym
« #464 : 31. mai 2005, 18:46 »


Nei, det er absolutt lurt å starte med et lite innkjøp. Jeg vet ikke om det er de samme personene som er non-responders ved kreatin monohydrat som også er non-respnders ved CEE, men enkelte får ikke noe ut av CEE ser det ut til.

Jeg har sett flere som er non-responder på monohydrat som får kjempeeffekt av CEE. Selv er jeg non-responder på begge delene Sad
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!